Kuukautishäiriöt ja iho järkyttävässä kunnossa - miksi??
Olen 25-vuotias nainen, ja kropassani tapahtuu aivan outoja asioita... Kuukautiseni, jotka ovat vuosia olleet aivan säännölliset, ovat n. puoli vuotta tulleet aina myöhässä. Joskus päivän tai pari, joskus jopa viikon. Ja vuoto alkaa aina monen päivän tiputtelulla, mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut.
Lisäksi kasvojeni iho on mennyt viimeaikoina aivan kammottavaan kuntoon. Hyväihoinen en ole ollut koskaan, mutta nyt tilanne on jotain hirveää. Kipeitä, tulehtuneita finnejä tulee harva se päivä, nytkin on kolme kerrallaan. Huomasin äsken kasvoja pestessäni, että kasvojeni iho on muutenkin kauttaaltaan karhea ja näppyläinen. Havainto sai minut itkemään, olen niin turhautunut!
E-pillereitä en syö, enkä ole muuttanut elintapojani mitenkään. Jos teille on tapahtunut jotain samantyyppistä, niin mistä johtui?
Tiedän, että lääkäri olisi oikea osoite. En kuitenkaan haluaisi vielä sinne soittaa.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:29"]
Minulla tuon saman aiheutti keltarauhashormoni. Käytätkö siis pelkästään kortsua ehkäisynä?
[/quote]
Kyllä, se on ainoa käytössä oleva ehkäisy.
ap
Minulla samantyyliset oireet aiheutti kysta munasarjassa. Se eritti jotain hormoneja. Kysta oli siis iso, poistettiin laparoskopialla.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:00"]
Tiedän, että lääkäri olisi oikea osoite. En kuitenkaan haluaisi vielä sinne soittaa.
[/quote]
No mitä tuossa enää odottamaan kun olet oireillut jo puoli vuotta. Kun asia ei ole itsekseen parantunut niin tuskin parantuu itsekseen odottamalla.
Minulla tuon saman aiheutti keltarauhashormoni. Käytätkö siis pelkästään kortsua ehkäisynä?