Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon läskimahasta laihtumatta?

Vierailija
22.04.2015 |

Oon muuten kuin kuivan kesän orava, oon nyt alkanut käydä pitkillä vaunukävelyillä ja tehdä lihaskuntoliikkeitä kotona (muuhun ei ole mahiksia kun en saa hoitajaa vauvalle mistään) sekä vähentänyt herkuttelua. Tulos: muutama kilo on pudonnut tosi nopeasti, vähäkin pehmeys kadonnut luisevista raajoista, posket rumasti lommolla, vyötärönympärys entistä isompi terveysriskirajan yli jo. Toivoisin vastauksia samasta ongelmasta kärsiviltä ja sen onnistuneesti selättäneiltä. Karppaamaan en rupea, en tahdo laihtua vaan päinvastoin kiloja saisi tulla lisääkin, kunhan ne tulisi muualle kuin vatsaan!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 10:36"]

Niin ja raskausajan sokerirasituksessa sain hyvät arvot, mikä musta viittais, että sokeriaineenvaihdunta pelaa?

[/quote]

Insuliiniresistenssi ei näy sokerirasituksessa. Mutta jos sulla ei ole läskiä mahassa niin sitten  kyse on varmaan turvotuksesta tms. 

Vierailija
22/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 10:12"]

Karppaamalla saat kropan kuntoon laihtumatta.  Laitointän siksi, kun sulla tuntuu olevan käsitys, että karppaus on laihdutusruokavalio.  En tyrkytä.

[/quote]

Ei mulla ainakaan ole vaikuttanut kropan muotoon yhtään mitenkään karppaus. Vaikea uskoa että yleensä vaikuttaisi muutenkaan, ellei sitten tosiaan laihdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:34"]Ootko varma, että et ole raskaana?
[/quote]
Joo siihen ei kyllä ole mitään mahdollisuuksia, vaikka ulkomuodosta toisin voisikin päätellä. :P

Liikuntaa harrastan sen minkä pystyn. Kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta käydä salilla 5 kertaa viikossa, sääli jos sitten muu on yhtä tyhjän kanssa. Jos ilman karppausta on täysin mahdotonta saada vyötäröä näkyviin, niin sit opettelen hyväksymään itseni pallomahana. Tosin kaikki tuntemani karppaajatkin on aika punkeroita, että eipä sekään oikein tunnu toimivan.

Vierailija
24/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärölihavuus viittaa yleensä insuliiniresistenssiin, jolloin kaikki hiilari mitä syöt menee salaman vyötärölle. Siksi karppaus laihduttaa ensimmäisenä mahasta ja tehoaa erityisesti Vyötärölihavuuteen. Just sayin. 

Vierailija
25/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube! Sieltä vaan vatsalihastreeniä, katsot jonkun monipuolisen (fitnes blender on aika jees) ja sitten reisilihastreeniä jotta saat jalkoihin ja pyllyyn muotoa, kyykkyjä kunnolla tai sitten noita butt workoutteja sieltä tubesta. Tai kumpaakin. Muutamana päivänä viikossa teet vaikka 20min, niin voin kertoa, että parissa kuukaudessa alkaa näkymään tuloksia. Ja napa sisään ihan normaaliarjessa, älä päästä ryhtiä lösähtämään :) t. Entinen pömppömaha tikkujalka. Ainiin, syö! Paljon, 5 kertaa päivässä, kasviksia puolet ja jälkiruoka joka ikinen kerta.

Vierailija
26/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunukävelyjen sijaan voit myös juosta vaunujen kanssa.

Kotona voi tehdä paljon treeniä ihan olkkarin sohvalla tai keittiön tuolilla, tosi rankkojakin liikkeitä, youtubessa on mallia. Vartti sieltä toinen täältä. Laittaa myös aineenvaihdunnan toimimaan.

Vierailija
27/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:25"]

Miten voi olla, että sen jälkeen kun oon aloittanut tehdä vatsa- ja selkälihasliikkeitä, mun vyötärönympärys on vaan kasvanut?

[/quote]

Valitettavasti tämä on aika tavallista, varsinkin sellaisilla joilla on ollut kapea vyötärö. Siihen vyötärön sivulle kun nimittäin kertyy lihasmassaa, jolloin vyötärö suorenee. Itsellenikin kävi näin kun nuorena treenasin kuntosalilla, tiimalasivartalo muuttui pötkylämäisemmäksi. Tykkäään enemmän tästä nykyisestä treenaamattomasta mallista, vaikka sitten alavatsa ihan vähän pömpöttääkin mitä se ei tehnyt silloin treenattuna.

[/quote]

Tähän auttaa myös se, että perinteisten vatsalihasliikkeiden sijaan keskittyy lankuttamiseen. Perinteiset liikkeet muokkaavat ns. näkyviä vatsalihaksia, kun taas lankku kehittää syviä vatsalihaksia. Ryhti paranee, pömppis pienenee, mutta lihakset eivät näy niin voimakkaasti.

Vierailija
28/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:30"]Oikeanlainen ruokavalio ja kunnolla treeniä! Ei tarvitse painon pudota. Itselläni on noussut 7kg vuodessa. Olin sellainen kuivan kesän orava. Nyt on kropassa muotoa, kun on lihaksisto paremmassa kunnossa. Pömppömahakin on hävinnyt. Enkä ole siis vielä missään fitnes kunnossa.
[/quote]

Mitä sä olet tehnyt? Tällä hetkellä mun treenit on siinä, että vauvan päiväunista voin ehkä 15 min uhrata vatsalihasten tekemiseen päivässä + käydään jonkinlaisella vaunulenkillä joka päivä. Ton enempää en ehdi, koska ne hetket mitä saan vauvalta mitään tehtyä päivässä on hyvin rajalliset ja jos innostun jumppailemaan enempi, jää sit kotityöt tekemättä tai multa itseltä joku ateria syömättä tai on pois mun ennestäänkin liian lyhyistä yöunista. Onkohan tästä yhtään mitään hyötyä, jos on yhtä tyhjän kanssa, niin mielummin käyttäisin tänkin ajan johonkin mistä oikeasti nautin, kuten lukemiseen ääritylsien ja epämukavien vatsarutistusten ja lankkujen sijaan.
[/quote]kyykkyjä vauvan kanssa? Eikö vauva yhtään viihdy vieressä kun jumppaat? Ei tarvitsisi päikkäriaikaa käyttää jumppaamiseen. Minulla on vilkas kaksivuotias ja olen aina jumpannut hereilläoloaikana pääosin.

Vierailija
29/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vatsalihasten päällä on läskikerros, niin se on ihan sama paljonko niitä lihaksia siellä alla jumppaa. Ei se läski sillä lähde!  Mahaläski on merkkinä sokeriaineenvaihdunnan häiriöstä, aerobisella liikunnalla sokeriarvoja  voi vähän parantaa. Ruokavalio toki avainasemassa,  juurikin se karppaus mikä ei ap:lle sovi. 

Vierailija
30/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaamalla saat kropan kuntoon laihtumatta.  Laitointän siksi, kun sulla tuntuu olevan käsitys, että karppaus on laihdutusruokavalio.  En tyrkytä.

Vierailija
31/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 08:59"]Youtube! Sieltä vaan vatsalihastreeniä, katsot jonkun monipuolisen (fitnes blender on aika jees) ja sitten reisilihastreeniä jotta saat jalkoihin ja pyllyyn muotoa, kyykkyjä kunnolla tai sitten noita butt workoutteja sieltä tubesta. Tai kumpaakin. Muutamana päivänä viikossa teet vaikka 20min, niin voin kertoa, että parissa kuukaudessa alkaa näkymään tuloksia. Ja napa sisään ihan normaaliarjessa, älä päästä ryhtiä lösähtämään :) t. Entinen pömppömaha tikkujalka. Ainiin, syö! Paljon, 5 kertaa päivässä, kasviksia puolet ja jälkiruoka joka ikinen kerta.
[/quote]
Joo just fitnessblenderistä oon noita 15-20min jumppia tehnyt, oon joka päivä yrittänyt tehdä jonkun, välillä raskaampaa, välillä enempi pilates- tai venyttelytyyppistä, välillä sit yhtä fysioterapeutilta aikoja sitten saamaani keskivartalo-ohjelmaa. Kiva kuulla, jos niillä voi saada tuloksiakin! Ainakin niskajumit on mulla helpottaneet paljon sen jälkeen kun aloitin jumppaamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi