Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pirkko Saision uskomaton aivopieru

Vierailija
21.04.2015 |

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1429500126772?ref=hs-art-luetuimmat-#5

"Minusta tuntuu, että vihreät ja vasemmisto jakavat keskenään älymystön, kulttuuriväen, tutkijat ja yliopistoväen", hän sanoo.

Saisiosta tuntuu, ettei vasemmistopuolueissa edes ole enää kovin paljon duunariehdokkaita, vaan niistä on tulossa selvästi älymystöpuolueita.

"Keitä ovat nämä lähes joka kuudes tai seitsemäs suomalainen? En usko, että kaikki perussuomalaisten äänestäjät ovat rasisteja tai kauniisti sanottuna maahanmuuttokriittisiä – joka on usein sama asia käytännössä. Mutta ehkä minä yritän olla tässä tarpeettoman positiivinen", hän sanoo.

Kyllä, Saisio se antaa kerrassaan mainion kuvan itsestään vasemmistolaisena älykkönä.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:03"]

Kumma juttu. Perussuomalaiset saavat mielestään puhua huomattavan paljon rumempiakin muista ihmisistä kuin mitä tässä siteeratut Saisio ja Donner, mutta hirveä valitusvirsi alkaa täällä av:lla heti kun joku toisin ajatteleva sanoo yhtään mitään poliittista edes yleisellä tasolla.

Lukekaapa niitä omienne kirjoituksia ja tokaisuja ja tulkaa sitten väittämään, että ovat keskimäärin edes yhtä kohteliaita ja sivistyneitä kuin Saisio ja Donner. Vai onko nyt niin että teidän mielestänne se, että osaa omaa äidinkieltään, ei käytä jatkuvasti alatyylisiä ilmaisuja eikä suoraan uhkaile tai herjaa ketään on yhtä kuin ylimielisyys? Ainakin jos nämä ominaisuudet sattuvat esiintymään ihmisessä, joka on kanssanne eri mieltä. Olisiko jotain pikku ongelmaa tuon itsetunnon kanssa..?

Näyttää olevan aivan se ja sama miten itseään ilmaisee tai mihin muuhun puolueeseen kuuluu, perussuomalaisia vastustavaa mieltä ei yksinkertaisesti saa olla. Demokratia on ilmeisesti monien ko. puolueen kannattajien mielestä sitä, että kun vajaa 18 prosenttia äänestäneistä suomalaisista kannattaa heitä, on puolueen linjan minkäänlainen arvostelu demokratian vastustamista. Harvinaisen harhainen näkemys. Siellä yliopiston "ihan turhien höpöhöpö-laitosten" suojissa muuten tutkitaan ja opetetaan mm. sitä, mitä nykyaikainen länsimainen demokratia oikeastaan tarkoittaa - suosittelen lämpimästi tutustumaan asiaan!

[/quote]

Kyllä persuja on haukuttu joka käänteessä viimeset 10 vuotta ja joka mediassa.
Itsekään ei edes kehtaa kertoa heitä äänestäneensä koska persut on leimattu milloin minkälaisiksi paholaisiksi. 
Itse olen ainakin totaalisen kyllästynyt siitä päänaukomisesta mitä olen joutunut kuunteleen, eikä enään paskaakaan heilauta vaikka joku persu olis kuinka paha suustaan, koska sitähän meiltä odotetaan. 

Vierailija
42/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:10"]

Ärsyttää ehkä, mutta vaikka ei-rasistisia maahanmuuttokriittisiäkin on (tunnen itsekin), niin kyllähän totuus on se että useimmiten kyseessä kuitenkin on eufemismi juuri sille rasismille. Yleistys johtuu yhdistelmän todellisesta yleisyydestä. Harmi tietysti niiden kannalta, jotka eivät kuulu molempiin kategorioihin.

[/quote]

Jokaista persu on rasisti tekstiä jonka luen vastaan kirjoitan nettiin yhtä monta somalit on raiskaajia yleistystä. Näyttää siltä että saan tehdä tätä maailman tappiin asti.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se kenellekään muulle kuuluu, harrastavatko perheenjäsenet seksiä keskenään kunhan lapsia ei hyväksikäytetä? Onko sinulla jokin perverssi kiinnostus muiden seksielämän kyttäämiseen ja hallitsemiseen?

Ja kadulleko sitten haluaisit mahdollisten laittomien kuolevan? Ymmärrätkö seuraukset? Otatko niistä vastuun? Epätoivoiset ihmiset tekevät epätoivoisia tekoja. Jos joku on sattunut maahan laittomasti pääsemään, niin ikävää kuin se onkin, niin eiköhän meidän kaikkien etu ole etteivät ainakaan sorru täällä niihin epätoivoisiin tekoihin. Tai vaikka tartuta jotain tautia eteenpäin.

Vierailija
44/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa. En kirjoittanut että persu on rasisti, vaan päin vastoin ettei aina ole - kirjoitin sen sijaan, että erittäin usein termiä "maahanmuuttokriittinen" kuitenkin käytetään, kun itse asiassa esitetään nimenomaan rasistisia kannanottoja. Ota myös huomioon, etteivät kaikki maahanmuuttokriitiset suinkaan ole perussuomalaisia.

Minä rinnastin kaksi poliittista kantaa tai ajattelutapaa kuvaavaa käsitettä, sinä kansallisuuden ja rikoksen. Osaatko lukea? Voit uskoa, että olen vähintään yhtä turhautunut tämän keskustelun tasoon kuin sinäkin. Alan totta puhuen katua että viitsin edes vaivautua, olisi ollut järkevämpää käyttää tämäkin aika nukkumiseen. No, ensi kerralla olen viisaampi.

Vierailija
45/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustieteessä, lääketieteessä ja teknisissä tieteissä on paljon oikeistolaisia? Aivan totta. Ja jos viitsii vähänkin tarkemmin asiaa pohtia, huomaa että ko. alat ovat suurelta osin välineellisiä, eivät mitään asioiden syvimpiä syitä pohtivia tieteenhaaroja. Näille aloille myös hakeutuu poikkeuksellisen paljon ihmisiä, jotka opiskelevat saavuttaakseen hyvän palkan, eivät intohimosta tieteeseen ja tutkimukseen sinänsä.

Kaikki kolme ovat erittäin tärkeitä tieteitä, ja niillä opiskelevia tarvitaan omilla aloillaan. Kuvitelma siitä, että luonnontieteen menetelmiä voisi suoraan soveltaa yhteiskuntaan on kuitenkin naurettava. Näistä ainoastaan oikeustieteellä on suora yhteys valtion ja yhteiskunnan toiminnan ymmärtämiseen, mutta valitettavasti alalle hakeutuu niin paljon pelkästään omaa etuaan tavoittelevia henkilöitä ettei heidän voi joukkona katsoa edustavan pyrkimystä yhteiskunnan tasapuoliseen ja oikeudenmukaiseen kehittämiseen.

Vierailija
46/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:28"]Hoh hoijaa. En kirjoittanut että persu on rasisti, vaan päin vastoin ettei aina ole - kirjoitin sen sijaan, että erittäin usein termiä "maahanmuuttokriittinen" kuitenkin käytetään, kun itse asiassa esitetään nimenomaan rasistisia kannanottoja. Ota myös huomioon, etteivät kaikki maahanmuuttokriitiset suinkaan ole perussuomalaisia.

Minä rinnastin kaksi poliittista kantaa tai ajattelutapaa kuvaavaa käsitettä, sinä kansallisuuden ja rikoksen. Osaatko lukea? Voit uskoa, että olen vähintään yhtä turhautunut tämän keskustelun tasoon kuin sinäkin. Alan totta puhuen katua että viitsin edes vaivautua, olisi ollut järkevämpää käyttää tämäkin aika nukkumiseen. No, ensi kerralla olen viisaampi.
[/quote]
Persu ei _aina_ ole rasisti? Kiitos tästä helmestä!

Vierailija
47/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä sain juuri tästä laskuharjoituksen aiheen!

Persun väittämä Somali = raiskaaja -> vahvistaa suoraan anti-persun väittämää Persu = rasisti.

Anti-persun väittämä Persu = raisisti taas ei vahvista eikä kumoa persun väittämää Somali = raiskaaja, kun ei liity siihen miitenkään.

Tarviin lisää, jatkakaa!

Vierailija
48/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:03"]

Kumma juttu. Perussuomalaiset saavat mielestään puhua huomattavan paljon rumempiakin muista ihmisistä kuin mitä tässä siteeratut Saisio ja Donner, mutta hirveä valitusvirsi alkaa täällä av:lla heti kun joku toisin ajatteleva sanoo yhtään mitään poliittista edes yleisellä tasolla.

Lukekaapa niitä omienne kirjoituksia ja tokaisuja ja tulkaa sitten väittämään, että ovat keskimäärin edes yhtä kohteliaita ja sivistyneitä kuin Saisio ja Donner. Vai onko nyt niin että teidän mielestänne se, että osaa omaa äidinkieltään, ei käytä jatkuvasti alatyylisiä ilmaisuja eikä suoraan uhkaile tai herjaa ketään on yhtä kuin ylimielisyys? Ainakin jos nämä ominaisuudet sattuvat esiintymään ihmisessä, joka on kanssanne eri mieltä. Olisiko jotain pikku ongelmaa tuon itsetunnon kanssa..?

Näyttää olevan aivan se ja sama miten itseään ilmaisee tai mihin muuhun puolueeseen kuuluu, perussuomalaisia vastustavaa mieltä ei yksinkertaisesti saa olla. Demokratia on ilmeisesti monien ko. puolueen kannattajien mielestä sitä, että kun vajaa 18 prosenttia äänestäneistä suomalaisista kannattaa heitä, on puolueen linjan minkäänlainen arvostelu demokratian vastustamista. Harvinaisen harhainen näkemys. Siellä yliopiston "ihan turhien höpöhöpö-laitosten" suojissa muuten tutkitaan ja opetetaan mm. sitä, mitä nykyaikainen länsimainen demokratia oikeastaan tarkoittaa - suosittelen lämpimästi tutustumaan asiaan!

[/quote]

Moniko täällä kirjoittaa omalla nimellä ja on julkkis? Julkisuus rajaa ihmisiä eri tavalla kuin anonyymina olo. Ihan mitä vaan ei kannata julkisesti sanoa ja näyttämällä naamansa.

Vierailija
49/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:06"]Hei, mä sain juuri tästä laskuharjoituksen aiheen!

Persun väittämä Somali = raiskaaja -> vahvistaa suoraan anti-persun väittämää Persu = rasisti.

Anti-persun väittämä Persu = raisisti taas ei vahvista eikä kumoa persun väittämää Somali = raiskaaja, kun ei liity siihen miitenkään.

Tarviin lisää, jatkakaa!
[/quote]
Ensimmäinen kohta ei päde, jos on olemassa vain yksi Somali, joka ON raiskaaja.

Vierailija
50/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmistöistä ne pahimmat rasistit löytyy.Pirkko Saisio on itse rasisti.

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:14"]

Ja näyttelijät läpimätiä entisiä koulukiusaajia.  Olin noin kuusi vuotta sitten ravintola Toverissa missä tää akka istui näyttelijäseurueessa viereiseen pöytääni. Seurueessa oli mm. Jonna Järnefelt. No, Pirkko Saisio alkaa valittamaan että niin se hänen tyttärensäkkin nyt vaan joutuu tekemään töitä NEEKERIN, eli Amira Khalifan kanssa.(Varmaan myös vituttaa kun tällä Amiralla paremmat geenit ja on malliksikin päässyt, toisin kuin semiruma oma tytär) En ollut uskoa korviani!

Ja sitten kuitenkin yritti Sorsastajalla päästä käsiksi etenkin tummaihoisten rahoihin.Ja kehtaa vielä hurskastella Hesarissa tänään äänestystuloksesta. Kulttuuriväki on kyllä pohjimmiltaan tekopyhää roskaväkeä! Sen suttuisen skitson rasistisen työväenluokan lemun haistaa kyllä näistä itsensä älyköiksi ylentäneistä tekopyhistä paskaläjistä oikein tarkasti.(Ihan turhaan pitää haisunäätävärjättyjä hiuksia)

[/quote]

Vierailija
51/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:17"]

Mitä ihmettä se kenellekään muulle kuuluu, harrastavatko perheenjäsenet seksiä keskenään kunhan lapsia ei hyväksikäytetä? Onko sinulla jokin perverssi kiinnostus muiden seksielämän kyttäämiseen ja hallitsemiseen?

Ja kadulleko sitten haluaisit mahdollisten laittomien kuolevan? Ymmärrätkö seuraukset? Otatko niistä vastuun? Epätoivoiset ihmiset tekevät epätoivoisia tekoja. Jos joku on sattunut maahan laittomasti pääsemään, niin ikävää kuin se onkin, niin eiköhän meidän kaikkien etu ole etteivät ainakaan sorru täällä niihin epätoivoisiin tekoihin. Tai vaikka tartuta jotain tautia eteenpäin.

[/quote]
Joo, siis minä olen perverssi jos olen kiinnostunut toisten seksielämästä, mutta sukurutsaajat sen sijaan ovat Vasemmiston mielestä normeja. 

Jaa, mitä seurauksia siitä täällä laittomasti olevan kuolemasta sitten on?  Ei tuu mieleen. 
Suomen talous kaatuu kun tämä moniosaaja ei ole enään tekemässä pimeitä töitä tai rikoksia kenties? 

Saisinko minäkin ilmaisen terveydenhuollon tai sorrun epätoivoisiin tekoihin? Tauditkin tarttuu kantasuomalasita ihan yhtä hyvin kun laittomista maahanmuuttajista, mutta silti pitäis maksaa.
Mikä siinä on että Vasemmisto laittaa AINA sen muualta tulleen mutiaisen suomalaisen edelle?

Äänestäjät taisivat tämän myös älytä.  

Vierailija
52/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 19:58"]Tietyissä piireissä ei ikinä voi sanoa äänestävänsä kokoomusta. Suurin osa ei ymmärrä kansantaloudesta hevo hattua, mutta vasemmistoa äänestetään, tai vihreitä, koska se on muotia.
[/quote]

Ei sitä ymmärretä kokoomuspiireissä kyllä yhtään paremmin. Katainen vv-ministerinä ja sitten pääministerinä sössi minkä ehti ja Stubb jatjoi. Kokoomuksessa myös Eero Lehti aivopieruineen fortum johtokunnan palkkiosta. Entä sitten Vartiainen jonka ratkaisu Suomea vaivaavaan työvoimapulaan on valtava mamutulva. Voi vittu. Tuolta pohjalta kokoomuksen kannattajan on turha ripittää yhtään ketään.

Vierailija
53/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tosiasia on niin, että liberaalit, idealistit ja taiteilijat elävät totaalisesti erilaisessa maailmassa kuin monet tuottavaa työtä tekevät keskusta-oikeistolaiset.

En tiedä, meneekö asia aivan näin, mutta mielestäni monet vasemmistolaiset liberaalit sulkevat silmänsä ongelmilta. Tuntuu, että he eivät haluaisi edes nähdä mitään ongelmia. Tärkeintä on tasa-arvo, vapaudet ja monimuotoisuus huolimatta siitä, mitä lieveilmiöitä tällaiseen ajatteluun liittyy.

Oikeistolaisuudessa taas nähdään enemmän ihmisen velvollisuudet ja rajat suhteessa oikeistolaisuuteen. Totuushan on kuitenkin, että vaikka onkin hyvä nähdä ihmisiä monipuolisesti, tarvitaan yhteiskunnassa myös tiukat rajat. Päätöksenteossa tarvitaan myös tervettä järkeä. Asiat voivat näyttää vähän erilaiselta siellä Punavuoren punavihreän lasikuvun sisällä kuin maaseudulla. Oikeistolaiset maksavat myös suurimman osan veroista, joiden avulla rahoitetaan myös moni vähemmän tuottava yhteiskunnan ilmiö ja elämäntyyli. Mielestäni kulttuuri ja taide on tärkeää, mutta perusasiat ovat vielä tärkeämpiä yksittäisen ihmisen kannalta.

Vierailija
54/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:40"]Minua ärsyttää noissa kommenteissa eniten se, miten jälleen kerran maahanmuuttokriittiset luokitellaan rasisteiksi. Niin, ja tosiaan olen Nätystä näyttelijäksi valmistunut persu, maahanmuuttokriittinen mutta ei rasisti.
[/quote]

Se johtuu siitä, että kaikki persut ei ole rasisteja, mutta kaikki rasistit ovat persuja.

Vierailija
55/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:10"]

Joku saisi kertoa kulttuuriväelle, että luokkaretki Neuvostoliitossa on jo mennyttä maailmaa.

[/quote]

mutta sen ajan ideat tiivistettynä eli vapaus, veljeys, solidaarisuus ovat hyvä ohjenuora tällekin vuodelle parempaa maailmaa tehdessä.

Vierailija
56/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin vasemmiston talouspolitiikkaa kannattavan täytyy olla älyllisesti epärehellinen.

Vierailija
57/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vasemmistolainen. En ole missään kulttuurijutussa mukana. Töissä olen sairaalassa kolmivuorotyössä. Olen huomannut tuota ilmiotä tämän kaupungin muissakin puolueissa. Kaikissa on erillaisia ryhmittymiä, jotka jakavat aatteen, mutta painottavat asioita eri tavoin.

Ajatellaanpa vasemmistoliittoa, eli omaa puoluettani. On liberaalien kulttuuriihmisten lisäsi ay-aktiivit, älyköt, radikaalit ja ne jotka kokevat että kukaan muu ei aja heidän asiaansa. Löytyy jopa maanviljelijöitä. Sama juttu keskustassa. On Ne jotka kokevat oikeiston ja vasemmiston liian jyrkkänä, on herätysliiketaustaiset, maanviljelijät, metsänomistajat ja kaupunkikeskustalaiset. Perussuomalaisissa taas on ay-aktiivien ja maahanmuuttokriittisten lisäksi vennamolaisia, ja protestoijia.

Eli vaikka Joku kulttuuri-vasemmistolainen olisi jotain mieltä, niin kovin kaukana se on esim. minun elämästä. Tosin täytyy sanoa, että uskoisin muissa puolueissa tappion tullessa olevan noita, jotka eivät usko mihin suuntaan Suomi menee.

Vierailija
58/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:47"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 00:17"]

[/quote]
Joo, siis minä olen perverssi jos olen kiinnostunut toisten seksielämästä, mutta sukurutsaajat sen sijaan ovat Vasemmiston mielestä normeja. 

Jaa, mitä seurauksia siitä täällä laittomasti olevan kuolemasta sitten on?  Ei tuu mieleen. 
Suomen talous kaatuu kun tämä moniosaaja ei ole enään tekemässä pimeitä töitä tai rikoksia kenties? 

Saisinko minäkin ilmaisen terveydenhuollon tai sorrun epätoivoisiin tekoihin? Tauditkin tarttuu kantasuomalasita ihan yhtä hyvin kun laittomista maahanmuuttajista, mutta silti pitäis maksaa.
Mikä siinä on että Vasemmisto laittaa AINA sen muualta tulleen mutiaisen suomalaisen edelle?

Äänestäjät taisivat tämän myös älytä.  

[/quote]Itse asiassa tuo oli vihreiden nuorten kannanotto sisarusten väliseen insestiin.

Vierailija
59/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:58"]Omassa tuttavapiirissäni vasemmistoa edustavat kulttuuri-ihmiset todellakin elävät omasa kuplassaan. Enkä tarkoita vain poliittisesti, vaan kaikinpuolin. Se on yllättävää, kuinka itseään todella sivistyneinä pitävät ihmiset ovat täydellisen pihalla ympäröivästä maailmasta ja viime aikaisista tapahtumista. Elämä koostuu lähinnä teatteriharjoituksista, improleikeistä, illanistujaisita, treeneistä, esityksistä. Sitten kun koittaa puhua jostain viime aikoina tapahtuneesta asiasta, niin katsotaan silmät ymmyrkäisinä takaisin että mistä ihmeestä on kyse. Ihan sama onko kyse vuoreen lentäneestä lentäjästä, uusista nitraattiasetuksista (ns lantalaki), pohjois-Koreasta tai orjatyövoimasta kaakaopapuplantaaseilla. Tämä huomio tietysti koskee vain pientä otantaa, eikä varmasti koske kaikkia kulttuuriväkeä. Kuitenkin on tullut huomattua omista tuttavista, että kaikista vähiten maailmassa tapahtuvia asioita seuraavat nimenomaan vasemmistolaiset kulttuuri-ihmiset. Sitten kerran neljässä vuodessa he ovat järkyttyneitä, kun maailma ei olekaan sellainen, kuin he kuvittelivat sen olevan.
[/quote]

Sinun tuttavapiirisi perusteella voi toki yleistää kaikki vasemmistoa kannattavat ihmiset tietynlaisiksi...

Vierailija
60/91 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Kirjailija Jörn Donnerin mukaan Suomen henkistä tilaa leimaa epävarmuus ja epätietoisuus. "Suomi on poikkeuksellinen länsieurooppalainen maa, jossa – jos saa kohteliaasti sanoa – maalaisarvot jylläävät." Osa kansasta on Donnerin mielestä "äärimmäisen konservatiivista"."

Muualla euroopassa ihmiset ovat asuneet kaupungeissa jo iät ja ajat. Suomessa muuttoliike maaseudulta kaupunkeihin on vieläkin käynnissä.

Hiljaa hyvä tulee.