Ketä nuo persuja äänestävät ihmiset sitten oikein ovat?
Jos Krista Kosonen ei tunne ketään, minä en tunne ketään, lähipiirissäni kukaan ei tunne ketään. Kannatusprosentti persuilla kuitenkin kohtuullinen, joten pakostakin jonkun on pakko heitä äänestää.
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:21"]
Kaikki persujen äänestäjät muka korkeasti koulutettuja...ja lehmät lentää. Mamut ovat paljon halutumpaa deittiseuraa ja sekös ärsyttää. Sen takia ne haluaa ne pois. Mamunaisiakaan ei oikein suomalaiset miehet kiinnosta. Jos naiset saisi päättää niin suomeen otettaisiin heti ainakin miljoona miestä afrikasta yms.
[/quote]
IMO jos naiset saisivat päättää, tänne otettaisiin muualta vain naisia ja lapsia. Raiskaus- ja väkivaltatilastot saattaisivat muuttua kumman paljon.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:11"]Eiköhän ne äänestäjät muutamaa kajahtanutta lukuunottamatta löydy lähiöbaarien asiakaskunnasta ja jotain elämämkoulululaisrötöstelijöitä. En ihmettele ettei niitä normaalien ihmisten tuttavapiiristä löydy.
[/quote]
elämämkoululaiset ei äänestä. Liikaa vaivaa kaiken sen ryyppäämisen keskellä
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:31"]Ei taida vaan kertoa teille koska ajattelee omilla aivoillaan. [/quote] Mikä syy ja seuraussuhde tuo on? Jos ajattelee omilla aivoillaan muttei uskalla kertoa muille?
[/quote]
Eriäviä mielipiteitä paheksutaan voimakkaasti näiden "suvaitsevien" piireissä. En minäkään välttämättä kertoisi jos tietäisin sen aiheuttavan vihaa ja riitoja. Helpompaa vaan antaa olla. Onneksi kuitenkin on vaalisalaisuus mahdollista niin se tuo turvaa. Eri syitä on lukuisia.
Meidän perheessä ja lähisuvussa lähes kaikki äänesti perussuomalaisia, muutama jaksoi vielä äänestää kokoomusta ja yksi demareita joka on saanut sen jo äidinmaidossa. Meitä on filosofian tohtoria ja maisteria, insinööriä, diplomi-insinööriä, kauppatieteilijöitä, lähihoitaja, varastomies ja muutama vielä korkeakouluopiskelija. Kaikki työikäiset töissäkäyviä ja osa jo eläkeläisiä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:29"]
Hei, Hakkarainen sai yli 5000 ääntä. Mä en pääse tästä ihan heti yli...
[/quote]
Mitä sitten luuletko että se on ainoa joka pääsee läpi koska sillä on hyvä vaikutusvalta. Suurin osa stubbin äänistä on sen somehuorailun ansiota hakkarainan taas tekee omalla paikkakunnallaan henkilökohtaisempaa työtä.
[/quote]
Pikkaisen nyt puhut älyllisesti ja saavutuksiltaan eri tason politikoista. Vaikkei Stubb ihan onnistunutkaan tässä vajaan vuoden mittaisessa pestissään, niin kyllähän hänen poliittiset kykynsä, ulkopoliittinen tietämyksensä, sivistyksensä, ylipäätään pätevyytensä politiikassa on pikkasen eri tasoa kun tällä känniördäävällä vitsillä, jonka saavutus on neljän vuoden kansanedustajana se, että juoma on vaihtunut kossusta konjakkiin. Ja sekin meidän kaikkien veronmaksajien kustannuksella. Hakkarainen on häpeäksi koko eduskunnalle. En keksi yhtä ainutta positiivista asiaa, mitä hän on mandaattinsa eteen tehnyt tai saanut aikaan. Ja 5000 äänestää. Kyllä jumalauta suomijuntit on idiootteja. IDIOOTTEJA!
Minä äänestin. Sosiiaalialalla olen esimiestehtävissä ja ikää on nelkyt ja risat.
Äänestin perussuomalaisia. Asun pk-seudulla omistusasunnossa ja olen arvokonservatiivi. Perheemme yhteenlasketut vuositulot n 130 000€. Olen kyllästynyt nykyiseen menoon. Suurin osa lähipiiristämme on kokoomuksen kannattajia. Sosiaalisen paineen vuoksi en ole paljastanut ketä oikeasti äänestin.
minä, akateeminen nuori nainen. Ärsyttää eniten juurikin tämä hyysäyskulttuuri, eikä puoluekentällä nimeomaan ole yhtäkään muuta puoluetta, joka viitsisi edes yrittää puuttua asiaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:38"]34-vuotias tradenomi, äiti, pankkivirkailija, kiinnostunut politiikasta, en rasisti, mutta maahanmuuttokriittinen, ystävänä maahanmuuttajia, homoja, transsukupuolisia. Hyväksyn heidät täysivaltaisina ihmisinä, en kaikkia lakimuutoksia juridisista syistä.
[/quote]
Mistä "juridisista" syistä? ;-)
Kyllä nämä vaalit osoittivat sen, että elämme täällä Helsingissä onnellisessa kuplassa. Sitä pitää itseään ihan keskivertokansalaisena (ydinperhe, 2 lasta, ok tulot, peruskivat duunit molemmilla), sillä suurin osa tutuista ja ystäväpiiristä elää samanlaista elämää.
Kaveriperheiden kanssa puhumme kyllä politiikasta, enkä tunne ketään, joka olisi äänestänyt persuja tai edes keskustaa (okei, eräs sukulaismies on vannoutunut kepulainen, mutta he asuvat maalla).
Olen ihmeissäni vaalituloksesta. Meillä on näemmä monta eri todellisuutta ja kansan syvät rivit ovat todella syvät.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:09"]
Helsingin keskustassa aika vähän äänesti PS:ää...
[/quote]
Niin teki. Keskustassa äänestettiin Kokoomusta ja Vihreitä. Sen sijaan Jakomäessä ja Vuosaaressa, siis siellä missä mamut asuvat, Persut olivat suurin puolue. Mistähän mahtaa johtua..
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:31"]Ei taida vaan kertoa teille koska ajattelee omilla aivoillaan. [/quote] Mikä syy ja seuraussuhde tuo on? Jos ajattelee omilla aivoillaan muttei uskalla kertoa muille?
[/quote]
Eriäviä mielipiteitä paheksutaan voimakkaasti näiden "suvaitsevien" piireissä. En minäkään välttämättä kertoisi jos tietäisin sen aiheuttavan vihaa ja riitoja. Helpompaa vaan antaa olla. Onneksi kuitenkin on vaalisalaisuus mahdollista niin se tuo turvaa. Eri syitä on lukuisia.
[/quote]
Niin eli siis pelkää seistä oman mielipiteensä takana julkisesti?
Mun tuttavapiiristä löytyy persujen kannattajia. Ahdasmielisiä duunareita, jotka asuvat tuppukylässä eivätkä viihdy edes ulkomailla. Ennustin että äänestävät persuja ja niinhän se oli. Eivät ole mulle sukua, vaan mun miehelle.
Tunnen kaikkien puolueiden kannattajia. Olen itse 30-vuotias FM, kulttuurialalla työssä. Tosin en asu Helsingissä. Perussuomalaisten kannattajia on ainakin vanhoissa yliopistokavereissa, naapureissa, joissakin vanhemmissa sukulaisissa, satunnaisemmissa tuttavissa, harrastuksen myötä tutuiksi tulleissa. Vain työpaikalla ei kukaan tunnusta. Itse asiassa varmaan kaikkein oudoimmiksi ovat jääneet demarien kannattajat, heitä en tunne ilmeisesti kuin muutaman.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:21"]
No jos yhtään katsotte Perussuomalaisten läpimenneitten uusien kansanedustajien koulutustaustoja niin sieltä löytyy lakimiestä, diplomi-insinööriä, kasvatustieteilijää. Ei elämänkoululaiset tällaisia äänestä, vaan luultavasti koulutetut ihmiset. Luultavasti myös nuoret ovat äänestäneet ikäisiään nuoria, nyt läpi pääsi muutamakin alle kolmekymppinen/kolmekymppinen. Totuus lienee se, että Perussuomalaisten äänestäjissä on paljon tavallisia, koulutettuja ihmisiä.
[/quote]
Näin on. Kunhan nyt vaalitappiossaan kiehuvat punikit ja muut minipuolueiden vässykät vain jaksavat ruikuttaa.
Minäkin teknisellä alalla oleva koulutettu 40-kymppinen, tulot n. 80k€/vuosi, äänestin persuja. Nykytouhu kyllästyttää ja nämä vuosikymmenien kepusdpkokkare-kokeiluhalllitukset alkaa riittämään.
[/quote]
Persuille meni minunkin ääneni (olen lukion lehtori).
Avaus kertoo vain siitä, että monella meistä on oikeasti hyvin suppea elämänpiiri. Omassa tuttavapiirissäkään ei ole ketään, joka olisi kertonut äänestäneensä persuja, mutta varmaan sielläkin on joku "kaappipersu". Some ja valikoitunut lähipiiri antavat sen kuvan, että "kukaan" ei oikeasti äänestä persuja, mutta oikeasti tässä maassa on lähes joka viides täysi-ikäinen tehnyt päätöksen antaa äänensä perussuomalaiselle ehdokkaalle. Kannattaa lähinnä miettiä sitä, että onko vika muissa vai omassa näkökulmassa elämään.
30v, taiteellisella alalla oleva nainen.
Helsingin Jakomäessä oli persujen koju ennen vaaleja. Alueen maine on ikävä.
Oletan, että valtaosa äänestäjistä on kouluttamatonta ja usein iäkästä. Rasistit ovat joukon jatkeena.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:02"]Kysyin mieheltäni ennen äänestyspäätöstä, otanko riskin ja annan protestiäänen nykymenolle. Hän vastasi, että valitse itse. Ja näin tein. Olen reilu nelikymppinen, akateeminen perheenäiti. Tuplamaisteri, esimiesasemassa. Totaalisen kyllästynyt nykymenoon. Olen yleensä äänestyskäyttäytymiseltäni konservatiivinen keskustan/oikeiston kannattaja. Hyvin yhteiskunnallisesti valveutunut. Äänestän aina. Ehkäpä sinä tai Krista tiedätte montakin persuja äänestänyttä, he vaan eivät ole sitä teille kertoneet. [/quote] Kysyit mieheltäsi. - Olet siis sisäistänyt persujen arvomaailman täydellisesti.
[/quote]
Eikö täällä ollut juuri eilen ketju, jossa av-mammat kilvan kertoivat kuinka he eivät voisi kuvitellakaan etteivät keskustelisi mihensä kanssa politiikasta ja että molemmat äänestävät vihreitä...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:11"]
Eiköhän ne äänestäjät muutamaa kajahtanutta lukuunottamatta löydy lähiöbaarien asiakaskunnasta ja jotain elämämkoulululaisrötöstelijöitä. En ihmettele ettei niitä normaalien ihmisten tuttavapiiristä löydy.
[/quote]
Persut voittivat varsinaisen vaalipäivän äänissä. Tuota mantraa että persut olisivat lähiöbaarin änkyröitä on hoettu nyt jo neljä vuotta. Käyvätkö ne lähiöbaarin asiakaskunta sunnuntaina krapulassa äänestämässä? Mietippä sitä.