Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksoin laskut ja rästit - loppukuulle jäi käyttörahaa 34 euroa

Vierailija
02.01.2022 |

Ei mulla muuta...

Kommentit (212)

Vierailija
201/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asioitten hoito ja säästäväisyys opitaan jo lapsuudenkodissa omilta vanhemmilta ja äidin ja isän esimerkistä. Valitettavasti osa vanhemmista sössii raha-asiansa ja opettaa huonon mallin myös lapsilleen.

Ulosotossa olevan ihmisen asioiden hoito on vaikeaa ja raha-asiansa sotkeneeseen ihmiseen ei luoteta. Ihmissuhteet vaikeutuvat ja monesti välit katkeavat. Suomessa on monia surullisia tarinoita, kuinka perheenjäsenten ja sukulaisten asuntolainojen takaajat ovat joutuneet maksamaan pankille lainanlyhennykset ja korot. Rehellinen ihminen on joutunut kärsimään ja epärehellinen ihminen on päässyt vastuustaan niin kuin koira veräjästä.

Moni vuokranantaja ei vuokraa asuntoa, jos hakijalla on maksuhäiriömerkintä tai ulosotto. Maksuhäiriömerkinnät ja ulosotto vaikuttavat työpaikan saantiin. Esimerkiksi kaupat, tavaratalot, pankkiala, IT-ala ja turvallisuusala vaativat selvityksiä. Jos aiot hakea vaikkapa valtion virkaan, Poliisikouluun tai turvallisuusalalle, niin sinusta voidaan tehdä taustaselvitys. Raha-asioiden sössiminen kertoo elämänhallinnan pettämisestä ja asioiden hoito ajallaan ei kiinnosta.

Ulosotto voi olla esteenä työn saamiselle. Suojelupoliisi Supo tekee vuosittain työnhakijoista 62 000 turvallisuusselvitystä. https://yle.fi/uutiset/3-10901304

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosottovelallisuus tuo eteesi monia asioita.

Työpaikan saanti, vuokra-asunnon saanti, vakuutusten saanti ja raha-asioitten hoito vaikeutuvat. Monessa työpaikassa selvitetään työnhakijan luottotiedot. Vuokranantajat selvittävät vuokra-asunnonhakijan luottotiedot. Ulosotossa menee usein myös välit poikki moniin ihmisiin. Ulosotossa olevaan ihmiseen ei enää luoteta.

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin rästien maksamisen. Meni ulosottoon. Nyt on rahaa käyttää. Vielä ei ole ulosmittaus alkanut, kun on niin pieni palkka. Toivottavasti eivät heti kajoa. Sitten kun on paremmat tulot (minulla on tähän suunnitelma!)

Höpön löpö😁 Vuokra-asunnon kyllä saa, mutta joutuu maksamaam vähän enemmän vakuuksia. Luottotiedot tarkistetaan, jos on työpaikalla rahan kanssa tekemisissä ja vakuutukset saa, mutta maksettava vuoden summa kerralla. Ystävyyteen tämä asia ei vaikuta mitenkään!!!!

Vierailija
202/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina noin mene, yks asia johtaa toiseen esim. joku on voinut velkaantua sairauden takia, jolle ei voi mitään ym.

Joskus on vaan järkevämpää päästää velat ulosottoon, kun maksaa monia lainoja tai kalliita korkoja.

Totta, että kaikkiin ammatteihin ei pääse, mutta jos on rahaa maksaa vuokraennakkoa enemmän niin ei ole este asunnon saannille tai vakuutuksille.

Onpa sulla kapea-alainen näkemys asiaan, kun kaikki ei johdu elämänhallinnan puutteesta vaan ihan muista tekijöistä joile ei itse mahda mitään!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonosta sain vuodenvaihteessa pakastekinkun. Laitoin sen nyt uuniin. Kyllä on taas joulu uudelleen kun sinappiakin on. Ja lapset tykkää.

Vierailija
204/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha-asioitten hoito ja säästäväisyys opitaan jo lapsuudenkodissa omilta vanhemmilta ja äidin ja isän esimerkistä. Valitettavasti osa vanhemmista sössii raha-asiansa ja opettaa huonon mallin myös lapsilleen.

Ulosotossa olevan ihmisen asioiden hoito on vaikeaa ja raha-asiansa sotkeneeseen ihmiseen ei luoteta. Ihmissuhteet vaikeutuvat ja monesti välit katkeavat. Suomessa on monia surullisia tarinoita, kuinka perheenjäsenten ja sukulaisten asuntolainojen takaajat ovat joutuneet maksamaan pankille lainanlyhennykset ja korot. Rehellinen ihminen on joutunut kärsimään ja epärehellinen ihminen on päässyt vastuustaan niin kuin koira veräjästä.

Moni vuokranantaja ei vuokraa asuntoa, jos hakijalla on maksuhäiriömerkintä tai ulosotto. Maksuhäiriömerkinnät ja ulosotto vaikuttavat työpaikan saantiin. Esimerkiksi kaupat, tavaratalot, pankkiala, IT-ala ja turvallisuusala vaativat selvityksiä. Jos aiot hakea vaikkapa valtion virkaan, Poliisikouluun tai turvallisuusalalle, niin sinusta voidaan tehdä taustaselvitys. Raha-asioiden sössiminen kertoo elämänhallinnan pettämisestä ja asioiden hoito ajallaan ei kiinnosta.

