Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen ohjelma: 100e puskuri tilillä on käsittämätöntä ja loukkaavaa, tällaisessa todellisuudessako suomalaiset elävät?

Vierailija
02.01.2022 |

https://areena.yle.fi/1-50520826

Saa sellaisen kuvan, että jo pelkkä ajatus harkitusta rahankäytöstä ja vakaudesta koetaan suorastaan loukkaavana. Tällaisia nuoriako meille on kasvamassa?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Mulla menee näköjään paljon paremmin kuin kuvittelin. No, tämähän oli mukava oivallus.

N29

Vierailija
2/111 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädestä suuhun, kuten kunnon paskastanioissa. Kaikki mulle heti ja nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorista on kasvamassa juuri sellaisia kuin heistä on kasvatettu.

Vierailija
4/111 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva pystyy tuista säästämään. Realiteetti Suomessa.

Vierailija
5/111 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säilyttelen tuollaista satkun puskuria tilillä, niin se vähennetään toimeentulotuesta.

Vierailija
6/111 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä puskuria kerry kun on kaikenlaista sisustustilpehööriä ja tupakkaakin yksi poltti.

Vierailija
7/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikäläinen saa työttömyystuesta säästöön yli 100€ joka kuukausi.

Kun ei osta tarpeetonta tavaraa jatkuvasti, elikkä osaa itsehillinnän jalon taidon, niin sitten säästöön jää rahaa automaattisesti ilman mitään suunnitteluja. Minulla on myös OP;n debit kortissa päällä automaattisäästö mikä laittaa 0,50€ säästötilille joka kerta kortilla maksettaessa.

Vierailija
8/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kun nuoret ihmiset pitävät normaalina ja mahdottomana 100 säästämisen pahan päivän varalle. Ei mahdottomana tällä hetkellä vaan myös tulevaisuudessakin ja pitävät sitä normaalina.

Nuorilla yleensä taloustilanne kohenee, kun opiskelut on ohi ja on saatu töitä ja tällöin ei ole mahdotonta säästää satasta pahan päivän varalle. Tai kuten nuori mies halusi, käydä kaupassa ennen tilipäivääkin. Jos kuukauden aikana seuraa mihin käyttää rahaa niin on mahdollista käydä ruokakaupassa 3 pv ennen tilipäivääkin.

On joukko toimeentulotuella, sairaseläkkeellä ja takuueläkkeen eläviä, jotka oikeasti hyvin niukasti elävät. Nyt kyseessä oli nuoret ihmiset, jotka oikeasti uskovat, että tavallista ja yleistä, että tili on tyhjä monta päivää ennen tilipäivää.

Vierailija
9/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuesta ei voi säästää koska säästöt pakotetaan käyttämään ennen kuin tukea saa. Eli käytännössä esim. Työtön kelatuella ja keskiverto pk-seudun vuokralla.

Että säästä siinä sitten ja varaudu. /s

Vierailija
10/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuesta ei voi säästää koska säästöt pakotetaan käyttämään ennen kuin tukea saa. Eli käytännössä esim. Työtön kelatuella ja keskiverto pk-seudun vuokralla.

Mulla on kotona tälläkin hetkellä lähemmäs tonni rahaa käteisenä, ei luulisi olevan mahdotonta nuortenkaan säästää käteistä. Siitä kun ei viranomaiset tiedä yhtään mitään.

Vierailija
11/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteisenä voi säästää.

Vierailija
12/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuorten pitäisi elää tuilla, nyt on aloitustason duuneja paljon auki.

Vierailija
13/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on kapitalismi saanut aivopestyä. Ei säästöjä vaan lainaa. Elä hetkessä, älä mieti huomista! Huomenna voit olla jo kuollut tai vähintäänkin lihava ja vanha, elä nyt, ota vippi!

Vierailija
14/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalle kommentoijalle, toi käteisen säästäminen on petos

Vierailija
15/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko toimeentulotuesta panna säästöön käteistä rahaa vai pitääkö kaikista tililtä nostetuista rahoista aina olla kuitti siitä, mihin se on käytetty. Katsotaanko kauppa- ym. kuitit ennen seuraavan tuen myöntämistä?

Kysyn, koska en tästä asiasta mitään tiedä.

Vierailija
16/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamalle kommentoijalle, toi käteisen säästäminen on petos

Miks alapeukut? Siis itekki kannatan rikosta hätätilanteessa mut jos vaikka jodelissa menee tota asiaa kysymään niin suhtautuminen on todella jyrkkä. Ylipäänsä eihän ihmisiä pitäis kannustaa rikokseen tai rikoksen tekeminen ei pitäis olla elinehto.

Vierailija
17/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi suuttua siitä, että jonkun mielestä 100e puskuriraha tuo turvaa talouteen :D

Vierailija
18/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kotona tälläkin hetkellä lähemmäs tonni rahaa käteisenä, ei luulisi olevan mahdotonta nuortenkaan säästää käteistä. Siitä kun ei viranomaiset tiedä yhtään mitään.

Eli huijaat järjestelmää? Mahtavaa logiikkaa.

Vierailija
19/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aatellu et mun 15000e puskuri on surkean pieni. Mutta ei mulla taida hätää ollakaan moneen muuhun verrattuna. Olen ollut myös toimeentulotuella elämäni aikana ja silloin tein kaikki mahdolliset ostokset käteisellä niin pystyin säästämäänkin käteistä. Ei kannata tilillä pitää niitä rahoja nykypäivänäkään jos on tt-tuella.

Vierailija
20/111 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko toimeentulotuesta panna säästöön käteistä rahaa vai pitääkö kaikista tililtä nostetuista rahoista aina olla kuitti siitä, mihin se on käytetty. Katsotaanko kauppa- ym. kuitit ennen seuraavan tuen myöntämistä?

Kysyn, koska en tästä asiasta mitään tiedä.

Voi. Ei tarvitse. Ei katsota.

Viimesyksyisen KHO:n päätöksen perusteella Kelalla olisi oikeus katsoa tuloiksi vasta 1000€ ylittävät tilivarat. Tämäkin on kohtuutonta, jos joku on saanut säästettyä pieniä summia tuistaan.

Tosin Kela on kyllä kuuluisa siitä, ettei se noudata mitään oikeuden päätöksiä tai oikeusasiamiehen tai -kanslerin päätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi