Ikäiseni naiset näyttävät niin vanhoilta
Aivan ekana. Toivoisin ilmiöstä asiallista keskustelua jotta keskustelua ei poisteta.
Mutta mietin kuinka viisikymppiset naiset ovat niin ikääntyneet kun itse näytän aika pojulta. Hämmennyin luokkakokouksessa. Huh. mietin että tuntevatko muut näin. Mikäs on ilmiön selitys
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Miehet kuvittelevat olevansa komeampia, kuin ovat, on tutk8ttu ilmiö. Siitä se johtuu.
Naiset taas kuvittelevat olevansa paremman näköisiä kuin julkkisnaiset, jos naisella ei ole sitä samaa ulkonäkövirhettä kuin julkkisnaisella, johon vertaa itseään esim. Sanna Marinin hampaat tai Pamela Tolan eriväriset silmät.
Omaa vanhenemista ei vaan näe realisesti🤓 Monet naiset ottaa jo botoxia ja juonteita häivyttäviä pistoksia, en mä nyt sanois, että monikaan 50v näyttää lässähtäneeltä. Asut vissiin ap jossain takahikiällä?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on jäänyt "lookki" uusimatta olet jämähtänyt nuoruuden tyyliin ja kuvittelet ettet vanhene kuten muut.
Heh, tosiaankin, joku paikallinen Tauski, joka luulee, että se vanha look ja ne "nuorekkaat" junttifarkut saavat näyttämään kolmikymppiseltä.
Olipa todella ennalta-arvattava keskustelunkulku heti ensimmäisestä vastauksesta alkaen.
50 v koulukaverit näyttävät vanhoilta, koska heistä on jäänyt muistikuva millaisia he olivat teineinä. Kyllä mä kanssa kauhistuin, kun näin vanhoja koulukavereita, joihin oli nuorena ihastunut. Voi sanoa, että yksikään ei ollut säilynyt hyvännäköisenä...
Tässä ap. Luokkakokous ei tietenkään ollut nyt, vähän valoja päälle siellä, aivottomammat.
En ole ylinuorekkaasti pukeutuva Taukki, mutta paksut, muodikkaasti leikatut hiukset esim tekevät musta heti nuorekkaamman. Ja juu, muutama ylikilo on eikä ryppyjä naamassa.
Geeneissä on eroa! Minulla on vaaleat hiukset, tummissa hiuksissa harmaat erottuvat heti. Meidän suvussa ryppyjä tulee myöhään, joten sekin on etu. Olen niin lyhyt, että ryhdissä ei ole varaa lepsuiluun, en siis kulje kumarassa. Käytän ajattomia vaatteita, en ole unohtunut 80-luvulle enkä pyri väkisin nykyiseen nuorisomuotiin. Luonteeltani olen leikkisä ja käyn vielä 5-kymppisenä laskemassa mäkeä liukurilla jne.
Huonojakin geenejä on minulla perittynä, mutta ne eivät näy ulospäin.
Katkerista kommenteista ja niiden peukutuksista huolimatta minä uskon ap:ta. Osittain voi olla kyse myös tuosta peili-efektistä, mutta kyllä se vaan usein on niin että naiset näyttää samanikäistä miestä vanhemmilta (siis nimenomaan keski-iässä). Olen itse nainen, eikä minulla siis ole mitään syytä parjata naisia. Päin vastoin. Mutta osittain kyse onkin ehkä siitä, että media syöttää meille sitä nuorta naiskuvaa, jolloin keski-ikäinen nainen näyttää automaattisesti vanhalta. Kun taas monet miestähdet (tyyliin vaikka Daniel Craig, George Clooney jne) voivat olla varsinaisia seksisymboleja. Ihannemiehille sallitaan paljon laajempi ulkonäköskaala.
Huomasin tämän aikoinaan opiskeluvuosina hyvin selvästi, kun tein asiakaspalvelutyötä opintojen ohella. Asiakkaina oli paljon pariskuntia, ja usein erehdyin katsomaan että onko tässä äiti ja poika vai pariskunta. Aina selvisi, että olivat pariskuntia. Jostain syystä monet naiset vaan olivat paljon rupsahtaneempia kuin miehensä. Vaihdevuodet varmaan selittää osan ilmiöstä: eikö estrogeenin katoaminen näy myös kasvoissa? Miehillä vastaavia vaihdevuosia ei ole, vaikka testosteronitasotkin jonkin verran laskevat. Tai sitten media on syöttänyt minullekin tätä yksipuolista naiskuvaa ja siksi nämä naiset näyttivät minusta vanhemmilta kuin miehensä. Ja ennen kuin kukaan nainen nyt vetää hernettä täysin nenäänsä, niin tiedän myös pariskuntia, joissa tilanne on toisinpäin! En siis tarkoita että kaikki naiset vanhenisivat ennen aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Katkerista kommenteista ja niiden peukutuksista huolimatta minä uskon ap:ta. Osittain voi olla kyse myös tuosta peili-efektistä, mutta kyllä se vaan usein on niin että naiset näyttää samanikäistä miestä vanhemmilta (siis nimenomaan keski-iässä). Olen itse nainen, eikä minulla siis ole mitään syytä parjata naisia. Päin vastoin. Mutta osittain kyse onkin ehkä siitä, että media syöttää meille sitä nuorta naiskuvaa, jolloin keski-ikäinen nainen näyttää automaattisesti vanhalta. Kun taas monet miestähdet (tyyliin vaikka Daniel Craig, George Clooney jne) voivat olla varsinaisia seksisymboleja. Ihannemiehille sallitaan paljon laajempi ulkonäköskaala.
Huomasin tämän aikoinaan opiskeluvuosina hyvin selvästi, kun tein asiakaspalvelutyötä opintojen ohella. Asiakkaina oli paljon pariskuntia, ja usein erehdyin katsomaan että onko tässä äiti ja poika vai pariskunta. Aina selvisi, että olivat pariskuntia. Jostain syystä monet naiset vaan olivat paljon rupsahtaneempia kuin miehensä. Vaihdevuodet varmaan selittää osan ilmiöstä: eikö estrogeenin katoaminen näy myös kasvoissa? Miehillä vastaavia vaihdevuosia ei ole, vaikka testosteronitasotkin jonkin verran laskevat. Tai sitten media on syöttänyt minullekin tätä yksipuolista naiskuvaa ja siksi nämä naiset näyttivät minusta vanhemmilta kuin miehensä. Ja ennen kuin kukaan nainen nyt vetää hernettä täysin nenäänsä, niin tiedän myös pariskuntia, joissa tilanne on toisinpäin! En siis tarkoita että kaikki naiset vanhenisivat ennen aikojaan.
Ikä korjaa kaikenlaista, ja useimmat päätyvät hyväksymään itsensä, jolloin ei ole tarvetta pyrkiä säilymään ikuisesti nuorekkaana. Elämässä on paljon mielenkiintoisempia asioita kuin se, miltä jonkun tuntemattoman silmiin näyttää.
Tiukka farkkuasu😜