Olisiko opiskelu minun tapauksessa turhaa?
Haluaisin jotain opiskella näin yli viisikymppisenä ja oppimisvaikeuksista kärsivänä.
Kommentit (23)
Sullahan on tunnetusti niin kovat meriitit opiskelusta, että siitä vaan väitöskirjaa tekemään.
Jos haluat pitää aivot kunnossa vanhuuteen asti, opiskelu auttaa siinä.
Riippuu mitä aiot saavuttaa opiskelulla. Jos töitä, niin turhaa on.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat pitää aivot kunnossa vanhuuteen asti, opiskelu auttaa siinä.
Joo, mutta mä en pärjää missään. Eli se olisi jotain huvikseen opiskelua.
Minulle ainakin, olen jo yli 63v, eikä fyysinen terveys ole niin kuin nuoremmilla.
Kuten osaat kirjoittaa tänne, voit ottaa koneelle/puhelimelle oppimissovelluksia, opiskele kieliä, tee palapeliä, älypelejä. Nämä ylläpitää aivotoimintaa.
Tässä taloudellisessa tilanteessa yhteiskunnan pitää keskittää vähäiset resurssinsa sinne, missä niitä eniten tarvitaan. Eli luonnollisesti Ammattivalittajan kouluttamiseen. Juuri opiskelussahan hän on osoittanut lahjakkuutensa jo moneen kertaan. Toki monessa muussakin asiassa.
Nykyään pidetään tärkeänä elinikäistä oppimista. Sen mukaisesti koulun penkille voi ja pitää palata aina vähän väliä, iästä riippumatta. Minusta se on hyvä ajatus.
Jaahas, Valis suunnittelee opiskelun aloittamista, osa 933. Popparit esiin. :D
Tilaas nyt vaan taas liput Aruballe, sun matkakertomukset on paljon hauskempaa luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taloudellisessa tilanteessa yhteiskunnan pitää keskittää vähäiset resurssinsa sinne, missä niitä eniten tarvitaan. Eli luonnollisesti Ammattivalittajan kouluttamiseen. Juuri opiskelussahan hän on osoittanut lahjakkuutensa jo moneen kertaan. Toki monessa muussakin asiassa.
No joo. Miehenikin varmaan nauraa koko idealle.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ammattivalittaja on suunnittelut tällä palstalla opiskelun aloittamista reilut 15 vuotta, joten eiköhän sillä määrällä irtoa jo koko tutkinto.
Jahas, että tämä kestoaihe sitten taas vaihteeksi kuten muutkin ovat huomanneet🥳🥳🥳🥳
Hetki, soitan presidentille ja kysyn!
Vielä 80-vuotiaanakin kannattaa opiskella veronmaksajien piikkiin.
Olet väittänyt, että sulla on niitä oppimisvaikeuksia matematiikassa ja tämän vuoksi et (muka) kykene opiskelemaan mitään muutakaan. Eli tuskin kannattaa yrittää, yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tilaas nyt vaan taas liput Aruballe, sun matkakertomukset on paljon hauskempaa luettavaa.
The computer says no!
Miten sä annat sen miehesi vaikuttaa asiaan?
Itsensä kehittäminen ei ole ikinä turhaa.
Vaihda uudet sahanpurut ja opiskele sitten.