Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksoin laskut ja rästit - loppukuulle jäi käyttörahaa 34 euroa

Vierailija
02.01.2022 |

Ei mulla muuta...

Kommentit (212)

Vierailija
21/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ehdottavat halpisruuaksi aina riisiä? Osta nyt hitto soikoon perunaa, on paljon ravinteikkaampaa, täyttävämpää ja maistuukin paremmalle. 

Vierailija
22/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on halempaa kuin peruna. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kg perunoita S-marketissa 1,55€ pussi. Riisi on muistaakseni 1,60€/ kg.

Vierailija
24/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ehdottavat halpisruuaksi aina riisiä? Osta nyt hitto soikoon perunaa, on paljon ravinteikkaampaa, täyttävämpää ja maistuukin paremmalle. 

Lisäksi ehdotetaan jotakin soijaa ruoaksi. No ei kaikki syö jotakin hemmetin soijaa! Se on pahaa ja mielummin käytän lihaa tai jotakin kasviksia sen sijaan.

Vierailija
25/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi joulukuussa noin:) Sähkölasku, vakuutus, puolen vuoden bussikortti, joululahjat, tavallista korkeampu veroprosentti ja reissu marraskussa joten luottokorttilaskukin oli kauhea.

Oliko marraskuun reissu välttämätön?

Vierailija
26/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi 2022 on niin ikävä maa asua. Kaikki on kallista.

Vierailija
27/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskepa montako annosta siitä kilosta riisiä keität! Vai meinasitko ihan kuivana vetää ja verrata pottuihin?

Vierailija
28/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ehdotetaan jotakin soijaa ruoaksi. No ei kaikki syö jotakin hemmetin soijaa! Se on pahaa ja mielummin käytän lihaa tai jotakin kasviksia sen sijaan.

Kyse oli 30 eurosta, ei 300 eurosta. Kisko sinä sitä lihaa viikko ja ole loppu 3vko nälissäsi.

Vierailija
29/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita äidille viesti, niin hän auttaa. Itse ainakin toivoisin, etteivät lapseni näe nälkää, vaikka aikuisia ovatkin. Olen käskenyt vihjaamaan, jos rahat ovat vähissä opiskelijana.

Vierailija
30/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elettiin 2 kk lähes 0 budjetilla.

Tyhjensin jääkaapin , pakkasen ja kuivakaapit. Tein listan, mitä ruokia teen.

Lidlistä hain pakastevihanneksia.

Olin tämän jälkeen lähdössä kesälomalle ja oli outoa käyttää lomalla rahaa.

Nopeasti tottuu

Vierailija
31/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuhlata yli varojensa ap.

Niin se vaan menee.

Pakollisia maksettavia ovat asumismenot, sähkö, edullinen netti/puhelinkulut, kohtuulliset ruokakulut ja töissä käymisestä aiheutuvat kulut.

Osamaksuilta välttyy kun ei tilaa netistä. Suoratoistopalvelut eivät ole pakollisia eikä kuntosalin jäsenmaksu

Vierailija
32/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se elämä on nykyään Suomessa. Täällä odotan sydän kylmänä, kun viimeisimmän öljytilauksen laskut saapuu. Viidessä erässä taitaa maksaa liki 300€/ erä. Veden tasauslasku saapuu näinä aikoina kans. Ja Carunan sähkönsiirtolasku. 😔

Musta tulee vielä joskus omakotitalon omistaja (perintö), pelottaa öljylasku. En usko että saan taloa myytyä joten luultavasti joudun itse siihen muuttamaan.

Sano vanhemmillesi että myyvät sen. Jos eivät myy sano että purat sen. Tulee halvemmaksi kuin siihen muuttaminen

Vierailija
33/212 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se elämä on nykyään Suomessa. Täällä odotan sydän kylmänä, kun viimeisimmän öljytilauksen laskut saapuu. Viidessä erässä taitaa maksaa liki 300€/ erä. Veden tasauslasku saapuu näinä aikoina kans. Ja Carunan sähkönsiirtolasku. 😔

Musta tulee vielä joskus omakotitalon omistaja (perintö), pelottaa öljylasku. En usko että saan taloa myytyä joten luultavasti joudun itse siihen muuttamaan.

Sano vanhemmillesi että myyvät sen. Jos eivät myy sano että purat sen. Tulee halvemmaksi kuin siihen muuttaminen

Tiedätkö kuinka paljon purkutyöt maksavat? Ei ihan äkkiä tule halvemmaksi kuin asuminen. Olettaen siis että asuntoa pidetty kunnossa jne.

Vierailija
34/212 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JJOO ehkä,mutta taipuuko riisi:

Paistetut perunat

keitetyt perunat

perunalaatikko

perunamuusi

Hasselbackan perunat

ranskalaiset perunat

uuniperunat

Peruna osana ateriaa (kaikki äitini perunat 65x blogissa)

Hasselbackan perunat gratiinissa Maalaisbistro

Hawksmorin perunat Kär

Keitetyt kermaperunat Kär

Lämmin perunaterriini Maalaisbistro

Marinoidut uudet perunat Kär

Omenainen Pommes Anna-perunakakku Maalaisbistro

Paahdetut punaiset perunat Kär

Paistinperunat Kär

Parhaat valkosipuliperunat Kär

Perunarösti ja sienisalaatti Kär   RÖSTIPERUNAT PARASTA JÄMÄRUOKAA IKINÄ! JOS SULLA ON SE KINKKUSIIVU,SILPPUA PERUNAN JOUKKOON JA SE JUUSTOJÄMÄ KANSSA!!

Toscanalaiset ranskalaiset Kär

Uunissa paahdetut uudet perunat Ripaus tryffeliä

Vuohenjuusto-kermaperunat Cecibin keittiö

Vierailija
35/212 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskepa montako annosta siitä kilosta riisiä keität! Vai meinasitko ihan kuivana vetää ja verrata pottuihin?

Heh,mun tekee joskus mieli riisiä,ihan pelkälteen,maustan ja sitte voinokare päälle ja eiku ääntä kohti.

Sama perunassa,teen muusia ja voita nokare,tai paistan jne...ihan hyvää.

Vierailija
36/212 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt on oikea aika aloittaa taloudenpito tekemällä suunnitelma rahankäytöstä. Netistä löytyy vaikka millä mitalla pohjia, mm. Penno, ja Marttaliiton sivuilta. Gooogleen vaan hakua, niin etsivä löytää. Kun teet sen kerran, on sama pohja käytettävissä tulevinakin vuosina. Muutat vaan summat, ja usein harvoin erääntyvien maksuja ajankohtakin on sama.

Kannattaa etukäteen suunnitella ainakin 3 kuukauden menot. Vähintään 3 kuukaudeksi siksi, että vakuutukset ja monet muut harvemmin erääntyvät laskut on maksettava 4 kertaa vuodessa. 

Kun etukäteen näkee, että ensi kuussa rahat eivät riitä, on vielä monta keinoa käytettävissä. Voi siirtää eräpäiviä, jos ei voi säästää, voi irtisanoa sellaisia juttuja, jotka eivät ole välttämättömiä, voi jakaa jonkun ison maksuerän useammalle kuukaudelle.

Ei silloin osteta puolen vuoden bussikorttia vaan kuukaudeksi, jos ei jää ruokarahaa.

Vierailija
37/212 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseksi vaihdat siihen maalämmön ja tarkistat tulisijat, että voit käyttää puulämmitystä ja mahdollisimman vähän öljyä. Jo nyt saa jotain avustuksia lämmitystavan muuttamisen. Tässä tulee vielä hyvä vinkki: maalämmön laittajat kannattaa kilpailuttaa ja kysellä tietoja, miten on onnistunut. Toivottavasti vanhempasi ymmärtävät käyttää tämän tilaisuuden hyväksi.

Vierailija
38/212 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kannattaa nyt myydä jotain. Ilmaisia nettikirppareita on useita, ei tarvitse varata kirppispöytää.

Kannattaa kitkutella yksi kuukausi, jos sait velkarästejä maksettua niin ensi kuussa on jo helpompaa. Seuraavasta palkasta ala laittaa 100 euroa säästöön toiselle tilille niin yllättävien menojen tullen sinulla on puskurirahaa eikä tarvitse velkaantua luottokortille.

Minulle "myytiin" luottokortti aikoinaan vararahana yllättävien menojen varalle. Olin silloin niin nuori, etten ymmärtänyt ettei se ole rahaa vaan velkaa.

Vierailija
39/212 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohrauunipuuro tai ohra lisukkeena on muuten myös hyvää ja täyttävää, sekä ravinteikkaampaa kuin riisi.

Mutta ap hyvä, että hoidat laskut ensin. Kyllä se siitä, kun töissä kuitenkin käyt ja ilmeisesti kuukausipalkkaisessa työssä. Ruokajakeluissa on se huono puoli, että ne taitavat olla aina päivällä ja pienipalkkainen päivätyössä käyvä ei niihin koskaan pääse. 

Vierailija
40/212 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kitumista, itse en moiseen ryhtyisi.