Miten päästä eroon läskimahasta laihtumatta?
Oon muuten kuin kuivan kesän orava, oon nyt alkanut käydä pitkillä vaunukävelyillä ja tehdä lihaskuntoliikkeitä kotona (muuhun ei ole mahiksia kun en saa hoitajaa vauvalle mistään) sekä vähentänyt herkuttelua. Tulos: muutama kilo on pudonnut tosi nopeasti, vähäkin pehmeys kadonnut luisevista raajoista, posket rumasti lommolla, vyötärönympärys entistä isompi terveysriskirajan yli jo. Toivoisin vastauksia samasta ongelmasta kärsiviltä ja sen onnistuneesti selättäneiltä. Karppaamaan en rupea, en tahdo laihtua vaan päinvastoin kiloja saisi tulla lisääkin, kunhan ne tulisi muualle kuin vatsaan!
Kommentit (31)
Jos se on oikeasti LÄSKIä siinä mahassa, niin valitettavasti siitä ei pääse millään laihtumatta. Sen sijaan jos vatsa pömpöttää vatsalihasten huonon kunnon takia, niin siihen vatsalihasten treenaaminen auttaa.
Nimenomaan näin, jos kyse on läskistä, se ei lähde kuin laihduttamalla. Ikävä kyllä kaikilla ei ole täydellinen kroppa, toisilla läski on tiukassa keskivartalolla vaikka muualta irtoaisi kaikki..
Miten voi olla, että sen jälkeen kun oon aloittanut tehdä vatsa- ja selkälihasliikkeitä, mun vyötärönympärys on vaan kasvanut?
Rasvaimu helppo ja hyvä ratkaisu näihin ongelmiin. Rasva ei enää palaa samaan kohtaan samalla tavalla toimenpiteen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:25"]
Miten voi olla, että sen jälkeen kun oon aloittanut tehdä vatsa- ja selkälihasliikkeitä, mun vyötärönympärys on vaan kasvanut?
[/quote]
Valitettavasti tämä on aika tavallista, varsinkin sellaisilla joilla on ollut kapea vyötärö. Siihen vyötärön sivulle kun nimittäin kertyy lihasmassaa, jolloin vyötärö suorenee. Itsellenikin kävi näin kun nuorena treenasin kuntosalilla, tiimalasivartalo muuttui pötkylämäisemmäksi. Tykkäään enemmän tästä nykyisestä treenaamattomasta mallista, vaikka sitten alavatsa ihan vähän pömpöttääkin mitä se ei tehnyt silloin treenattuna.
Oikeanlainen ruokavalio ja kunnolla treeniä! Ei tarvitse painon pudota. Itselläni on noussut 7kg vuodessa. Olin sellainen kuivan kesän orava. Nyt on kropassa muotoa, kun on lihaksisto paremmassa kunnossa. Pömppömahakin on hävinnyt. Enkä ole siis vielä missään fitnes kunnossa.
Rasvaimu ei toimi. Jäljelle jäävät rasvasolut paisuvat entistä suurempiin mittoihin ja vatsa näyttää epätasaiselta! Voi koitua myös kuolemaksi tuo toimenpide. Ruokavaliomuutoksilla ja kiinteytyksellä?
Entä body, joka litistää mahaläskit kasaan?
Syö macaa. Maca muokkaa vartalosta naisellisemman. Maca hoikistaa vyötärön, antaa peppuun muhkeutta ja kasvattaa rinnat.
Rupea käyttämään korsettia. Korsetilla saat PYSYVÄSTI hoikemman vyötärön.
Ala harrastamaan aerobista liikuntaa, kuten juoksua.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:30"]Oikeanlainen ruokavalio ja kunnolla treeniä! Ei tarvitse painon pudota. Itselläni on noussut 7kg vuodessa. Olin sellainen kuivan kesän orava. Nyt on kropassa muotoa, kun on lihaksisto paremmassa kunnossa. Pömppömahakin on hävinnyt. Enkä ole siis vielä missään fitnes kunnossa.
[/quote]
Mitä sä olet tehnyt? Tällä hetkellä mun treenit on siinä, että vauvan päiväunista voin ehkä 15 min uhrata vatsalihasten tekemiseen päivässä + käydään jonkinlaisella vaunulenkillä joka päivä. Ton enempää en ehdi, koska ne hetket mitä saan vauvalta mitään tehtyä päivässä on hyvin rajalliset ja jos innostun jumppailemaan enempi, jää sit kotityöt tekemättä tai multa itseltä joku ateria syömättä tai on pois mun ennestäänkin liian lyhyistä yöunista. Onkohan tästä yhtään mitään hyötyä, jos on yhtä tyhjän kanssa, niin mielummin käyttäisin tänkin ajan johonkin mistä oikeasti nautin, kuten lukemiseen ääritylsien ja epämukavien vatsarutistusten ja lankkujen sijaan.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:44"]
Syö macaa. Maca muokkaa vartalosta naisellisemman. Maca hoikistaa vyötärön, antaa peppuun muhkeutta ja kasvattaa rinnat.
Onko tuo oikeasti totta?
Ala harrastamaan aerobista liikuntaa, kuten juoksua.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:17"]Auttaisikohan ihan vatsalihastreenit ongelmakohtaan
[/quote]
Vatsalihastreeniä ongelmakohtaan. Mites ku mulla ongelmakohta on jalat, teenkö vatsalihastreeniä?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:25"]
[/quote]
Valitettavasti tämä on aika tavallista, varsinkin sellaisilla joilla on ollut kapea vyötärö. Siihen vyötärön sivulle kun nimittäin kertyy lihasmassaa, jolloin vyötärö suorenee. Itsellenikin kävi näin kun nuorena treenasin kuntosalilla, tiimalasivartalo muuttui pötkylämäisemmäksi. Tykkäään enemmän tästä nykyisestä treenaamattomasta mallista, vaikka sitten alavatsa ihan vähän pömpöttääkin mitä se ei tehnyt silloin treenattuna.
[/quote]
Miks mulle ei kerry lihasmassaa käsiin tai jalkoihin, missä sitä tarvittaisiin, vaan sekin tulee kaikki vyötärölle? :D
Mikään tiimalasivyötärö en oo ikinä ollut, vyötärö on ollut paksuhko suhteessa muuhun vartaloon aina, silloinkin kun teininä olin superlaiha ja sixpack näkyi. Nyt vaan alkanut tosissaan huolestuttaa kun vyötärönympärys jo 85 cm vaikka bmi on mulla 21. Vyötärölihavuuden rajahan naisilla on 80 cm jonka jälkeen alkaa tulla jo terveysriskejä mut esteettisistä syistä en halua enää laihduttaa alipainoiseksi vain saadakseni vyötäröä pienemmäksi.
Ootko varma, että et ole raskaana?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:38"]
Entä body, joka litistää mahaläskit kasaan?
[/quote]
Tämä on ihan oikeasti hyvä ratkaisu. Itselläni jäi raskauksien jälkeen pysyvästi pömppömaha, johon ei mikään treenaaminen auta, eikä laihdutus. Syy kun on erilleen jääneet suorat vatsalihakset. Mutta en minä yhden pömppiksen anna elämääni pilata. Arjessa peitän vaatteilla ja sitten kun haluan pukeutua näyttävämmin, laitan muotoilevan alusasun litistämään vatsan.
Karppausta ja liikuntaa. Ai niin, mutta niitähän et halunnut.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:30"]Oikeanlainen ruokavalio ja kunnolla treeniä! Ei tarvitse painon pudota. Itselläni on noussut 7kg vuodessa. Olin sellainen kuivan kesän orava. Nyt on kropassa muotoa, kun on lihaksisto paremmassa kunnossa. Pömppömahakin on hävinnyt. Enkä ole siis vielä missään fitnes kunnossa.
[/quote]
Mitä sä olet tehnyt? Tällä hetkellä mun treenit on siinä, että vauvan päiväunista voin ehkä 15 min uhrata vatsalihasten tekemiseen päivässä + käydään jonkinlaisella vaunulenkillä joka päivä. Ton enempää en ehdi, koska ne hetket mitä saan vauvalta mitään tehtyä päivässä on hyvin rajalliset ja jos innostun jumppailemaan enempi, jää sit kotityöt tekemättä tai multa itseltä joku ateria syömättä tai on pois mun ennestäänkin liian lyhyistä yöunista. Onkohan tästä yhtään mitään hyötyä, jos on yhtä tyhjän kanssa, niin mielummin käyttäisin tänkin ajan johonkin mistä oikeasti nautin, kuten lukemiseen ääritylsien ja epämukavien vatsarutistusten ja lankkujen sijaan.
[/quote]kyykkyjä vauvan kanssa? Eikö vauva yhtään viihdy vieressä kun jumppaat? Ei tarvitsisi päikkäriaikaa käyttää jumppaamiseen. Minulla on vilkas kaksivuotias ja olen aina jumpannut hereilläoloaikana pääosin.
[/quote]
No ei se sillä tavalla viihdy, että oikeasti kunnolla saisin jumpattua. On nyt just siinä ikävaiheessa, että kiipeilee ja teloo itseään jatkuvasti. Mulla menee vaan hermot, kun joudun koko ajan keskeyttämään ja hyppäämään sen perässä, tai vaihtoehtoisesti se punkee tielle, tulee repimään hiuksista, pyrkii koko ajan syliin tms. Vauvaa kyllä hyppyytän jne. mikä vähän vahvistaa käsiä ja pohkeita treenaan vauva sylissä. Kyykyissä on työtä ilman lisäpainoakin ja polvi rutisee siihen malliin, et niiden kanssa oon erittäin varovainen. Mut toi vauvan kanssa jumppaaminen on niin ärsyttävää että jää sit koko jumppa tekemättä, niin mielummin uhraan siihen päiväuniaikaa ja teen rauhassa keskittyen.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:58"]Jos vatsalihasten päällä on läskikerros, niin se on ihan sama paljonko niitä lihaksia siellä alla jumppaa. Ei se läski sillä lähde! Mahaläski on merkkinä sokeriaineenvaihdunnan häiriöstä, aerobisella liikunnalla sokeriarvoja voi vähän parantaa. Ruokavalio toki avainasemassa, juurikin se karppaus mikä ei ap:lle sovi.
[/quote]
Jos mä jännitän vatsalihaksia, ei kyllä mitään paksua löllökerrosta tunnu lihasten päällä (ja vähän musta saa naisella ollakin pehmeä vatsa, en mitään pyykkilautavatsaa edes halua). Et ehkä kyse onkin enemmän heikoista lihaksista? Tai sit se rasva on sisäelinten ympärillä :(
Karppaus ei oikein sovi imetyksen kanssa, kun hiilareiden vähentäminen vähentää maitoa ja tällä hetkellä imetys ja vauva on mulle tärkeämpi kuin oma kroppa.
Niin ja raskausajan sokerirasituksessa sain hyvät arvot, mikä musta viittais, että sokeriaineenvaihdunta pelaa?
Auttaisikohan ihan vatsalihastreenit ongelmakohtaan