Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vasemmisto vai oikestolainen

Vierailija
21.04.2015 |

Ja perustelut. Itse vasemmistolainen koska mielestäni yhteiskunnan tehtävä on huolehtia niistä jotka eivät itse pärjää. Jokaiselle pitää taata mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään ja opiskelun tulee olla ilmaista. Olen siis humanisti ja siksi vasemmistolainen.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärioikesto persu. Perusteluut on että mamut vittuun suomesta.

Vierailija
2/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain siltä väliltä, siksi äänestin perzuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:54"]Jotain siltä väliltä, siksi äänestin perzuja.
[/quote]
Persut on oikestoa.
Ap

Vierailija
4/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai aika oikeistolainen, mun mielestä jokainen on oman onnensa seppä ja oman työnsä tuloksista pitää saada nauttia ihan itse eikä hyysätä kaiken maailman taivaanrannanmaalareita.
Kannattaisin tasaveroa (ja myös perustuloa, siihen päälle kaikki omalla työllä ansaittu ois vaan plussaa) ja sitä että työnteko olisi aina taloudellisesti kannattavaa. Tuloerot saavat olla isoja.

Vierailija
5/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:58"]Kai aika oikeistolainen, mun mielestä jokainen on oman onnensa seppä ja oman työnsä tuloksista pitää saada nauttia ihan itse eikä hyysätä kaiken maailman taivaanrannanmaalareita.
Kannattaisin tasaveroa (ja myös perustuloa, siihen päälle kaikki omalla työllä ansaittu ois vaan plussaa) ja sitä että työnteko olisi aina taloudellisesti kannattavaa. Tuloerot saavat olla isoja.

[/quote]
Jokainen ei ole oman onnensa seppä koska tapahtuu elämässä niin paljon asioita johon ei voi itse vaikuttaa. Esim jos sairastuisit niin olisiko sinusta kiva että yhteiskunta jättää sinut heitteille?
Ap

Vierailija
6/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärikeskustalainen.

Vierailija
7/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta.

Vierailija
8/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:54"]Jotain siltä väliltä, siksi äänestin perzuja. [/quote] Persut on oikestoa. Ap

[/quote]Juurihan tätä eilen TV:ssä käsiteltiin. PS ei ole tavanomainen oikeistopuolue vaan ajaa työväestön asioita. Harmi etten löydä sinulle linkkiä mistä voisit lukea asiasta.

Vierailija
9/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolainen, huolimatta siitä että olen melko suurituloinen ns. nettomaksaja. Minusta tärkeintä on humaanius, se että ihmisistä huolehditaan ja niilläkin on asialliset olot jotka eivät voi itse elantoaan tienata. 

En muutenkaan ole kovin rahakeskeinen. Esim. itse en tekisi mitään enemmällä rahalla kuin mitä minulla nyt on. En myöskään koe työtäni kannustavaksi rahan takia vaan sen sisällön takia. Toki työstä pitää sellainen palkka saada että sillä elää, mutta jos esim. kaupan kassan hommista saisi saman palkan kuin nykyisistä it-alan hommistani, en kokisi sitä mitenkään vääräksi tai olisi ei-motivoitunut jatkamaan omia hommiani. Minulle tärkeintä että tulen toimeen, en ole kiinnostunut luksuksesta.

Vierailija
10/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika tarkalleen noiden kahden välillä, mutta toisaalta olen voimakkaasti arvoliberaali.

Perusteluna se että valtion tulee turvata huono-osaisten hyvinvointi mutta toisaalta kannustaa tuotteliaisuuteen ja yrittäjyyteen. Yksilönvapaus on minulle erityisen tärkeää.

Vierailija
11/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:58"]Kai aika oikeistolainen, mun mielestä jokainen on oman onnensa seppä ja oman työnsä tuloksista pitää saada nauttia ihan itse eikä hyysätä kaiken maailman taivaanrannanmaalareita.

[/quote]
Jokainen ei ole oman onnensa seppä koska tapahtuu elämässä niin paljon asioita johon ei voi itse vaikuttaa. Esim jos sairastuisit niin olisiko sinusta kiva että yhteiskunta jättää sinut heitteille?
Ap
[/quote]

Ois kannattanut ottaa vakuutus joka turvaisi selustan. Ei tää yhteiskunta mitään kiviriippoja kaipaa.

Vierailija
12/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasemmalla samoista syystä kuin ap. Tosiasiassa kaikkien lähtökohdat ja mahdollisuudet eivät ole samat, joten yhteiskunnan pitää näitä eroja tasoittaa

Vierailija
13/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata suuria tuloeroja, Suomessa on ollut hyvä kun kaikki ovat olleet kuitenkin "samalla sivulla", vaikka toki on parempia ja huonompia alueita, perheitä yms. Rikkauden periytyminen laiskistanee ja köyhyyden turhauttanee. Jälkimmäinen on yhteiskuntarauhan kannalta vaarallista. Kaikilla pitää olla tunne siitä että on ainakin ollut mahdollisuudet, oma vika jos ne hukkasi. Näin ei ole jos menestyjät alkavat eriytyä jo lapsina omiin kouluihinsa, harrastuksiinsa, jne.

Vierailija
14/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasemmistolainen ja puhtaasti vain kodinperinnön vuoksi. Hyvätuloisena heidän ideologiansa kyllä kopsahtaa omaan nilkkaani.

Vierailija
15/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen arvoiltani liberaali vasemmistolainen. En kuitenkaan kannata suurta valtion osuutta, mutta en myöskään kannata yhteiskuntamallia missä 1% omistaa kaiken ja loput ovat omillaan. Valta ja varallisuus pitää jakautua useisiin osioihin ja ihmisillä pitää olla vapaus elämässään, eikä heidän elämäänsä saa liikaa rajoittaa lailla, eikä myöskään rahalla. Vapaat markkinat ovat hyvä asiat, mutta siinä pitää olla tietty katto ettei se päädy siihen että kaikki mahdollinen päätyy vain muutamalle yksilölle. Tuohan ei toteudu, mutta siihen on ainakin minusta hyvä pyrkiä.

Vierailija
16/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:06"]Olen aika tarkalleen noiden kahden välillä, mutta toisaalta olen voimakkaasti arvoliberaali.

Perusteluna se että valtion tulee turvata huono-osaisten hyvinvointi mutta toisaalta kannustaa tuotteliaisuuteen ja yrittäjyyteen. Yksilönvapaus on minulle erityisen tärkeää.
[/quote]
Yksilönvapaus on myös minulle tärkeä. Kannatan kaikkien huumeiden laillistamista esimerkiksi. Ei ole yhteiskunnan tehtävä puuttua täysikäsen huumeiden käyttöön.
Ap

Vierailija
17/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan en ole vasemmisto. Vaaleissa heille tuli kyllä hieman tappiota mutta kyllä tähän aatesuuntaan sentään vielä enemmän kuin yksi ihminen identifioituu.

Vierailija
18/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:06"]Olen aika tarkalleen noiden kahden välillä, mutta toisaalta olen voimakkaasti arvoliberaali.

[/quote]
Yksilönvapaus on myös minulle tärkeä. Kannatan kaikkien huumeiden laillistamista esimerkiksi. Ei ole yhteiskunnan tehtävä puuttua täysikäsen huumeiden käyttöön.
Ap
[/quote]

Yhteiskunnan ei sitten myöskään pidä kustantaa ensihoitoa kun täysikäinen ottaa överit tai maksaa asumistukea jos joku mieluummin narkkaa kuin käy töissä.

Vierailija
19/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:06"]Olen aika tarkalleen noiden kahden välillä, mutta toisaalta olen voimakkaasti arvoliberaali. Perusteluna se että valtion tulee turvata huono-osaisten hyvinvointi mutta toisaalta kannustaa tuotteliaisuuteen ja yrittäjyyteen. Yksilönvapaus on minulle erityisen tärkeää. [/quote] Yksilönvapaus on myös minulle tärkeä. Kannatan kaikkien huumeiden laillistamista esimerkiksi. Ei ole yhteiskunnan tehtävä puuttua täysikäsen huumeiden käyttöön. Ap

[/quote]

Eikö huumeiden käytöstä koidu ihan hirveitä haittoja yhteiskunnalle?

Vierailija
20/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:06"]Olen aika tarkalleen noiden kahden välillä, mutta toisaalta olen voimakkaasti arvoliberaali. Perusteluna se että valtion tulee turvata huono-osaisten hyvinvointi mutta toisaalta kannustaa tuotteliaisuuteen ja yrittäjyyteen. Yksilönvapaus on minulle erityisen tärkeää. [/quote] Yksilönvapaus on myös minulle tärkeä. Kannatan kaikkien huumeiden laillistamista esimerkiksi. Ei ole yhteiskunnan tehtävä puuttua täysikäsen huumeiden käyttöön. Ap

[/quote]

Joissain asioissa täytyy puuttua, koska muuten he kuormittaisivat järjestelmää. Ihmisiä täytyy suojella välillä itseltään, mutta näiden rajoitusten tulee perustua tieteeseen. Kannabiksen tulisi olla vapaata mutta kovien huumeiden rajoitettua. En kannata myöskään vapaata aseenkanto-oikeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme