Kokemuksia Ketipinorista
Hyviä ja huonoja? Mitä hyötyä, entä haittavaikutuksia. Laittakaahan jakoon!
Kommentit (41)
Minulle puhkesi ketipinorin lyhyestä käytöstä lievä psykoosi. Ja opiskelutkin katkesivat, kun olin niin väsynyt jatkuvasti etten päässyt pois kotoa. Lääkekuurikin katkesi, kun en päässyt tai jaksanut uusia reseptiä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:22"]
Minulle puhkesi ketipinorin lyhyestä käytöstä lievä psykoosi. Ja opiskelutkin katkesivat, kun olin niin väsynyt jatkuvasti etten päässyt pois kotoa. Lääkekuurikin katkesi, kun en päässyt tai jaksanut uusia reseptiä.
[/quote]
Neuroleptit auttavat psykoosiin mutta niillä on myös haittavaikutuksena se että aiheuttavat psykoosia. Lukee usein pienellä haittavaikutusten kohdalla :D
Minä en ikinä lue tuoteselostuksia tai ohjeita. Haluan vain tuntea miltä lääke tuntuu pääkopassa. Yleensä otan kaksinkertaisen annoksen niin varmasti tiedän mitä saan. Ketipinoria ja Mirtzapiinia en kokeile toisten. Maailman pelottavin trippi. Kadotin elämästäni kolme päivää valveunille. Läheisetkin ihmettelivät mihin olin kadonnut, kun seikkailin olohuoneen matolla oksennuksissani ja yritin päästä jaloilleni että saisin hiukan vettä. Join koiran vesikupista vähän virkistykseksi. Varokaa ketipinoria.
Silti vieläkin mielessäni siintää ajatus ja mahdollisuus uudesta kerrasta. Viime kerrasta on jo vuosi. Lääkärin määräämiä ketipinoreita on vielä kaapissa. Ketipinorin avulla voi unohtaa koko ulkopuolisen maailman. Tietenkin pitää rahaa tulla säännöllisesti tilille.
Väsyttää, lihottaa, tekee huonon olon eikä tehoa. En ymmärrä miksi lääkärit yrittävät pakolla määrätä tätä masennus- tai unilääkkeeksi, kun kyseessä on psykoosilääke.
Keksisi lääkkeen mistä tulee oikeasti hyvä olo, sellainen euforia.
Miksi ihmeessä pitää syödä tuollaisia oksettavia, huimausta ja työkuntoa vieviä lääkkeitä O_o
Kännissäkin on paremmassa työkunnossa.
Miksi niin moni teistä syö PSYKOOSILÄÄKETTÄ unettomuuteen? Eikö ihan oikeasti mikään muu auta kuin tuo helvetin kamala myrkky?
Mulle määrättiin ahdistukseen ja unettomuuteen, mutta eka ottamani pilleri oli myös tasan viimeinen. Niin kamala, lopen väsynyt ja tunteeton olo oli koko seuraavan päivän. Kävelin päin seiniä ja tavarat putoili käsistä. En koskisi enää pitkällä tikullakaan kyseiseen lääkkeeseen ja todella toivon, että kukaan muukaan ei ainakaan kovin kevyin perustein koske.
Ketipinorille pitäisi myöntää maailman turhin kemikaali palkinto.
Jos joku sanoo että kannabis tekee hulluksi tai vetää sohvanpohjalle niin ketipinor tekee molemmat 10-0.
Seuraavana päivänäkin on hirveä krapulainen olo (jos heräät). On kahdenlaisia ihmisiä osa nukkuu kaksi päivää koomassa ja osa herää omituiseen krapulaan.
Hyvä ystäväni on käyttänyt vuosia ja vierestä seuranneena ei ole muita kuin huonoja kokemuksia. Ystävä on koko ajan väsynyt eikä jaksa kunnolla tehdä edes normaaleja asioita kuten käydä suihkussa tai tiskata. Lisäksi mielialat vaihtelee aivan kokoajan. Koko olemus on väsynyt ja veltto.
Jos ei ole aivan pakko niin suosittelen kyllä yrittää elää ilman mielialalääkkeitä ja löytää apua esim liikunnasta, taiteesta tai meditaatiosta.
Tunnen liian monta jotka ovat koukussa mielialalääkkeisiin eikä mikään enää onnistu ilman, mutta lääkkeidenkin kanssa olo on sumuinen. Esimerkiksi äitini on käyttänyt mielialalääkkeitä melkein 30 vuotta ahdistukseen ja pelkotiloihin. Olisipa lääkärit yrittäneet enemmän terapiaa tai muita keinoja eikä vaan ikuista reseptiä. Mielialalääkkeet on vahvoja huumeita eivätkö todellakaan tee hyvää myöskään hampaille ja maksalle.
Eihän tuossa ole kuin haittoja. Ehkä johonkin riehumispsykoosiin hyvä jos pitää saada taju pois.
Väsyttää ihan kauheasti ja se on hyvä vaikutus ihmiselle, joka ei saa nukuttua millään. Pitemmän päälle väsytys alkaa vaivata arkielämää niin, että piti lopettaa. En tullut hulluksi lääkkeestä enkä sen lopettamisesta.
40+, monta lasta
Ketipinorin syömisessä oli se hyvä puoli, että nukahdin kun otin pillerin. Huono puoli oli se, että min piti ottaa sellainen myös aamuisin, joten olin koko työpäivän todella uninen. Saatoin torkahdellakkin. Tämän vuoksi aloin ottaa ketipinoria vain iltaisin, vaikka lääkäri muuta käski. Jossain vaiheessa siirryin ottamaan vain silloin kun oikeasti ahistaa. Ja kyllähän se siihen ahdistukseen auttoi. Rauhottui ja nukkumisen jälkeen olo oli ainakin hetken parempi
Ei väsytä kuin alussa, paitsi jos joutuu syömään pitkin päivää (itsellä meni aikoinaan 25mg x 5 + vielä yöksi 50mg. Nykyään otan illalla 75-100mg, saa nukutua paremmin muttei vaikuta päiväväsymykseen. Viime aikoina on ollut niin paljon huonoa ko. lääkkeestä, että on alkanut pelottamaan koko käyttö ja joskus kuitenkin eteen tulevat lopetusoireet. Käyttänyt siis viisi vuotta.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:01"]
Ei väsytä kuin alussa, paitsi jos joutuu syömään pitkin päivää (itsellä meni aikoinaan 25mg x 5 + vielä yöksi 50mg. Nykyään otan illalla 75-100mg, saa nukutua paremmin muttei vaikuta päiväväsymykseen. Viime aikoina on ollut niin paljon huonoa ko. lääkkeestä, että on alkanut pelottamaan koko käyttö ja joskus kuitenkin eteen tulevat lopetusoireet. Käyttänyt siis viisi vuotta.
[/quote]
Koetko että aine vaikuttaa kognitiivisiin kykyihisi mitenkään?
Yks sekopää tuttuni söi (syö?) sitä ja hurskaammaksi ei ole tullut. Mielestäni saanut tuon aikana enemmän raivokohtauksia ja lähti nyt sairaalaosastolle Muuta tietoa ei ole.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:01"]
Ketipinorin syömisessä oli se hyvä puoli, että nukahdin kun otin pillerin. Huono puoli oli se, että min piti ottaa sellainen myös aamuisin, joten olin koko työpäivän todella uninen. Saatoin torkahdellakkin. Tämän vuoksi aloin ottaa ketipinoria vain iltaisin, vaikka lääkäri muuta käski. Jossain vaiheessa siirryin ottamaan vain silloin kun oikeasti ahistaa. Ja kyllähän se siihen ahdistukseen auttoi. Rauhottui ja nukkumisen jälkeen olo oli ainakin hetken parempi
[/quote]
Ikävä kertoa, mutta tuollaisella sahaavalla käytöllä ketipinor tuhoaa aivot. Se avaa ja sulkee jotain aivoista ja tämä pumppaus katkoo yhteyksiä. Oletko huomannut, että unohtelisit asioita tai olo olisi höntti ja tyhmä? Tämän se lopulta tekee. Kannattaa lopettaa sahaus ja siirtyä syömään joka päivä, mutta paras olisi lopettaa kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:14"]
Miks tollasta myrkkyä määrätään?
[/quote]
Siksi, koska joillakin se auttaa ja tekee elämän siedettäväksi itselle ja muille. Siksi. Valitettavasti joskus oikeaa lääkitystä joutuu hakemaan yrityksen ja erehdyksen kautta.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:14"]
Miks tollasta myrkkyä määrätään?
[/quote]
Siksi, koska joillakin se auttaa ja tekee elämän siedettäväksi itselle ja muille. Siksi. Valitettavasti joskus oikeaa lääkitystä joutuu hakemaan yrityksen ja erehdyksen kautta.
[/quote]
Ketipinor on yksi vaarallisimmista ja haitallisimmista lääkkeistä aivoille. Jos on yhtään mitään muuta vaihtoehtoa, niin mieluummin sitä sitten.
Oikein hyvin kelpasivat jolle kulle tänään töissä! Kun joku oli varastanut Ketipinorit!