Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa naisia, jotka eivät hoida kasvojen ihoa?

Vierailija
03.01.2022 |

Esim. Tee kuorintoja tai naamioita tai käy kosmetologilla.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä on. Tuntuu olevan joillekin naisille oikein kilpailun aihe kuinks vähän ja huonosti hoitavat ihoaan. Sama meikkauksen kanssa. "Minä en ainakaan meikkaa, miten sinä jaksat." Tehköön jokainen niinkuin itselle sopii eikä puututa muiden tapaan tai lytätä.

Vierailija
62/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti. Ei ole ikinä käynyt kosmetologilla, käyttänyt kasvojen puhdistustuotteita, kuorinut...

Pesee vedellä ja käsisaippualla ja joskus laittaa jotain bellavitaa sentin kerroksen. Hänen mielestään muuta ei tarvita ja iho on hyvässä kunnossa.

Ei ole. Ihan samea, täynnä mustapäitä ja muita epäpuhtauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidan päivittäisellä rasvauksella ja satunnaisesti maski tai kuorinta (ihan max 1x kk). Kulmat ja ripset värjään 3 viikon välein kosmetologilla. En joudu arkena käyttämään lainkaan meikkivoidetta, koska iho tasaisen värinen, ainoastaan välillä peitepuikkoa jos finni tms tullut. Ei hyvä iho vaadi mitään överihoitoja.

Yksi alle 30v tuttu pesee kasvonsa normaalilla palasaippualla ja ei hoida mitenkään muuten, lisäksi viettää paljon aikaa ulkona ja kovassa uv-säteilyssä työnsä puolesta. Hänellä on aivan kamalassa kunnossa oleva ryppyinen ja laikukas iho ja näyttää 15-20 v ikäistään vanhemmalta. Luulen, että paremmalla hoidolla saisi ihonsa kuntoon.

Vierailija
64/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se haittaa teitä, jos jollain on huono iho?

Vierailija
65/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten, mutta nää saippualla ja vedellä pesijät jaksaa ylimielisesti jauhaa miten heidän ihonsa on parempi kuin muilla/ihonhoito on turhaa/meikkaus on turhaa ja typerää jne. Se ärsyttää.

Vierailija
66/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi. En meikkaa enkä käytä mitään ihonhoitoaineita, oikein kovilla pakkasella saatan pesun jälkeen sipaista kasvoihinkin samaa rasvaa, jolla rasvaan käsiäni. Pesen kasvot vedellä, ehkä kerran viikossa suihkusampoolla. En käytä myöskään mitään vartalonhoitotuotteita, kynsilakkaa tms. Työn vuoksi joudun pesemään käsiä paljon, joten ainoa ihonhoitotuotteeni on käsirasva. Näytän ikäiseltäni, ihoni on hyväkuntoinen, mutta toki jo hieman ryppyinen.N55

Vierailija
67/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani saa meikata joka haluaa, mutta meikin on oltava huoliteltu ja ihon hoidettu. Ihon ongelmia ei saa piilottaa sentin paksuisen pakkelin alle. Jos on onnekas ja omistaa hyvän ihon, jota ei tarvitse hoitaa, ei silti pidä hakkua lyttyyn toisia, joilla on iho-ongelmia ja tarvitsevat aktiivisempaa ihonhoitoa näyttääkseen yhtä hyvältä. Suurin osa miehistä ei hoida kasvojaan mitenkään, ja kyllähän se ihon kunnosta näkyykin.

Vierailija
68/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten, mutta nää saippualla ja vedellä pesijät jaksaa ylimielisesti jauhaa miten heidän ihonsa on parempi kuin muilla/ihonhoito on turhaa/meikkaus on turhaa ja typerää jne. Se ärsyttää.

Aa ok, sitten ymmärrän. Minulla on huono iho, mutten silti jaksa sitä puunata tai meikata. Mutta en kyllä väitäkään, että se olisi hyvä.

Vierailija
69/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vedellä ja joskus suolasaippualla, ei muuta

Vierailija
70/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Pesen naamani vedellä kuten muunkin kroppani. Hiukset sampoolla ja kädet ja kainalot saippualla. Jalat saippualla jos ovat näkyvästi likaiset. Iho on hyvässä kunnossa eikä kaipaa mitään rasvoja tms, kun ei sitä ole sellaisiin totutettu.

Vierailija
71/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, olisipa minullakin iho jota ei tarvitsisi hoitaa. Mutta minulla on helposti rasvoittuva pintakuiva sekaiho, joka on ihan kokoajan tukossa. Joulun ajan reissuihin en ottanut kuorintavoidetta mukaan, kun ajattelin ettei se niin tarkkaa tosiaan ole, ja nyt kaduttaa. Iho on samea, posket ja leuka täynnä näppylöitä ja silmien välissä kuivat juonteet. Enkä todellakaan ole mikään läträäjä, eikä kauneusjutut hirveästi kiinnostaisi, mutta kuoria on pakko säännöllisesti ja kosteuttaa tarpeeksi. Ikää on 40 vuotta, äidilläni samanlainen iho. Onnekkaita olette, kaunisihoiset!

Vierailija
72/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt esim. meikkivoidetta tai poskipunaa koskaan, en siis ole tarvinnut meikinpoistoaineita. Joskus saunan tai suihkun jälkeen vedän oliiviöljyä  kasvoille, tai shea-pähkinästä tehtyä voidetta.

Iho on hyvässä kunnossa, esimerkiksi suun ympärillä ei ole niitä pystyryppyjä, jotka vanhetessa usein tulee laihoille naisille. Olen 65.

Merkittävämpää kuin voiteet on mielestäni ravinto. Olen ollut 26-vuotiaasta asti kasvissyöjä tai kokonaan vegaani, vähän vaihdellen. Enkä tupakoinut enää 32 ikävuoden jälkeen.

Vierailija
73/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamio muutaman kerran vuodessa, samoin parempi puhdistus. Kosmetologilla en oo käyny koskaan. Mitään erikoisrasvoja en omista. Ja ihoni hyvää kuntoa on ihailtu, väri tasainen, ei isoja juonteita tai arpia, ei aknea/finnejä/ihottumaa. Toisaalta en myöskään rasita kasvojen ihoa merkillä ja tarvittaessa suojaan sitä vallitsevilta sääolosuhteista (aurinko, pakkanen, tms).

Vierailija
74/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamio muutaman kerran vuodessa, samoin parempi puhdistus. Kosmetologilla en oo käyny koskaan. Mitään erikoisrasvoja en omista. Ja ihoni hyvää kuntoa on ihailtu, väri tasainen, ei isoja juonteita tai arpia, ei aknea/finnejä/ihottumaa. Toisaalta en myöskään rasita kasvojen ihoa merkillä ja tarvittaessa suojaan sitä vallitsevilta sääolosuhteista (aurinko, pakkanen, tms).

Meikkivoide kyllä paremminkin suojaa kuin rasittaa ihoa.

Vierailija
75/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt koskaan kosmetologilla, enkä käyttänyt ihon kuorintaa, meikkivoidetta tms. Ainoa, miten hoidan ihoani, on kosteusvoide tarvittaessa. Silmämeikkiä käytän kyllä, ja ohuesti puuteria. Olen jo reilusti yli 50v, eikä minulla ole yhtään ryppyä. Saan säännöllisesti kehuja ihostani, kun se on niin hyvässä kunnossa. 

Vierailija
76/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt koskaan kosmetologilla, enkä käyttänyt ihon kuorintaa, meikkivoidetta tms. Ainoa, miten hoidan ihoani, on kosteusvoide tarvittaessa. Silmämeikkiä käytän kyllä, ja ohuesti puuteria. Olen jo reilusti yli 50v, eikä minulla ole yhtään ryppyä. Saan säännöllisesti kehuja ihostani, kun se on niin hyvässä kunnossa. 

Ihanko kadulla pysäytellään?

Vierailija
77/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomasin että mitä enemmän läträsin eri tököteillä ihoani niin sen huonompaan kuntoon se meni. Meikeissä pahin vihollinen oli meikkivoide, kokeilin kaikenaailman primereita ja mitä milloinkin, aivan sma minkä merkkistä tai hintaista ostin, tulos aina sama, iho täynnä finnejä ja epäpuhtauksia.

Samaa tein puhdistustuotteiden kanssa, kokeilin vaikka mitä ja kävin kosmetologilla ja ostin puhdistusaineet sieltä, ei mitään muutosta.

Nyt kun luovuin suurimmasta osasta näistä tuotteista ja etenkin meikkivoiteista niin ihoni voi hyvin ja epäpuhtaudet ovat lähes kokonaan poissa. Mitä enemmän tuote sisältää jotain hajusteita, väriaineita tai on pakattu turhaan kalliseen purkkiin, sen varmemmin saan siitä iho-oireita. Korona-aikana en ole käynyt kosmetologillakaan, ei sen puolen eipä ollut varaa käydä kovin usein aikaisemminkaan, eikä siitä paljon hyötyä ollut.

Enää en käytä meikkivoidetta, kosteutukseen kelpaa perus aqualan apteekista ja puhdistuksessa käytän nyt pois niitä mitä on mutta teen sen hellävaraisemmin kuin aikaisemmin, ei siihen tarvita viittä eri tuotetta kun yksi riittää. Ihoni ei pidä liian rajuista aineista ja suurin osa ns puhdistavista tuotteista ovat iholleni liian voimakkaita, samoin meikit.

En tahdo kilpailla kenenkään kanssa siitä kuinka "huonosti" ihoa voi hoitaa. Joskus se kosmetiikan kanssa läträäminen nimenomaan on sitä huonoa hoitamista.

Vierailija
78/100 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kasvot vedellä samalla kun käyn suihkussa. Ei muita hoitotoimenpiteitä. En meikkaa enkä käytä puhdistus- tai kosteusvoiteita. Minua on siunattu rasvaisella iholla, joka ei silti kiiltele eikä tee mitään näppylöitä. Ryppyjä ei ensimmäisen 50 vuoden aikana ole tullut ja jos nyt alkaa ilmestyä, niin jo olisi aikakin.

Kesäisin käytän lippalakkia, jotta aurinko ei osu kasvoihin.

Joskus yli kymmenen vuotta sitten luin, että tarvitsisin vähintäänkin jonkun yövoiteen ja silmänympärysvoidetta. Kokeilin useampaakin laatua ja olen allerginen niille kaikille. Aurinkorasvaa olen myös yrittänyt löytää, mutta nekin kaikki allergisoivat.

Eli kesäisin hoidan kasvojen ihoa lippalakilla ja muuten en mitenkään.

Olen nainen, en ryppyinen enkä nyppyinem.

Vierailija
79/100 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida ihoani mitenkään koskaan. Meikaan muutaman kerran vuodessa, jolloin poistan meikin kookosöljyllä. Iho on loistavassa kunnossa. Ikää 52 v.

Vierailija
80/100 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Äitini opetti kun olin 13v. putsari, kasvovesi, kosteusvoide. siitä lähtien, oli meikkiä tai ei, 2x päivässä.