Ulosotto voi olla esteenä työn saamiselle. Suojelupoliisi Supo tekee vuosittain työnhakijoista 62 000 turvallisuusselvitystä. https://yle.fi/uutiset/3-10901304

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosottovelallisuus tuo eteesi monia asioita.

Työpaikan saanti, vuokra-asunnon saanti, vakuutusten saanti ja raha-asioitten hoito vaikeutuvat. Monessa työpaikassa selvitetään työnhakijan luottotiedot. Vuokranantajat selvittävät vuokra-asunnonhakijan luottotiedot. Ulosotossa menee usein myös välit poikki moniin ihmisiin. Ulosotossa olevaan ihmiseen ei enää luoteta.

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin rästien maksamisen. Meni ulosottoon. Nyt on rahaa käyttää. Vielä ei ole ulosmittaus alkanut, kun on niin pieni palkka. Toivottavasti eivät heti kajoa. Sitten kun on paremmat tulot (minulla on tähän suunnitelma!)

Höpön löpö😁 Vuokra-asunnon kyllä saa, mutta joutuu maksamaam vähän enemmän vakuuksia. Luottotiedot tarkistetaan, jos on työpaikalla rahan kanssa tekemisissä ja vakuutukset saa, mutta maksettava vuoden summa kerralla. Ystävyyteen tämä asia ei vaikuta mitenkään!!!!

Ota yhteys Veikkaustuloilla tuettuun Takuusäätiöön, siellä sinua voidaan auttaa, jos olet päässyt ylivelkaantumaan.

Vierailija
205/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ulosotossa ja ihan olen saanut kaksi vakipaikkaa tuona aikana. Myös vuokra-asunnon olen saanut ihan tavallisella vuokravakuudella. Talo ja sen laina piti ottaa miehen nimiin, mutta maksan osani asumisesta. Välit ei ole mennyt poikki keneenkään. Koko ajan maksan velkojanani pois ja pian olen velaton. Muhun voi kyllä luottaa.

Ihmeellisiä ajatuksia joillakin luottotiedottomista.

Vierailija
206/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä 3 vuotta edessä velkajärjestelyä ja aina kun olen sairauslomalla, menen leipäjonoon. Muuten metsästän aletuotteita. Päätin etten osta mitään tammikuussa vaan tyhjennän pakastinta. Kaksi teiniä valittaa kun ei ole heidän herkkuruokia. Antaa valittaavaan, kyllä he kerkeävät vielä herkkujakin saada. Vasta oli joulu.

Vierailija
207/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jouduit ulosottoon? Oliko syynä oma rahankäyttösi vai järjestivätkö muut ihmiset sinulle rahasotkuja? Ja tuliko ulosottoviraston kirje kotiin yllätyksenä?

Valitettavasti on paljon ihmisiä, jotka ovat joutuneet rahavaikeuksiin ja jopa ulosottoon muitten ihmisten epärehellisyyden ja rikollisen toiminnan takia. Näihin rikollisiin saa ja pitää laittaa välit poikki!

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ulosotossa ja ihan olen saanut kaksi vakipaikkaa tuona aikana. Myös vuokra-asunnon olen saanut ihan tavallisella vuokravakuudella. Talo ja sen laina piti ottaa miehen nimiin, mutta maksan osani asumisesta. Välit ei ole mennyt poikki keneenkään. Koko ajan maksan velkojanani pois ja pian olen velaton. Muhun voi kyllä luottaa.

Ihmeellisiä ajatuksia joillakin luottotiedottomista.

Vierailija
208/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana kun joskus rahat lopussa, niin ostin kaupasta perunaa 5 kg säkin.

Keitin perunoita ja margariinia päälle ja tilsin ja söin sellaisenaan.

Sit paistoin niitä keitettyjä perunoita ja sipulin.

Sit taas keitin ja ostin halvinta nakkia kylkeen.

Puuroa ja margariinia.

Kyllä hengissä selviää helposti.

Uuniperunat ja lohkoperunat unohtui, mitä perunoista taiteilin. Suolaa ja rasvaa pintaa ja uuniin.

Muistaakseni kyse oli jostain 9-10 päivän perunakuurista, kylkeen välillä mitä sattui löytymään, jos sattui.

Aamuisin puuroa.

Mulle riitti perunatalkoot kun syksyllä ennen työllistymistä sain niitä kilotolkulla ruokajonosta. Ihan hyviä juttuja perunasta saa, mutta sen jälkeen olen syönyt paljon vähemmän.

Kyllä köyhänkin kannattaa syödä sitä mistä pitää ja mikä sopii, esim. linssikeitosta tuli mulle ja puolisolle hirveä närästys. Roskiin meni. Joten vaihtelen perunan, riisin, makaronin, bataatin yms. väliltä sentään.

Suomi alkaa kyllä olla kunnon köyhälä kun täällä syödään näitä samoja ruokia kuin muissa köyhissä maissa kuten hernekeittoa ja makaronilaatikkoa. Siis ei harvoin vaan jatkuvasti ja määrätkin suunnilleen lasketaan.

Vaimon ja minun tulotaso on noin seitsemän tonnia kuussa, bruttona. Eli keskimäärin kohtuullinen tulotaso. Me teemme usein makaronilaatikkoa. Itse teen joskus valtavan kattilan hernekeittoa, kuten nyt joulun jälkeen. Laitamme näitä pakkaseen ja syömme sieltä pikku hiljaa. Emme tee näin siksi, että olisimme köyhiä, vaan siksi, että oman järjen käyttö on sallittua -jopa suotavaa.

t.inssi ja hoitsu, 2 lasta

Sama täällä.

Toissapäivänä iso annos pastaa, syödään sitä kolmena päivänä.

Hernekeittoa tein 5 litraa ja pakastimessa sitä viiden ruokailun annokset.

Ostetaan -30% tuotteita ja syödään saman tien. Tehdään isoja annoksia ja syödään useampana kertana.

T. Ope ja virkamies. Bruttotulot yht 9 te.

Vierailija
209/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ulosotto velalallinen, useita tonneja ulosotossa, työpaikka on ja yksityiseltä olen saanut aina vuokra asunnon, vakuutuksen olen saanut, liittymän yms, ihmeellistä tosiaan ja mustavalkoinen ajattelu suurimalla osalla luotto tiedottamista. Ainoa asia mitä ei saa on pankin myöntämää lainaa tai muualta lainaa.

Vierailija
210/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloustiede tai siis ihan oman rahankäytön suunnittelu pitäisi kyllä olla kouluaineena, uskomatonta miten kuukausipalkkaisetkin ihmiset voivat olla noin täysin p.a.

Koulutuksesta on leikattu, ei siellä ole tilaa taloustieteelle. Hyödyllistä olisi toki.

Ydinongelma on kyllä se, että nyky-Suomessa kulut nousevat enemmän kuin palkat. Jonkun porvarin on toki mahdotonta ymmärtää, mitä tämä tarkoittaa duunarien elämässä.

Ei ole mahdotonta. Tein itse vuosikaudet töitä alle 2000 € bruttopalkalla. Rahat riitti ihan hyvin, kun suunnitteli sen käytön tarkasti, eikä ostanut mitään turhaa.  Jos kulut nousi liikaa (esim. lankapuhelin aikoinaan oli tällainen) siitä luovuttiin. Samoin muutin halvempaan vuokra-asuntoon, kun vuokraisäntä ei ollut halukas neuvottelemaan vuosittaisesta korotuksesa.

Nyt tienaan 4000 € brutto, ja joka kuukausi jää yli tonni säästöön, siillä totuin tarkkaan rahankäyttöön köyhinä vuosinani. 

Vierailija
211/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, että mistä ne ulosottovelat oikein tulevat? Jos maksaa laskunsa ajoissa, niin kotiin ei tule maksumuistutuksia, perintätoimiston kirjeitä ja ulosottoviraston postia.

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ulosotto velalallinen, useita tonneja ulosotossa, työpaikka on ja yksityiseltä olen saanut aina vuokra asunnon, vakuutuksen olen saanut, liittymän yms, ihmeellistä tosiaan ja mustavalkoinen ajattelu suurimalla osalla luotto tiedottamista. Ainoa asia mitä ei saa on pankin myöntämää lainaa tai muualta lainaa.

Vierailija
212/212 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloustiede tai siis ihan oman rahankäytön suunnittelu pitäisi kyllä olla kouluaineena, uskomatonta miten kuukausipalkkaisetkin ihmiset voivat olla noin täysin p.a.

Koulutuksesta on leikattu, ei siellä ole tilaa taloustieteelle. Hyödyllistä olisi toki.

Ydinongelma on kyllä se, että nyky-Suomessa kulut nousevat enemmän kuin palkat. Jonkun porvarin on toki mahdotonta ymmärtää, mitä tämä tarkoittaa duunarien elämässä.

Ei ole mahdotonta. Tein itse vuosikaudet töitä alle 2000 € bruttopalkalla. Rahat riitti ihan hyvin, kun suunnitteli sen käytön tarkasti, eikä ostanut mitään turhaa.  Jos kulut nousi liikaa (esim. lankapuhelin aikoinaan oli tällainen) siitä luovuttiin. Samoin muutin halvempaan vuokra-asuntoon, kun vuokraisäntä ei ollut halukas neuvottelemaan vuosittaisesta korotuksesa.

Nyt tienaan 4000 € brutto, ja joka kuukausi jää yli tonni säästöön, siillä totuin tarkkaan rahankäyttöön köyhinä vuosinani. 

Minua kiinnostaisi tietää, mitä esim. sinä pidät turhana? Tai muut, jotka olette hyvin säästäväisiä ja vältätte rahan laittamista "turhaan".  Mitä kaikkea siihen turhaan luetaan mukaan?