Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 20 € tosiaan olla iso raha jollekin???

Vierailija
02.01.2022 |

https://yle.fi/aihe/a/20-10001904

Itsellä 5 k€:n kuukausipalkka. Miten tuollainen ihminen voisi minua ymmärtää. Hän olisi vain katkera minulle koko ajan menestyksestäni.

DI

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä ihminen tarvitsee kolme (3) kysymysmerkkiä tällaiseen otsikkoon????

Osalle on oma valinta hypätä pois oravanpyörästä ja tulla vähemmällä toimeen. Ehkä sinä et ymmärrä sitä, että eräille elämisen taso on arvokkaampaa kuin raha ja sillä hankittu elintaso. 

En lue klikkiä, mutta vastaus otsikon kysymykseen on: kyllä voi, jos se seteli on ainoa pitkään aikaan

Vierailija
2/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja todellakin 20e on iso raha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se iso raha.

Vierailija
4/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se iso raha, jos rahaa on muutenkin vähän.

Paljonkos sulla siitä viiden tonnin bruttopalkasta jää käteen? Kukaan kun ei bruttopalkalla elä, vaan netto on se mikä ratkaisee. 

Vierailija
5/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasosa bensatankista.

Vierailija
6/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 e kuussa. Se on todella vähän.

Vierailija
7/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Seuraava kysymys.

Vierailija
8/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ulkomailla kolme asuntoa, suomessa neljä, 50ha maatila ja noin puoli miljoonaa talletuksia ja kyllä, 20 € on iso raha edelleen.

Vierailija
9/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret, kauniit naiset voisivat kertoa rahan tarpeestaan. Kyllä me jotain aina keksittäis.

Vierailija
10/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ulkomailla kolme asuntoa, suomessa neljä, 50ha maatila ja noin puoli miljoonaa talletuksia ja kyllä, 20 € on iso raha edelleen.

Eihän se ole kuin pari röökiaskia. Niihin noilla pummeilla riittää aina rahaa.

Vierailija
11/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän se ole kuin pari röökiaskia. Niihin noilla pummeilla riittää aina rahaa."

Kiva, sitten varmaan sinäkin laitat kolehtihaaviin ensi kerralla jotain vähän isompaa;-)

Vierailija
12/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotko itse kahvia? Jokaisella on oma addiktionsa.

Vierailija
13/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo, mutta hyvä kysymys. 

Rahan arvon ymmärtäminen ilmenee parhaiten kaupanteon hetkellä, jolloin vauraskin ihminen voi nillittää yhdestä eurosta. 

Vierailija
14/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha menee aina jonnekin. Joitakin vuosia sitten oli joku terveyskamppanja, jossa laskeskeltiin, että tupakoinnilla menettää tietyssä ajassa uuden auton hinnan. Näin tupakoimattoman ihmettelen vain, että missä se mun uudenkarhea Audi on?

Vierailija
15/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän jos viisi euroa kuukaudessa.

Vierailija
16/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti kun noin paljon olet ahnehtinut ylläpidettäväksi.

Vierailija
17/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt aikoja, jolloin 20 euroa oli aarre. Edelleen mulle niin iso seteli, että turhuuteen en sitä laittaisi.

Ei köyhyyttä voi ymmärtää, jos ei itse ole (ollut) köyhä.

Ja jos palkoista puhutaan, ennemminkin ihmettelen sitä, miksi joku tyhjäntoimittaja tienaa 5K, kuin sitä että se sama hyvätuloinen ihmettelee jonkun selvästi alle 2000 euron bruttopalkkaa.

Vierailija
18/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e on kahdelle ryhmälle iso raha. Rikkaille se on silloin iso raha, jos se pitäisi antaa köyhälle. Niille 20 e on iso raha, joilla ei ole rahaa.

Vierailija
19/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotko itse kahvia? Jokaisella on oma addiktionsa.

Totta, mutta kohtuullisessa määrin käytettynä terveellistä kahvia ei voi mitenkään verrata epäterveelliseen tupakkaan, joka rahanmenon lisäksi on myös myrkkyä terveydelle.

Vierailija
20/48 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on iso raha. Mietin tuossa juuri, että käyn yleensä pari kertaa viikossa ruokakaupassa ja harvoin ostokset maksavat kerralla kahtakymppiä, tavallisesti selvästi vähemmän. En kuitenkaan pihistele, vaan ostan sen, mitä tarvitsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi