Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ostako lapselle käytettyjä vaatteita!

Vierailija
22.04.2015 |

Olen ostanut aina kaikki vauvanvaatteet kaupasta ja alennusmyynnistä. Kalliin hinnan ja lyhyen käyttöiän vuoksi kävin ystävän suosituksesta sunnuntaina kirpputorilla.

ÄLKÄÄ OSTAKO lapselle vaatteita kirpputorilta!

Ostin vauvalle pari bodyä ja parit sukkikset. Nyt vauvan ihossa on jotain punaisia näppylöitä. Niissä vaatteissa oli jotain kirppuja tai taudinaiheuttajia! Koitin palauttaa niitä aamulla sinne kirppikselle, mutta eivät huolineet takaisin.

Mikä on myyjätahon vastuu??!! Jos tuo ei mene ohi, niin kuka maksaa lääkärilaskun? Kirpputorin ylläpitäjä ei ota mitään vastuuta eikä suostu antamaan myyjän yhteystietoja! Eikä minulla ole aikaa istua siellä loossin edessä odottamassa, että myyjä ilmestyy paikalle, pitää hoitaa sairastunutta lasta.

En kyllä ikinä enää jalallani astu moiseen paikkaan tai pue lastani käytettyihin vaatteisiin! Älkää tehkö samaa virhettä!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaisin, että ennemmin pesuaineallergiasta kuin kirpuista tullut tuo ihottuma?

Vierailija
2/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sun vauvalle kävi noin, mutta tuo on kyllä ylireagointia. Uuudet vaatteet ovat paljon vaarallisempia. Miksi et pessyt vaatteita ennen kuin puit ne vauvalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ihan ku ei urpo tietäis pestä kirppisvaatteita ennen käyttöä :D

Vierailija
4/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä pessyt niitä ennen käyttöä 60 asteessa? oma moka

Vierailija
5/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseiset taudinaiheuttajat kyllä tuhoutuvat 60 asteen pesussa

Vierailija
6/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä pesit ne vaatteet ennen käyttöönottoa? 

Vierailija
7/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vauva ole käyttänyt mitän muita vaatteita? Todennäköisemmin näppyjä tulee uusista vaatteista jos niitä ei ole pessyt kunnolla, nehän on täynnä mm. hyönteismyrkkyä ja muita käsittelyaineita.

Vierailija
8/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: pese käytettynä ostetut vaatteet ennen käyttöä. Todella harmi että teille tuli iho-ongelmia, toivottavasti menee pian ohi. Varmaan jotain pesu- tai huuhteluainetta mihin ei vauva ole tottunut.

Vierailija
9/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpäniin... Tämän takia ne vaatteet heitetään pesukoneeseen ennen käyttöönottoa. Ihan sama onko kyseessä uusi vai käytetty.

Vierailija
10/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan vinkiksi voin kertoa, että kirppareilla ostajilla on vastuu tavaran kunnosta. Kun ostat käytettyä, niin tietenkin se tuote tarkastetaan kunnolla ennen ostopäätöksen tekoa. Rahanhukkaahan se on maksaa vaikkapa 5e rikkinäisestä vedenkeittimestä, kun ei viitsitty kaupassa testata, että keittääkö se veden ilman, että pitää mikroon laittaa.

Ja kuka ei pese kaupasta ostettuja vaatteita ennen käyttöönottoa? Oli kyseessä sitten käytetty tai uusi.

Vierailija
11/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla hätääntyä lastenvaatekauppias joka siellä huutelee tai kateellinen kaverinsa kirppistuotosta. Ei Suomessa ole suurta riskiä tuollaista ongelmaa saada toisten lasten vaatteista, lapset hoidetaan niin hyvin. Kun vaatteet pesee niin ei edes olisi mitään ongelmaa, jos jotain sattuisi vaatteessa olemaan.

Vierailija
12/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:37"]

Olen ostanut aina kaikki vauvanvaatteet kaupasta ja alennusmyynnistä. Kalliin hinnan ja lyhyen käyttöiän vuoksi kävin ystävän suosituksesta sunnuntaina kirpputorilla.

Ostin vauvalle pari bodyä ja parit sukkikset. Nyt vauvan ihossa on jotain punaisia näppylöitä. Niissä vaatteissa oli jotain kirppuja tai taudinaiheuttajia! Koitin palauttaa niitä aamulla sinne kirppikselle, mutta eivät huolineet takaisin.

Mikä on myyjätahon vastuu??!! Jos tuo ei mene ohi, niin kuka maksaa lääkärilaskun? Kirpputorin ylläpitäjä ei ota mitään vastuuta eikä suostu antamaan myyjän yhteystietoja! Eikä minulla ole aikaa istua siellä loossin edessä odottamassa, että myyjä ilmestyy paikalle, pitää hoitaa sairastunutta lasta.

En kyllä ikinä enää jalallani astu moiseen paikkaan tai pue lastani käytettyihin vaatteisiin! Älkää tehkö samaa virhettä!

[/quote]

Höpö höpö. Olen ostanut paljonkin huuto.netistä käytettyjä vaatteita lapsille. En kylläkään kirppareilta koska ei ole ajanpuutteen takia aikaa kierrellä niissä. Ikinä en ole saanut mitään likaisia tai rikkinäisiä. Tosin ostankin vain hyväkuntoisia käytettyjä. Mutta olen vähentänyt tuota käytettyjen ostamista koska varsinkin huutonetistä ostettuna hinta tulee helposti samaksi kun uudet vaatteet alesta. Joten ostan enimmäkseen alesta jos satun niitä bongaamaan.

Vierailija
13/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle tulee niitä näppyjä vaikka mistä. Ja menee ohi. Itse pesen kirpparivaatteet aina 60 asteessa. Kirjat, lelut ja muut pikkutavarat laitan pakastimeen 2 viikoksi.

Vierailija
14/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:22"]

Vauvalle tulee niitä näppyjä vaikka mistä. Ja menee ohi. Itse pesen kirpparivaatteet aina 60 asteessa. Kirjat, lelut ja muut pikkutavarat laitan pakastimeen 2 viikoksi.

[/quote]

Siis 2 viikoksi? Miksi. Ymmärtäisin 2 pv, mutta mikä funktio on 2 viikolla?

Vierailija
15/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:37"]

[/quote]

Vaatteet on tietty pestävä ennen käyttöä. Enemmän uusissa vaatteissa on myrkkyjä kun vanhoissa.

Vierailija
16/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin vaatteet kyllä. Kuuteenkymppiin en niitä laittanut, kun pesuohje oli 40 astetta.

Voin sanoa, että ei tunnu kivalta, kun heti ekaks haukutaan tyhmäksi ja provoksi. Kaikki ei ole syntynyt täydellisiä äiteinä ja joku joskus hätääntyykin, kun jotain tälläistä sattuu. Ilkeetä.

Kiitos asiallisista vastauksista.

Vierailija
17/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko mikä määrä myrkkyjä niissä uusissa vaatteissa on ?

Vierailija
18/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä myrkkyjä?

Sinäkö et koskaan osta uusia vaattetia?

Vierailija
19/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina kuudessakympissä vaikka ohje kieltäisikin, kirpparivaatteet ovat senverran halpoja, että jos siitä menevät pilalle niin menkööt. Mullekin itse asiassa kävi raskaanaollessa noin, kun ostin äitiyshousut kirpparilta, niin tuli jotain puremia vatsaan, vaikka pesin housut. Taisin muuten silloin pestä vain 40 asteessa.

Vierailija
20/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää myöskään ostaja sieltä kenkiä, uhkana on jalkasieni, kynsisieni ym. Huonekaluissa, matkalaukuissa ja kodin tekstiileissä pesii lude- ja kirppuvaara. Loiset ja monenlainen pieneliösaasta voi myös siirtyä toisen tavaroista toisen myytäviin, koska pöydät ovat usein yhdessä vastakkain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme