Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ostako lapselle käytettyjä vaatteita!

Vierailija
22.04.2015 |

Olen ostanut aina kaikki vauvanvaatteet kaupasta ja alennusmyynnistä. Kalliin hinnan ja lyhyen käyttöiän vuoksi kävin ystävän suosituksesta sunnuntaina kirpputorilla.

ÄLKÄÄ OSTAKO lapselle vaatteita kirpputorilta!

Ostin vauvalle pari bodyä ja parit sukkikset. Nyt vauvan ihossa on jotain punaisia näppylöitä. Niissä vaatteissa oli jotain kirppuja tai taudinaiheuttajia! Koitin palauttaa niitä aamulla sinne kirppikselle, mutta eivät huolineet takaisin.

Mikä on myyjätahon vastuu??!! Jos tuo ei mene ohi, niin kuka maksaa lääkärilaskun? Kirpputorin ylläpitäjä ei ota mitään vastuuta eikä suostu antamaan myyjän yhteystietoja! Eikä minulla ole aikaa istua siellä loossin edessä odottamassa, että myyjä ilmestyy paikalle, pitää hoitaa sairastunutta lasta.

En kyllä ikinä enää jalallani astu moiseen paikkaan tai pue lastani käytettyihin vaatteisiin! Älkää tehkö samaa virhettä!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin tuhohyönteisten kohdalla suositellaan kahden viikon pakastusta, jos ei ole mahdollista lämpökäsitellä. Siis että varmasti kaikki kehitysasteet kuolevat.

Vierailija
22/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:43"]

Pakastan kaiken kirppikseltä ostetun vaatteen vähintään viikoksi. Ja sitten pesen. Myös laukut ja kirjat. Nykyään on paljon tuholaisia. Siksi minulla on iso pakastin.

[/quote]

Samoin. Ensin pakkaseen ja sitten pesuun. Huonekaluja en osta käytettynä juuri ludevaaran vuoksi. Enkä kenkiä, koska niitä harvemmin voi pestä ja kuka haluaa käyttää toisen hikikenkiä? Johan siinä alkaa omatkin jalat haista ja voi tarttua sieniä yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietäistpä vain mitä jäämiä uusissa vaatteissa on.... siksihän ne(kin) on pestävä ennen käyttöön ottoa. Mutta provohan tämä olikin.

Vierailija
24/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:11"]

Pesin vaatteet kyllä. Kuuteenkymppiin en niitä laittanut, kun pesuohje oli 40 astetta.

Voin sanoa, että ei tunnu kivalta, kun heti ekaks haukutaan tyhmäksi ja provoksi. Kaikki ei ole syntynyt täydellisiä äiteinä ja joku joskus hätääntyykin, kun jotain tälläistä sattuu. Ilkeetä.

Kiitos asiallisista vastauksista.

[/quote]

Pese vaan 60 asteessa, vaikka lapussa lukisi 40. (ellei ole jokin kallis /villa-paljetti-glitteri-pitsi -vaate). Itse olen pessyt aina eikä ole vaatteille mitään käynyt. Pesuaineen aiheuttamat näpyt kyllä pitäisi hävitä parissa päivässä, joten en lähtisi miettimään mitään kirpputautia, jos ne npyt lähipäivinä katoavat. Toivotaan, että näin käy :)

Vierailija
25/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut todella paljon käytettyjä vaatteita ja koskaan ei ole mitään tullut. Pesen kaikki ennen käyttöönottooa. Aion todellakin myös jatkossakin osta. Et voi edes tietää ettei lapsellasi ole rokko tai joku muu tauti tai ruoka-aine tai joku muu allergia. Käyt lääkärissä jos siltä näyttää lääkäri kyllä osaa sanoa mistä on aiheutunut.

Vierailija
26/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa oiskin ruoka-aine  allergiaa kuitenkin?

Vierailija
27/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella voi olla myös allergia jollekin vaatteen kuidulle/materiaalille. 

Vierailija
28/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastan kaiken kirppikseltä ostetun vaatteen vähintään viikoksi. Ja sitten pesen. Myös laukut ja kirjat. Nykyään on paljon tuholaisia. Siksi minulla on iso pakastin.

Vierailija
29/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu oli ostanu kirppikseltä lipaston ja siellä oli joku lahottajaelukka, joka oli siirtynyt muihinkin puukalusteisiin!!!!!!!! O_o Onneks ei ollu puutalo, olis kai lahonnu koko mörskä. Kaikki puinen piti hävittää polttamalla...

Vierailija
30/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:27"]Älkää myöskään ostaja sieltä kenkiä, uhkana on jalkasieni, kynsisieni ym. Huonekaluissa, matkalaukuissa ja kodin tekstiileissä pesii lude- ja kirppuvaara. Loiset ja monenlainen pieneliösaasta voi myös siirtyä toisen tavaroista toisen myytäviin, koska pöydät ovat usein yhdessä vastakkain.
[/quote]
Btw, auttaisiko höyrytys häätämään bakteerit/ loiset? Jos kerta saunottaminenkin riittää?

Vierailija
31/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole täällä koskaan tuollaista kokemusta kirpparin vaatteista tullut. Aina on pesty ennen käyttöönottoa. Aion ostaa myös tulevaisuudessakin lapselle vaatteita kirppikseltä, jos vain miellyttäviä löytyy.

Vierailija
32/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:23"]

Pesen aina kuudessakympissä vaikka ohje kieltäisikin, kirpparivaatteet ovat senverran halpoja, että jos siitä menevät pilalle niin menkööt. Mullekin itse asiassa kävi raskaanaollessa noin, kun ostin äitiyshousut kirpparilta, niin tuli jotain puremia vatsaan, vaikka pesin housut. Taisin muuten silloin pestä vain 40 asteessa.

[/quote]

Ihan kauheeta! Kestikö kauan ennen kun ne puremat hävis?

Oon kuullu, että on olemassa joku loinen, joka kaivaa tunneleita ihon alle. Lude? Ja niitä on ihan Suomessakin. Voi tulla vaikka hotellin lakanoistakin ja nekin pestään kuudessakympissä.

Vierailija
33/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:27"]Älkää myöskään ostaja sieltä kenkiä, uhkana on jalkasieni, kynsisieni ym. Huonekaluissa, matkalaukuissa ja kodin tekstiileissä pesii lude- ja kirppuvaara. Loiset ja monenlainen pieneliösaasta voi myös siirtyä toisen tavaroista toisen myytäviin, koska pöydät ovat usein yhdessä vastakkain. [/quote] Btw, auttaisiko höyrytys häätämään bakteerit/ loiset? Jos kerta saunottaminenkin riittää?

[/quote]

Siihen höyryttämiseen tarvitaan joku laite

Vierailija
34/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai etkö älynny pestä kyseisiä vaatteita. Et kai laita kaupankaan vaatteitä lapsen päälle ennen kuin peset ne.

Jos pesit niin ei niistä ole tullu sun vauvalle mitään vaivaa. Vaan jostain muualta.

Vierailija
35/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lude eli lutikka ei kaivaudu ihon alle vaan puree. Joten hei haloo

Vierailija
36/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:27"]Älkää myöskään ostaja sieltä kenkiä, uhkana on jalkasieni, kynsisieni ym. Huonekaluissa, matkalaukuissa ja kodin tekstiileissä pesii lude- ja kirppuvaara. Loiset ja monenlainen pieneliösaasta voi myös siirtyä toisen tavaroista toisen myytäviin, koska pöydät ovat usein yhdessä vastakkain. [/quote] Btw, auttaisiko höyrytys häätämään bakteerit/ loiset? Jos kerta saunottaminenkin riittää?

[/quote]

Siihen höyryttämiseen tarvitaan joku laite
[/quote]
No joo kuumalla vesikattilan höyryn voimalla ajattelinki höyryttää.. Meinasin siis höyrypuhdistinta, tehoaisikohan se?

Vierailija
37/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:23"]

Pesen aina kuudessakympissä vaikka ohje kieltäisikin, kirpparivaatteet ovat senverran halpoja, että jos siitä menevät pilalle niin menkööt. Mullekin itse asiassa kävi raskaanaollessa noin, kun ostin äitiyshousut kirpparilta, niin tuli jotain puremia vatsaan, vaikka pesin housut. Taisin muuten silloin pestä vain 40 asteessa.

[/quote]

Ihan kauheeta! Kestikö kauan ennen kun ne puremat hävis?

Oon kuullu, että on olemassa joku loinen, joka kaivaa tunneleita ihon alle. Lude? Ja niitä on ihan Suomessakin. Voi tulla vaikka hotellin lakanoistakin ja nekin pestään kuudessakympissä.
[/quote]
Tarkotat varmaankin syyhyPUNKKIA, lude ei mene ihon alle....

Vierailija
38/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva ei tullut. Löytyy täältä http://www.ihotauti.net/syyhy.htm

Vierailija
40/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSEIVÄT VIRANOMAISET TEE MITÄÄN?

EIKÖ KUKAAN AJATTELE LAPSIA?

Jne...

Mitäs jos ajattelisitte ihan itse, te ääliöt. Jaa niin... antaa olla. LOL!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi