Mahtava olo juoksulenkin jälkeen! Mitä liikuntaa sinä olet tänään harrastanut?
Pakkanenkaan ei haitannut juoksua. Hyvä liikuntamuoto minulle.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Sisällöttömän elämän voi täyttää pakonomaisella liikkumisella. Muutenhan vapaa-ajalla ei olisi mitään tekemistä.
Minulla on niin että jos ei juoksemisesta tule hyvä fiilis ja en nauttisi siitä en kyllä lenkille lähtisi.
Ai että, tänään kävellyt pulkkamäissä muutaman kilometrin ja juossut 10 km. Rakastan urheilua, se tekee niin hyvää mielelle ja olen pitkästä aikaa hyvässä kunnossa niin tuntuu fyysisestikin hyvälle. Tällä viikolla olen hiihtänyt 2x 13 km, juossut 2x 5km ja 1x 10 km, tehnyt 3x 30 min voimaharjoittelua. Tänään vielä kehonhuoltoa telkkarin äärellä. Voi kun pääsisi vielä oman lajin pariin pian!
Kannattaa tosiaan aloittaa hitaasti ja kevyesti ja lisätä sekä matkaa, vauhtia ja määriä hyvin pienissä osissa vaikka puolen vuoden tavoitteilla.
Kävin puolen tunnin reippaalla kävelylenkillä johon kuului myös ylämäkiä. Olisin jatkanut pitempään mutta nastakengissä en oikein pystynyt nauttimaan kun puristaa nilkoista. Joku sanoo tekosyyksi mutta päätin olla armollinen itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisällöttömän elämän voi täyttää pakonomaisella liikkumisella. Muutenhan vapaa-ajalla ei olisi mitään tekemistä.
Jollei ole koskaan lenkkeily tai muuten liikkunut. Ei edes ymmärrä kuinka huonossa kunnossa on ilman sitä. Liikkumaton keski-ikäinen on kunnoltaan kuin 70v.
Tämä pitää kyllä paikkansa. Olen pian 39 ja harrastanut liikuntaa viimeksi joskus vuonna -14. Olen todella huonossa kunnossa, ylipainoa ehkä n. 15 kg. Mutta välillä pelkkä kaupassa käynti (2km) tuntuu vaativalta. Olen ilmeisesti masentunut kun en saa aikaiseksi mitään muutoksia: en liikuntaa tai ruokavalion parantamista. Kaikki energia menee työhön, joka sekin on istumatyötä. Mulla on ollut jo jonkin aikaa sellainen olo, että kuolen muutaman vuoden sisään. Mutta jos vain saatte aikaiseksi niin harrastakaa liikuntaa.
Söin pussin sipsejä, leuat saivat liikuntaa oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollei ole koskaan lenkkeily tai muuten liikkunut. Ei edes ymmärrä kuinka huonossa kunnossa on ilman sitä. Liikkumaton keski-ikäinen on kunnoltaan kuin 70v.
Tämä pitää kyllä paikkansa. Olen pian 39 ja harrastanut liikuntaa viimeksi joskus vuonna -14. Olen todella huonossa kunnossa, ylipainoa ehkä n. 15 kg. Mutta välillä pelkkä kaupassa käynti (2km) tuntuu vaativalta. Olen ilmeisesti masentunut kun en saa aikaiseksi mitään muutoksia: en liikuntaa tai ruokavalion parantamista. Kaikki energia menee työhön, joka sekin on istumatyötä. Mulla on ollut jo jonkin aikaa sellainen olo, että kuolen muutaman vuoden sisään. Mutta jos vain saatte aikaiseksi niin harrastakaa liikuntaa.
Haluaisin vaan tsempata: 15 kiloa ei ole toivoton määrä pudottaa, ja pienempikin pudotus tuntuu lisääntyvänä energiana. Itse viime vuonna sain vihdoin pudotettua painoa. Hitaasti (6 kiloa 8 kuukaudessa) kun lähti, niin lähinnä riitti, ettei syönyt yli päivittäisen energiantarpeen. Liikunta on mulla aina ollut vain rauhallista kävelyä. Eli pienelläkin pääsee vauhtiin, ei sen hikilenkkiä tarvitse olla. Tavoitteeksi voi ottaa, että käy puoli tuntia metsässä päätä tuulettamassa ilman mitään rankkoja urheilutavoitteita. Se yksikin kävelylenkki piristää, ja paremman fiiliksen tuntee heti lenkin jälkeen. Jos tuntuu vaikealta asettaa pitkän tähtäimen tavoitteita, niin parempi olo sama iltana on jo hyvä motivaattori.
Valitettavasti olen itse lipsunut syömisissä ja liikkumisessa lomalla, mutta nyt lähtee taas. Uskon, että ne joulukilot on tammikuun aikana pudonneet ilman nälkäkuuria pienellä kurinpalautuksella.
Mustikan poiminta tänään varpumetsässä kolme tunteroista ja rippeet päälle, TV. Mummu
Vierailija kirjoitti:
Mistä se mahtava olo tulee?
Joillain ihmisillä liikunta aktivoi kannabinoidireseptorit aivoissa. Aiheesta lisää tietoa esim sanoilla runner's high.
Joillain ihmisillä tätä aktivointia ei tapahdu ja tuloksena on täällä mainittu angsti ja v-tutus.
Kävin 7 km hölkällä. Tosi huonosti kulki lumisilla väylillä, mutta jälkeenpäin on aina kiva olo, ja hyvää musaa kuunnellessa saa aivot vapaalle.
10 km kävelin rauhallisesti. Täällä Keski-Euroopassa on lämpöaalto menossa, ärsyttää todella paljon että on tammikuussa 13 astetta ja tulee kauhean kuuma, silti tuuli on jäätävä eli hupparissa ei voi lähteä. Mutta itse kävely oli mukavaa.
Joogaa 50min, teki hyvää ja oli kiva huomata, että lihaskunnon harjoittaminen ihan kotona on tuottanut tulosta, koska voimaa vaativat asanatkin onnistuivat!
Kävelylenkillä, oli lyhyt lenkki pikkuflunssan jälkeen mut ihana olo tuli!
Seksiä mieheni kanssa heti aamusta. Iltapäivällä lenkillä mieheni ja koiramme kanssa.
Hölkkäilin hitaasti 19,5 kilsaa. Oli kevyttä ja mukavaa.
Kuntouintia tunnin verran. Ihanaa, kun uimahallissa oli rauhallista ja tuli samalla rentouduttua saunassa.
Koiran kävelytystä kahteen otteeseen, yhteensä noin 8 km.
Vierailija kirjoitti:
Kävin koirien kanssa parin tunnin metsälenkin. Mulla on ollut polvivaivaa, enkä ole sen takia päässyt juoksemaan liki vuoteen. Harmittaa, koska itselleni ei mistään muusta liikuntamuodosta tule yhtä hyvää oloa.
Samaistuin, lähetän tsempit! Mulla ikää 32v ja nivelrikko polvessa jo 🙄 (tai kondromalasia tarkemmin, melko yleinen vaiva.) Juoksu oli pakko lopettaa kokonaan, tanssi on mulle se varsinainen henkireikä. Toivottavasti humpat jatkuis edes tuonne 40v asti, vähän ahdistaa kun näitä sairauksia on muutenkin tarpeeks ja liikunta suuri henkireikä!
jep! ei se kuntoilu aina herkkua ole mutta se antaa paljon virtaa.
eli henkiset ja fyysiset energiatasot pysyy korkeana kun liikkuu säännöllisesti.
jouduin työmatkan ja kiivaan työtahdin takia luopumaan kerran reilu kuukaudeksi treenaamisesta ja olo oli tosi nuuntunut.
kun aloitin treenit, niin aluksi koko keho tuntui kuin säkiltä, jota raahasin perässä.