Taideyliopiston rehtori, arkkifeministi Tiina Rosenberg paljasti karvansa
Taideyliopiston rehtori Tiina Rosenberg "keskustelee" Vihreiden Oras Tynkkysen kanssa 19.4.:
Tynkkynen: "Mä itse tuun hyvin toimeen sellaisten henkilöiden kanssa, kuten James Hirvisaari, Olli Immonen, Jussi Halla-aho tai Juho Eerola..."
Rosenberg: "Herrajumala!"
Tynkkynen: "Pitää kuunnella muita ja altistua keskustelulle..."
Rosenberg: "Tää on tämmöistä suomalaista keskustelua. Jos sä suomalaisena vihreänä oikeesti käytät aikaa henkilöihin, kuten Hirvisaareen tai Halla-ahoon, niin mä toivotan Vihreille menestystä vaaleissa, koska se ei ainakaan ole mun puolue."
---
Rosenberg: "Ruotsissahan kaikki puolueet tekivät pesäeron Ruotsindemokraatteihin... Nythän ne on eduskunnan puhemiehinä ja silloin kun ne eivät hakkaa ihmisiä kaduilla tai tee muuta rasistisia tai tai muita rikoksia, niin sit ne istuu välillä eduskunnassa..."
---
Rosenberg: "Jos mä oisin Vihreiden puoluejohtaja, niin mä ottaisin sua korvasta ja antaisin sulle pienen ideologisen läksytyksen."
Helsingin yliopiston tutkija Janne Saarikivi kuvailee Rosenbergin kanssa käymäänsä radiokeskustelua (16.4.) mm. näin:
"Minulle oltiin ilkeitä - mielestäni ilman, että olisin antanut siihen aihetta - ja minut haluttiin tuomita ennakkoluulojen ja mututuntuman, varmaan ulkonäön, pukeutumisen, sukupuolen tai oletetun puoluekannan perusteella. Se oli ikävä, nöyryyttävä, paskamainen kokemus. Ja tuomitsija oli henkilö, jonka asemassa se on erityisen vastenmielistä, mikä tekee asiasta ns. "yleisen" kysymyksen. Tällaista ei yksinkertaisesti saa tapahtua, kun on kyse korkeasta virkamiehestä. Kuten tuolla kirjoitin, minulle on aikaisemmin käynyt samoin Venäjällä. Olen ollut siinä uskossa, että meillä on parempi virkamieskunta ja parempi hallinto sekä empaattisempi yhteiskunta. Ei ole näköjään. Henkilö, joka paasaa suvaitsevaisuutta, osoittautuu itse äärisuvaitsemattomaksi. Huhhei ja hyhhyi yök."
Lähde ja lisätietoja tapahtumista: http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/193810-taideyliopiston-rehtori-rosenberg-paljasti-karvansa
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:02"] Et muuten keskustele pelkästään yhden henkilön kanssa. Kuten sanoin, pitää myös ymmärtää lukemansa (muuta en ole tässä pinossa sanonut) ja pelkkä jatkuva lisäselvitysten pyytäminen on niin väsynyttä trollaamista että ei sitä enää tässä iässä jaksa. Koitas kehittyä. [/quote] Totta. Olen idiootti kun yritän luoda rakentavaa keskustelua ihmisten kanssa joista on kivempi levittää valheita ja väistellä. Ei ihme, että Rosenbergiä ei keskustelu kiinnosta. [/quote]Uhriudut projektiosi alttarille :)
[/quote]
jatkuva lisäselvitysten pyytäminen
Vittu sä olet pelle.
[/quote]:D Huomaa että sulle tosiasiat selviää lukutaidolla"
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 08:37"]
En siis näe tarvetta dissata Rosenbergiä vain siksi, että hänellä on mielipiteitä.
[/quote]
Sulla on melko lavea käsitys siitä mitkä ovat "vain mielipiteitä". Minun korvaani ne kuulostivat lähinnä solvauksilta. Esimerkiksi Rosenbergin mielipide avioliitosta: "Feministinähän mä en puolusta avioliittoa ylipäätänsä. Musta se on patriarkaalinen ja täysin epärelevantti tapa elää kenellekään." Mielestäni aika kova mielipide, kun on kyse instituutiosta jossa puolet suomalaisista elää. Haluaisitko sinä että avioliitto hävitetään maailmasta? Eikö Rosenbergin mielipiteitä olisi syytä kritisoida, kun hän itsekin niin ylenkatsoen dissaa miljoonien suomalaisten mielipiteitä?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:02"] Et muuten keskustele pelkästään yhden henkilön kanssa. Kuten sanoin, pitää myös ymmärtää lukemansa (muuta en ole tässä pinossa sanonut) ja pelkkä jatkuva lisäselvitysten pyytäminen on niin väsynyttä trollaamista että ei sitä enää tässä iässä jaksa. Koitas kehittyä. [/quote] Totta. Olen idiootti kun yritän luoda rakentavaa keskustelua ihmisten kanssa joista on kivempi levittää valheita ja väistellä. Ei ihme, että Rosenbergiä ei keskustelu kiinnosta. [/quote]Uhriudut projektiosi alttarille :)
[/quote]
Vittu sä olet pelle.