Naapuri pesee pyykkiä sunnuntaina klo 9:30?
Kommentit (64)
Pyykkiä saanee pestä ihan vapaasti, kunhan sitä ei tee ns. hiljaisuuden aikana.
Toki, jos aivan pakko on pestä, niin itse en ainakaan suuttuisi kertaluontoisesta klo 2:30 pesustakaan, kunhan ei tavaksi tule.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista on kerrostaloelämä. *huokaus* Ei mikään ihme, että moni kaipaa omakotitalon rauhaan. Ei ole kiva olla itsekään muiden kyyläyksen ja tarkkailun kohteena.
Veikkaan että aloitus oli sinun.
Kerrostalosta häirikkö lentää kuin leppäkeihäs, mutta koetapa päästä omakotialueella eroon mekastavasta/ savustavasta/ jätteitä tontilleen säilövästä naapurista 😂 tai Bandidoksesta.
Pesen ja siivoa ja kolistelen myös sunnuntaina. Mikä siinä sunnuntaissa on, ettei muka silloin saisi pyykkiä pestä?
Työttömän aloitus. Ei mulla muuta.
Mikäs se ihanteellinen pyykinpesu aika olisi sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista on kerrostaloelämä. *huokaus* Ei mikään ihme, että moni kaipaa omakotitalon rauhaan. Ei ole kiva olla itsekään muiden kyyläyksen ja tarkkailun kohteena.
Veikkaan että aloitus oli sinun.
Kerrostalosta häirikkö lentää kuin leppäkeihäs, mutta koetapa päästä omakotialueella eroon mekastavasta/ savustavasta/ jätteitä tontilleen säilövästä naapurista 😂 tai Bandidoksesta.
Ei ollut minun aloitukseni todellakaan. Mutta ihmettelen näitä aloituksia aidosti. Pelottaisi asua sellaisessa kerrostalossa, jossa jatkuvasti joku kuuntelisi ja tarkkailisi elämääni.
T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Pesen ja siivoa ja kolistelen myös sunnuntaina. Mikä siinä sunnuntaissa on, ettei muka silloin saisi pyykkiä pestä?
Ihmettelen samaa. Käyn sunnuntaisin kirkossa ja luen Raamattua silloin tällöin, mutta pesen myös pyykkiä ja siivoan sunnuntaisinkin. Enemmän ahdistaa ap:n kaltaiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
No teiltä kuului mölinää, kolistelua ja musiikkia eilen illalla vielä klo 19:30 jälkeen! Laitoin valituksen isännöitsijälle.
Emme olleet edes kotona mainittuna aikana. Ääni kantautuu kerrostalossa odottamattomasti.
Mun mielestäni kaikkien nillittäjien pitäisi muuttaa oikeasti haja-asutusalueille omakotitaloihin. En ymmärrä sitä, miksi he asuvat kerrostaloissa. Onneksi oma kokemukseni kerrostaloista on pääsääntöisesti positiivinen. Omassa lapsuudessani oli paljon rennompaa. Nykyään ihmisillä ei tunnu olevan parempaa tekemistä kuin muiden ihan normaaleistakin tekemisistä nälviminen.
Mä en pese pyykkiä koskaan. Annan pesukoneen tehdä sen.
Mun seinänaapurina on musl imiperhe jotka viettää sitä mikäsenytolikaan -päivää perjantaina. Yläkerran juutal. taas viettävät sapattiaan pe illasta lauantaihin. En tiedä onko talossa niin hartaita kristittyjä että ärsyyntyisivät sunnuntaisesta pyykinpesusta. Krapulaiset tai muuten yönsä omavalintaisesti valvoneet hölmöt nyt on asia erikseen.
Summa summarum: elän elämääni omilla ehdoillani. Noudatan taloyhtiön järjestyssääntöjä ja muusta viis.
Kerrostaloissa hiljaisuus on yleensä 22-7. On täysin normaalia ja sallittua pestä pyykkiä milloin vain sen ajan ulkopuolella. Itse herään aina aikaisin myös viikonloppuna, enkä todellakaan aio istua hiljaisuudessa su iltapäivään asti vain siltä varalta, että joku naapuri ehkä nukkuu krapulaansa pois koko aamupäivän. Hoidan mieluiten kotihommat pois alta heti aamusta, että voin sitten ottaa rennosti loppupäivän. Ei ole minun tehtävä huolehtia naapureiden riittävästä unesta jos eivät itse tajua mennä riittävän ajoissa nukkumaan. Voivat käyttää korvatulppia jos normaalit elämisen äänet häiritsee.
Vauva paskoi uuden yöpuvun punttiin. Pesen kyllä heti 8.30 niin lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mitä sitten?? Kaikilla ei ole työaika ma-pe 9-17. Vuorotyöläisen on pestävä pyykit ja siivotta silloin kun on mahd.
Vurotyöläisellä on myös oikeus käydä suihkussa kun palaa ilta vuorolta kotia tai yövuorolta. Muut asumaan rivitaloon tai omakotitaloon,niihinkin pääsee vuokralle! . Jos et kestä kerrostalon ääniä? Kerrostalot on rakennettu elementeistä.Äänet kiertävät elementeissä ja välttämättä äänet eivät tule naapuristasi,vaan vaikka toisesta rapusta tai kolmanesta? Asian voit tarkstaa netti miten elementit kuljetaa ääntä.Jos et jaksa soita Rakennuslitoon tai kysy s-postilla heiltä asiasta? Sama koskee koiran haukunta kuin lapsen itkua ymm. Ensimmäisenä syytetään aina naapuria!
Minä pesen usein yöllä pyykkiä, mitä se haittaa milloin sitä pesee?
Ei meillä kuuluu naapuriin äänet ja kylpyhuone on kolmioni keskellä, makuuhuoneeni seinän takana, hyvin nukuttaa vaikka kone hurisee kylppärissä, en edes linkoamiseen herää, paksut tiiliseinät, ei kuulu äänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mitä sitten?? Kaikilla ei ole työaika ma-pe 9-17. Vuorotyöläisen on pestävä pyykit ja siivotta silloin kun on mahd.
Vurotyöläisellä on myös oikeus käydä suihkussa kun palaa ilta vuorolta kotia tai yövuorolta. Muut asumaan rivitaloon tai omakotitaloon,niihinkin pääsee vuokralle! . Jos et kestä kerrostalon ääniä? Kerrostalot on rakennettu elementeistä.Äänet kiertävät elementeissä ja välttämättä äänet eivät tule naapuristasi,vaan vaikka toisesta rapusta tai kolmanesta? Asian voit tarkstaa netti miten elementit kuljetaa ääntä.Jos et jaksa soita Rakennuslitoon tai kysy s-postilla heiltä asiasta? Sama koskee koiran haukunta kuin lapsen itkua ymm. Ensimmäisenä syytetään aina naapuria!
Asumismuoto suoraan helvetistä; kerrostalo.
Vierailija kirjoitti:
Liittynee ajatukseen siitä että sunnuntai on pyhä ja lepopäivä arjen askareista. Mutta ei pyykkäys hiljaisuusajan ulkopuolella koskaan ole kiellettyä. Tai siivous.
Naapurini käy töissä ma-pe klo 08.00-16.00. Pitääkö tästä huolestua?
Ei sunnuntaissa tunnu olevan enää mitään pyhää. Normaali päivä missä muutkin.
Älä nyt trolleja todesta ota. Peset kun ehdit ja jaksat, niin muutkin terveet tekevät.