Kerro tähän kamalin kokemuksesi kampaajalla/keunus salongissa
Kommentit (69)
Lähikampaamon indonesialainen kampaaja leikkasi mulle vuosi sitten pätkityn ysäritukan. Sanoi, että sopii mulle tosi hyvin. Meinas tulla itku.
Kymmenisen vuotta sitten tahdoin kerrostetun polkkamittaisen mallin. Menin kuvan kanssa kampaajalle, joka oli vasta valmistunut ja minulle vieras. Itse olin teini-iässä. Lähdin itku kurkussa lyhyen ja susiruman tätikampauksen kanssa. Lyhimmät hiukset olivat parin sentin mittaisia. Taisi tämä leikata kananperseenkin.
Näissä tapauksissa nyt on ongelmana sekin ettei asiakas itse saa suuta auki. Ei missään nimessä pidä maksaa ja väittää olevansa tyytyväinen ellei oikeasti ole. Omat toiveetkin voisi tuoda heti alkuun ilmi, omatoimisesti.
Toki kampaajissakin on vikaa mikäli eivät yhtään kysele.
kauneussalogissa vietnamilainen nainen värjäsi ripseni, tulos : silmät kirkuvan punaiset, silmät tulessa ja ripsien kestoväriä pitkin alaluomia (näytin siis joho hakatulta tai siltä että ripsivärit olisivat pahasti valuneet. itketti
Mulla oli lapaluihin asti hiukset, joita halusin siistittävän noin 5 senttiä. Juteltiin siinä hyvässä hengessä enkä epäillyt mitään. Kerroin, että harrastuksen takia hiukset on hyvä saada kunnolla kiinni. Kun oli valmista, olin pyörtyä nähdessäni kynityn pääni. Sopersin jotain itku kurkussa ja kampaaja lohduttamaan: ai kun kivasti sopii sulle ja saa vielä kiinnikin. Otti pikkuruisen kumirenksun ja sai kuin saikin tehtyä mulle kahden sentin pituisen ponnarin niskaan törröttämään. Siitä lähtien olen pyytänyt uutta kampaajaa näyttämään täsmälleen, paljonko hän aikoo leikata pituudesta. Ja varmistanut vielä kerran.
Menin kampaajalle teininä ja näytin kuvaa haluamastani kerrostetusta polkasta ja sivuotsiksesta. Tulos: Kymmenen senttiä liian lyhyeksi kynitty kananperse. Terveisiä Hiuslinnaan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:00"]
Lähikampaamon indonesialainen kampaaja leikkasi mulle vuosi sitten pätkityn ysäritukan. Sanoi, että sopii mulle tosi hyvin. Meinas tulla itku.
[/quote]
Mikä on pätkitty ysäritukka?
Kaasona morsian kustansi mulle kampauksen samalla, kun hänen hääkampaustaan tehtiin. Mun kampaustani teki joku nuori neito ja niin hitaasti, että morsian oli lähes valmis, kun mua vielä kiharrettiin. Saatuaan tukan hengettömillä nutturalle, neiti äkkiä alkoi itku kurkussa kiroilla, että se on ihan pilalla. Veti tilan auki ja aloitti alusta. Morsian oli valmis, meillä oli jo kiire. Olimme kumpikin morsiamen kanssa aivan kauhuissani. Lopulta teki hirveän kasaritukan otsalaineella. Takaa oli auki, koska ei saanut nutturaa pysymään. Kirjaimin kotona parhaani mukaan, mutta vieläkin ketuttaa katsoa kuvia noista häistä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:07"]
[/quote]
[/quote]
Vähän tämäntyyppinen.
Juuri tällaisten takia en enää ikinä käy kampaajalla. Olen elämäni aikana käynyt alle 10 kertaa ja yhtenäkään niistä en ole ollut lopputulokseen tyytyväinen. Saan paremman kun leikkaan ja värjään itse, ja maksaa jotain nollan ja 10 euron väliltä. etenkin pitkän tukan latvojen leikkaaminen on todella helppoa, suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:07"]
[/quote]
[/quote]
Vähän tämäntyyppinen.
[/quote]
Toihan on kiva.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:06"]Menin kampaajalle teininä ja näytin kuvaa haluamastani kerrostetusta polkasta ja sivuotsiksesta. Tulos: Kymmenen senttiä liian lyhyeksi kynitty kananperse. Terveisiä Hiuslinnaan.
[/quote]
Kuulostaa samalta kuin oma kananpersetarinani. Itse kävin Etelä-Pohjanmaalla eräässä pikkukampaamossa. -4
Mulla oli kerran kampaaja jolta olin varannut n 3 h ajan moniväriin ja leikkaukseen. Muuten kiva mutta tää kampaaja ei puhunut mitään, siis mitään. Vaikka koitin säästä puhua niin ei mitään vastausta. Hymähteli vain. Pyysin kesken hiusten kuivauksen (leikkauksen jälkeen) että haluaisin lähteä eikä tarvitse kuivata loppuun. Se sopi ja maksoin ja poistuin. Jotenkin tosi ahdistavaa istua 3 tuntia ihan hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:11"]
Kaasona morsian kustansi mulle kampauksen samalla, kun hänen hääkampaustaan tehtiin. Mun kampaustani teki joku nuori neito ja niin hitaasti, että morsian oli lähes valmis, kun mua vielä kiharrettiin. Saatuaan tukan hengettömillä nutturalle, neiti äkkiä alkoi itku kurkussa kiroilla, että se on ihan pilalla. Veti tilan auki ja aloitti alusta. Morsian oli valmis, meillä oli jo kiire. Olimme kumpikin morsiamen kanssa aivan kauhuissani. Lopulta teki hirveän kasaritukan otsalaineella. Takaa oli auki, koska ei saanut nutturaa pysymään. Kirjaimin kotona parhaani mukaan, mutta vieläkin ketuttaa katsoa kuvia noista häistä.
[/quote]
Olipas ammattitaidoton kampaaja! Ei kai ottanut hintaa sinun kampauksestasi?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 10:11"]
[/quote]
Olipas ammattitaidoton kampaaja! Ei kai ottanut hintaa sinun kampauksestasi?
[/quote]
Tässä voi salongin omistajallakin olla virhe tehtynä, joskus nimittäin ottavat opiskelijan/työharjoittelijan tuuraamaan esim sairastunutta vakkaria tuollaisiin tilanteisiin. Epäreilua ihan kaikille osapuolille.
Joskus vuosia sitten mulla oli sellaiset ommeltavat hiustenpidennykset (oma tukka siis tiukoilla leteillä päätä myöten, pidennykset ommellaan kiinni noihin letteihin), ja niitä piti kiristää 2-3 kk välein. Soitin erääseen kampaamoon, ja kampaamon omistaja kehui itseään ja kampaamoaan maasta taivaisiin että heillä kyllä onnistuu varsin mainiosti, tosi paljon oli kuulemma kokemusta noista pidennyksistä.
Kampaaja otti pidennyksiä pois VIISI tuntia, jonka jälkeen tuumasi, että mun omat hiukset niiden lettien alla on niin ruman väriset, että mun pitää lähteä kotiin, värjätä hiukset ja tulla seuraavana päivänä takaisin. Olipa hauska lähteä jotain kotiväriä ostamaan, kun pään sivuilla roikkui vielä 50cm pitkät pidennykset ja takaraivo oli lyhyttä, säkkärää ja ruman väristä omaa tukkaa.
Menin takaisin seuraavana päivänä, ja pidennykset laitettiin takaisin, kesti reilu 3 tuntia. Kampaamosta ei löytynyt pidennyksille tarkoitettuja kumilenkkejä, sellaisia pieniä silikonisia. Kampaaja laittoi harjoittelijan viereiseen markettiin, josta harkkari toi sellaisia punaisia normaaleja kumilenkkejä. Epäilin niiden kestävyyttä, mutta kampaaja oli että "höpöhöpö, kyllä minä tiedän mitä teen". Lasku oli 280€.
Meni reilu viikko, kun kuminauhat alkoivat katkeilla ja pidennykset tippuivat pois. Soitin kampaajalle, niin hän syytti että en ole hoitanut oikein pidennyksiä, eikä suostunut korvaamaan mitenkään. Aikani kun raivosin, hän suostui laittamaan uudet pidennykset, erilaisella kiinnityksellä.
Vieläkin ärsyttää tuo menetetty raha, vaikka tästä on monta vuotta.
Vakkarikampaajani muutti toiseen kaupunkiin, joten päätin testata ostarikampaamon väri+leikkauspakettia. Aikaa varatessani huomasin, että kampaajalla (nuorehko virolainen nainen)itsellään oli kiva tukka ja että he käyttivät Tigin tuotteita (silloin suosikkejani). Kun menin sitten käsittelyyn, huomasin, että Tigin ständi olikin ilmeisesti menossa roskikseen ja tuotteet jotain outoja. Myöskään hiuslehtiä heillä ei ollut, mutta selitin, että juurikasvu pitäisi värjätä piiloon, ylipitkä otsis leikata ja sivuja keventää. Kerroin myös, että suoristan tukkaani (taipuisa, melkein kihartuva hiuslaatu). Simppeliä? Ei näköjään.
Tyvivärjäys tehtiin jollain oudolla hiusvärillä, joka valehtelematta haisi paskalle. Yleensä kampaajat levittävät värin tyveen pidemmäksi aikaa ja sitten vielä koko hiuksiin vähäksi aikaa, niin väri piristyy pituuksissakin, mutta tuolla kampaaja pesi sen sonnan pois ja levitti sitten erisävyistä kevytväriä koko päähän. En oikein tajunnut, mitä hän selitti, mutta luulin hänen tietävän mitä tekee. Ylipitkän otsikseni hän nyrhi vinoksi ja liian lyhyeksi. Lyhyimmät haituvat olivat muutaman sentin mittaisia ja kampaaja vielä kommentoi, että sitten kun kasvatat vähän, saadaan leikattua parempi otsis. Niin, se oli silmien alapuolelle ulottuva ennen hänen teurastustaan, kuinkahan pitkää vaaditaan yli 2-senttisiä haituvia varten? Ja paras vielä loppuun eli hän föönäili tukkaani vähän vasemmalla kädellä niin, että se jäi sellaiseksi epämääräiseksi loivaksi kiharapilveksi, kuin vanha ysäripehmennys kuorrutettuna otsatukalla, jonka kuka tahansa 3-vuotias osaisi tehdä kynsisaksilla.
Onneksi oli talvi ja pipokausi. Se otsis ei tosin meinannut asettua mitenkään, edes pinneistä ei ollut apua niiden pienten pätkien takia. Terkkuja kampaajalle, harmillisesti putiikki näyttää edelleen olevan pystyssä.
5-vuotias poika parturissa ekaa kertaa. Leikkaaminen kutitti ja poika vähän kiemurteli. Kampaaja ärähti oikein kovaan ääneen että jos et ala istua paikallasi niin leikkaan korvasi irti.
Lapsi ei aikoihin uskaltanut mennä parturiin.
Ennen yo-juhlia kävin kampaajalla. Jostain ihme syystä menin ihan vieraaseen paikkaan. Kampaaja oli vanha täti, joka ei yhtään kysellyt, mitä haluaisin, vaan ryhtyi kiireesti hommiin. Olin nuori ja ujo ja vain istuin tuolissa hölmistyneenä. Lopputulos oli aivan karmea lakattu tätikampaus. Itku kurkussa koitin itse parannella kotona edes vähän mieleisekseni. Onneksi lätsä peitti edes hiukan. Tästä on jo melkein 30 vuotta aikaa, mutta vieläkin vituttaa nähdä yo-kuvani vanhempieni asunnossa.