KAMALA alkuraskaus!!
Oksettaa koko ajan. Koko ajan. Pitää ahnehtia ruokaa tai muuten oksentaa. Kaikki hajut oksettaa. Mahalaukussa tuntuu ikävältä jatkuvasti, välillä ihan sattuu. Tämän lisäksi armoton väsymys.
Olen toki kiitollinen raskaudesta jne, mutta on tämä vaan kamalaa. Saa olla viimeinen kerta, en pysty enkä halua tehdä tätä enää uudestaan.
Tällainen purkautuminen. Onko muilla samanlainen olo?
Kommentit (26)
Mulla viikko 14 meneillään ja lohdutukseksi voin sanoa et rupee nyt pikkuhiljaa helpottamaan toi kamala väsymys, ärtyneisyys ja pahoinvointi. Toivotaan että menee sullakin ohi ja pääset nauttimaan odotuksesta :)
Epäoikeudenmukaista, että miehet eivät joudu kärsimään edes raskauspahoinvoinnista lastaan ootellessaan.
Mies ei voi kuin kuvitella, miltä tuntuu oksentaa joka samperin aamu ja pitkin päivää alkuraskausviikkojen ajan.
Ei miesten jokunen krapulaoksentaminen anna oikeaa kuvaa naisten raskauspahoinvoinnista minkäänlaista tuntumaa.
MIKSI nainen laitetaan kärsimään raskaana tuossakin suhteessa?
Kaksi lasta ja sai riittää mulle, etova olo oli sellainen negakokemukseni, että ei kiitos enää ikinä, päätin ja vahvasti.
Joo alkuraskaus täälläkin ja yököttää ja kuvottaa. Kaikki hajut etoo. Jouduin vaihtamaan pesuaineet ja suihkugeelit hajuttomiin kun yökötti nekin. Kokoajan joutuu syömään ja olo on nyt jo niin kuin ryhävalaalla.
.. muistan kuin eilisen.
Heh. Helpottaako tieto, että muutaman kuukauden päästä helpottaa... :D kjäh. ne on pitkät viikot ne, kun koko ajan etoo..
sitä ei lopulta enää edes muista, millainen se "normi" olo on, kun ei kuvota!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:49"]
Joo alkuraskaus täälläkin ja yököttää ja kuvottaa. Kaikki hajut etoo. Jouduin vaihtamaan pesuaineet ja suihkugeelit hajuttomiin kun yökötti nekin. Kokoajan joutuu syömään ja olo on nyt jo niin kuin ryhävalaalla.
[/quote]
Lohduttavaa, että muillakin samanlaista. Epäreilua miten jotkut tuntuvat pääsevän niin helpolla vaikkei tällaista oloa kenellekään varsinaisesti toivo. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:40"]
Voi miten tulikaan "ihanat" muistot mieleen.. Pahoinvointi alkoi melkeen heti plussan jälkeen ja yltyikin aika nopeesti rajuksi oksenteluksi. Kävin välillä tipassa etten ihan kuivaksi kuollut! Pahimmillaan oksensin 30 kertaa päivässä ja öisinkin piti puolen tunnin välein nousta ämpärin ääreen. Siinä vaiheessa olin saanut viikon aikana syödyksi yhden viinirypäleen niin, että se jopa jäi mahalaukkuuni. Sitten lähettiinki jo ambulanssilla tippaan kun en pystyny enää kävelee, eikä meinannu lanssissa löytää multa enää suoniakaan kun olin niin kuivunu.. pahimman mentyä ohi, oksensin vain aamuisin ja loppupäivä oli aika normi jos muisti syödä. Laskin jälkeenpäin että 5 päivää olin raskaudessa oksentamatta :) ja poika tuli siis! Ens viikolla täyttää poika vuoden ja vauvakuume tullut, mutten todellakaan vielä uskalla aloittaa yrittämistä :D
[/quote] Itsellänikin jäi huonot muistot tuosta raskausajan oksentamisesta, ja pelkäsin myös joutuvani sairaalaan tiputukseen, mutta mä otin sitten semmosen tyylin aamuisin ennen töihin lähtemistäni, että heti noustuani en syönytkään mitään aivan heti vain vettä, ja eikä tarvinnut kauan vartuskella, niin oksensin jonkin aikaa aamuisin ns. tyhjän vatsan eli vain vatsanesteet yökin pönttöön, ja sitten vasta söin aamupuuron, ja mehua, ja jotain hedelmiä. Etova olo oli vielä sittenkin, mutta sain pidettyä aamupalat mahassani, ja eikun töihin, ja onneksi oli kesäaika, joten menin noin kuutisen kilometriä hyvillä ilmoilla polkupyöräillen töihin, ja se teki kyllä ihan hyvää, ainakin kunnon puolesta. Aamuinen pahoinvointini kesti melkoisen pitkään raskauttani, mutta sitten se jossain vaiheessa vaan jäi pois, ettei enää aamuisinkaan oksettanut. Mutta juurikin tuon oksentamisen vuoksi en enää kolmatta kertaa halunnutkaan raskaaksi, uskoin kyllä jo toisesta kerrasta, että mun kehoni ainakin hylki voimakkaasti raskaana olemista.
Täytyy myöntää, että ei edes krapulassa ollut ikinä oksettanut kuten raskaana ollessani. Ylipäätänsä mulle harvoin tuli kunnollista krapulaa, jolloin olisin jopa oksentanut,vaikka heikkoa oloa tekikin rankankin illan vieton jälkeen juominkeineen.