Ketä nuo persuja äänestävät ihmiset sitten oikein ovat?
Jos Krista Kosonen ei tunne ketään, minä en tunne ketään, lähipiirissäni kukaan ei tunne ketään. Kannatusprosentti persuilla kuitenkin kohtuullinen, joten pakostakin jonkun on pakko heitä äänestää.
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:02"]Kysyin mieheltäni ennen äänestyspäätöstä, otanko riskin ja annan protestiäänen nykymenolle. Hän vastasi, että valitse itse. Ja näin tein. Olen reilu nelikymppinen, akateeminen perheenäiti. Tuplamaisteri, esimiesasemassa. Totaalisen kyllästynyt nykymenoon. Olen yleensä äänestyskäyttäytymiseltäni konservatiivinen keskustan/oikeiston kannattaja. Hyvin yhteiskunnallisesti valveutunut. Äänestän aina. Ehkäpä sinä tai Krista tiedätte montakin persuja äänestänyttä, he vaan eivät ole sitä teille kertoneet. [/quote] No mitä odotat Persujen tuovan tilalle? Vai oliko ihan puhdas protestiääni?
[/quote]
Tilalle kiitos melkein mitä vaan, muttei nykymenoon kaltaista juupas-eipäs politiikkaa. Kuten joku vastaaja edelläkin olen todella kyllästynyt hyssyttelyyn ja hyysäämiseen. Haluan verorahoille vastinetta. Mikä pakko meidän on vastaanottaa kaikki karvakädet (lue: tummakutriset, nuoret kikkarapäät Turkista tai sen lähialueilta) ostoskeskuksiin norkoilemaan? Mikä pakko meidän on syytää satoja miljardeja EU:lle, kun emme kertakaikkiaan parinkymmenen jäsenyysvuoden aikana ole oppineet hakemaan/neuvottelemaan sieltä omaamme pois. Olemmehan vuodesta toiseen EU:n suurimpia nettomaksajia. Kuntien kurjistaminen on myös loputtava: joku tolkku noihin vaatimuksiin, joita valtio työntää rahapulassaan kuntien hoidettavaksi. Tässäpä näitä nyt alkuunsa.
nro2
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:21"]
Kaikki persujen äänestäjät muka korkeasti koulutettuja...ja lehmät lentää. Mamut ovat paljon halutumpaa deittiseuraa ja sekös ärsyttää. Sen takia ne haluaa ne pois. Mamunaisiakaan ei oikein suomalaiset miehet kiinnosta. Jos naiset saisi päättää niin suomeen otettaisiin heti ainakin miljoona miestä afrikasta yms.
[/quote]
Jakomäen elämäm korkea koulu.
Täällä on ihmetelty, miksi joku uusi paikkansa. Kyllähän eduskunnassa pitää olla ihmisiä kaikista kansanosista. Myös rahvasta.
Siinä olen kyllä täysin samaa mieltä, että suurin osa ihmisistä ei ymmärrä, kuka heidän etujaan ajaa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:21"]
No jos yhtään katsotte Perussuomalaisten läpimenneitten uusien kansanedustajien koulutustaustoja niin sieltä löytyy lakimiestä, diplomi-insinööriä, kasvatustieteilijää. Ei elämänkoululaiset tällaisia äänestä, vaan luultavasti koulutetut ihmiset. Luultavasti myös nuoret ovat äänestäneet ikäisiään nuoria, nyt läpi pääsi muutamakin alle kolmekymppinen/kolmekymppinen. Totuus lienee se, että Perussuomalaisten äänestäjissä on paljon tavallisia, koulutettuja ihmisiä.
[/quote]
Näin on. Kunhan nyt vaalitappiossaan kiehuvat punikit ja muut minipuolueiden vässykät vain jaksavat ruikuttaa.
Minäkin teknisellä alalla oleva koulutettu 40-kymppinen, tulot n. 80k€/vuosi, äänestin persuja. Nykytouhu kyllästyttää ja nämä vuosikymmenien kepusdpkokkare-kokeiluhalllitukset alkaa riittämään.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:07"]Kyllä Kristankin lähipiirissä oli persuja äänestäneitä mutta he eivät voi sitä sanoa ääneen sosiaalisen paineen vuoksi. [/quote] Ei välttämättä. Helsingin keskustassa aika vähän äänesti PS:ää...
[/quote]
Tarkistin vaalit.fi:stä. Perussuomalaiset saivat Helsingistä reilut 40000 ääntä eli reilut 11%.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:02"]
Kysyin mieheltäni ennen äänestyspäätöstä, otanko riskin ja annan protestiäänen nykymenolle. Hän vastasi, että valitse itse. Ja näin tein. Olen reilu nelikymppinen, akateeminen perheenäiti. Tuplamaisteri, esimiesasemassa. Totaalisen kyllästynyt nykymenoon. Olen yleensä äänestyskäyttäytymiseltäni konservatiivinen keskustan/oikeiston kannattaja. Hyvin yhteiskunnallisesti valveutunut. Äänestän aina.
Ehkäpä sinä tai Krista tiedätte montakin persuja äänestänyttä, he vaan eivät ole sitä teille kertoneet.
[/quote]
No, minä olen myös melkein nelikymppinen tuplamaisteri, työskentelen julkisella johtotehtävissä. Ja politiikkaa olen seurannut lapsesta, jo kotini oli poliittinen ja äitini riehui kunnallispolitiikassa. Valitettava seuraus tietysti on se, että olen jokseenkin kyynistynyt. En usko mihinkään, mutta toisaalta en näe missään mörköjäkään.
Ja minä äänestin persuja. Samoin äänesti akateemisesti koulutettu mieheni. Vanhemmatkin taisi äänestää ja se on paljon, koska äitini oli melkein 30 vuotta toisen puolueen jäsenkirjalla ja puolueaktiivi. Miksi? Protestina ja vähän piruuttaan vihervasemmistolle. Kososet saa ihmetellä.:)
Hei, Hakkarainen sai yli 5000 ääntä. Mä en pääse tästä ihan heti yli...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:02"]Kysyin mieheltäni ennen äänestyspäätöstä, otanko riskin ja annan protestiäänen nykymenolle. Hän vastasi, että valitse itse. Ja näin tein. Olen reilu nelikymppinen, akateeminen perheenäiti. Tuplamaisteri, esimiesasemassa. Totaalisen kyllästynyt nykymenoon. Olen yleensä äänestyskäyttäytymiseltäni konservatiivinen keskustan/oikeiston kannattaja. Hyvin yhteiskunnallisesti valveutunut. Äänestän aina. Ehkäpä sinä tai Krista tiedätte montakin persuja äänestänyttä, he vaan eivät ole sitä teille kertoneet. [/quote] No mitä odotat Persujen tuovan tilalle? Vai oliko ihan puhdas protestiääni?
[/quote]
Tilalle kiitos melkein mitä vaan, muttei nykymenoon kaltaista juupas-eipäs politiikkaa. Kuten joku vastaaja edelläkin olen todella kyllästynyt hyssyttelyyn ja hyysäämiseen. Haluan verorahoille vastinetta. Mikä pakko meidän on vastaanottaa kaikki karvakädet (lue: tummakutriset, nuoret kikkarapäät Turkista tai sen lähialueilta) ostoskeskuksiin norkoilemaan? Mikä pakko meidän on syytää satoja miljardeja EU:lle, kun emme kertakaikkiaan parinkymmenen jäsenyysvuoden aikana ole oppineet hakemaan/neuvottelemaan sieltä omaamme pois. Olemmehan vuodesta toiseen EU:n suurimpia nettomaksajia. Kuntien kurjistaminen on myös loputtava: joku tolkku noihin vaatimuksiin, joita valtio työntää rahapulassaan kuntien hoidettavaksi. Tässäpä näitä nyt alkuunsa.
nro2
[/quote]
Veikkaatko että Hakkarainen et co porukalta onnistuu tämä - keskitasoa vaativampi -politikointi?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:52"]Kyllä nämä vaalit osoittivat sen, että elämme täällä Helsingissä onnellisessa kuplassa. Sitä pitää itseään ihan keskivertokansalaisena (ydinperhe, 2 lasta, ok tulot, peruskivat duunit molemmilla), sillä suurin osa tutuista ja ystäväpiiristä elää samanlaista elämää.
Kaveriperheiden kanssa puhumme kyllä politiikasta, enkä tunne ketään, joka olisi äänestänyt persuja tai edes keskustaa (okei, eräs sukulaismies on vannoutunut kepulainen, mutta he asuvat maalla).
Olen ihmeissäni vaalituloksesta. Meillä on näemmä monta eri todellisuutta ja kansan syvät rivit ovat todella syvät.
[/quote]
Minusta on huolestuttavaa että sinäkin ihan tavallinen työssäkäyvä perheellinen ihminen ajattelet kaikkien elelevän samantapaisesti ja viettävän samanlaista elämää kuin sinä. En tarkoita tätä pahalla. Hyvä kun vaalitulos aukaisee silmiä. Kun oma napa on turvattu niin ei tule ajatelleeksi ettei kaikilla muilla ole asiat yhtä hyvin.
Nro 2 voisi vielä lisätä, ettei ole asiaa, josta en voisi mieheni kanssa keskustella. Olen korkeammin koulutettu kuin hän, ansaitsen kolmanneksen enemmän. Mieheni ottaa perheestänne nykyisin enemmän vastuuta kuin minä työni vaativuuden vuoksi, joten älkääpäs liian kärkkäästi yleistäkö. Ja ei suinkaan, mieheni ei äänestänyt persuja, hän tuki avoimesti toisen puolueen naisehdokasta.
Itse olen sitä mieltä, että mikäli persut saisivat listoilleen nykyistä enemmän fiksuja ihmisiä, olisivat he vaalivoittajia seuraavissa vaaleissa ja Soinista tulisi pääministeri. Nykyisin kuitenkin ollaan vielä sitä mieltä, että on häpeä äänestää persuja. Näinhän ap:n ja Kristankin kaverit ajattelevat :)
Ei taida vaan kertoa teille koska ajattelee omilla aivoillaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:11"]
Eiköhän ne äänestäjät muutamaa kajahtanutta lukuunottamatta löydy lähiöbaarien asiakaskunnasta ja jotain elämämkoulululaisrötöstelijöitä. En ihmettele ettei niitä normaalien ihmisten tuttavapiiristä löydy.
[/quote]
Uskomaton väite. Lähiöbaarin porukka ei äänestä yhtään enempää kuin aikaisemminkaan. Persujen äänestäjät on tutkimusten mukaan ihan omillaan toimeentulevaa porukkaa, paremmin tienaavia kuin vasemmistopuolueiden, Keskustan tai vaikka Vihreiden. Itse tiedän monta salapersua ja kaikki ovat töissä, monet hyväpalkkaisiakin. Julkipersut on enemmän duunarisakkia, mutta eivät todellakaan mitään alkoholisteja vaan ikänsä töissä olleita.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:31"]Ei taida vaan kertoa teille koska ajattelee omilla aivoillaan.
[/quote]
Mikä syy ja seuraussuhde tuo on? Jos ajattelee omilla aivoillaan muttei uskalla kertoa muille?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:29"]
[/quote]
Mitä sitten luuletko että se on ainoa joka pääsee läpi koska sillä on hyvä vaikutusvalta. Suurin osa stubbin äänistä on sen somehuorailun ansiota hakkarainan taas tekee omalla paikkakunnallaan henkilökohtaisempaa työtä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:29"]
[/quote]
Mitä sitten luuletko että se on ainoa joka pääsee läpi koska sillä on hyvä vaikutusvalta. Suurin osa stubbin äänistä on sen somehuorailun ansiota hakkarainan taas tekee omalla paikkakunnallaan henkilökohtaisempaa työtä.
[/quote]
Määrittele vaikutusvalta?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:07"]Kyllä Kristankin lähipiirissä oli persuja äänestäneitä mutta he eivät voi sitä sanoa ääneen sosiaalisen paineen vuoksi. [/quote] Ei välttämättä. Helsingin keskustassa aika vähän äänesti PS:ää...
[/quote]
Tarkistin vaalit.fi:stä. Perussuomalaiset saivat Helsingistä reilut 40000 ääntä eli reilut 11%.
[/quote]
Niin? Ja sekö meinaa että Kososenkin lähipiirissä on pakko olla persuja?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:11"]
Eiköhän ne äänestäjät muutamaa kajahtanutta lukuunottamatta löydy lähiöbaarien asiakaskunnasta ja jotain elämämkoulululaisrötöstelijöitä. En ihmettele ettei niitä normaalien ihmisten tuttavapiiristä löydy.
[/quote]
Luuletko todella, että ne lähiöbaarien elämäm koululaiset käyvät äänestämässä?
34-vuotias tradenomi, äiti, pankkivirkailija, kiinnostunut politiikasta, en rasisti, mutta maahanmuuttokriittinen, ystävänä maahanmuuttajia, homoja, transsukupuolisia. Hyväksyn heidät täysivaltaisina ihmisinä, en kaikkia lakimuutoksia juridisista syistä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:07"]Kyllä Kristankin lähipiirissä oli persuja äänestäneitä mutta he eivät voi sitä sanoa ääneen sosiaalisen paineen vuoksi.
[/quote]
Tässä itseasiassa on yksi syy Kokoomuksen käsittämättömälle menestykselle. Siis sosiaalinen paine, ilman salaista henkilökohtaista ratkaisua.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:49"]
Jokaisessa suomalaisessa taitaa asua pieni rasistin poikanen. Miten voin äänestää puoluetta, joka sallii Teuvo Hakkaraisen tölväykset...puhumattakaan James Hirvisaaren.
[/quote]
Miten voi äänestää puoluetta, joka sallii Laura Rädyn tölväykset?