Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun ei miehenä kannata ottaa työtä vastaan, jos palkka ei mahdollista omistusasuntoa yms. varallisuuden kartuttamista, tai jos sillä ei saa statusta jolla saa naisen.

Vierailija
02.01.2022 |

Koska jos työ ei täytä kumpaakaan noista kriteereistä, sehän on sama olla työttömänä kuten nyt?
Ihan sama lopputulos, jos kaikki raha menee elämisen kuluihin, eikä naista saisi. (Esim. jollain siivoojan pestillä tai mieslähihoitajana ei ole sen parempi menekki kuin työttömänä)

T: 32v, 8v työttömyyttä takana

Kommentit (169)

Vierailija
101/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene tehtaaseen töihin. Töissä käynti on aina parempi kuin kotona makoilu. Kotona ehtii ajatella liikaa ja katkeroitua. Katkeruus on myrkkyä.

Ei ole mitään syytä käydä töissä jos elämässä ei saa haaveita toteutettua eikä ole muuta sisältöä kuin työ.

Vierailija
102/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puunhalaus valmentaja kirjoitti:

Huomioi että mieslähihoitajana vakityössä saa todennäköisemmin asuntolainan kuin työmarkkinatuki-työttömänä ollessa. Mieslähihoitajan palkka nostaa omaa kertyvää hlö. eläkettä työmarkkinatuki ei yhtään.

Huonopalkkainenkin duuni palkitsee eläkkeen kerryttämisellä ja asuntolainan mahdollisuudella.

Facts of life on sellainen että ihminen joko on fiksu ja keksii omat liikeideat joilla tienaa, tekee hyvin palkkatyötään jossain tai omaa hyvät sosiaaliset taidot edetä hyvään asemaan. Ei hyväpalkkaisia töitä saa estyneet änkyrät. Sitten pitää olla taiteellisella puolella jossa on muita muuttujia.

Suuri virhe on odottaa työttömänä että se vakityö tulee. Ei se tule. Kuntouttavan päivähoidon paikat vain vaihtelee vuosien mittaan. Jokaiselle tulee se totuus että on tehtävä sitä duunia mihin kelpaa pääsemään.

Joopa joo.

Viisas pääsee vähemmällä, hullu töitä paiskii..

Kun lähihoitajan eläkkeesi aikoinaan koittaa, siis jos koittaa, joskus 66-69-vuotiaana, niin oletko lainkaan tutkinut mikä sen taso silloin tulee olemaan..?

(Ei todellakaan nykyeläkeläisten tasoa, vaan niukin naukin kansaneläkettä korkeampi).

Paiski vaan ihmeessä niitä vuorotöitäsi, kuuntele potilaiden vittuilua ja rämmi paskassa ja kusessa, ei se minulta ole pois mitenkään, mutta itse en tuohon alentuisi.

En viitsi uhrata omaa ainoaa elämääni työelämän oravanpyörässä juoksemiseen ja/tai narsististen pikkupomojen perseiden nuolentaan ja almujen kerjäämiseen.

Ja minkä takia? Jotta saisin ostettua jonkun statussymboli auton, tai voisin ostaa asunto-osakkeen?

Suoraan sanottuna en tarvitse kumpaakaan, eikä voisi vähempää motivoida.

Hyvää uutta vuotta kaikille, älkää rehkikö liikaa!

Mun mielestä ongelma ei ole se, että kaikki eivät halua töihin. Mun mielestä on ongelma, että kaikkia halukkaita ei oteta töihin.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene tehtaaseen töihin. Töissä käynti on aina parempi kuin kotona makoilu. Kotona ehtii ajatella liikaa ja katkeroitua. Katkeruus on myrkkyä.

Ei ole mitään syytä käydä töissä jos elämässä ei saa haaveita toteutettua eikä ole muuta sisältöä kuin työ.

Myös työ voi olla sellainen, jossa saa toteutettua haaveita, tarkoitan työaikana.

-eri

Vierailija
104/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioi että mieslähihoitajana vakityössä saa todennäköisemmin asuntolainan kuin työmarkkinatuki-työttömänä ollessa. Mieslähihoitajan palkka nostaa omaa kertyvää hlö. eläkettä työmarkkinatuki ei yhtään.

Huonopalkkainenkin duuni palkitsee eläkkeen kerryttämisellä ja asuntolainan mahdollisuudella.

Facts of life on sellainen että ihminen joko on fiksu ja keksii omat liikeideat joilla tienaa, tekee hyvin palkkatyötään jossain tai omaa hyvät sosiaaliset taidot edetä hyvään asemaan. Ei hyväpalkkaisia töitä saa estyneet änkyrät. Sitten pitää olla taiteellisella puolella jossa on muita muuttujia.

Suuri virhe on odottaa työttömänä että se vakityö tulee. Ei se tule. Kuntouttavan päivähoidon paikat vain vaihtelee vuosien mittaan. Jokaiselle tulee se totuus että on tehtävä sitä duunia mihin kelpaa pääsemään.

Joopa joo.

Kun lähihoitajan eläkkeesi aikoinaan koittaa, siis jos koittaa, joskus 66-69-vuotiaana, niin oletko lainkaan tutkinut mikä sen taso silloin tulee olemaan..?

(Ei todellakaan nykyeläkeläisten tasoa, vaan niukin naukin kansaneläkettä korkeampi).

Paiski vaan ihmeessä niitä vuorotöitäsi, kuuntele potilaiden vittuilua ja rämmi paskassa ja kusessa, ei se minulta ole pois mitenkään, mutta itse en tuohon alentuisi.

En viitsi uhrata omaa ainoaa elämääni työelämän oravanpyörässä juoksemiseen ja/tai narsististen pikkupomojen perseiden nuolentaan ja almujen kerjäämiseen.

Ja minkä takia? Jotta saisin ostettua jonkun statussymboli auton, tai voisin ostaa asunto-osakkeen?

Mun mielestä ongelma ei ole se, että kaikki eivät halua töihin. Mun mielestä on ongelma, että kaikkia halukkaita ei oteta töihin.

-eri

Kyllä ihmiset jotka eivät halua töihin ovat ihan oikea ongelma.

Vierailija
105/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä mies on kieltämättä aika turha naismarkkinoilla, voi olla vaikea saada kumppania.

Vierailija
106/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Tekevätkö miehet töitä vain naisen saamisen toivossa? :D Millään muulla ei ole väliä?

Minä naisena teen töitä siksi, että saan kivan kodin, harrastuksia ja voin käydä matkoilla silloin tällöin. Jos joku mies sattuu löytymään (olen sinkku ollut pitkään enkä varsinaisesti edes etsi suhdetta) niin näitä kivoja asioita voisi sitten jakaa hänen kanssaan.

Vierailija
107/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteesi on vääristynyt. Toisten pitäisi tuoda kaikki valmiina ilman että laitat tikkua ristiin. Ei ihme, että naisen löytäminen on vaikeaa. Reipastu ja ota vastuuta! Menet töihin, jos saat töitä. Se on sitten aivan eri juttu, jos ei saa töitä, mutta yrittää pitää.

Vierailija
108/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä. Tekevätkö miehet töitä vain naisen saamisen toivossa? :D Millään muulla ei ole väliä?

Minä naisena teen töitä siksi, että saan kivan kodin, harrastuksia ja voin käydä matkoilla silloin tällöin. Jos joku mies sattuu löytymään (olen sinkku ollut pitkään enkä varsinaisesti edes etsi suhdetta) niin näitä kivoja asioita voisi sitten jakaa hänen kanssaan.

Nainen kuin nainen saa helposti miehen mutta tavismiehellä ei olekaan enää sama tilanne puhumattakaan rumasta miehestä. Te saatte kaiken hopeatarjottimella eteenne niin ette osaa asennoitua muiden saappaisiin.

Vierailija
109/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ota ihan kiusallani mitään p-duunia vastaan, koska korkeakoulutettu nainen saa huomattavasti huonompia töitä jos niitäkään kun vertaa mieheen samalla koulutuksella. Ihan turha tulla hurskastelemaan aamulla heräämisen taidosta tai itse ansaitun rahan tärkeydestä. 

Vierailija
110/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kuin nainen saa helposti miehen mutta tavismiehellä ei olekaan enää sama tilanne puhumattakaan rumasta miehestä. Te saatte kaiken hopeatarjottimella eteenne niin ette osaa asennoitua muiden saappaisiin.

Ketä kiinnostaa jokin vanhempi äijä tai pelkän pimpin perässä oleva.

Vierailija
111/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele jos et naista saa. 

Vierailija
112/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan sinua huolisi. T: työtön nainen jolla työssä käyvä aviomies

Omituista, että miehesi on huolinut sinut.

Vierailija
113/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

-eri

Kyllä ihmiset jotka eivät halua töihin ovat ihan oikea ongelma.

Se ei todellakaan ole ongelma. Kun me emme voi tällä hetkellä työllistää edes kaikkia niitä, jotka HALUAVAT töihin. Haluttomat ovat ongelma vain silloin kun kaikki halukkaat on jo palkattu.

Vierailija
114/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, että silti moni nainen valitsee sossutuet. Mieluummin vähäisimmät tuet kuin rikkaan miehen mälliämpärinä olemisen. Mieti sitä.

Vierailija
115/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehelläni on matalampi palkka kuin minulla(kumpikaan ei rikas ole), mutta ei se ole meidän suhdettamme tai minua haitannut. Jos pitäsi miettiä uutta suhdetta niin mieluummin minä siivoojan kuin työttömön kanssa olisin. Vaikka työ nyt ei ihan ykkösprioriteetti parisuhteessa olekaan. Toisekseen parisuhdetta ei saada mistään taivaalta tiputettuna vaan se löydetään itse.

Vierailija
116/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ota ihan kiusallani mitään p-duunia vastaan, koska korkeakoulutettu nainen saa huomattavasti huonompia töitä jos niitäkään kun vertaa mieheen samalla koulutuksella. Ihan turha tulla hurskastelemaan aamulla heräämisen taidosta tai itse ansaitun rahan tärkeydestä. 

Tämä ei pidä paikkaansa. Yritin maisterina tunkea töihin tehtaaseen, siivoamaan, hyllyttäjäksi, pakkaamoon ja moniin muihin "paskaduuneihin", mutta ei valittu. Mitä enemmän haet töihin ja mitä enemmän luet nimityspäätöksiä, niin sen paremmin huomaat ihmissuhteiden merkityksen. Esim. virastoihin palkataan talon sisältä. Mistä ne pääsee ekan kerran sisälle, sitä en tiedä. Joitain palkataan ihan ihme koulutuksilla, jotka eivät liity ko. alaan.

N

Vierailija
117/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käsittämätöntä soopaa. En ole ikinä tajunnut ihmisiä, joilla "työ pitää ajatukset kasassa" tai "parempi se nyt on tehdä jotain, ihan mitä vaan". Onko kiva siellä liukuhihnalla heitellä makkaroita laatikosta toiseen 8 h?

Suurin osa töistä on joko tarpeetonta, raskasta tai huonosti järjestettyä. Kyllä, on tutkinnot ja työkokemusta. Ainoa tavoitteeni on saada juuri ja juuri sen verran rahaa että sillä maksaa laskut ja mahdollisimman vähällä vaivalla. Säälittävin tuttavani on huippuvarakas mutta ahdistunut ja pahimmillaan on mennyt ilmaistyöhön jotta "pää pysyy kasassa". Nyt on tullut järkiinsä onneksi.

Vierailija
118/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaaseenkin voi kouluttautua, esim. prosessityöntekijäksi, ei tarvitse välttämättä heitellä makkaroita laatikkoon 8h. Voi päästä valvomaan prosessia. Tai jos ei tehdastyö kiinnosta, niin ammattejahan riittää. Mieti, mistä olet kiinnostunut.

Vierailija
119/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkaansa. Yritin maisterina tunkea töihin tehtaaseen, siivoamaan, hyllyttäjäksi, pakkaamoon ja moniin muihin "paskaduuneihin", mutta ei valittu. Mitä enemmän haet töihin ja mitä enemmän luet nimityspäätöksiä, niin sen paremmin huomaat ihmissuhteiden merkityksen. Esim. virastoihin palkataan talon sisältä. Mistä ne pääsee ekan kerran sisälle, sitä en tiedä. Joitain palkataan ihan ihme koulutuksilla, jotka eivät liity ko. alaan.

N

Kyllähän se nyt pitää paikkansa monessa paikassa, ennen tosin päti vielä enemmän kuin nykyään. Nuori mies korkeakoulutuksella on vieläkin jossain junttimestoissa ja vanhojen äijäpomojen mielestä automaattisesti lahjakas ja ylenee tuosta vaan ilman meriittejä pikkupomoksi. Myös jotkut mummot pissivät hunajaa kun harjoittelija-Lauri on sentään KTM ja herratie on auki. Siinä sitten mietit, että olisit itse hanskannut homman noin viisi kertaa paremmin kuin kyseinen olmi. Siinä olet oikeassa, että nyt on vielä tullut tämä nykyajan syöpä eli verkostot, mikä tarkoittaa että suositellaan kaveria joka on kyllä hyvä tyyppi, mutta jonka varsinaisista työtaidoista ei tiedetä mitään. Istuttiin kuitenkin sitseillä vappuna vierekkäin ja Linkkarissa kivat päivitykset.

Tuttujen kautta voi kyllä työllistyä jos joku vihjaa kuulleensa että paikkaan etsitään jotakuta eikä sitä paikkaa ole vielä laitettu auki. Kakkaduuniin käyt jonkun nopean kurssin. Niihin ei tosiaan huolita ylikoulutettuja mutta jos on jokin paperi olemassa niin sitten pääset.

Mutta hyvä kun muistutit verkostoista, entistä vähemmän tekee mieli lähteä tuohon pelleilyyn mukaan enää tällä iällä. Onneksi on takaportti tehdä minimitunnit osa-aikaista tuttua keikkaa jotta ei joudu nistien kanssa sämpyläntekokurssille. Näin meikätyttö nukkuu pitkään kun te kaavitte autonikkunaa pakkasella. Päivitelkää linkkarianne rauhassa, muistakaa mainita tiimipelaaja;)

Vierailija
120/169 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtaaseenkin voi kouluttautua, esim. prosessityöntekijäksi, ei tarvitse välttämättä heitellä makkaroita laatikkoon 8h. Voi päästä valvomaan prosessia. Tai jos ei tehdastyö kiinnosta, niin ammattejahan riittää. Mieti, mistä olet kiinnostunut.

Voi jos on nuori tai nuorehko. Tädit eivät pääse.