Kerro mitä ihanaa on poikalapsessa?
Sain tietää, että odotan poikaa ja omaksikin yllätyksekseni olinkin ilmeisesti toivonut tyttöä, koska olen hieman surullinen ja jotenkin pettynyt (ymmärrän kyllä hävetä)... Ihana tyttö minulla jo on ja järjen tasolla olen iloinen, että saan kokea myös millaista on olla pojan äiti.
Kerro mitä ihanaa on poikalapsissa!
Kommentit (67)
Miksi pienistä poikalapsista puhutaan pikkumiehinä?
Ei kai kukaan täysjärkinen kutsu pieniä tyttölapsiakaan pikkunaisiksi?
Kyllä ovat naiset sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:37"]
Olen ihan samaa mieltä ja en esim. pue tyttöäni erityisen tyttömäisesti ja olen oikein tyytyväinen hänen leikkiessään varsin sukupuolineutraaleja leikkejä. Ehkä eniten tuossa poika-asiassa ahdistaakin se, että koen juuri pojille sen "sallitun" lokeron olevan paljon suppeampi kuin tytöille varsinkin hieman vanhempana. Esim. tytöt voivat pelata tietokonepelejä tai harrastaa jääkiekkoa, poikien "pitäisi" olla jotenkin "äijämäisiä" ja en tykkää sellaisesta yhtään...
Kiitos vastauksestasi!
Aloittanut
[/quote]
Eli lokeron pojallesi väännät - sinä itse. Muuta ajattelutapaasi.
Lisään vielä aiempaan tekstiini, että pojat myös avartavat maailmaa eri lailla. Tulee katsottua esim. koulumaailmaa eri vinkkelistä: se mikä saa tytöt näyttämään parhaat puolensa, voikin latistaa pojat. Näkee sen, että on ok leikata tytölle lyhyet hiukset ja laittaa siniset housut jalkaan, mutta pojalle pinkki hame ja pitkä tukka eivät olekaan yleisesti hyväksyttyjä. Sitä pohtii myös, että poikein syrjäytymisriski on kamalan paljon suurempi jne. Nämä tulevat lähemmäksi, jos aiemmin on vain tiedostanut ne.
Ja samalla pääsee itse kurkistamaan lähempää poikien maailmaa positiiviseltakin kannalta :)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:44"]
Ja ympäristö alkaa välittömästi myös tarjota jo syntymättömälle vauvalle sitä kapoista "äijä"lokeroa. Herranjestas, toinen ei ole vielä nähnyt edes päivänvaloa... Ihailen paljon sellaisten kohteliaiden ja herkkien (?) poikien äitejä, taidan pyytää sellaisilta jonkun kurssin.
Aloittanut
[/quote]
Vieraampien ihmisten kommentit olen sivuuttanut, mutta jos joku läheisempi ihminen on kommentoinut jotain lokeroivaa, olen siitä huomauttanut. Aika harvoin niitä lokeroivia kommentteja on kyllä tullut. Ihmiset kyllä huomaavat senkin, miten vanhemmat suhtautuvat lapsen kasvattamiseen.
2
Minulla on tyttö ja poika jotka ovat jo nyt teinejä.
Poika on rauhallinen ja paljon mutkattomampi eikä ärsytä tahallaan.
Ja pojan mielestä "äiti on maailman ihanin" ja joka päivä halii ja höpöttää :)
Mä mietin samoja asioita kuin ap, odottaessani poikaa. Mulla oli ennestään tyttö. Epäilin, että voiko poikavauvaa rakastaa kuin tyttöä. Mutta sitten kun sai sen poikavauvan syliin ja sitä alkoi hoitaa... Parin päivän päästä jo ihmettelin äidilleni, että kun en tiennyt, että poikavauvat on näin ihania. Nyt poikani on elämäni valo ja paljon helpompi kuin tyttöni, jota tietenkin rakastan yhtä paljon. Älä huoli, mä uskon että sullekin käy näin ♡.♡
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:58"]
Mä en haluaisi poikalasta... tekisin varmaan abortin johonkin syyhyn vedoten jos saisin tietää odottavani poikaa.
[/quote]
Jaa taidat olla yh-äidin kasvattama? Hylkäskö isi pienenä vai käyttikö sukulaismies hyväksi? toivottavasti et saa yhtäkään lasta ikinä.
Jos olisit saanut tietää vasta hänen synnyttyään, pettymyksesi olisi saattanut humahtaa saman tien pois, kuten minulla kävi, koska oli niin ihana pitää sitä pientä lastaan sylissään, omasta pojasta, esikoisesta tuli niiiiin rakas niin nopeasti ja itse olen ihminen jolle vielä 10 vuotta aiemmin olisi ollut aivan kamalaa saada poikalapsi (tiettyjä kokemuksia takana, jotka ehkä selittää miksi). Onneksi olin kypsynyt ja poikani herätti ne suuret äidinrakkauden tunteet tosi nopeasti. Tyttöjäkin sittemmin sain.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:08"]
Mä en haluaisi poikalasta... tekisin varmaan abortin johonkin syyhyn vedoten jos saisin tietää odottavani poikaa.
[/quote]
Jaa taidat olla yh-äidin kasvattama? Hylkäskö isi pienenä vai käyttikö sukulaismies hyväksi? toivottavasti et saa yhtäkään lasta ikinä.
[/quote]
Ei ole mitään tuollaisia traumoja, vanhempani ovat edelleen yhdessä. Poikalapset vaan ovat paljon inhottavampia ja vähemmän rakastettavia kuin suloiset tyttölapset.
Pojassa on ihan yhtä paljon ihanaa kuin tytössäkin. Tytöt ehkä hieman vaikeampia joissain asioissa kuin pojat ja toisinpäin. Lapsi kuin lapsi yhtä ihania ja rakastettavia oli sitten tyttö tai poika. :)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:59"]
Minulla on tyttö ja poika jotka ovat jo nyt teinejä.
Poika on rauhallinen ja paljon mutkattomampi eikä ärsytä tahallaan.
[/quote]
Ja näin tuli taas todistettua, että pojat on vaan niin paljon parempia. Mitä olisikaan elämä, jos isä olisi läsnä niin kuin äiti - ja kokisi tyttärensä niin paljon ihanammaksi (ei niin aikuista vanhempaa etteikö nuoren toista sukupuolta olevan ihailu sykähdyttäisi) - ja isän vaikutusvaltaa ja ohjausta vastaan joutuisivat pojat tekemään pesäeroa syömishäiriöillä jne. Nyt pojat voivat aina avioliittoon asti nauttia äidin suosiosta, tekemättä siihen mitään pesäeroa (isiä ei mailla halmeilla yleensä olekaan), tytöt sen sijaan joutuvat ratkaisemaan suhteensa äitiin viimeistään siinä vaiheessa, kun tytön rinnat lyövät miesten ihailussa äidin vastaavat. Hankalat (äidin kanssa kilpailevat) tytöt vieroitetaan ja karkoitetaan, ihania poikia hellitään. Tyttöhän ärsyttää tahallaan, tietenkin - eihän hänellä muuten mitään paikkaa maailmassa olisikaan. Rakkaat tytöt, tukekaa toisianne, perheenne ei sitä tee.
[/quote]
Meillä on isä, joka rakastaa tyttäriään ja kolme aivan loistavaa tyttöä, jotka tekevät mitä haluavat, kun toiset tekevät, mitä osaavat. Olen onnellinen ja ylpeä ja voin luottaa siihen, että he pärjäävät :)
Meillä oli ensin kolme poikaa ja sitten meille syntyi kauan kaivattu tyttö. Tyttömme on ihana, mutta kyllä pojat vasta ovat ihania! Suoria, rehellisiä ja valatavan reiluja. Kaveriporukassa liikutaan ja puuhataan. Nyt viisivuotiaassa tytössäni näkyy jo tyttöjen best friend-maailma, prinsessa hömpötys ym. Sekä pojat että tytöt ovat ihania ja kun lapsi on oma hän on aina rakas! Tällä kokemuksella sanoisin, että pojat ovat helpompia.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:08"]
[/quote]
[/quote]
Minä olen fiksun ja empaattisen yh-äidin kasvattama, enkä todellakaan kirjoittelisi lainaamasi kommentin kaltaisia sairaita lauseita, enkä toisaalta myöskään noin ilkeitä ja sairaita yleistyksiä, joita itse kirjoitit.
Mikä ihme siinäkin on, että yksinhuoltajia pitää haukkua joka käänteessä.
[/quote]
Jaa tuoko oli sairasta, ei suinkaan.se että joku abortoisi lapsen jos se on poika
Sori jos loukkadin tunteitasi, mutta tuosta poikien vihaajasta tuli mieleen Ihminen jonka joku miehille kaykera on kasvattanu.
Pojassa on kaikki hyvää! Samoin tytössä! Ja mieti, te saatte jopa molemmat. :)
Olin varma että saan tytön ja hetki kesti sulatella kun rakenneultrassa näkyikin selvästi pojan sukukalleudet. :) Piti alkaa selvittää mieluisia pojan nimiä ja suhtautua siihen että poika tulee.
Olipa tyhmää erikseen käydä läpi asiaa ikäänkuin se olisi joku kriisi. Kaikki ne tunteet sulaa pois kun ensimmäistä kertaa näkee vauvansa. Hormoonihuuruissani itkin monta päivää sitä että alussa toivoin tyttöä, sillä poikani on täydellinen ja juuri oikea lapsi minulle.
2,5v pojallani on pitkä tukka, eikä niitä sinisiä autonkuvilla varustettuja vaatteita, vaan nättejä värikkäitä unisex vaatteita. Kotona on nukkeja, sekä pari autolelua. Paljon legoja ja sekalaisia leluja.
Mekkoja ei sentään käytetä, mutta en näe mitään eroa siinä onko lapsi tyttö vai poika. Hän on vain minun lapseni ja se siitä.
Vasta tulevaisuus näyttää paremmin että onko hän miten "poikamainen" vai kiinnostaako myös feminiinisinä pidetyt leikit ja puuhat enemmän.
Ihan lasta kuunnellen tässä mennään ja sallitaan kaikki mistä hän vain tykkää.
Pojissa siis on paljon ihanaa, ja oma lapsi on aina rakas. Toista suunnitellaan, ja oikeastaan toivon hänestäkin ehkä poikaa, koska tämä ensimmäinen on niin hyväksi havaittu pakkaus. :)
Loppujenlopuksi en taitaisi kestää prinsessahömppää kovin hyvin jos tulisi tyttö ja hän sattuisi sellaisesta juuri tykkäämään.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:44"]
Ja ympäristö alkaa välittömästi myös tarjota jo syntymättömälle vauvalle sitä kapoista "äijä"lokeroa. Herranjestas, toinen ei ole vielä nähnyt edes päivänvaloa... Ihailen paljon sellaisten kohteliaiden ja herkkien (?) poikien äitejä, taidan pyytää sellaisilta jonkun kurssin.
Aloittanut
[/quote]
Vieraampien ihmisten kommentit olen sivuuttanut, mutta jos joku läheisempi ihminen on kommentoinut jotain lokeroivaa, olen siitä huomauttanut. Aika harvoin niitä lokeroivia kommentteja on kyllä tullut. Ihmiset kyllä huomaavat senkin, miten vanhemmat suhtautuvat lapsen kasvattamiseen.
2
[/quote]
No eivät kyllä aina huomaa... esim. mun anoppi on erittäin vanhakantainen ja rajoittunut siinä, mitä tytön tulee olla. Alkaen siitä, että vaatteiden pitää olla punaisia ja pinkkejä, lelut tietynlaisia, vain tietyt koulut ja ammatit käy, jopa syöminen on rajoitettua - poikalapsenlapset saa syödä mitä vaan ja niin paljon kuin jaksaa, tytöt saavat vähän ja perään luennon naisesta, joka söi niin paljon että vatsa halkesi. Olen kyllä sanonut anopille, että huomaatko miten kohtelet lapsia eri tavoin.
Miksi pojilla on "sukukalleudet" mutta tytöillä ei mitään?
Kyllä se pippeli on kaikista ihanin asia maailmassa. Etenkin erektiossa oleva.
[quote author="K" time="20.04.2015 klo 22:03"]
Hirveästi täällä puhutaan poikalasten erektiosta. Jos kyseessä olisi pikkutytön sukuelinten turpoaminen, täällä huudeltaisiin pervoa ja sairasta pedofiilia.
Muutenkin tosi ikäviä kommentteja, puolilta ja toisin.
Just sayin'.
[/quote]
öö.... mikä osa tyttöjen pimpistä turpoaa?
Mun pojat on jo isoja, mutta edelleenkin vietän poikien kanssa paljon aikaa; yhden kanssa seinäkiipeillen, toisen kanssa soitetaan urkuja ja kolmannen kanssa käydään salilla. Lisäksi käydään lenkillä ja pelataan lautapelejä, lauletaan singstaria, käydään leffassa jne. Värjään myös hiukset jne. :)