Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuiset uuteen viikkoon

18.09.2006 |

Heipat!

En löytänyt huhtikuisille vielä tämän viikon aloitusta, toivottavasti en ollut " puusilmä" .

Meillä on tänään np-ultra, pikkuisen jännittää, vaikka viime viikolla pääsimmekin mukavan neuvolalääkärin toimesta pikkuista jo kurkkailemaan. Toivottavasti kaikki on edelleen tuolla masussa ok.

Eilen olimme lähdössä kummilikan synttäreille ja mulle tuli ongelma... ainoat sopivat farkut olivat pesussa ja mitkään muut housut eivät enää mahdu kunnolla kiinni. Joten ongelma ratkaistiin pitämällä farkkujen napit auki pitkän paidan alla. Onneksi nuo pitkät T-paidat ovat jälleen muotia :).

Täytyy ilmeisesti tällä viikolla lähteä ostamaan isompia housuja... Kotona onneksi voi pitää venyviä ja vanuvia jazzhousuja tai verkkareita, mutta töihin tai kylään niillä ei oikein kehtaa lähteä. Lueskelin tuosta viikonlopun ketjusta tuosta Belly Beltistä, kuullosti sekin aika hyvältä vaihtoehdolta, joten täytyypä illemmalla tutkailla mistä sen sais näppärimmin tilattua.

Mutta nyt täytyy jatkaa töiden tekemistä, vaikka keskittyminen ei juuri tänä maanantaina olekaan parhaimmillaan, koko ajan tulee vilkuiltua kelloa ja laskettua tunteja koska pitää sairaalalle lähteä. Kerroin asiasta pomolle viime viikolla, muut täällä töissä eivät mun raskaudesta vielä tiedä, jos sais asian pidettyä omana tietona vielä muutaman viikon. (Tosin on ainakin yksi kollega huomannut mun pyöristymisen, kun perjantaina jo vinkkasi hyväksi havaitsemastaan dieetistä ;)...)

Hyvää uuden viikon alkua kaikille!

T: Mysteria 11+5

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin äsken pitkän pätkän tekstiä kunnes esikoinen pääsi käsiksi näppäimistöön ja se hävisi. ARGH!

Toivottavasti se nyt ei kummittele missään...

no, pääpiirteet tässä.

Eilen olin neuvolalääkärissä ja ultran mukaan vauveli oli 7+6 kokoinen.

Menkkojen mukaan viikot on 9+2. Kierto ennen raskautta oli 34.

Laskettu aika siirtyi 21 päivästä 30:neen.

Katsotaan nyt mitä np-ultra sanoo. Viikkoja on silloin 14+3/13+0

Sekin täytyy tehdä yksityisellä kun kotikunta ei tarjoa kuin rakenneultran.

Lähinnä menemme siksi kun meidän ensimmäinen vauvamme oli niin sairas ettei ollut kuin keskeytys vaihtoehto. Sekin huomattiin vasta rakenneultrassa. Pojasta kävimme np-ultran ja rakenteen lisäksi yhden ylimääräisen kerran ja hyvältä näytti. Mahdollisuus on 1/4 mutta toivon parasta.

Kuvotus on jokapäiväinen vieras. Varsinaista oksentelua ei luojan kiitos ole. Yöt tulee nukuttua tosi sikeästi.Mies juuri aamulla toivoi omaavansa yhtä hyvät unenlahjat...

Täällä on jollain kakkat housussa ja se en ole minä joten...

Papaija 9+3 ja poika 1v2kk

Vierailija
22/46 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan ehtiä nopeesti kirjoittamaan jotain kun lapset on rauhoittunut katsomaan videoita.

Täällä viikkoja kasassa 11+6 ja neuvolassa kävin viime viikolla ekan kerran. np-ultra olis ensi viikon maanantaina ja kuten näköjään kaikki muutkin en millään malttais odottaa. Ei ole uskaltanut kovasti huudella raskaudesta kenellekään ennen tuota ultraa vaikka tuskin on enää mikään salaisuus koska vatsa on niin iso että vähän tyhmempikin huomaa jo.

Paha olo on jo helpottanut nyt vaan enää väsyttää ihan vietävästi eikä yhtään mitään saa aikaiseksi. Meillä jo vanhemmat lapset (4 ja 2 vee) on huomannut että äiti on vähän saamaton.

Itse ajattelin kanssa rakenne ultrassa kysyä sukupuolta vaikka sillä ei mitään merkitystä olekaan mutta kahden pojan äitinä se tyttökin kyllä kelpaisi mutta pääasia on että kaikki olisi hyvin!

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa ja vähän siistimään paikkoja jottei koko päivä mene lepäilyksi!

Tsemppiä kaikille, kohta ollaan jo paljon viisaampia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat!

Aloittelin eilen tätä ketjua jännäämällä, mitä ultrassa tapahtuu. Kaikki oli ok, niskaturvotuksesta ei ollut tietoa ja kovasti oli pikkuisella välillä vauhti päällä, kun häntä melkein puolisen tuntia tarkasteltiin. Itsepäinenkin osasi olla heti pienenä eli loppuvaiheessa hän sitten päätti jämähtää paikalleen naama laitetta kohti ja tovin jos toisenkin sai lääkäri tuuppia ennenkuin hän suostui liikahtamaan hieman parempaan asentoon tutkimuksia ajatellen.

Yksi suuri ylläri eilen kuitenkin tuli eli siirryin kerta heitolla raskausviikolta 11+ viikolle 13+ :). Pikkukaveri onkin reilun viikon suurempi kuin menkkojen mukaan luultiin ja tämän vuoksi laskettu aika siirtyi maaliskuuhun (sopivasti synnäriruuhkiin, kuten kätilö naureskeli). Toivottavasti saan kuitenkin Joikkulin tapaan pysytellä täällä huhtikuisissa, kun alkuperäinen laskettu aika olisi ollut 4.4.07.

Eipä siis ihme, etteivät ne housut enää oikein meinaa mennä kiinni, tilasin sitten eilen illalla sen Belly Beltin, toivottavasti se saapuu vielä tällä viikolla, kuten luvattiin.

Ensi viikonloppuna olisi sitten edessä kertominen tuleville isovanhemmille ja muille lähisukulaisille, tää vauva on mun porukoiden (ja kaikkien äidin sisarusten = koko sen puoleisen suvun) ensimmäinen lapsenlapsi, miehen porukoille jo neljäs eli taidetaan aloittaa tuolta " helpommasta" päästä kertomalla ensin appivanhemmille ;). Jollen nimittäin pahasti erehdy, niin sekä oma äiti että kaikki sen puolen tädit hurahtavat asiasta saman tien...

Hyvää viikon jatkoa toivotellen,

Mysteria 13+2

Vierailija
24/46 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla ollut seuraavia oireita: aivan yllättäen tuntu kuin näkö olis sumentunut. oli olo kuin olis katsonut ihan kirkkaaseen valoon, tosi outo!! migreenistä en ole ikinä kärsinyt, tänä aamuna tosin heräsin päänsärkyyn. kaipa tämä voi olla oireilua huonoista hartioistakin.. olis " kiva" kuulla jos jollakin vastaavanlaisia näköhäiriöitä.. :)

Vierailija
25/46 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatun_äippä: Mulla on migreeni, mutta se pysyi pitkään oireettomana, kunnes esikoista odottaessa, se laukesi oikein kunnolla.

Mulla migreeni alkaa näköhäiriöinä (aivan kuin kuvailit), sit alkaa kädet puutumaan ja lopuksi tulee jomova päänsärky. Olen kuullut, että toisilla migreenipotilailla kohtaukset loppuvat kokonaan raskausaikana, toisilla ne taas pahentuvat ja itse kuulun ilmeisesti tähän jälkimmäiseen ryhmään. Itse huomasin, että ison mahan kanssa ei parantunut olla hetkeäkään selällään, muuten migreeni alkoi lähes välittömästi. Näillä viikoilla ei tietty oo isosta mahasta haittaa, mut jumiutuneet hartiat ja niskat voi kans aiheuttaa migreenin tyyppistä päänsärkyä.

Hoidoksi en itse ainakaan tiennyt muuta kuin uni, kun särkylääkkeitäkään ei voi syödä (Panadol ei ainakaan mulla auta).

Kannattaa silti mainita asiasta neuvolassa, ettei kyse ole korkeasta verenpaineesta.

Vierailija
26/46 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Kirjoittelen nyt ensimmäistä kertaa tälle odotuspalstalle. Sen verran skeptinen olen ollut raskauteni suhteen, että piti käydä tuo eka neuvolla, että pystyi jotenkuten uskomaan, että vauvelihan sieltä on tulossa. Kävi niin hyvä tuurikin, että th:lla oli mahdollisuus ultratakin, joten eka kuvakin jo on :) Epäuskoinen tosiaan siksi, että 1. lapsemme sai alkunsa clomifen-hoidon tuloksena (jota ennen tuulimuna), joten enpä uskonut noin vain tulevani raskaaksi. Nyt siis 2. tulossa. Esikoistytär on 1 v 1 kk. Tunteet on kyllä heitelleet laidasta laitaan. Esikoisemme on ollut aika vaativa tapaus, eikä vileäkään nuku yöuniaan heräämättä 3-8 kertaa yössä. Oma jaksaminen siis mietityttää... Onko muita samassa jamassa? Papaijalla ainakin näytti olevan pieni taapero siellä kotona ennestään.

Kaiken päälle rakennamme ja oltuani töissä syksyn jään ensi kuussa työttömäksi. Mieheni on ollut hoitovapaalla ja olisimme mielellään jatkaneet tällälailla, mutta ku ei niin ei. Th:ni sanoikin, että on aika korkeat stressipisteet...

Tulipa hieman valituskirje, mutta ehkäpä mieliala tästä vielä nousee.

rv. 11+5

Vierailija
27/46 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pieni taapero - 1v2kk, joka nukkuu kohtuu huonosti. Käy nukkumaan klo 20. Saattaa heräillä pitkin yötä 0-3 kertaa, kunnes lopullinen aamuherätys on viimeistään klo 5.30. Tänä aamuna on esimerkiksi herätty 4.40. Viikonlopun pinoon kirjoitinkin jotakin todella pessimististä ajatellen tulevaisuutta kahden pienen kanssa.

Meillä tuo nukkuminen on ihan suvussa kulkeva " perinnöllinen juttu" . Mies on kanssa pienenä ollut samanlainen ja minun siskon tyttö teki ihan samaa aina 3v asti. Toisaalta siskon poikaa taas saa pitää melkein väkisin hereillä, että toiveita helpommasta vauva-ajastakin on.

Pahimmalta tuntui, kun oli alkuraskauden väsymys päällä, mutta nyt se on väistynyt ja jaksaa jo joten kuten. Omaa aikaa ei illalla juurikaan ole, kun pitää mennä itsekin nukkumaan todella aikaisin, jotta jaksaa tehdä töitä. Meillä tuo pirpana on vielä todella pirteä ja puuhakas, joten tuo unimäärä ei ole liian vähän. Unta tulee päivässä 10-11 h päiväunen kanssa.

Minulla työsuhde on katkolla vuodenvaihteessa. Jatko ei ole ollenkaan varmaa. En ole jaksanut paljoa asiaa ajatella, enkä stressata. Miehellä kuitenkin töitä riittää. Kyllä sitä vähän aikaa yhdenkin tuloilla kitkuttaa, vaikka velkaisia ollaankin.

Vierailija
28/46 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen, vaikka en vielä neuvolassakaan ole päässyt käymään. Ensi ma:na vasta on aika ja silloin viikkoja jo 10+3.

Pikkukakkosta siis odotellaan ja esikoinen on 1v 2kk. Ja todella huono nukkuja. Eilenkin nukahti klo 21, ja heräsi puolen tunnin päästä ihan virkkuna hirisemään sängyssään. Oli sitten puol yks ennen kun sain tainnutettua uudelleen uneen. Neljän aikaan sitten tuli meidän väliin ja siinäkin pari kertaa on pitänyt tuttia vielä metsästää. Hoh hoijaa! Meinaa nyt väsyttää.

Jollain oli ollut pitkiä ponnistuksia esikoiselta. Mulla oli oma ponnistusvaihe huimat 1h 33minuuttia, jonka jälkeen kätilöt huomas, että voimani loppuvat ja lapsi saattaa olla virheasennossa, joten imukupilla + välilihan leikkauksella ottivat vauvan pois. Hiukan kyllä jännittää miten tän kakkosen kanssa käy. Ne ponnistusvaiheen supistukset oli musta niin kivuliata.

Mulla viikkoja nyt 9+5. Vointi on oikein hyvä. Välillä iskee päivisin väsymys, mutta olen koittanut nukkua päikkärit samaan aikaan kuin esikkokin. Masu kivasti jo pullottaa, mutta ei siitä arvaa vielä että on vauvamasu, joka ei tiedä odotuksestani. Molempien perheille ollaan kerrottu ja muutamalle ystävälle. Hauskaa, kun esikoiselta odotettiin että viikkoja tuli 11 kasaan, ennenkuin paljastettiin. Nyt ei maltettu :)

ILOISTA PÄIVÄÄ !

Vierailija
29/46 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja se meni vähän plörinäksi.. Ensinnäkin kohtu on niin taaksepäin kallistunut, että vatsan päältä kuvatessa ei näkynyt kuin syke. Alakautta jatkettiin ja vauva näkyi hyvin, mutta kun se ei suostunut vaihtamaan asentoa. Siinä sitten yritin yskiskellä ja kallistella itseäni, mutta ei. Siellä se vain köllötteli, eikä vahingossakaan kääntynyt niin että ois saanu kunnon sivuprofiilikuvan. Kätilö sai kuitenkin mitattua jotenkin sen niskapoimun, oli 0.8mm, ei siis lähellekään sitä rajaa, mutta kävin vielä varmuuden vuoksi veriseulassa, koska mittausta ei voinut pitää täysin luotettavana.. Kuin kauan muilla on kestänyt se ultra, itse olin siellä tunnin..?

CRL-mitaksi kätilö sai 3.9cm, mutta siihenkään ei voi luottaa, koska sekin otettiin väärästä kulmasta. Sen mitan mukaan viikkoja olisi nyt 11+0, mutta sanoin kyllä, että en usko siihen (oireet, miehen työmatka, r-testi yms.), niin ei sitä LA:a siirretty ainakaan vielä mihinkään. Esikoisesta sitä siirrettiin pari kertaa pienien mittojen perusteella ja sitten ku hän syntyi (39+3), niin lääkäri totesi, että raskaus taisi sittenkin olla oletettua pitemmällä.. Melkein kilon painoinen istukka oli todella kalkkeutunut ja jotain muutakin siihen oli syynä, en muista enää.. 6 vuotta aikaa.. :)

Kyyneleet silmissä ihastelin niitä pikku sormia :) Kätilö kysyi, että olenko tuntenut jo liikkeitä, pientä rapinaa tai sellaista, että ihan kuin joku menisi laidasta toiseen..? Tuijotin kätilöä ihan hölmistyneenä ja se sanoi, että kohta voin alkaa odottelemaan niitä liikkeitä..? näin aikaisten..? Esikoiselta tunsin liikkeet jo oletetulta viikolta 16, mutta raskaushan tosin taisi olla jo pitemmällä..

En kyllä suostu siihen, että LA:a siirretään, onneksi heittoa ei ollut kuin 6 päivää ja " viralliseen" siirtoon vaaditaan 10 päivän heitto. JOs nyt kävis niin, että saisin synnyttää alakautta ja LA:a siirrettäis sillä viikolla, niin pahimmassa tapauksessa vauva syntyis vasta viikolla 44!! Itse luulen tietäväni 3 päivän tarkkudella milloin hedelmöitys tapahtui. Tämä nyt saattaa kuulostaa aika hysteeriseltä, mutta ensimmäiseen raskauteen liittyi kaikenlaisia komplikaatioita, niin haluais ottaa tämän sitte ihan varman päälle.

Huh, tulipa vuodatettua, mutta on niin ihana kun saa kertoa mieltä painavista asioista, tästä raskaudesta kun ei ole kerrottu kuin muutamalle kaverille ja tietenkin kaikille teille :) Täällä on ihana syysmyrskyn poikanen, nyt pitäis olla mökillä saaressa :)

Hysteerikko Eemeli ja RV 11+6!!

Vierailija
30/46 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelenpas minäkin kuulumisiani.

Menossa on 11 + 5 ja kamala päänsärky vaivaa jo toista päivää. Yököttäminen ja pahaolo on vaihtunut siihen, että kun pahaolo tulee niin se tarkoittaa sitä, että mahalaukun tyhjennys on vuorossa. Inhottavaa. Varsinkin kun oksentelu tulee tosi kovina kouristeluina. Noh huomasinpas sen että kaikkein ikävintä oksennettavaa ovat mansikat, joten välttelen niitä tästä eteenpäin. Polttivat tosissaan sisuskaluja ja tuntui pitkään epämiellyttävältä kurkussa.

Toivottavasti oksentelut jää historiaan kun siirryn toiselle kolmannekselle. Tytöiltä kyllä oksentelin koko raskausajan, mutta jostain syystä se ei ottanut niin voimille kuin nyt.

Viikon päästä olisi np -ultra. Olen miettinyt pääni puhki, että mitä sitten jos siellä ilmenee jotain. Ihmiselämähän sieltä kuitenki on tulossa. Ja tällä hetkellä tuntuu siltä, että tämän jälkeen en halua raskautua enää ikinä. Tosin mielihän voi aina muuttua.

Kamala morkkis vaivaa. Mies tekee yksin keittiöremonttia kun en pysty lainkaan olemaan apuna. En saa edes pyykkikonetta täytettyä kun kaikenlainen kyykkiminen aiheuttaa vatsalaukun tyhjennksen, joten kaikki kotityöt ja vielä hevosten hoitaminenkin kaatuu lasten ja miehen niskoille.

Toivottavasti tämä helpottuu.

Voimahaleja kaikille

-Leivänkannikka

Vierailija
31/46 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä lääkärineuvolasta!

Tänään kävin siis siellä tutkimus tehtiin ainoastaan ultraamalla alateitse! Jo on hommat muuttuneet sitten vuodesta 2004, jolloin esikoinen syntyi. Sillloin tehtiin tavalliset sisätutkimukset ja oli se rakenneultra. Nyt kuulemma ultrataan 3-4 kertaa ja näissä tutkimuksissa selviää kaikki. Muuta ei enää tarvita. KUmmallista.

No, kaikki vaikutti olevan kunnossa. Niskaturvotusta ei pyynnöstäni mitattu, mutta muuten tehtiin mittauksia ja lääkärin mukaan raskaus olisi jo viikolla 13+2, mutta laskettu aika pysyi silti siinä 31.3. (pysyn huhtikuisissa, älkää potkiko minua pois!!!). No, kait tässä sitten jatketaan vanhoilla raskausviikoilal, eli nyt ollaan vk 12+4.

Kylläpä helpotti. Oksensin aamulla ennen lähtöä. JÄnnitin tutkimusta ja vauvan kuntoa kovasti ja otin heti puheeksi, että nyt en halua synnyttää vk 42+1 kuten viimeeksi. Lääkärin mielestä se oli ihan ok, lupasi, että jos kaikki menee hyvin, käynnistellään laskettuna aikana. Vauvan kokoa on kuulemma niin vaikea mittailla... Huhhuh. Pelottaa jo valmiiksi kun pieni olen...

Olo on muuten aika jees. väsyttää ja oksettaa, mutta ei enää niin suuressa määrin. Kait tää tästä. Nyt voisi kohta sanoa jotain töissäkin... mutta en vielä tiedä uskallanko?!? Jännittää kertoa, kun olen kuitenkin vasta puoli vuotta sitten tullut taloon ja saanut vakipaikan tällöin. Iik.

Mutta, nyt kutsuu kohta työt. Täytyy alkaa valmistautua. Mukavia odotusaikoja!

t.hannah81 rv 12+4

Vierailija
32/46 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille.

Tänään siiryttiin uusille viikoille siis 10 on täynnä. pahoinvointi on laantunut mutta tilalle on tullut väsymys. Voisin töiden jälkeen nukkua hyvin 2 tuntia ja silti mennä uudellen nukkumaan klo. 22.30 eikä tee tiukkaakaan nukkua tonne puol 7. Onneksi huomenna on iltavuoro niin saa aamulla nukkua. Nytkin pitäisi varmaan tehdä jotain muuta kuin kirjoittaa tänne mutta se on tällä hetkellä ainoa keino millä jaksan itseni pitää pystyssä....Voi kun olisi jo viikonloppu.

Kiva kuulla että monet ollut jo np- ultrassa, ja kaikki on ollut hyvin vaikka joidenkin masukit onkin olleet itsepäisiä. Oma ultra aika on on vasta 6.10.

Onko joko jo ostellut vauvalle vaatteitta tai jotakin. Its en ole ostanut mitään. Kaikki tuntuu vieläkin vaan niin epätodelliselta vaikka on oireita ja neuvolassa oltu ja..... No saa nähdä koska se todellisuus sitten iskee.

Viikon jatkoja kaikilla ja hyviä vointeja

Vierailija
33/46 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka neuvola, viikkoja kasassa 10. Kaikki vaikutti olevan, ainakin päällisin puolin, hyvin. Vähän harmitti kun ei sydänääniä kuunneltu, ei kuulemma kannata vielä.. Päänsärystä kyselin, ja neuvolantäti sanoi että tarvii muistaa juoda tosi paljon, nestevajaus voi esiintyä kovana päänsärkynä. Eli tarvii nyt ensiapuna juoda paljon vettä ja katsoa sitten että auttaako.. Nyt vaan odotellaan kutsua np- ultraan. Sen verran malttamaton olen, että saisi tulla jo..

Vointeja kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
34/46 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös odotellaan np-ultraa, vaikka ei niinkään tuon niskapoimujutun vuoksi vaan siksi, että olisi kiva päästä katsomaan, onko kaikki muuten hyvin. Viikko vielä pitää kitkutella..

Leivänkannikan kertomus oksentelusta oli kuin mun kirjoittamani. Mulla varsinainen pahoinvointi on lievennyt ja tulee lähinnä väsyneenä ja yöllä (!?) nykyään, mutta erilaisten liikkeiden aiheuttamat sisäelinten kramppaamiset pistää oksentamaan aina välillä, vaikka muuten ei olisikaan paha olla. Tavaroiden nostaminen astianpesukoneesta, kumartuminen esikoisen puoleen, röyhtäiseminen muuten kuin täysin selkä suorana jne. saa pallean kramppaamaan ja sitten viedään taas. Tänään alkoi maaginen 12. raskausviikko ja kuvittelen olevani niin onnekas, että olo helpottaa nyt, mutta taidan toivoa turhia. Esikoisella mentiin vielä horjuen 1,5 kuukautta tästä eteenpäin. Väsy on myös kova raskauden takia ja valvottavan esikon takia. Meillä on aamuyöt menneet vähän turhan pätkäuniksiksi. No, se on tietty ohimenevää. Eilen töissä oli niin armoton väsy, että laitoin oven lukkoon ja " hetkeksi" vaakaan tuohon asiakastuolien päälle ja heräsin sitten tunnin kuluttua :o)

Hyvä, että ultrissa on kaikilla ollut positiivista kuultavaa ja hitaasti mutta hitaasti tästä itse kukin alkaa ilmeisesti siirtyä kohti parempaa olotilaakin, joten jaksamista ja aurinkoisia ajatuksia tähän päivään!

A.A. rv 11+0

Vierailija
35/46 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintoista huomata, että muillakin pahoinvointi on helpottanut nimenomaan kun raskausviikkoja on tullut 10 täyteen. Jostain syystä se on minullakin ollut maaginen raja. Ja tajuton väsymys tullut tilalle. Mikään määrä unta ei tunnu riittävän... Olisi ihanaa, jos voisi todellakin töissä laittaa oven lukkoon ja ottaa pikku tirsat, mutta 30 opinnälkäistä mukulaa ei anna tähän myöten. Jotenkin on ollut apea olo, johtuneekohan tästä väsymyksestä. Eilen oli pakko käydä hiukan shoppailemassa mielen piristykseksi (no piristihän se -hetkeksi). Täällä kotikunnassani ultraan ei tule kutsua, vaan aika pitää itse varata. Neuvolasta sai lähetteen.

Hauskaa loppuviikkoa kaikille,

Tiikki

Vierailija
36/46 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea näin paljon huhtikuisten kuulumisia = )

Luppakorva taisi kirjoitella työsopimuksen päättymisestä vuodenvaihteessa ja itselläni määräaikainen sopimus päättyy myös silloin mutta suullinen jatko on luvattu ja palkanlaskija sanoi sopimukseni muuttuvan automaattisesti toistaiseksi voimassaolevaksi vuodenvaihteen jälkeen = ) En jaksa murehtia töistä...

Kävin tosiaan äitipolilla np-ultrassa ja kylläpä oli tosi hyä näkyvyys masukkiin. Näin aivan selvästi kasvonpiirteetkin ja pikkuinen imutti peukkua, kun kurkistettiin häntä. Sitten pikkuinen kyllästyi mittailuun ja käänsi selän ultraajaan niin että selkäranka ja kylkiluut vain paistoivat eikä enää suostunut kääntymään... = ) elkeet ovat samanlaiset kuin isoveljellääkin...

Niin ja niskaturvokkeen mitta oli 0,69, joten ei anna aihetta huoleen, onneksi!

Halusin ajan pelkopoliklinikalle, koska esikoisen synnytyksestä jäi vähän traumoja jota ei koskaa käyty synnytyksen jälkeen läpi. Otin ajan joulukuulle, kai se on parempi keskustella ensimmäinen synnytys alta pois ennen kuin toista pukkaa.

Eipä täällä muuta kuin töitä paiskitaan taas eri tahtiin, kun paha olo on väistynyt. Tein eilen voileipäkakkua puoliskon synttäreiden kunniaksi, joten tänään herkutellaan!

Ihanaa loppuviikkoa kaikille!

Beatitude & Napero 12+5

Vierailija
37/46 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tuntuu vain vastustavan. Tänään hain Flagyl-kuurin emätintulehduksen hoitoon ja nyt tuo patti vaivaa niin kovasti mieltä, ettei unta saa..

Eli oikean rinnan juuressa on sellainen patti, jota luulin ensin finniksi, mutta nyt se vain kasvaa ja vaivaa kovasti. Se on tulehtunut, kuumottaa ja vihloo ja haittaa liikkumista. Se on tällä hetkellä n. 2-3 x 1-2 cm pallukka ja se näkyy ihon läpi, kun liikuttaa ihoa edestakas.

Voi itku, mikähän se on.. Jos se ei ole huomiseen mennessä rauhoittunut, niin marssin lääkärille.

Vierailija
38/46 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyttömiin aikoihin sitä tulee kirjoteltua, mutta älyttömät on mun työajatkin..

meille on arki aika hektistä tällä hetkellä, rempataan uutta ensimmäistä omaa asuntoa ja samalla pitäis välillä tehdä ihan oikeita töitä ja esikoinenkin vaatii omat hetkensä. ainakin öisin kun heräilee nykyään ainakin sen kolme kertaa yössä.. ikää kuitenkin jo 1v11k

(.) lähestytään maagista 12 vkon rajaa ja paha olo alkaa hellittää, ainakin toivottavasti pysyvästi, eikä väsymyskään ole ihan niin kamalaa enää. muuten aika samallalailla. vihlooko kellään alavatsaa varsinkin munasarjojen kohdalta kun vaikka nousee nopeasti ylös, tai aivastaa. mulla kyllä taisi olla samanlaisia juttuja esikoista odottaessa..

on se vissiin vaan mentävä nukkumaan =)

marie 11+4

Vierailija
39/46 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olo on alkanut helpottamaan. Muutenkin melko vähällä olen päässyt ainakin tähän asti.. Sitä etovaa oloa oli vaan ja tietty väsymystä, mutta hengissä ollaan ja pian 12 viikkoa täynnä..

Nyt vaan vaivaa epätietoisuus onko tuolla masussa kaikki on ja onko siellä edes ketään.. Tuntuu niin kummalle kun ei ole kertaakaan päässyt kurkistamaan sinne ja kun vielä ei ne liikkeetkään tunnu..Sais tuo aika kulkea pari viikkoa vähän nopeammin. Kerroin tuolla aikaisemmin, että täällä Tamperella on np vasta viikolla 13 ja rapiat.. Tai ainakin mulla on molemmista ollut... Pitkä aika vielä.. :(

Vatsavihlaisuja on mullakin jos on joku nopea liike (aivastus tms), mutta se nyt on normaalia.. Mutta mutta täytynee tässä jatkaa tenttiin lukemista. Kun tavoitteena olis paperit ulos ennen joulua, pistää kiireeks.. Ehdin omassa virassani olla töissä vielä tammi ja helmikuun, josko tuo äippäraha nousis..Saas nähdä.. Kelaan asioista soitettu ja niiden mielestä mun tilanne hankala ja erikoinen.. Että valita sitten kun olet päätöksen saanut.. Kiva..

T:Timpura 11+4

Vierailija
40/46 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdääs pientä galluppia!

Eli onko kellään veikkauksia kumpaa sukupuolta masun asukki on? Sitähän sanotaan että useimmiten äidin tunteet on oikeassa.

Mulla on sellainen olo, että olisi tyttö tulossa, mutta tämä taitaa johtua siitä, että sukuun syntyneistä sisarusten ja serkkujen lapsista (6 kpl) vain yksi on tyttö. Joten olisi jo aikakin seuraavalle. (Tiedän kyllä, ettei todennäköisyyslaskenta mene tällä tavalla)

Tiikki 10+3