Mahtava olo juoksulenkin jälkeen! Mitä liikuntaa sinä olet tänään harrastanut?
Pakkanenkaan ei haitannut juoksua. Hyvä liikuntamuoto minulle.
Kommentit (88)
Puoli tuntia Afrohouse online-jumppaa kotona, kun nyt ei pääse salille.
Sisällöttömän elämän voi täyttää pakonomaisella liikkumisella. Muutenhan vapaa-ajalla ei olisi mitään tekemistä.
Mulle ei ole eläissäni tullut liikunnasta hyvä olo, ei edes lapsena tai nuorena vaikka olin hoikka. Ehkä se johtuu siitä että olen luultavasti ollut raudanpuutteinen koko ikäni koska äitini oli aneeminen kun minua odotti. Liikkumisesta on aina tullut vaan huono olo ja joka kerta olen ajatellut että ei koskaan enää ja että miksi helvetissä mä teen tällästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millasilla kengillä juoksette talvisin? Itse en ole koskaan talvisin juossut, keväästä syksyyn vaan.
Samoilla kengillä kuin kesälläkin. Yleensä käytän kaksista juoksukengistä talvella kuluneempaa paria.
Sama mulla. On mulla nastalenkkaritkin, mutta niissä on niin erilainen jalkatuntuma, että ei tunnu kivalle. Normilenkkareilla voi mainiosti juosta tamppaantuneen lumen päällä, ihan jäällä ovat toki liukkaat.
Käynyt reippaalla 6 km kävelyllä ja nyt alan tehdä lyhyen (n. puolen tunnin hiit+core -treenin). MIKÄÄN ei tuo niin hyvää oloa kuin liikunta ja pidä niin hyvin mielialaa yllä kuin liikunta. Kaikki stressi ja ahdistus pesiytyy kehoon, jos ei koskaan liiku sitä ulos.
Vaikka liikunta olisi vastenmielistä, niin sitä vaan kannattaa tehdä -ja tehdä sitä juuri sillä tavalla kuin itselle parhaalta ja helpoimmalta tuntuu. Uskon, että jossain vaiheessa kynnys siihen madaltuu ja se alkaa tuottaa mielihyvää, vaikka siinä aikaa menisikin.
Kolasin omat ja naapurin lumet. Lenkitin koiran. Sukset nojailee toisiinsa varastossa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ratsastamassa ja salilla. Illalla menen vielä uimaan.
Missä on salit auki? 😡
Tahtoo kans!
Kävelyllä lumisessa metsässä n 10km. Kivaa sekin on.
Tein lihaskuntoa, lähinnä ylävartaloa, koitin uusia käsipainoja! Muutaman minuutin hiit treeni päälle.
Kävelylenkiltä suoraan salille treenaamaan. Aivan ihan ilma oli tänään!
Kävelin 2,3 km mahdollisimman reipasta kävelyä. Oli ihanaa, mutta alkoi tulla pimeää joten ei pidemmällä kannattanut käydä vähillä heijastimilla. On mukavaa huomata, miten syksyn viettäminen työharjoittelussa fyysisessä työssä (navettatyöt) on saanut kunnon kasvamaan huomaamatta, vaikkei lenkille silloin ennättänytkään!
Normaalisti käyn ratsastamassa vähintään pari kertaa viikossa, mutta olen nyt päättänyt vähitellen aloittaa juoksukunnon kehittämistä, joten homma alkaa kävelykunnon nostattamisella. Lisäksi olen harkinnut käyväni kuntosalilla fiiliksen mukaan. Yksikin kerta on parempi kuin nolla kertaa!
Suursiivousliikuntaa. Siis oikeasti liikuntaa: kiipeilen sisätikkailla ylös ja alas, hankaan seiniä, nostelen raskaita tavaroita, vien niitä kellariin. Siirtelen huonekaluja, tamppaan mattoja, imuroin.
Nelisen tuntia siinä meni, tauot pois lukien.
Vierailija kirjoitti:
Esteitä hyppäsin hevosellani, maneesissa. Valmentaja piti kunnon treenin.
Hyvä tunne tulee onnistumisesta ja siitä, että huomaa oppineensa jotain. Hyvä tunne tulee siitä että yhteys hevoseen toimii. Hyvä tunne tulee suorituksen jälkeen myös siitä fyysisestä rääkistä. Ja siitä ettei pariin tuntiin ole ajatellut työ- tai muitakaan murheita.
Tää on just parasta hevosharrastuksessa, aina oppii uutta, fyysinen rääkki tuntuu hyvältä, mut kaikkein parasta on se, jos yhteys hevoseen toimii kuin ajatus!
Pelasin futista. Ei tule lenkkeilystä koskaan niin hyvä mieli kun siitä, että saa pallotella hyvässä seurassa.
kaivoin joulun jälkeen tietsikalta ikivanhan p90x jumppaohjelman ja sitä tässä nyt olen vääntänyt.
Vierailija kirjoitti:
Sisällöttömän elämän voi täyttää pakonomaisella liikkumisella. Muutenhan vapaa-ajalla ei olisi mitään tekemistä.
Jollei ole koskaan lenkkeily tai muuten liikkunut. Ei edes ymmärrä kuinka huonossa kunnossa on ilman sitä. Liikkumaton keski-ikäinen on kunnoltaan kuin 70v.
Vierailija kirjoitti:
Millasilla kengillä juoksette talvisin? Itse en ole koskaan talvisin juossut, keväästä syksyyn vaan.
Mulla on nastalenkkarit, joita käytän liukkailla keleillä ja oikeastaan koko talven ihan kävelylenkeilläkin, eikä tulisi mieleenkään juosta muuten kuin nastoilla. Hyviä merkkejä ovat esim. Sarva ja Icebug. Kestävät vuosia, joten ei kannata säikähtää kallista hintaa.
En mitään, tulimme uudenvuodenvietosta kotiin ja istuin autossa koko päivän.
En mitään. Olen flunssassa. Parasta ottaa iisisti pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein todistelette näiden jumppienne listaamisella palstalle?
Ota Mallia niin voit paremmin👍
Kävin noin 4,5 km reippaalla kävelyllä metsässä melkein joka päivä tulee käytyä kun se sopii mulle parhaiten
Liikun koska se on kivaa ja sen jälkeen on parempi olo ja nukun hyvin. Puhumattakaan siitä että pitkällä aikavälillä voin paremmin
Illalla vielä kevyttä joogaa ennen nukkumaanmenoa, mut pienesti vaan ja sit uni saa tulla