Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kääntyy lestadiolaiseksi!

Vierailija
15.04.2015 |

Tilanne on se, että olemme kolmekymppinen pariskunta kihloissa, ei lapsia. Olemme tähän saakka eläneet tavallista arkea: töitä, koiran ulkoilutusta, joskus matkoja ja ystävien kanssa illanistumista. Mies on kohtuupalkkaisessa työssä, minä opiskelen sairaanhoitajaksi.
Viimeisen puolen vuoden ajan olen kummastellut miehen käytöstä. Hän viipyy pitkään poissa kotoa työnkin jälkeen, käy "omilla asioillaan" viikonloppuisin ja haluaa nimenomaan olla yksin silloin. Seksielämämme on myös kuihtunut: minä haluaisin mutta mies ei. Hän tahtoo vain helliä mutta ei suostu itse seksiin. Aina hänellä tosin on olleet alhaisemmat halut kuin minulla.
Tuollainen epänormaali käytös hänellä sai minut ajattelemaan ties mitä. Iso riitahan siitä viimein tuli kun pari viikkoa sitten avasin suuni ja kysyin käykö mies vieraissa naisissa. Tietenkin tämä suuttui ja raivosi, mutta lopulta itkikin! Paljasti sitten, että on salaa käynyt lestadiolaislahkon kokouksissa! Ja että on löytänyt Jumalan!
Sulattelemista oli tuossa. Mies kertoi, että työkaveri oli hänet sinne johdattanut ja nyt hän on onnellisempi kuin koskaan. Minä taas olen tapakristitty ja moinen hirvittää...
Nyt viikkojen kuluessa mies on alkanut vaatia että lähtisin hänen mukaansa kokouksiin ja häitäkin pitäisi alkaa suunnitella! Ei kuulema tahdo enää seksiä ennen aviota. Minua tämä painostus ja miehen muuttunut käytös pelottaa. Olisikin ollut vain pettämistä! Olen ihan rikki ja sekaisin.
Onko muita kohtalotovereita? Miten on käynyt? Halusin vain purkaa sydäntäni, huh...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
2/9 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ja äkkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Siitä sitten kotiäidin ja synnytyskoneen uraa suunnittelemaan.

Vierailija
4/9 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt ongelma, sinähön voit elää kuin ennenkin. Mies vaan käy seuroissa :)

Vierailija
5/9 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin, ei mahdu omaan ymmärrykseen moinen hihhulimeininki ja siihen liittyvät "säännöt".

Vierailija
6/9 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta lestaadiolaiseksi synnytään, ei käännytä ;)

Vierailija
7/9 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:18"]

Tilanne on se, että olemme kolmekymppinen pariskunta kihloissa, ei lapsia. Olemme tähän saakka eläneet tavallista arkea: töitä, koiran ulkoilutusta, joskus matkoja ja ystävien kanssa illanistumista. Mies on kohtuupalkkaisessa työssä, minä opiskelen sairaanhoitajaksi. Viimeisen puolen vuoden ajan olen kummastellut miehen käytöstä. Hän viipyy pitkään poissa kotoa työnkin jälkeen, käy "omilla asioillaan" viikonloppuisin ja haluaa nimenomaan olla yksin silloin. Seksielämämme on myös kuihtunut: minä haluaisin mutta mies ei. Hän tahtoo vain helliä mutta ei suostu itse seksiin. Aina hänellä tosin on olleet alhaisemmat halut kuin minulla. Tuollainen epänormaali käytös hänellä sai minut ajattelemaan ties mitä. Iso riitahan siitä viimein tuli kun pari viikkoa sitten avasin suuni ja kysyin käykö mies vieraissa naisissa. Tietenkin tämä suuttui ja raivosi, mutta lopulta itkikin! Paljasti sitten, että on salaa käynyt lestadiolaislahkon kokouksissa! Ja että on löytänyt Jumalan! Sulattelemista oli tuossa. Mies kertoi, että työkaveri oli hänet sinne johdattanut ja nyt hän on onnellisempi kuin koskaan. Minä taas olen tapakristitty ja moinen hirvittää... Nyt viikkojen kuluessa mies on alkanut vaatia että lähtisin hänen mukaansa kokouksiin ja häitäkin pitäisi alkaa suunnitella! Ei kuulema tahdo enää seksiä ennen aviota. Minua tämä painostus ja miehen muuttunut käytös pelottaa. Olisikin ollut vain pettämistä! Olen ihan rikki ja sekaisin. Onko muita kohtalotovereita? Miten on käynyt? Halusin vain purkaa sydäntäni, huh...

[/quote]Hän on hurahtanut Juha Sipilään ja keskustapuolueen masinointiin !

Vierailija
8/9 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:33"]Muuten hyvä, mutta lestaadiolaiseksi synnytään, ei käännytä ;)
[/quote]

Heihei, kyllä jokainen ihminen voi koska tahansa löytää uskon sisältään, ja jos uskoo kuten lestadiolaiset niin silloin siihen voi kääntyä. Tuo oli ihan pöhlä kommentti. :)

Vierailija
9/9 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:33"]Muuten hyvä, mutta lestaadiolaiseksi synnytään, ei käännytä ;) [/quote] Heihei, kyllä jokainen ihminen voi koska tahansa löytää uskon sisältään, ja jos uskoo kuten lestadiolaiset niin silloin siihen voi kääntyä. Tuo oli ihan pöhlä kommentti. :)

[/quote]

Ehkä kommentoija tarkoitta - käytännössä lestadiolaiseksi synnytään.

AP:n meis on/olisi yksi niistä alle kymmenestä (?), jotka kääntyvät lestadiolaiseksi tänä vuonna.

Kirjoituksesi on tietysti provo. Kirjoituksella luodaan esimerkki tilanteesta missä suomalainen kristitty/ateisit kääntyy hihhuli-kristityksi. Vastaavia maallisten muslimien/ei uskovien kääntymisiä islamistiksi tapahtuu Suomessa vähintään kymmeniä vuodessa, ja väestöryhmien kokoihin verrattuna siis useampi sata kertaisesti.

Molemmat huonoja, mutta AP:n esimerkkki on keksitty.

41v m

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan