Ikäiseni naiset näyttävät niin vanhoilta
Aivan ekana. Toivoisin ilmiöstä asiallista keskustelua jotta keskustelua ei poisteta.
Mutta mietin kuinka viisikymppiset naiset ovat niin ikääntyneet kun itse näytän aika pojulta. Hämmennyin luokkakokouksessa. Huh. mietin että tuntevatko muut näin. Mikäs on ilmiön selitys
Kommentit (50)
Tinderissä kun katselee 30-45 vuotiaita naisia niin on todella suuria eroja havaittavissa. Saman ikäiset naiset näyttävät kuin olisivat ihan eri vuosikymmeneltä. Jotkut ovat todella hyvässä kunnossa ja nuoren näköisiä ja toiset näyttävät kuin olisivat luovuttaneet jo ajat sitten.
Kaippa se on sitä, että ihmiset ikääntyvät eri tavalla. Tuossa ympäristössä se vaan hyppää silmille niin raadollisella tavalla.
Minä järkytyin kun näin luokkakaverini (mies) pitkästä aikaa ja ajattelin, että ai kauheeta miten se näyttää vanhalta. Ihan luonnollista, koska muistikuvissani hän oli 19-vuotias, ei 40-vuotias. Kummasti kuitenkaan en puolisostani tai itsestäni niin huomaa vanhenemista, kun häntä näen joka päivä ja itseeni katon peilistä päivittäin. Se on sammakko kattilassa ilmiö, pikkuhiljaa kun muutos tapahtuu ei sitä huomaa.
Niin että varmaan se luokkakaverikin aatteli, että kauheeta miten toi on rupsahtanut :D
Yliopisto-opinnot, syöpäsairas kumppani ja kokopäivätyö- yhdistelmä. Ja korona vaikeuttaa kaikkea näitä.
Tässä on tärkeämpääkin mietittiävää kuin se miltä näyttää.
Takaapäin näkee helposti, onko edessä kävelevä ihminen nuori vai jo keski-ikäinen. Ryhti, askel, kävelytyyli ja koko olemus on iäkkäämmällä kankeampi ja nuorella paljon joustavampi ja rennompi. Rypyt ei ole ainoa mistä iän näkee.
Minä nautin! Nautin siitä, että olen antanut itselleni luvan olla välittämättä täytänkö naiseuden kriteerit riittävästi ja mitä muut ihmiset ajattelevat. Mikä vapaus!😊
Vierailija kirjoitti:
Ylipainohan tämän harhan monella miehellä selittää. Tiedän itsekin tällaisen omasta mielestään nuorekkaan. Paino on 100+ kiloa, joten ei ole pahemmin ryppyjä. Pyöreähköt, hyvinsyöneet kasvot luovat miehelle itselleen peilin ja huonon näön avustuksella kuvan nuorekkaasta rypyttömästä poikamaisuudesta. Oikeasti iho on vanhan miehen ja lisäksi usein possunpunainen jostain syystä, varsinkin syödessä.
Nuorista eli 18–29-vuotiaista naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.
Yli 30-vuotiaista lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Takaapäin näkee helposti, onko edessä kävelevä ihminen nuori vai jo keski-ikäinen. Ryhti, askel, kävelytyyli ja koko olemus on iäkkäämmällä kankeampi ja nuorella paljon joustavampi ja rennompi. Rypyt ei ole ainoa mistä iän näkee.
Miksi ihmeessä ikä ei saisi näkyä? Kaikki se vuosikymmenten elämänkokemus saa kyllä näkyä. Arvostan vanhoja ihmisiä ja olen oppinut heiltä paljon elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin! Nautin siitä, että olen antanut itselleni luvan olla välittämättä täytänkö naiseuden kriteerit riittävästi ja mitä muut ihmiset ajattelevat. Mikä vapaus!😊
Sama fiilis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ikä ei saisi näkyä? Kaikki se vuosikymmenten elämänkokemus saa kyllä näkyä. Arvostan vanhoja ihmisiä ja olen oppinut heiltä paljon elämästä.
Tietenkin se saa näkyä, eikä sitä näkymättömäksi saisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Yliopisto-opinnot, syöpäsairas kumppani ja kokopäivätyö- yhdistelmä. Ja korona vaikeuttaa kaikkea näitä.
Asiallista keskustelua, kiitos. Ap pyysi. Mene koronajuttujasi jauhamaan toiseen ketjuun. Meillä on muutakin keskusteltavaa. Kuin korona.
Ihmisillä on niin sanottu peili ilme. Itseään katsoessa kohotetaan kulmia ja pidetään silmiä ihan auki ja siloteltua perusilmettä. Kun kasvot ovat normaalitilassa ja ilmehdit näyttää ihan erilaiselle, eli muut näkevät laskeutuneet luomesi ja ryppysi vaiket niitä itsellesi näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainohan tämän harhan monella miehellä selittää. Tiedän itsekin tällaisen omasta mielestään nuorekkaan. Paino on 100+ kiloa, joten ei ole pahemmin ryppyjä. Pyöreähköt, hyvinsyöneet kasvot luovat miehelle itselleen peilin ja huonon näön avustuksella kuvan nuorekkaasta rypyttömästä poikamaisuudesta. Oikeasti iho on vanhan miehen ja lisäksi usein possunpunainen jostain syystä, varsinkin syödessä.
Nuorista eli 18–29-vuotiaista naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.
Yli 30-vuotiaista lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia.
Eli käytännössä saman verran. Ja hienosti jätit pois sen että jos otetaan pelkkä ylipaino, miehet on ylipainoisempia. Ilmeisesti osui ja uppos :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on jäänyt "lookki" uusimatta olet jämähtänyt nuoruuden tyyliin ja kuvittelet ettet vanhene kuten muut.
Oikein katkerien kokoontumisajot menossa täällä.
Ei, vaan realistien.
Kateellisten latistajien.
Ihmisessä on muutakin kuin ulkonäkö, on myös olemus.
Ilmeet, eleet, ryhti, tyyli.
Ne voivat luoda nuorekasta tai vanhentavaa ilmettä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo liittyy ap:hen?
Ylipaino vanhentaa. Moni lihava nuori nainen näyttää kolmekymppisenä jo kaksikymmentä vuotta vanhemmalta.
Oman ikänsä näkee paremmin valokuvista kuin peilistä.
Vessan peili etenkin huijaa, kun siinä tulee pehmeä valo edestäpäin. Se siloittaa rypyt.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti ihminen näkee itsensä n.10v nuoremmaksi mitä oikea peilikuva on. Tästä imiöstä kyse. -sivusta
Tunnustan, kun viimeiset kymmenen vuotta on katsellut itseään lähinnä peilistä, niin valokuvan itsestäni näkeminen sai vasta tajuamaan miten rupsahtanut olen.
Taas yrität provota. Missä muka luokkakokouksia korona-aikana? Itselläs on ikäkriisi ja haluat lietsoa sitä muihin. Ei kiinnosta vähääkään. Ihminen vanhenee syntymästään asti ja se kuuluu asiaan.
Miehet kuvittelevat olevansa komeampia, kuin ovat, on tutk8ttu ilmiö. Siitä se johtuu.
Olet kyllä puolisokea, jos tuo on sinusta ainoa ikääntymisen merkki.
Nelikymppisen ja kaksikymppisen miehenkin erottaa sekunnissa toisistaan. Sellaista se elämä on, ikää tulee kaikille, vaihtoehtona kuolema.