Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko suomalaiset suosittuja maailmalla?

Vierailija
01.07.2024 |

Jos suomalainen on maailmalla, halutaanko häneen ystävystyä? Halutaanko hänen kanssaan viettää aikaa? Mitä suomalaisista puhutaan maailmalla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ole tällä käytöksellä kuin täältäkin näkee. 

Vierailija
2/11 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on aika laaja käsite. Tallinassa ja Tukholmassa olemme öykkäröiviä juoppoja. Saksalaisilla ja Briteillä ei ole kummoistakaan mielipidettä meistä. Kun mennään tarpeeksi pitkälle, vaikkapa Yhdysvaltoihin tai Brasiliaan, olemme jostain kaukaa, hyvä jos ovat kuulleetkaan Suomesta. 

Sikäli olen jo vuosikymmenet ihmetellyt suomalaisten huolta, mitä meistä ajatellaan maailmalla. Japanilainen vaimonikin tiesi Suomesta vain joulupukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset yleensä tykkää. Ja kyllä miehetkin ystävystyy suomalaisten kanssa kunnes muuri on murrettu. Meitä pidetään hieman eksoottisena omalla tavallaan. Vähän erilaisia, mutta kumminkin käytännöllisiä, ja lisäksi kuulema suht kielitaitoisia, ainakin englannin kielen suhteen. Eikä olla myöskään täysin tuppisuita vaikka usein niin väitetään. Pääsääntöisesti ahkeria, rehellisiä ja tunnollisia. Ja mistä tiedän? Eukko on kotoisin etelä Euroopan maasta ja puhuu mielellään kaikista havainnoista mitä tekee, ja myös ihmisistä.

Vierailija
4/11 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kukaan ei ole kuullut yhtään mitään, ja sitten ihmetellään mikä kahvihullu toi ujo piimä oikein on

Vierailija
5/11 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä pidetä erityisesti. Mutta käytöstä kiitellään keskimääräistä paremmaksi, eli maine humalaisista riehujista on vahvasti liioiteltu.

Vierailija
6/11 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme suosittuja, koska osaamme käyttäytyä, emmekä kuvittele olevamme jotain suurempaa kuin olemme.

Tosin yliarvioimme sen, että muka Suomi tunnetaan missään muualla kuin ihan naapureissa, eikä itänaapurissakaan ei Pietarista itään tiedetä ollaanko joku venäjän osa vai ihan oma maamme.

Välillähän Euroopasta on pyydetty asukkaita näyttämään kartalta Suomen sijainti. Niin ei oikein osu edes oikeaan maanosaan aina.

Sama, kuin meiltä kysyttäisiin: näytä Kosovo kartalta. Tai Montenegro.

Vierailija
7/11 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä eläkeläiset elävät vielä seiväsmatkojen aikaa. Ruotsissakaan ei suomalaisia ole pitkään aikaan minään rikollisina pidetty.

Nykyisin Suomessakin on halpaa viinaa, eikä sen perässä tarvitse ulkomaille lähteä, useimmilla on ihan muita harrastuksia.

Vierailija
8/11 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina öykkäreitä matkoilla ovat yleensä nuoret britit ja tietysti rakkaat naapurimme venäläiset. Eipä ollut hotellien aamiaspöydässä kuin murut jäljellä, kun venäläiset tunkivat tyhjentämään tarjoilut ensimmäisinä. Ja varsinkin ne suosituimmat ruokalajit kuormattiin heti omille lautasille.

Vierailija
9/11 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina öykkäreitä matkoilla ovat yleensä nuoret britit ja tietysti rakkaat naapurimme venäläiset. Eipä ollut hotellien aamiaspöydässä kuin murut jäljellä, kun venäläiset tunkivat tyhjentämään tarjoilut ensimmäisinä. Ja varsinkin ne suosituimmat ruokalajit kuormattiin heti omille lautasille.

Tuon saman olen huomannut. No nyt venäläiset eivät sattuneesta syystä kovin matkaile, mutta suomalaiset ovat pieni ja hyvinkäyttäytyvä vähemmistö vaikkapa britteihin verrattuna.

Vierailija
11/11 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu aloitus. Mä olen pitkään ulkomailla asuneena huomannut ettei kukaan halua tutustua kansalaisuuteen vaan hyvään tyyppiin. 

Mulla on ollut aina paljon kavereita ja tutustun helposti ihmisiin, suomalaisuus ei ole mitenkään olennainen asia, ei yleensä edes ensimmäisen kymmenen puheenaiheen joukossa kun tapaan uuden ihmisen. Puolisoni taisi kysyä vasta kolmansilla treffeillä mistä olen kotoisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi