Voiko 20 € tosiaan olla iso raha jollekin???
https://yle.fi/aihe/a/20-10001904
Itsellä 5 k€:n kuukausipalkka. Miten tuollainen ihminen voisi minua ymmärtää. Hän olisi vain katkera minulle koko ajan menestyksestäni.
DI
Kommentit (48)
No se tietysti riippuu. 20e lounassalaatista on kiskurihinta. 20e puhelimesta melkein ilmainen.
Mutta kyllä mä mietin joka euron käytön aika tarkkaan, vaikka olenkin keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Ero kuin yöllä ja päivällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ulkomailla kolme asuntoa, suomessa neljä, 50ha maatila ja noin puoli miljoonaa talletuksia ja kyllä, 20 € on iso raha edelleen.
Eihän se ole kuin pari röökiaskia. Niihin noilla pummeilla riittää aina rahaa.
Juotko itse kahvia? Jokaisella on oma addiktionsa.
Totta, mutta kohtuullisessa määrin käytettynä terveellistä kahvia ei voi mitenkään verrata epäterveelliseen tupakkaan, joka rahanmenon lisäksi on myös myrkkyä terveydelle.
Addiktio on addiktio. Ihminen ei elääkseen kahvia tarvitse. Jos saat sen juomisen lopettamisesta vieroitusoireet tai et halua edes kokeilla olla ilman, niin se vain todistaa, että olet kyseisen juoman orja.
Mutta ainahan se on helpompi nälviä ja syyttää heikommin pärjääviä.
Onhan sillä aivan valtava merkitysero, millaisesta riippuvuudesta on kyse, kohdistuuko addiktio huonoon tai jopa vaaralliseen asiaan, vai johonkin hyvään ja hyödylliseen, vai siltä väliltä, eli onko esim. koukussa heroiiniin, tupakkaan, kahviin, sudokuun tai vaikka lenkkeilyyn.
Noista ei mikään ole liikaa harrastettuna hyvä.
Miksi saivartelet? Erothan ovat valtavia. Ei tietysti ns. överiksi kannata vetää, mutta osa noista on kohtuullisesti harrastettuina jopa erittäin positiivisia asioita, kun taas osa haitallisia ja jopa vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ulkomailla kolme asuntoa, suomessa neljä, 50ha maatila ja noin puoli miljoonaa talletuksia ja kyllä, 20 € on iso raha edelleen.
Totta, mutta kohtuullisessa määrin käytettynä terveellistä kahvia ei voi mitenkään verrata epäterveelliseen tupakkaan, joka rahanmenon lisäksi on myös myrkkyä terveydelle.
Addiktio on addiktio. Ihminen ei elääkseen kahvia tarvitse. Jos saat sen juomisen lopettamisesta vieroitusoireet tai et halua edes kokeilla olla ilman, niin se vain todistaa, että olet kyseisen juoman orja.
Onhan sillä aivan valtava merkitysero, millaisesta riippuvuudesta on kyse, kohdistuuko addiktio huonoon tai jopa vaaralliseen asiaan, vai johonkin hyvään ja hyödylliseen, vai siltä väliltä, eli onko esim. koukussa heroiiniin, tupakkaan, kahviin, sudokuun tai vaikka lenkkeilyyn.
Miksi saivartelet? Erothan ovat valtavia. Ei tietysti ns. överiksi kannata vetää, mutta osa noista on kohtuullisesti harrastettuina jopa erittäin positiivisia asioita, kun taas osa haitallisia ja jopa vaarallisia.
No olisiko parempi jos pummi lopettaisi tupakoinnin ja aloittaisi juomaan kahvia saman rahan edestä? Tai vetämään hampurilaisia? Tai vaikka valio purkkijogurttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisiko parempi jos pummi lopettaisi tupakoinnin ja aloittaisi juomaan kahvia saman rahan edestä? Tai vetämään hampurilaisia? Tai vaikka valio purkkijogurttia?
Tupakoinnin vaihtaminen kahviin olisi totta kai parempi kuin jatkaa tupakointia. Tupakointi kannattaa lopettaa joka tapauksessa. Eikö tämä ole aivan yleistä tietoa? Hampurilaisia on monenlaisia, mutta ne ovat usein epäterveellisiä. Jogurtti ei ole huono asia, mutta kannattaa katsoa mitä se sisältää, eikä ostaa sitä äkikseltään parhaan makuista, joka on maustettu epäterveellisillä asioilla. Perusjogurttia ja sinne vaikka mustikoita, terveellisiä pähkinöitä jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja todellakin 20e on iso raha.
Mä oon myös työtön ja 20e on pikkusumma. Mutta mä en ole ollut aina työtön ja säästöjä löytyy mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
5 e kuussa. Se on todella vähän.
Kertoi että saa 5 kalium euroa kuusssa, mitä nekin sitten on.
Köyhä on se, joka joutuu elantonsa takia laittamaan nimen työsopimukseen. Olet siis jonkun orja ja tilivelvollinen tekemisistäsi. Noloa.
Niin?