Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taideyliopiston rehtori, arkkifeministi Tiina Rosenberg paljasti karvansa

Vierailija
22.04.2015 |

Taideyliopiston rehtori Tiina Rosenberg "keskustelee" Vihreiden Oras Tynkkysen kanssa 19.4.:

Tynkkynen: "Mä itse tuun hyvin toimeen sellaisten henkilöiden kanssa, kuten James Hirvisaari, Olli Immonen, Jussi Halla-aho tai Juho Eerola..."
Rosenberg: "Herrajumala!"
Tynkkynen: "Pitää kuunnella muita ja altistua keskustelulle..."
Rosenberg: "Tää on tämmöistä suomalaista keskustelua. Jos sä suomalaisena vihreänä oikeesti käytät aikaa henkilöihin, kuten Hirvisaareen tai Halla-ahoon, niin mä toivotan Vihreille menestystä vaaleissa, koska se ei ainakaan ole mun puolue."
---
Rosenberg: "Ruotsissahan kaikki puolueet tekivät pesäeron Ruotsindemokraatteihin... Nythän ne on eduskunnan puhemiehinä ja silloin kun ne eivät hakkaa ihmisiä kaduilla tai tee muuta rasistisia tai tai muita rikoksia, niin sit ne istuu välillä eduskunnassa..."
---
Rosenberg: "Jos mä oisin Vihreiden puoluejohtaja, niin mä ottaisin sua korvasta ja antaisin sulle pienen ideologisen läksytyksen."

Helsingin yliopiston tutkija Janne Saarikivi kuvailee Rosenbergin kanssa käymäänsä radiokeskustelua (16.4.) mm. näin: 

"Minulle oltiin ilkeitä - mielestäni ilman, että olisin antanut siihen aihetta - ja minut haluttiin tuomita ennakkoluulojen ja mututuntuman, varmaan ulkonäön, pukeutumisen, sukupuolen tai oletetun puoluekannan perusteella. Se oli ikävä, nöyryyttävä, paskamainen kokemus. Ja tuomitsija oli henkilö, jonka asemassa se on erityisen vastenmielistä, mikä tekee asiasta ns. "yleisen" kysymyksen. Tällaista ei yksinkertaisesti saa tapahtua, kun on kyse korkeasta virkamiehestä. Kuten tuolla kirjoitin, minulle on aikaisemmin käynyt samoin Venäjällä. Olen ollut siinä uskossa, että meillä on parempi virkamieskunta ja parempi hallinto sekä empaattisempi yhteiskunta. Ei ole näköjään. Henkilö, joka paasaa suvaitsevaisuutta, osoittautuu itse äärisuvaitsemattomaksi. Huhhei ja hyhhyi yök."

Lähde ja lisätietoja tapahtumista: http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/193810-taideyliopiston-rehtori-rosenberg-paljasti-karvansa

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh helvetti onpa vastenmielinen ja suvaitsematon ihminen tuo Rosenberg.

Vierailija
82/124 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:42"]

Ei vielä mistään. Mutta toinen on täällä: https://www.radiohelsinki.fi/podcast/35089/?Tiina+Rosenberg+ja+Oras+Tynkkynen+ottivat+tiukasti+yhteen+Radio+Helsingin+Vaalikahveilla

[/quote]

Huhhuh. Vaikka äänestänkin persuja ja Tynkkynen on politiikkansa puolesta ihan eri laitaa kuin minä, nyt tekisi mieli halata miestä, sanoo muutama lämmin sana ja tarjota kalja. Tai limua, hänhän taitaa olla absolutisti. Ihan vain solidaarisuudesta kun on joutunut kohtaamaan moraalittoman sekopäänaisen.

Vaikka Rosenbergiä pidetäänkin yleisesti feministinä, en jaksa uskoa että hän on sitä. Sen verran puolustan feministejä tässä, että ei suomalaisen feministin retoriikkaan kuulu avoin seksismi (kuten Rosenbergin pojittelu Tynkkystä kohtaan), vastapuolen solvaaminen ja vähättely, stereotypioiden viljely, vihapuhe, suvaitsemattomuus. Olen vieläpä miesasiamies, joten en sanonut tuota kevyin perustein. Minusta Tiina on yksinkertaisesti moraaliton ihminen. Ehkä tästä johtuu myös se, että hänet potkittiin pois Ruotsin feministipuolueesta?

Ihmettelen myös miten Rosenberg voi olla Taideyliopiston rehtori. Asettaa häpeään koko laitoksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä tästä johtuu myös se, että hänet potkittiin pois Ruotsin feministipuolueesta?"

Mulle jäi vähän sellainen käsitys että ne poispotkijat eivät olleet paljoa mukavampia, kunhan vaan riitelivät. Siis Schyman esimerkiksi.

Vierailija
84/124 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi pientä viatonta persua, vassaria kiusaa sitä. Hah, sama asia, kun sanoisi, että juutalaiset kiusasivat natseja. (no, ehkä olemassa olollaan).

Vierailija
85/124 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 07:19"]

Niin, voi pientä viatonta persua, vassaria kiusaa sitä. Hah, sama asia, kun sanoisi, että juutalaiset kiusasivat natseja. (no, ehkä olemassa olollaan).

[/quote]

Surkea standardikommentti. Mutta mitä mieltä olet Rosenbergin käytöksestä? Muistaako hän edustavansa myös instituutiota?

Vierailija
86/124 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta koska en taatusti anna laasasällölle klikkausta

Vierailija
87/124 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina Rosenberg näyttää henkilöltä, jolla ei ole hyvä olla.

Vierailija
88/124 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko on se kuuluisa kananpersetukka?

Maassa on toki mielipiteenvapaus, mutta jos ihminen valitaan rehtoriksi, niin voisi olettaa että ihmisellä on jotain muutakin annettavaa kuin ehdottoman oikeat mielipiteet joita pitää julistaa aina tilaisuuden tullen käytöstavoista välittämättä.

Vierailija
89/124 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.radiohelsinki.fi/podcast/35089/?Tiina+Rosenberg+ja+Oras+Tynkkynen+ottivat+tiukasti+yhteen+Radio+Helsingin+Vaalikahveilla

Oma "suosikkikohtani" alkaa kohdasta 14:19, jossa Rosenberg ottaa puheeksi Päivi Räsäsen: Joka kerta kun Räsänen avaa suunsa, Rosenbergille tulee sellainen fiilis että se ei halua enää puolustaa mitään naispoliitikkoa ylipäätään (kertoo paljon Rosenbergin ajattelusta). Räsänen on sen mukaan "lääkäri, ja täysin sivistymätön ihminen ja vielä abortin vastustaja". Sen jälkeen puhe kääntyy Soiniin, joka on (hui kauhistus) kääntynyt katolilaisuuteen ja jolla ei Rosenbergin mielestä pitäisi olla mitään sanottavaa abortista, koska abortti on pelkästään naisten kysymys ja täysin naisten päätettävissä.

Eli se siitä demokratiasta sitten, jossa miehillä on yhtäläinen oikeus vaikuttaa lainsäädäntöön kuin naisillakin... Ja olipa Räsäsen mielipiteistä mitä mieltä tahansa, se on ainakin sivistynyt ihminen joka osaa käyttäytyä.

Vierailija
90/124 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut: Laasanen osaa puhua myös asiaa.

Vierailija
91/124 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteuttakaa hei nyt vähän! Yksi radiokeskustelu ja siellä Ruotsissa asunut telaketjufeministi, joka on jopa disskussioonia rakastavassa Ruotsissa potkittu puolueestaan "liian radikaalina". Eihän meillä tuollaiseen töräyttelyyn ole totuttu, mutta Tynkkynen siinä nosti pisteitään ennen muuta, ja mikä nyt yhden taidekoulun rehtori on - ei pal mittään, ei edes poliitikko. Pitääkö aivan kaikki nykyään puhkianalysoida, leimata vihapuheeksi, löyhytellä natsikortilla ja pistää kansalaisaloite pystyyn, ettei vastaavaa enää tapahdu? 

Laasanen on taas pelle, joka tietenkään ei käytä ainuttakaan kiveä kääntämättä löytääkseen tukea vähintäänkin oudolle missiolleen.

Kukaan ei ole näköjään huomannut tarttua Rosenbergiin liittyvään plagiointikohuun.

Vierailija
92/124 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:08"]

Taideyliopistolainen kuvittelee isoja. Et takuulla osaa nimetä muidenkaan yliopistojen rehtoreita.

[/quote]

En osaa kaikkia, osan osaan. Sillä ei sinänsä ole mitään väliä, ei heidän valta-asemansa ole siitä kiinni, kuinka moni heidän nimensä tietää. 

Enkä kuvittele mitään. Totta hitossa yliopistojen rehtoreilla on valtaa. Kyllä sen tietää, jos on vähänkään yleissivistystä.

Vierailija
93/124 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 08:37"]

En siis näe tarvetta dissata Rosenbergiä vain siksi, että hänellä on mielipiteitä.

[/quote]

Sulla on melko lavea käsitys siitä mitkä ovat "vain mielipiteitä". Minun korvaani ne kuulostivat lähinnä solvauksilta. Esimerkiksi Rosenbergin mielipide avioliitosta: "Feministinähän mä en puolusta avioliittoa ylipäätänsä. Musta se on patriarkaalinen ja täysin epärelevantti tapa elää kenellekään." Mielestäni aika kova mielipide, kun on kyse instituutiosta jossa puolet suomalaisista elää. Haluaisitko sinä että avioliitto hävitetään maailmasta? Eikö Rosenbergin mielipiteitä olisi syytä kritisoida, kun hän itsekin niin ylenkatsoen dissaa miljoonien suomalaisten mielipiteitä?

[/quote]

Onko palsta taas joutunut laasas-hompanssien hyökkäyksen kohteeksi vai onko täällä tosiaan ihmisiä jotka ovat näin sekaisin päästään? Se "mielipiteiden dissaus" on toiselta nimeltään keskustelu tai eri mieltä oleminen.

No, oikeasti en usko hetkeäkään, että ihmiset ovat näin sekaisin päästään. Meillä on kaksi liikettä, laasaslaisuus ja maahanmuuttokriittisyys, jotka ajavat asiaansa keinoilla millä hyvänsä. Keinovalikoimaan kuuluu mm. valheiden levittäminen, uhriutuminen (esim. siitä, että joku on eri mieltä), uhkailut (punavihreät saunan taakse), marttyroiminen (se on naisten vika kun ei eivät anna pillua) ja käsien peseminen aina silloin kun joku oma koira töppää (samaa käsien pesua ei kuitenkaan hyväksytä silloin kyse on ihonvärin perusteella tehty kategorioihin jako koska jostain syystä ihonväri jotenkin kertoo enemmän ihmisen todellisesta luonteesta kuin esim. poliittinen kanta).

On raikasta, että joku sanoo miten asiat ovat koska jostain syystä median edustajat eivät halua penkoa persujen taustoja tai tehdä juttua nettipropagandasta ja sen lähteistä. En usko hetkeäkään, että joku tavallinen, itähelsinkiläinen duunari etsii youtubesta hebreankielisiä videoita palestiinalaisista ja linkittää niitä suomalaisille keskustelupalstalle. Jostain syystää media mieluummin näkee persut yksinkertaisina maalaispoikina joilla on vähän taipumusta isäm maallisuuteen. 

Ihan samalla tavalla Neuvostoliiton sosialismi oli muka työväen aate, kansan syvien rivien kannattama paitsi että ei ollut.

Vierailija
94/124 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:15"]

Voisiko saada sen radiolinkin itse haastatteluun?

[/quote]

https://www.radiohelsinki.fi/podcast/35089/?Tiina+Rosenberg+ja+Oras+Tynkkynen+ottivat+tiukasti+yhteen+Radio+Helsingin+Vaalikahveilla

[/quote]

Rosenbergin "suvaitsevaisuus" on kyllä uskomattoman suvaitsematonta! Miettikää mikä kohu siitä syntyisi, jos joku persu sanoisi ettei se suostu edes keskustelemaan feministien kanssa... Mutta näköjään feministi saa sanoa ihan mitä tahansa ilman että media nostaa haloon.
[/quote]Feminismin voima on kova naisten asenteissa.

Vierailija
95/124 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 08:37"]

En siis näe tarvetta dissata Rosenbergiä vain siksi, että hänellä on mielipiteitä.

[/quote]

Sulla on melko lavea käsitys siitä mitkä ovat "vain mielipiteitä". Minun korvaani ne kuulostivat lähinnä solvauksilta. Esimerkiksi Rosenbergin mielipide avioliitosta: "Feministinähän mä en puolusta avioliittoa ylipäätänsä. Musta se on patriarkaalinen ja täysin epärelevantti tapa elää kenellekään." Mielestäni aika kova mielipide, kun on kyse instituutiosta jossa puolet suomalaisista elää. Haluaisitko sinä että avioliitto hävitetään maailmasta? Eikö Rosenbergin mielipiteitä olisi syytä kritisoida, kun hän itsekin niin ylenkatsoen dissaa miljoonien suomalaisten mielipiteitä?

[/quote]

Onko palsta taas joutunut laasas-hompanssien hyökkäyksen kohteeksi vai onko täällä tosiaan ihmisiä jotka ovat näin sekaisin päästään? Se "mielipiteiden dissaus" on toiselta nimeltään keskustelu tai eri mieltä oleminen.

No, oikeasti en usko hetkeäkään, että ihmiset ovat näin sekaisin päästään. Meillä on kaksi liikettä, laasaslaisuus ja maahanmuuttokriittisyys, jotka ajavat asiaansa keinoilla millä hyvänsä. Keinovalikoimaan kuuluu mm. valheiden levittäminen, uhriutuminen (esim. siitä, että joku on eri mieltä), uhkailut (punavihreät saunan taakse), marttyroiminen (se on naisten vika kun ei eivät anna pillua) ja käsien peseminen aina silloin kun joku oma koira töppää (samaa käsien pesua ei kuitenkaan hyväksytä silloin kyse on ihonvärin perusteella tehty kategorioihin jako koska jostain syystä ihonväri jotenkin kertoo enemmän ihmisen todellisesta luonteesta kuin esim. poliittinen kanta).

On raikasta, että joku sanoo miten asiat ovat koska jostain syystä median edustajat eivät halua penkoa persujen taustoja tai tehdä juttua nettipropagandasta ja sen lähteistä. En usko hetkeäkään, että joku tavallinen, itähelsinkiläinen duunari etsii youtubesta hebreankielisiä videoita palestiinalaisista ja linkittää niitä suomalaisille keskustelupalstalle. Jostain syystää media mieluummin näkee persut yksinkertaisina maalaispoikina joilla on vähän taipumusta isäm maallisuuteen. 

Ihan samalla tavalla Neuvostoliiton sosialismi oli muka työväen aate, kansan syvien rivien kannattama paitsi että ei ollut.
[/quote]Tuossahan hän ylimielisesti tuomitsi ryhmät ja ihmiset, joista ei itse pitänyt. Se ei ole keskustelua.

Vierailija
96/124 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:59"]

Taideyliopistot suojatyöpaikkoineen ja fasistisine johtajineen pitäisi ulkoistaa paremmin niille sopivaan ympäristöön, vaikkapa Venäjälle.

[/quote]

Tai paikat jakaa osaaville eikä poliittisesti sopiville tai julkkiksille.

Vierailija
97/124 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:41"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 08:37"] En siis näe tarvetta dissata Rosenbergiä vain siksi, että hänellä on mielipiteitä. [/quote] Sulla on melko lavea käsitys siitä mitkä ovat "vain mielipiteitä". Minun korvaani ne kuulostivat lähinnä solvauksilta. Esimerkiksi Rosenbergin mielipide avioliitosta: "Feministinähän mä en puolusta avioliittoa ylipäätänsä. Musta se on patriarkaalinen ja täysin epärelevantti tapa elää kenellekään." Mielestäni aika kova mielipide, kun on kyse instituutiosta jossa puolet suomalaisista elää. Haluaisitko sinä että avioliitto hävitetään maailmasta? Eikö Rosenbergin mielipiteitä olisi syytä kritisoida, kun hän itsekin niin ylenkatsoen dissaa miljoonien suomalaisten mielipiteitä? [/quote] Onko palsta taas joutunut laasas-hompanssien hyökkäyksen kohteeksi vai onko täällä tosiaan ihmisiä jotka ovat näin sekaisin päästään? Se "mielipiteiden dissaus" on toiselta nimeltään keskustelu tai eri mieltä oleminen. No, oikeasti en usko hetkeäkään, että ihmiset ovat näin sekaisin päästään. Meillä on kaksi liikettä, laasaslaisuus ja maahanmuuttokriittisyys, jotka ajavat asiaansa keinoilla millä hyvänsä. Keinovalikoimaan kuuluu mm. valheiden levittäminen, uhriutuminen (esim. siitä, että joku on eri mieltä), uhkailut (punavihreät saunan taakse), marttyroiminen (se on naisten vika kun ei eivät anna pillua) ja käsien peseminen aina silloin kun joku oma koira töppää (samaa käsien pesua ei kuitenkaan hyväksytä silloin kyse on ihonvärin perusteella tehty kategorioihin jako koska jostain syystä ihonväri jotenkin kertoo enemmän ihmisen todellisesta luonteesta kuin esim. poliittinen kanta). On raikasta, että joku sanoo miten asiat ovat koska jostain syystä median edustajat eivät halua penkoa persujen taustoja tai tehdä juttua nettipropagandasta ja sen lähteistä. En usko hetkeäkään, että joku tavallinen, itähelsinkiläinen duunari etsii youtubesta hebreankielisiä videoita palestiinalaisista ja linkittää niitä suomalaisille keskustelupalstalle. Jostain syystää media mieluummin näkee persut yksinkertaisina maalaispoikina joilla on vähän taipumusta isäm maallisuuteen.  Ihan samalla tavalla Neuvostoliiton sosialismi oli muka työväen aate, kansan syvien rivien kannattama paitsi että ei ollut. [/quote]Tuossahan hän ylimielisesti tuomitsi ryhmät ja ihmiset, joista ei itse pitänyt. Se ei ole keskustelua.

[/quote]

Sanotko tarkemmin millä sanoilla ja kenet hän tuomitsi?

Vierailija
98/124 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpien suomalaisten lasten kuvismaikat valmistuu tuolta. Koskettaa siis kaikkia suomalaisia.

Vierailija
99/124 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:41"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 08:37"] En siis näe tarvetta dissata Rosenbergiä vain siksi, että hänellä on mielipiteitä. [/quote] Sulla on melko lavea käsitys siitä mitkä ovat "vain mielipiteitä". Minun korvaani ne kuulostivat lähinnä solvauksilta. Esimerkiksi Rosenbergin mielipide avioliitosta: "Feministinähän mä en puolusta avioliittoa ylipäätänsä. Musta se on patriarkaalinen ja täysin epärelevantti tapa elää kenellekään." Mielestäni aika kova mielipide, kun on kyse instituutiosta jossa puolet suomalaisista elää. Haluaisitko sinä että avioliitto hävitetään maailmasta? Eikö Rosenbergin mielipiteitä olisi syytä kritisoida, kun hän itsekin niin ylenkatsoen dissaa miljoonien suomalaisten mielipiteitä? [/quote] Onko palsta taas joutunut laasas-hompanssien hyökkäyksen kohteeksi vai onko täällä tosiaan ihmisiä jotka ovat näin sekaisin päästään? Se "mielipiteiden dissaus" on toiselta nimeltään keskustelu tai eri mieltä oleminen. No, oikeasti en usko hetkeäkään, että ihmiset ovat näin sekaisin päästään. Meillä on kaksi liikettä, laasaslaisuus ja maahanmuuttokriittisyys, jotka ajavat asiaansa keinoilla millä hyvänsä. Keinovalikoimaan kuuluu mm. valheiden levittäminen, uhriutuminen (esim. siitä, että joku on eri mieltä), uhkailut (punavihreät saunan taakse), marttyroiminen (se on naisten vika kun ei eivät anna pillua) ja käsien peseminen aina silloin kun joku oma koira töppää (samaa käsien pesua ei kuitenkaan hyväksytä silloin kyse on ihonvärin perusteella tehty kategorioihin jako koska jostain syystä ihonväri jotenkin kertoo enemmän ihmisen todellisesta luonteesta kuin esim. poliittinen kanta). On raikasta, että joku sanoo miten asiat ovat koska jostain syystä median edustajat eivät halua penkoa persujen taustoja tai tehdä juttua nettipropagandasta ja sen lähteistä. En usko hetkeäkään, että joku tavallinen, itähelsinkiläinen duunari etsii youtubesta hebreankielisiä videoita palestiinalaisista ja linkittää niitä suomalaisille keskustelupalstalle. Jostain syystää media mieluummin näkee persut yksinkertaisina maalaispoikina joilla on vähän taipumusta isäm maallisuuteen.  Ihan samalla tavalla Neuvostoliiton sosialismi oli muka työväen aate, kansan syvien rivien kannattama paitsi että ei ollut. [/quote]Tuossahan hän ylimielisesti tuomitsi ryhmät ja ihmiset, joista ei itse pitänyt. Se ei ole keskustelua.

[/quote]

Sanotko tarkemmin millä sanoilla ja kenet hän tuomitsi?
[/quote]Lue aloitus ja taisi saada Räsänenkin täyslaidallisen.

Vierailija
100/124 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset pimppikarvat sillä mahtaa olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä