Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkit tupakoinnin lopettamiseen!

Vierailija
02.01.2022 |

En kaipaa moraalisaarnaa, se ei auta lopettamisessa. Nyt tuli kipuraja vastaan kun hintaa nostetaan taas. Ja tottakai terveysasiat huolettaa myös. Haluan päästä eroon tupakasta, mutta se tuntuu mahdottomalta. Auttakaa, kertokaa miten te onnistuitte!

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Allen Carrin kirjan ja lopetin kerrasta. Tänä vuonna tulee 10 vuotta savuttomuutta täyteen ilman repsahduksia. Poltin enemmän tai vähemmän 14-vuotiaasta saakka ja lopetin, kun täytin 30.

Vierailija
2/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tuollaiset kirjat auta, koska olen tiennyt ne kirjan asiat jo muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin Allen Carrin kirjan ja lopetin kerrasta. Tänä vuonna tulee 10 vuotta savuttomuutta täyteen ilman repsahduksia. Poltin enemmän tai vähemmän 14-vuotiaasta saakka ja lopetin, kun täytin 30.

Tuohon aikaan katselin myös paljon "vuosia nuoremmaksi"-ohjelmia ja niissä näkyi selkeästi tupakoinnin vaikutukset ihoon ja ulkonäköön.

Vierailija
4/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tuollaiset kirjat auta, koska olen tiennyt ne kirjan asiat jo muutenkin.

Ei olekaan kyse tiedosta vaan tsempistä.

Vierailija
5/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myös kertoa mitä kaikkea positiivista olette huomanneet omassa olossa ja ulkonäössä jne lopetuksen jälkeen, sellaiset tekijät motivoi hyvin.

Vierailija
6/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku jäätävä flunssa, jota sairastat viikon niin pahana, ettet pääse tupakalle. Kas, sitten onkin jo ensimmäinen viikko takana. Flunssaoireet, varsinkin limaisuus ja yskä, voivat jatkua viikkoja, kun keuhkot ja limakalvot puhdistavat itseään.

Tämä toimi minulla. Samalla mietin, että flunssa olisi tupakoimattomalla varmaan ollut lievempi. Olin kyllä jo ajatustasolla jonkun aikaakin "päättänyt" lopettavani tupakoinnin, joten tuo sairastaminen oli hyvä lähtölaukaus. Aloittaminenhan on aina vaikeinta, niin myös lopettaminen.

Vierailija
7/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä saattaa kuulostaa ihme lässytykseltä, mutta tää auttoi mua. Poltin kuusi vuotta maksiaskin päivässä.

Ennen joka ikistä tupakkaa pysähdyin. Miksi poltan juuri nyt? Ahdistaako mua joku tietty asia ja siksi tekee mieli tupakkaa? Onko tylsää? Poltanko seurassa? Onko tämä vaan tilanne jossa "kuuluu" polttaa?

Ja jokaisen tupakan jälkeen sama juttu. Mitä tää sai mussa aikaan?

Tätä kesti reilu kuukauden, kunnes tupakka alkoi pikkuhiljaa ällöttämään ja halusin säästää tupakkaan menevät rahat johonkin järkevämpään. Sitten pystyin lopettamaan kerrasta, ihme kyllä, eikä tehnyt älyttömän tiukkaa.

Oon nyt ollut ilman tupakkaa noin viisi vuotta.

Vierailija
8/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osta tupakka, et pummaa sitä keltään ja et vaan polta enää.

Vierailija
9/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sama idea kuin jossain laihdutusvalmennuksessa. Jokainen tietää mitä pitäisi syödä ja miten, mutta osa tarvitsee jonkun kannustamaan ennen kuin onnistuu.

Vierailija
10/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys. Mieti 10 vuoden kuluttua itseäsi. Voit hakea vertailuryhmää kauppakeskuksesta, kaupasta, kirjastosta. Katso iäkkäämpää tupakoitsijaa. Mitä näet ja kuulet? Huonon ihon, keltaiset sormet, dunkkis, yskä.

On sun valinta millaiselta näytät 10v päästä.

Jos nyt olet noin 25v -> n. 35v huomaat eron selvästi kun pysähdyt katsomaan.

T. 30v tupakoinut.

Ole armollinen itsellesi kuten laihduttaja herkun edessä. Sitten jatkat taas. Älä anna periksi koska elämänlaatu paranee kun et haise pahalle, keukot jaksaa ja sen 8€ voi viedä kahvilaan ja hakea hyvä latte.

Tsemppiä! Onnistut!

Vierailija
11/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekaan ei ollut mitään hyötyä carrin kirjasta. Tuli sellainen olo että se on kirjoitettu hieman heikkolahjaisille. Ei siis millään pahalla niille, joille toimi.

Olin polttamatta tasan niin kauan kuin luin kirjaa. Ei uusia oivalluksia, ei tsemppiä ei mitään. Onneksi ko opus ei ole hinnalla pilattu.

Mulle ei ole toiminut mikään. Haluaisin rahan takia lopettaa, mutta ei onnistu millään. Olen kokeillut aivan kaikki tarjolla olevat korvikkeet ja menetelmät.

Tähän aina joku ikinä polttamaton tulee viisastelemaan etten oikeasti halua lopettaa ja että liian heikot ei pysty. Ei auta viisastelu ja haukkuminenkaan lopettamisessa, eikä mikään itsestään selvien latteuksien kertominen. Se miltä näytän ei kiinnosta ja terveyskin menee jokaisella ennemmin tai myöhemmin. Ottaa päähän niin paljon kun viisastelijat tulee neuvomaan, että vedän kessut esille siinä urputtajan naaman edessä.

Miehelle sen sijaan toimi kun muut ilkkuivat. Halusi niin kovasti näyttää muille pystyvänsä, että lopetti kerrasta. Millainen ihminen olet? Jos muiden mielipide kiinnostaa, niin kerro mahdollisimman monelle lopettavasi. Kaikki tulevat haastamaan ettet pysty ja saatat saada siitä motivaatiota.

Vierailija
12/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicotinell laastari 24/7 21mg ja imeskelytabletteja tarvittaessa. Noin minä lopetin. Laastarit viikoksi n. 15€ ja tabletit 36 kpl n. 10 €, riittää pitkäks aikaa.

Vierailija
13/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nicotinell laastari 24/7 21mg ja imeskelytabletteja tarvittaessa. Noin minä lopetin. Laastarit viikoksi n. 15€ ja tabletit 36 kpl n. 10 €, riittää pitkäks aikaa.

Näissä kannattaa varovasti aloitella. Mulla tuli hirveä ihoreaktio laastareista ja sekä purkka että tabletit pistää mahan kierroksille. Suihkeesta tulee hengitysvaikeuksia (mikä on outoa).

Se tupakan inhalaattori korvike on ihan ok. Se valkoinen mihin laitetaan nikotiinikapseleita ja mitä käytetään tupakan tavoin. Suurin ongelma on se, että se ei auta tapa riippuvuuden kanssa. Pahentaa vain kun sitä voi käyttää kaikkialla.

Vierailija
14/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekaan ei ollut mitään hyötyä carrin kirjasta. Tuli sellainen olo että se on kirjoitettu hieman heikkolahjaisille. Ei siis millään pahalla niille, joille toimi.

Olin polttamatta tasan niin kauan kuin luin kirjaa. Ei uusia oivalluksia, ei tsemppiä ei mitään. Onneksi ko opus ei ole hinnalla pilattu.

Mulle ei ole toiminut mikään. Haluaisin rahan takia lopettaa, mutta ei onnistu millään. Olen kokeillut aivan kaikki tarjolla olevat korvikkeet ja menetelmät.

Tähän aina joku ikinä polttamaton tulee viisastelemaan etten oikeasti halua lopettaa ja että liian heikot ei pysty. Ei auta viisastelu ja haukkuminenkaan lopettamisessa, eikä mikään itsestään selvien latteuksien kertominen. Se miltä näytän ei kiinnosta ja terveyskin menee jokaisella ennemmin tai myöhemmin. Ottaa päähän niin paljon kun viisastelijat tulee neuvomaan, että vedän kessut esille siinä urputtajan naaman edessä.

Miehelle sen sijaan toimi kun muut ilkkuivat. Halusi niin kovasti näyttää muille pystyvänsä, että lopetti kerrasta. Millainen ihminen olet? Jos muiden mielipide kiinnostaa, niin kerro mahdollisimman monelle lopettavasi. Kaikki tulevat haastamaan ettet pysty ja saatat saada siitä motivaatiota.

Jos elämä on noin vaikeaa, niin parempi vain polttaa ja kuolla pois.

Vierailija
15/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun askissa on 2 röökiä jäljellä ja ulkona on satanut lunta koko yön, auton päällä varmaan 10 cm eikä pihaa ole kolattu. 

Mulla nyt tällainen tilanne tässä. 

Vierailija
16/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Champix-kuuri, täysi nikotiinittomuus, aloitus loma-aikaan ja otat alun samalla asenteella kuin olisit 2 viikkoa oksennustaudissa: eli et edes yritä tehdä mitään. Huilaa ja katsot leffoja tms. Kaupassa käyt etukäteen ja ostat kaikkea, mitä voit tarvita. Nikotiini ulos huushollista kokonaan.

Sitten vaan muistutat itseäsi, että tämä menee pian ohi, tämä menee pian ohi..

Ja kas, pian on pari viikkoa mennyt, nikotiiniriippuvuus on pois ja alat paranemaan myös henkisestä riippuvuudesta. Se on jo helpompaa ja parin kuukauden jälkeen huomaat, että on jo päiviä, jolloin et ole ajatellut tupakkaa kertaakaan.

Tsemppiä, kyllä se onnistuu!👍

Vierailija
17/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden mielipiteet ei sinänsä kiinnosta ja pyörin ilmeisesti sen verran typerissä ympyröissä, että melkein kaikki läheiseni polttavat myös. Se tekee lopetuksesta entistä vaikeampaa. Mies on luvannut kyllä lopettaa myös. On pohdittu että pistettäisiin tupakasta säästyneet rahat jemmaan esimerkiksi ulkomaanmatkaa varten. Silti sen päivämäärän päättäminen, jolloin olisi tarkoitus tumpata viimeinen rööki tuntuu mahdottomalta. Nikotiinilaastareita en ole koskaan kokeillut, täytyy varmaan niitä hakea, vaikka epäilen että itselläni eniten riippuvuutta on juuri siihen tapaan, mennä tupakalle terassille kahvin kanssa jne.

Vierailija
18/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, täähän ei tietysti kaikille sovi. Pitää keksiä jotain muuta, olla polttamatta vaikka raaasti. sama.

Vierailija
19/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen sairastui, se herätti kun oli polttanut vuosikymmeniä.

Stumppi. Fi kirjoittelin, luin sitä carren kirjaa. Josta tuli se ajatus että tupakka on veemäinen kaveri joka vie sulta kaiken muttei anna mitään. Psyykkasin itseni uskomaan että tupakka ei vie mua, ja että EN HALUA polttaa. Luin listoja mitä kropalle tapahtuu kun on ollut 2h, 24h...jne ilman kessua.

Itse poltin askin päivässä, en olisi ikinä uskonut että pääsen eroon.

Vierailija
20/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuton 9,5 vuotta kirjoitti:

Champix-kuuri, täysi nikotiinittomuus, aloitus loma-aikaan ja otat alun samalla asenteella kuin olisit 2 viikkoa oksennustaudissa: eli et edes yritä tehdä mitään. Huilaa ja katsot leffoja tms. Kaupassa käyt etukäteen ja ostat kaikkea, mitä voit tarvita. Nikotiini ulos huushollista kokonaan.

Sitten vaan muistutat itseäsi, että tämä menee pian ohi, tämä menee pian ohi..

Ja kas, pian on pari viikkoa mennyt, nikotiiniriippuvuus on pois ja alat paranemaan myös henkisestä riippuvuudesta. Se on jo helpompaa ja parin kuukauden jälkeen huomaat, että on jo päiviä, jolloin et ole ajatellut tupakkaa kertaakaan.

Tsemppiä, kyllä se onnistuu!👍

Toimiiko toi Champix? Sain lääkäriltä reseptin siihen, mutta tällä hetkellä sitä ei saa suomesta. Keväällä vasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän