Voiko teistä tätä sanoa vaimolle? REHELLISIÄ mielipiteitä kiitos!!!
Olen 29-vuotias mies ja naimissa elämäni rakkauden kanssa. Olemme olleet yhdessä jo 11 vuotta ja tunnemme toisemme läpikotaisin. Suhteemme perustuu rehellisyyteen ja puhumme avoimesti kaikesta. Nyt kuitenkin ensimmäistä kertaa on tilanne etten aidosti tiedä voinko puhua vaimolleni rehellisesti ja haluaisin kuulla erityisesti naisten mielipiteitä siitä, miten minusta tulisi toimia.
Tilanne on sellainen, että vaimoni emätin muuttui toisen synnytyksen (yli 4,5 kg lapsi) siten etten oikein enää tunne häntä samalla tavalla yhdynnässä ja nautinto on omalta osaltani vähentynyt merkittävästi (vaimoni itse sanoo tuntoherkkyyden lisääntyneen synnytysten myötä paljonkin). Ongelmaa lisää se, että oma penikseni ei ole kovinkaan paksu.
Kuopuksemme on nyt hieman yli vuoden ja olen alkanut miettiä, uskaltaisinko vaimolleni rehellisesti sanoa, että toivoisin hänen aloittavan lantionpohjan kumpan, jotten emätin voisi palautua ennalleen. Vaikka tunnenkin vaimoni täydellisesti pelkään, että tämän asian puheeksi ottaminen loukkaisi häntä.
Mitä mieltä olette, ottaisitteko asian puheeksi minun tilanteessani?
Kommentit (151)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:44"]
Todennäköisesti vaimosi pelkää juuri sitä miten asian laita on, mutta aikuisten ihmisten on joskus kohdattava myös epämiellyttäviä totuuksia ja löytää niihin ratkaisu. Minusta rakkaus on sitä että uskaltaa tuoda empaattisesti myös vaikeita asioita esille. Näissä asioissa palautteenanto on tehtävä pitkän kavan mukaan, on niin intiimi ja vaimon itsetuntoon ja minäkuvaan vaikuttava asia. Se tarkoittaa sitä että keskustelu on käytävä rauhallisissa ja rakkauden täyttämissä hetkissä, jolloin luottamus on vahvasti läsnä.
Voit aloittaa siitä että kyselet vaimoltasi miltä yhdyntä tuntuu näin toisen synnytyksen jälkeen, mistä hän nykyään nauttii ja mitä lisää hän kenties toivoisi seksiltänne. Jos vaimosi on fiksu, hän kysyy sinulta samat ja voit vastata pehmeästi mutta rehellisesti. Jos hän ei itse kysy, sinun on itse kerrottava että yhdyntä ei tunnu enää aivan samalta ja haluaisit että voisitte yhdessä miettiä ratkaisuja. Esim. enemmän suuseksiä ja käsillä hyväilyä, lantiopohjan lihasten treenaamista, peppuseksiä, leluja kuten penisrengas jne. Ja muistat korostaa että pidät vaimoasi haluttavana ja ihanana, etkä tahtoisi että seksistä tulee suorituspaineita tai pahaa mieltä.
Voi myös olla että vaimosi loukkaantuu pahasti ja kommentoi takaisin jotain kalusi koosta, mutta ei se tarkoita etteikö hän rakastaisi ja haluaisi sinua. Silloin keskusteluun pitää palata myöhemmin uudelleen, rauhallisesti ja rakkaudella, korostamalla sitä että vaimon kehon muuttuminen on täysin luonnollista eikä se ole mikään este seksin harrastamiselle. Niillä mennään mitä on annettu ja saatu, mutta onneksi apukeinoja on ja seksiä ei ole pakko harrastaa vain yhdellä tyylillä!
[/quote]
Tässä minusta on asian ydin. Kaikkien meidän keho muuttuu iän myötä, vähän kuin kaikki muukin, ulkonäkö, pään terävyys... toisella paikat on vähän löysemmät ja toisella ei seiso enää niin kuin ennen, mutta jos löytyy se luottamus ja keskustelu niin seksissä on niin paljon variaatioita joista varmaan löytyy nautinto, yhdessä. Koska tosiasia on että kumpikaan teistä ei ole enää 18, ja ennen kuin huomataankaan niin se 50:kin oli ja meni.
ps muista kertoa vaimolle miten haluttava, seksikäs, ihana ja rakas hän on
Kyllä pitää sanoa, ja sen voi tehdä loukkaamatta kun ilmaisee asiansa oikein. Aloittaa vaikkapa sillä, että "minun täytyy kertoa yksi asia mikä on alkanut vaivamaan, mutta pelkään sinun loukkaantuvan tai syyllistyvän mikä ei todellakaan ole tarkoitukseni". Menet siis eteenpäin sillä lähestymistavalla, että haluat yhdessä parantaa seksielämäänne eikä niin, että vaimon täytyy jumpata parantaakseen sinun seksielämääsi.
Konkreettisesti selittäen, kyllähän me naisetkin välillä (aika usein) joudumme kertomaan että jokin juttu ei tunnu hyvältä tai yhtään miltään. Se on ihan normaalia kommunikointia, ei kumppanin haukkumista. Ei miehillä pitäisi mitään eri sääntöjä olla, mieti nyt jos itse nauttisit seksistä ihan täysillä ja vaimosi hymistelee tuppisuuna että "olihan se ihan ok"... Ei se nyt ihan riitä. Tyytymättömyyden salailulla parisuhteessa on paljon isommat seuraukset kuin suunsa avaamisella.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:53"]
Jos penistä voisi jollain tavalla kasvattaa, niin pienimunaisia miehiä ei maailmassa olisi. ;)
[/quote]
Ja vaikka pillua voikin jumpata, silti on väljiä ja laiskoja jotka ei vaan jaksa. Aina voi syyttää miestä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:15"]
Minusta tuo on negatiivista avoimuutta ja itsekästä, vielä kun vaimosi on synnyttänyt teille lapsen. Loukkaantuisin syvästi.
[/quote]
Eli naisetkaan ei voi valittaa pehmeästä/pienestä kullista, kun onhan sillä kuitenkin siitetty heille lapsi.
Jos minulle olisi mies sanonut pikkulapsiaikana, ettei seksi ole samanlaista kuin ennen löysyyteni takia niin mies olisi saanut olla sen jälkeen ilman seksiä. Pienet lapset olivat mielessä koko ajan ja heidän tarpeensa - miehen tarpeet, puhumattakaan omistani, olivat täysin toissijaisia.
Kun lapset kasvoivat, aloin kiinnostua seksistä uudelleen. Lapset olivat tässä vaiheessa alakoululaisia. (Tietysti meillä oli ollut seksiä pikkulapsiaikana, mutta ei niin antoisaa.) Vuosi toisensa jälkeen meillä on seksielämä parantunut ja monipuolistunut. Rakastan miestäni yli kaiken ja arvostan häntä paljon. Myös sen takia, että hän ymmärsi pikkulapsiaikana, ettei vaimon värkki ole se huonoin asia maailmassa ja asioilla on taipumusta korjaantua.
Sano suoraan vaan niinkuin asia on. Totuus selviää muodossa tai toisessa, ennemmin tai myöhemmin kuitenkin.
Tyydyttävä seksielämä on teidän kummankin etu, vanhempien tyydyttävä seksielämä on itseasiassa koko perheen etu.
Tee kuitenkin selväksi vaimollesi, että et ole jättämässä häntä löysän pimpin takia, sitä se kuitenkin miettii.
Itse tunnen, että olen löystynyt. Penis ei tunnu yhtä voimakkaasti emättimen seinämillä. Tämä toki vähentää omaa nautintoani. Olenkin tästä miehelleni maininnut ja kysynyt tuntuuko yhdyntä erilaiselta. Ei kuulemma tunnu, mutta tiedä sitten. En voi hänen ajatuksiaan lukea. Hän on kyllä kookas, joka myös vaikuttaa hänen nautintoonsa. Olen ollut laiska treenaamaan lihaksia. Hävettää myöntää, mutta se on totuus. :(
Itse haluaisin tietää totuuden ja toivoisin mieheni sen kertovan. Vaimosi ei välttämättä tajua asiaa. Asian voi kertoa nätisti ja yrittää olla loukkaamatta toista, mutta kyllähän se itsetuntoa syö. Tsemppiä, ap! :)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:23"]
Miesvihaajat taas vauhdissa. Kumpi sitä värkkiään voi treenata?
[/quote]
Kumpikin
[/quote]
Kerrotko kuinka tämä tapahtuu miesten kohdalla? Lantiopohjanlihasten kehittäminen auttaa miehillä paremmin hallitsemaan omaa orgasmiaan, mutta ei ole mitään tapaa kehittää kullin kokoa. Kaikenlaisia pumppuja yms. myydään, mutta nehän ovat täyttä huuhaata.
Mies voi tietysti käyttää erilaisia renkaita yms., joilla saadaan naiselle lisään nautintoa, mutta AP:n tilanteessa se vain heikentää asiaa.
[/quote]
Ymmärtääkseni aloittaja sanoi ettei oikein tunnu enää ja nautinto vähentynyt. Miksei se auttaisi jos erektio paranisi yms. mitä nyt vaikutuksia miesten jumpalla sanotaan olevan?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:15"] Minusta tuo on negatiivista avoimuutta ja itsekästä, vielä kun vaimosi on synnyttänyt teille lapsen. Loukkaantuisin syvästi. [/quote] Parisuhteen tarkoitus on sinulle siis vain ja ainoastaan lisääntyminen? Miestä ei tarvitse siis kuunnella eikä huomioida? [/quote] Ei parisuhteen tarkoitus on ehdoton rakkaus! Puolin ja toisin. Ei oman edun maksimointi toista painostamalla muutokseen.
[/quote]
Eihän tuossa ole kyse rakkauden puutteesta vaan suhteen ja seksin kehittämisestä. Vähän sama kuin nainen ehdottaisi miehelle, että voitko yrittää pidätellä laukeamistasi millään ja tästä mies vetäisi kilarit koska nainen ei pyytettömästi rakasta minuuttimunaa? Niinkö?
[/quote]
No mutta tuohonkin auttaa lantionpohjanlihasten jumppa. Siis miehillä. Tottakai nainen voi esittää pyynnön, että mies vähän treenaisi hommaa jos on minuuttimuna. Jos mies siitä suuttuu, niin suuttukoon. Miksi kukaan halauisi harrastaa seksiä sellaisen henkilön kanssa, joka ei pysty tuottamaan tyydytystä.
Jos naisella on löysä ja mies ei tunne juuri mitään, tai jos mies ei kestä minuuttia pidempään, niin uskoisin molemmissa tapauksissa seksin olevan turhanpäiväistä pettynneemmälle osapuolelle. Näitä molempia tilanteita pystyy parantamaan harjoittelulla.
Miehen kullia ei valitettavasti pysty kasvattamaan (ainakaan turvallisesti). Erilaisia leikkauksia on, mutta riskit ovat suuret ja lopputulos voi olla paljon lähtötilannetta pahempi.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:07"]
Ymmärtääkseni aloittaja sanoi ettei oikein tunnu enää ja nautinto vähentynyt. Miksei se auttaisi jos erektio paranisi yms. mitä nyt vaikutuksia miesten jumpalla sanotaan olevan?
[/quote]
Koska se kullin koko ei kasva, joten todennäköisesti tuntokaan ei lisäänny. Mies vois siis viivästyttää ejakulaatiotaan tai voimistaa erektiotaan lantiopohjajumpalla, mutta se valitettavasti kasvata pituutta tai paksuutta.
Täällä nyt puhutaan ihan kuin se värkki siitä jumppaamalla pienenisi. Ei pienene. Se on venynyt ja revennyt ihan kuin vatsanahkakin. Yhtä vähän kuin naamasta katoaa rypyt yhtä vähän siitä pimperosta tulee enää niin tiukka kuin ennen lapsia. On vaan kuulkaa elämän tosiasioita kun sieltä on muutama mukula punnerrettu ulos. En sano ettei jumppakin tärkeää ole, mutta kuka sanoo ettei se vaimoparka ole jumpannut epätoivoisena ja miettii että kelpaako hän enää, ja nyt ukko ei enää halua ja hakee vieraista. Ja ihan synnyttäneenä naisena tämän sanon että vähän realismia peliin.
En minäkään sitä ukkoa heitä ovesta kun ei sillä ota eteen enää niin kuin kaksikymppisenä. Se on oppinut muuta käden- ja kielitaitoa senkin edestä, ja niin olen minäkin.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:07"]
[/quote]
Koska se kullin koko ei kasva, joten todennäköisesti tuntokaan ei lisäänny. Mies vois siis viivästyttää ejakulaatiotaan tai voimistaa erektiotaan lantiopohjajumpalla, mutta se valitettavasti kasvata pituutta tai paksuutta.
[/quote]
No ehkä sekin on iän ja jumppaamattomuuden, elintapojen yms. johdosta vähän veltostunut eikä siksikään tunnu.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:18"]
Jos noin menet sanomaan, vaimosi etsii toisen, jolle kelpaa. Itseäsi voit muuttaa esim työstämällä itsekeskeisyyttäsi, toista et. Voi Luoja tätä itsekeskeisyyden määrää!
[/quote]
Mietipä nyt ihan rauhassa sanomisiasi vähän aikaa. Onko itsekeskeisyyttä toivoa naiselta asiaa, joka ei taatusti ole hänelle ylitsepääsemättömän vaikeaa ja joka voi merkittävästi nostaa parisuhteen laatua?
[/quote]
Et näköjään tunne naisia, sillä synnytyksen jälkeisen alapään arvostelu voi aiheuttaa niin syvän haavan, että halu miestä kohtaan kuolee. Haluatko aiheuttaa tälläistä tuskaa, vaan että oman aktisi ns laatu kasvaa?
[/quote]
Ihan ohiksena, että kuopus oli jo vuoden. Jos vaimo ei itse ole tajunnut alkaa jumppaamaan on miehen todellakin hyvä asiasta mainita. En edes tajua millainen nainen ei automaattisesti ala jumpata lihaksiaan synnytyksen jälkeen?! Käsittämätöntä. Siihen kun saa ohjeetkin jo synnäriltä! Loukkaantukaa yhteiskunnalle kun jakavat jumppaohjetta jo laitoksella.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:23"] Miesvihaajat taas vauhdissa. Kumpi sitä värkkiään voi treenata? [/quote] Kumpikin [/quote] Kerrotko kuinka tämä tapahtuu miesten kohdalla? Lantiopohjanlihasten kehittäminen auttaa miehillä paremmin hallitsemaan omaa orgasmiaan, mutta ei ole mitään tapaa kehittää kullin kokoa. Kaikenlaisia pumppuja yms. myydään, mutta nehän ovat täyttä huuhaata. Mies voi tietysti käyttää erilaisia renkaita yms., joilla saadaan naiselle lisään nautintoa, mutta AP:n tilanteessa se vain heikentää asiaa. [/quote] Ymmärtääkseni aloittaja sanoi ettei oikein tunnu enää ja nautinto vähentynyt. Miksei se auttaisi jos erektio paranisi yms. mitä nyt vaikutuksia miesten jumpalla sanotaan olevan?
[/quote]
Sanoiko AP, että erektiossa on vikaa?
Jaa niin, miesvihaaja kaivaa syytä miehestä vaikka väkisin. :)
Sano sille, että kärsit pienestä munasta. Lisää vielä, että se on myös aina ollut jotenkin tunnoton, mutta et ole aiemmin kehdannut tästä kertoa kenellekään. Sitten sanot, että luit jostain lantionpohjajumpasta ja kysy, tekeekö sun vaimo sitä. Kysy vielä, että anteeksi kulta nyt hirveästi, mutta haluaisin tietää, jos teet sitä jumppaa yhdynnän aikana, kun tämä minun munani on niin pieni. Että jotain epäselvyyttä mulla on nyt tän minitikkuni kanssa ja voisikohan tähän mikään auttaa. - Jos vaimo vaan nauraa, ei se tajua mitään. - Jos se ei naura, pyydä sitä ensi kerralla tekemään sun kanssa semmoinen koe, että kun minimunasi on sisällä, vaimo puristaa sitä lujaa lantionpohjalihaksilla. Sano, että haluat tietää minimunastasi totuuden eli tekeekö sillä mitään. Ja sano vaimolle, että ymmärrät, jos hän haluaa erota minimunasi takia. - Tähän tyyliin asian esittämällä voit toivoa muutosta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:16"]Täällä nyt puhutaan ihan kuin se värkki siitä jumppaamalla pienenisi. Ei pienene. Se on venynyt ja revennyt ihan kuin vatsanahkakin. Yhtä vähän kuin naamasta katoaa rypyt yhtä vähän siitä pimperosta tulee enää niin tiukka kuin ennen lapsia. On vaan kuulkaa elämän tosiasioita kun sieltä on muutama mukula punnerrettu ulos. En sano ettei jumppakin tärkeää ole, mutta kuka sanoo ettei se vaimoparka ole jumpannut epätoivoisena ja miettii että kelpaako hän enää, ja nyt ukko ei enää halua ja hakee vieraista. Ja ihan synnyttäneenä naisena tämän sanon että vähän realismia peliin.
En minäkään sitä ukkoa heitä ovesta kun ei sillä ota eteen enää niin kuin kaksikymppisenä. Se on oppinut muuta käden- ja kielitaitoa senkin edestä, ja niin olen minäkin.
[/quote]
Voi höpö höpö. Itse sain lievän laskeuman tokan jälkeen ja jälkitarkastuksessa lääkäriltä ohjeet jumppaan. Puoli vuotta joka päivä geishakuulilla harjoittelua, helvetin monta alavatsalihasliikettä päivässä + muu treeni ja laskeuma korjaantui! Ei tietenkään yhtä tiukka kuin ennen lapsia mutta laskeuma todellakin parantui ja alapää tiukkeni selkeästi!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:16"]Täällä nyt puhutaan ihan kuin se värkki siitä jumppaamalla pienenisi. Ei pienene. Se on venynyt ja revennyt ihan kuin vatsanahkakin. Yhtä vähän kuin naamasta katoaa rypyt yhtä vähän siitä pimperosta tulee enää niin tiukka kuin ennen lapsia. On vaan kuulkaa elämän tosiasioita kun sieltä on muutama mukula punnerrettu ulos. En sano ettei jumppakin tärkeää ole, mutta kuka sanoo ettei se vaimoparka ole jumpannut epätoivoisena ja miettii että kelpaako hän enää, ja nyt ukko ei enää halua ja hakee vieraista. Ja ihan synnyttäneenä naisena tämän sanon että vähän realismia peliin. En minäkään sitä ukkoa heitä ovesta kun ei sillä ota eteen enää niin kuin kaksikymppisenä. Se on oppinut muuta käden- ja kielitaitoa senkin edestä, ja niin olen minäkin. [/quote] Voi höpö höpö. Itse sain lievän laskeuman tokan jälkeen ja jälkitarkastuksessa lääkäriltä ohjeet jumppaan. Puoli vuotta joka päivä geishakuulilla harjoittelua, helvetin monta alavatsalihasliikettä päivässä + muu treeni ja laskeuma korjaantui! Ei tietenkään yhtä tiukka kuin ennen lapsia mutta laskeuma todellakin parantui ja alapää tiukkeni selkeästi!
[/quote]
Liian kova homma, helpompaa syyttää miehen normaalia munaa pieneksi :)
sanoihan toisessa ketjussa vaikka kuinka moni, että vittu mä mitään ala seksissä supistelemaan koska ei silloin voi vaan olla ja nauttia :) oikeesti vittu, naiset kokee oikeuksia nauttia seksistä makaamalla alla silmät kiinni.?
Varmaankin vetäisin aluksi koko hernepuskan nenääni, vaikka asiasta sanottaisiin nätisti, mutta mietittyäni päivän tai kaksi alkaisin jumppaamaan lantiopohjanlihaksia.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:16"]
Täällä nyt puhutaan ihan kuin se värkki siitä jumppaamalla pienenisi. Ei pienene. Se on venynyt ja revennyt ihan kuin vatsanahkakin. Yhtä vähän kuin naamasta katoaa rypyt yhtä vähän siitä pimperosta tulee enää niin tiukka kuin ennen lapsia. On vaan kuulkaa elämän tosiasioita kun sieltä on muutama mukula punnerrettu ulos. En sano ettei jumppakin tärkeää ole, mutta kuka sanoo ettei se vaimoparka ole jumpannut epätoivoisena ja miettii että kelpaako hän enää, ja nyt ukko ei enää halua ja hakee vieraista. Ja ihan synnyttäneenä naisena tämän sanon että vähän realismia peliin.
[/quote]
Heikossa hapessa taidat olla. Jääkö peräaukkosikin ammolleen kun käyt kakalla?
Entä jos vaimosi on jo tehnyt lihasharjoittelua? Sinähän en sitä mistään voi tietää.