Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ostako lapselle käytettyjä vaatteita!

Vierailija
22.04.2015 |

Olen ostanut aina kaikki vauvanvaatteet kaupasta ja alennusmyynnistä. Kalliin hinnan ja lyhyen käyttöiän vuoksi kävin ystävän suosituksesta sunnuntaina kirpputorilla.

ÄLKÄÄ OSTAKO lapselle vaatteita kirpputorilta!

Ostin vauvalle pari bodyä ja parit sukkikset. Nyt vauvan ihossa on jotain punaisia näppylöitä. Niissä vaatteissa oli jotain kirppuja tai taudinaiheuttajia! Koitin palauttaa niitä aamulla sinne kirppikselle, mutta eivät huolineet takaisin.

Mikä on myyjätahon vastuu??!! Jos tuo ei mene ohi, niin kuka maksaa lääkärilaskun? Kirpputorin ylläpitäjä ei ota mitään vastuuta eikä suostu antamaan myyjän yhteystietoja! Eikä minulla ole aikaa istua siellä loossin edessä odottamassa, että myyjä ilmestyy paikalle, pitää hoitaa sairastunutta lasta.

En kyllä ikinä enää jalallani astu moiseen paikkaan tai pue lastani käytettyihin vaatteisiin! Älkää tehkö samaa virhettä!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia ostanut suurimman osan vaatteistani kirpparilta, eikä ikinä ole mitään kirppuja ja luteita tullut. Myös 1,5-vuotiaani lähes kaikki vaatteet olen ostanut käytettyinä, eikä hänellekään ole pilkkuja tai syyhyjä tullut.

Ikäväähän se on, jos osuu lutikkavaate kohdalle, mutta aika harvinaista se taitaa kuitenkin olla.

Vierailija
42/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:15"]

MIKSEIVÄT VIRANOMAISET TEE MITÄÄN?

EIKÖ KUKAAN AJATTELE LAPSIA?

Jne...

Mitäs jos ajattelisitte ihan itse, te ääliöt. Jaa niin... antaa olla. LOL!

[/quote]

Myös myyjällä on vastuu!

Tiesitkö, että vastaat kirpputorilla myymäsi sähkölaitteen turvallisuudesta?

Tukes on löytänyt vaarallisia sähkölaitteita muun muassa kirpputoreilta.

Sähköturvallisuuslain mukaan sähkölaitteita saa myydä tai luovuttaa toiselle vain, jos laitteen pystyy pyydettäessä osoittamaan turvalliseksi. Lain mukaan sähkölaitteista ei saa oikein käytettynä aiheutua sähköiskun, tulipalon tai muutakaan vaaraa.

Laki ei tee eroa yksityishenkilön, maahantuojan, jälleenmyyjän, lahjoittajan tai kirpputorimyyjän välillä, vaan jokaisen laitteen myyjän ja luovuttajan on kyettävä täyttämään tämä velvoite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen kirppisvaatteet 60 pitkässä pesussa lisähuuhtelulla ja sen jälkeen vielä silitän kovalla lämmöllä+höyryllä. Eipä ole mitään tullut. Turhaa hysteriaa sanoa, ettei kirppikseltä saisi muka mitään kunnollista. Tietty voi vaivautua kurkkaamaan vaatten saumoihin niihin taitteisiin ettei ole ötököitä. Ja sitten nuo edellämainitut toimenpiteet.

Vierailija
44/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÖYHÄT!

Vi**ttaa kun tullaan tänne parkumaan, että saa loisia kirppisvaatteista! Ihan oikein! Mitäs ostatte roskiskamaa!

Vierailija
45/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28: olivat aika kivuliaita puremia (ja/tai inhottavia, lisäksi tietenkin pelästyin että tuleeko niistä jotain kun olen raskaana), n.6 kpl alavatsalla, mutta kyllä ne muutamassa päivässä paranivat

Vierailija
46/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:37"]

Olen ostanut aina kaikki vauvanvaatteet kaupasta ja alennusmyynnistä. Kalliin hinnan ja lyhyen käyttöiän vuoksi kävin ystävän suosituksesta sunnuntaina kirpputorilla.

ÄLKÄÄ OSTAKO lapselle vaatteita kirpputorilta!

Ostin vauvalle pari bodyä ja parit sukkikset. Nyt vauvan ihossa on jotain punaisia näppylöitä. Niissä vaatteissa oli jotain kirppuja tai taudinaiheuttajia! Koitin palauttaa niitä aamulla sinne kirppikselle, mutta eivät huolineet takaisin.

Mikä on myyjätahon vastuu??!! Jos tuo ei mene ohi, niin kuka maksaa lääkärilaskun? Kirpputorin ylläpitäjä ei ota mitään vastuuta eikä suostu antamaan myyjän yhteystietoja! Eikä minulla ole aikaa istua siellä loossin edessä odottamassa, että myyjä ilmestyy paikalle, pitää hoitaa sairastunutta lasta.

En kyllä ikinä enää jalallani astu moiseen paikkaan tai pue lastani käytettyihin vaatteisiin! Älkää tehkö samaa virhettä!

[/quote]

Oisko ihan vauvarokko? Ei tule vaatteista.

Vierailija
47/51 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kirppisvaatteet ensin pestään ja sitten vasta päälle! 

Vierailija
48/51 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ostetaan

Vierailija
49/51 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni asioinut kirppiksillä, lapsille olen ostanut 90% vaatteista käytettynä noin seitsemän vuoden ajan. Ei ole ikinä tullut vastaan tuommoista. Tietenkin pesen kirppisvaatteet ennen käyttöä, niinkuin muutkin.

Vierailija
50/51 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on VAUVAROKKO, ei liity vaatteisiin mitenkään.

Vierailija
51/51 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Apn lapsi ole jo teini tai jopa aikuinen, aloitus on vuodelta 2015

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme