Voiko teistä tätä sanoa vaimolle? REHELLISIÄ mielipiteitä kiitos!!!
Olen 29-vuotias mies ja naimissa elämäni rakkauden kanssa. Olemme olleet yhdessä jo 11 vuotta ja tunnemme toisemme läpikotaisin. Suhteemme perustuu rehellisyyteen ja puhumme avoimesti kaikesta. Nyt kuitenkin ensimmäistä kertaa on tilanne etten aidosti tiedä voinko puhua vaimolleni rehellisesti ja haluaisin kuulla erityisesti naisten mielipiteitä siitä, miten minusta tulisi toimia.
Tilanne on sellainen, että vaimoni emätin muuttui toisen synnytyksen (yli 4,5 kg lapsi) siten etten oikein enää tunne häntä samalla tavalla yhdynnässä ja nautinto on omalta osaltani vähentynyt merkittävästi (vaimoni itse sanoo tuntoherkkyyden lisääntyneen synnytysten myötä paljonkin). Ongelmaa lisää se, että oma penikseni ei ole kovinkaan paksu.
Kuopuksemme on nyt hieman yli vuoden ja olen alkanut miettiä, uskaltaisinko vaimolleni rehellisesti sanoa, että toivoisin hänen aloittavan lantionpohjan kumpan, jotten emätin voisi palautua ennalleen. Vaikka tunnenkin vaimoni täydellisesti pelkään, että tämän asian puheeksi ottaminen loukkaisi häntä.
Mitä mieltä olette, ottaisitteko asian puheeksi minun tilanteessani?
Kommentit (151)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:15"] Minusta tuo on negatiivista avoimuutta ja itsekästä, vielä kun vaimosi on synnyttänyt teille lapsen. Loukkaantuisin syvästi. [/quote] Parisuhteen tarkoitus on sinulle siis vain ja ainoastaan lisääntyminen? Miestä ei tarvitse siis kuunnella eikä huomioida? [/quote] Ei parisuhteen tarkoitus on ehdoton rakkaus! Puolin ja toisin. Ei oman edun maksimointi toista painostamalla muutokseen.
[/quote]
Eihän tuossa ole kyse rakkauden puutteesta vaan suhteen ja seksin kehittämisestä. Vähän sama kuin nainen ehdottaisi miehelle, että voitko yrittää pidätellä laukeamistasi millään ja tästä mies vetäisi kilarit koska nainen ei pyytettömästi rakasta minuuttimunaa? Niinkö?
[/quote]
Ei lähellekään sama. Kyse on fyysisestä, rakenteellisesta jutusta nyt, ei mistään pidättelystä. Jessus...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:33"]
Voitteko te suhtautua tähän hiiltymättä? Missä vaiheessa on sanottu, että AP on pienimunainen? Ämmät kääntää tämän päässään aina niin, että jos emäntä on löysähkö ---> vika on miehessä ja pienessä munassaan.
[/quote]
Itse sanoi olevansa pienimunainen. Mutta se nyt ei muuta itse asiaa - jumpan tarvetta - mihinkään. Päinvastoin.
Mielenkiintoinen tilanne! Arvostan ap:n asennetta, uskon että hän ei missään tapauksessa halua loukata vaimoaan. Toisaalta on ihan ymmärrettävää, että jos on olemassa ongelma jolle vaimo voisi halutessaan jotain tehdä, onko se väärin pyytää sitä? Synnytyksestä on kuitenkin jo vuosi, eli ihan tuore tilanne ei kuitenkaan ole kyseessä (tiedän kyllä, että palautuminen voi kestää kauankin). Sitten taas toisaalta tuntuisi, että itse ottaisin tuollaisen pyynnön raskaasti, vaikka tietäisinkin, ettei mies halua loukata. Tulisi varmaan joka kerta seksiä harrastaessa sellainen olo, että se on miehen mielestä huonoa.
Olen tosin itse miettinyt asiaa siltä kantilta (olen siis vasta raskaana), että meillä mies laukeaa parin minuutin jälkeen enkä itse kovinkaan usein ehdi saada suurempaa tyydytystä yhdynnästä koska kiihotun hitaasti. Käsipelillä sitten jälkeenpäin, jos silloinkaan. Siinä mielessä omalla kohdallani tuo oma tuntoherkkyyden parantuminen ja toisaalta miehen tuntuman heikentyminen kuulostaisi aivan optimaaliselta tilanteelta. Oletko varma ap että tämä ei ole tilanne teilläkin? Silloin on kyllä hankalampi lähteä asiaa ratkomaan niin, ettei jommallekummalle jää jotain hampaankoloon.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:33"]
Voitteko te suhtautua tähän hiiltymättä? Missä vaiheessa on sanottu, että AP on pienimunainen? Ämmät kääntää tämän päässään aina niin, että jos emäntä on löysähkö ---> vika on miehessä ja pienessä munassaan.
[/quote]
Itse sanoi olevansa pienimunainen. Mutta se nyt ei muuta itse asiaa - jumpan tarvetta - mihinkään. Päinvastoin.
[/quote]
Lueppas aloitus tarkemmin.
Synnytyksen jälkeen minulla itsellä (nainen) oli se olo että olin löystynyt, koska se vaan ei tuntunut enää samalta. Lantionpohjalihakset jumppasin mutta ei auttanut. Olin revennyt aika paljon (4,2 kg esikoinen) ja tiesin itsekin että jotain pitäisi tehdä. Mutta kun miehen kanssa siitä ei voinut puhua niin jäin aika yksin sen asian kanssa. Vasta vuosia myöhemmin rohkaisin mieleni niin paljon että puhuin gynelle, joka sanoikin että joo tätä voi leikkaamalla vähän korjata.
Erosin siitä suhteesta myöhemmin ja uusien partnerien kanssa tajusin että voi hakea sellaisia asentoja tai muuta stimulointia että tilanne paranee. Mutta eihän ne löydy jos asiasta ei voi puhua.
Yritän tässä sanoa että parisuhteessa vaan olisi pakko jotenkin saada sanottua asioita tai ne voi jäädä kalvamaan vaikka lopuksi ikää. Kun vaan löytää sellaisen tavan että ei loukkaa toista. Koska rehellisyyden nimissä kyllä se vaimo silläkin pimpsalla varmaan tyydytyksen saa että ei häntä oikein vialliseksikaan voi sanoa jos on synnyttänyt.
Tai sitten alat kokeilla uusia asentoja ja muuta leikkiä kunnes löydätte sellaista joka tekee taas hyvää. Se täytyy vähän opetella uusiksi. Jotkut asennot mitä ennen ei olisi voinut ajatella ollenkaan onkin nyt tosi hyviä.
Hauska seurata, miten herkkään paikkaan tämä näköjään joillekin osuu. Minä olen naimisissa miehen kanssa, jolla on kohtuullisen pieni (pitkä mutta ohut) penis. Myös mieheni tietää sen eikä se meidän suhteessamme ole mikään tabu. Tiedämme myös sen, että a. hän ei koolleen mitään mahda ja b. on meidän molempien edun mukaista, että minä jumppaan alapäätäni. Tiedostan myös, että jos miehelläni olisi isompi, minun ei kenties tarvitsisi jumpata vaan voisin senkin ajan maata sohvalla. Mutta, edelleen, koska tilanne nyt on tämä eikä miestä ole todellakaan aikomus vaihtaa, on selvää, että jumppaan. En koe olevani alistettu nainen tai edes uhrautuvani miehen takia. Haluan vain ajatella meidän molempien parasta. Minusta sitä voidaan nimittään myös rakkaudeksi ja kumppanuudeksi.
Todennäköisesti vaimosi pelkää juuri sitä miten asian laita on, mutta aikuisten ihmisten on joskus kohdattava myös epämiellyttäviä totuuksia ja löytää niihin ratkaisu. Minusta rakkaus on sitä että uskaltaa tuoda empaattisesti myös vaikeita asioita esille. Näissä asioissa palautteenanto on tehtävä pitkän kavan mukaan, on niin intiimi ja vaimon itsetuntoon ja minäkuvaan vaikuttava asia. Se tarkoittaa sitä että keskustelu on käytävä rauhallisissa ja rakkauden täyttämissä hetkissä, jolloin luottamus on vahvasti läsnä.
Voit aloittaa siitä että kyselet vaimoltasi miltä yhdyntä tuntuu näin toisen synnytyksen jälkeen, mistä hän nykyään nauttii ja mitä lisää hän kenties toivoisi seksiltänne. Jos vaimosi on fiksu, hän kysyy sinulta samat ja voit vastata pehmeästi mutta rehellisesti. Jos hän ei itse kysy, sinun on itse kerrottava että yhdyntä ei tunnu enää aivan samalta ja haluaisit että voisitte yhdessä miettiä ratkaisuja. Esim. enemmän suuseksiä ja käsillä hyväilyä, lantiopohjan lihasten treenaamista, peppuseksiä, leluja kuten penisrengas jne. Ja muistat korostaa että pidät vaimoasi haluttavana ja ihanana, etkä tahtoisi että seksistä tulee suorituspaineita tai pahaa mieltä.
Voi myös olla että vaimosi loukkaantuu pahasti ja kommentoi takaisin jotain kalusi koosta, mutta ei se tarkoita etteikö hän rakastaisi ja haluaisi sinua. Silloin keskusteluun pitää palata myöhemmin uudelleen, rauhallisesti ja rakkaudella, korostamalla sitä että vaimon kehon muuttuminen on täysin luonnollista eikä se ole mikään este seksin harrastamiselle. Niillä mennään mitä on annettu ja saatu, mutta onneksi apukeinoja on ja seksiä ei ole pakko harrastaa vain yhdellä tyylillä!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:15"] Minusta tuo on negatiivista avoimuutta ja itsekästä, vielä kun vaimosi on synnyttänyt teille lapsen. Loukkaantuisin syvästi. [/quote] Parisuhteen tarkoitus on sinulle siis vain ja ainoastaan lisääntyminen? Miestä ei tarvitse siis kuunnella eikä huomioida? [/quote] Ei parisuhteen tarkoitus on ehdoton rakkaus! Puolin ja toisin. Ei oman edun maksimointi toista painostamalla muutokseen.
[/quote]
Eihän tuossa ole kyse rakkauden puutteesta vaan suhteen ja seksin kehittämisestä. Vähän sama kuin nainen ehdottaisi miehelle, että voitko yrittää pidätellä laukeamistasi millään ja tästä mies vetäisi kilarit koska nainen ei pyytettömästi rakasta minuuttimunaa? Niinkö?
[/quote]
Ei lähellekään sama. Kyse on fyysisestä, rakenteellisesta jutusta nyt, ei mistään pidättelystä. Jessus...
[/quote]
joopa joo...
rakenteellinen juttu joka hyödyttäisi naistakin, mutta eihän miesvihaaja sitä tajua. Kivempi syyttää miestä löysästä vitustaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:21"]Minä olen aina ollut sitä mieltä, että luonnon olisi pitänyt tehdä keskimääräisestä peniksestä paksumpi. Ainakin omalla kohdalla jokainen synnyttänyt nainen on ollut löysähkö. Ja minulla on se keskimääräinen 11-12 cm ympärysmitta.
[/quote]oma mulkkuni on samaa luokkaa ja minun kokemukseni mukaan aikalailla on vaihtelua ollut, mutta samalla lailla kun synnyttämättömissäkin. Tosin, en ole koskaan pannut pari vuotta sitten synnyttänyttä, kyllä niistä on ollut yli 3v aikaa. Tiukkaakin synnyttänyttä on siis vastaan tullut... ja lörpöhköä synnyttämätöntä, vaikka timmi tyttö on muuten ollut.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:41"]
Synnytyksen jälkeen minulla itsellä (nainen) oli se olo että olin löystynyt, koska se vaan ei tuntunut enää samalta. Lantionpohjalihakset jumppasin mutta ei auttanut. Olin revennyt aika paljon (4,2 kg esikoinen) ja tiesin itsekin että jotain pitäisi tehdä. Mutta kun miehen kanssa siitä ei voinut puhua niin jäin aika yksin sen asian kanssa. Vasta vuosia myöhemmin rohkaisin mieleni niin paljon että puhuin gynelle, joka sanoikin että joo tätä voi leikkaamalla vähän korjata.
Erosin siitä suhteesta myöhemmin ja uusien partnerien kanssa tajusin että voi hakea sellaisia asentoja tai muuta stimulointia että tilanne paranee. Mutta eihän ne löydy jos asiasta ei voi puhua.
Yritän tässä sanoa että parisuhteessa vaan olisi pakko jotenkin saada sanottua asioita tai ne voi jäädä kalvamaan vaikka lopuksi ikää. Kun vaan löytää sellaisen tavan että ei loukkaa toista. Koska rehellisyyden nimissä kyllä se vaimo silläkin pimpsalla varmaan tyydytyksen saa että ei häntä oikein vialliseksikaan voi sanoa jos on synnyttänyt.
Tai sitten alat kokeilla uusia asentoja ja muuta leikkiä kunnes löydätte sellaista joka tekee taas hyvää. Se täytyy vähän opetella uusiksi. Jotkut asennot mitä ennen ei olisi voinut ajatella ollenkaan onkin nyt tosi hyviä.
[/quote]
Minusta tämä oli fiksun ihmisen kirjoitus. Kehot muuttuvat elämän myötä ja niin on tarkoituskin. Me olemme myös erilaisia eikä minusta pimperon tai peniksen koko ole sen kummempi asia kuin käden tai jalan koko - se on ominaisuus, joka meihin kuuluu ja meidän pitäisi se hyväksyä.
Itse olen myöskin kohtuullisen pienellä peniksellä varustettu mies, mutta yhdessä vaimoni kanssa olemme löytäneet asentoja, joiden avulla molemmat nautimme suunnattomasti. Mikäli emme olisi voineet keskustella asioista avoimesti, nämä olisivat todennäköisesti jääneet löytymättä.
Turha toivo ei palaudu ikinä. Ja silikonilla saat elimeesi lisää paksuutta, tuntoa se sinulle ei ainakaan paranna, kun joiltakin menee kyky orgasmiin ihan vain lateksikalvolla joka on paksuudeltaan millin osia.
Hankala tilanne. Mun kohdalla synnytys oli hyväksi seksielämälle, koska mieheni penis on niin iso että se sattui aikaisemmin ja esti jotkut yhdyntäasennot. Synnytyksen jälkeen seksi on vasta alkanut tuntua minustakin hyvältä. Aloittajan tapauksessa ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Sen sijaan että ap mietit vaimosi emättimen väljyyttä, kehottaisin katselemaan netistä kuinka saisit suuremman peniksen. Ongelma on sinussa, ei naisessasi.
Ihan vapaasti voit sanoa - exälle.
Exä siitä tulee sanomisen jälkeen hyvin nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:48"]
Hankala tilanne. Mun kohdalla synnytys oli hyväksi seksielämälle, koska mieheni penis on niin iso että se sattui aikaisemmin ja esti jotkut yhdyntäasennot. Synnytyksen jälkeen seksi on vasta alkanut tuntua minustakin hyvältä. Aloittajan tapauksessa ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Sen sijaan että ap mietit vaimosi emättimen väljyyttä, kehottaisin katselemaan netistä kuinka saisit suuremman peniksen. Ongelma on sinussa, ei naisessasi.
[/quote]
Miksi kehotat ap:ta käyttämään aikaansa sellaiseen? Aika on rajallinen resurssi meille kaikille, eikä sitä tule tuhlata asioihin, jotka eivät johda mihinkään.
Jos penistä voisi jollain tavalla kasvattaa, niin pienimunaisia miehiä ei maailmassa olisi. ;)
Loukkaantuisin itse, mutta haluaisin kyllä kuulla totuuden. Ehdottomasti. Sun kannattee muotoilla lause mahdollisimman hyvin. Tyyliin, nautin paljon kanssasi, mutta nauttisin vielä enemmän jos värkkisi olisi niinkuin ennen.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:49"]
Ihan vapaasti voit sanoa - exälle.
Exä siitä tulee sanomisen jälkeen hyvin nopeasti.
[/quote]
Ei sitten tainnut olla iso menetys miehelle.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:23"]
Miesvihaajat taas vauhdissa. Kumpi sitä värkkiään voi treenata?
[/quote]
Kumpikin
[/quote]
Kerrotko kuinka tämä tapahtuu miesten kohdalla? Lantiopohjanlihasten kehittäminen auttaa miehillä paremmin hallitsemaan omaa orgasmiaan, mutta ei ole mitään tapaa kehittää kullin kokoa. Kaikenlaisia pumppuja yms. myydään, mutta nehän ovat täyttä huuhaata.
Mies voi tietysti käyttää erilaisia renkaita yms., joilla saadaan naiselle lisään nautintoa, mutta AP:n tilanteessa se vain heikentää asiaa.
Synnytyksestä on kuitenkin vasta vuosi ja vauva oli iso. En vielä heittäisi toivoa hukkaan. Lisäksi vaimo ei välttämättä jaksa ajatella sinun nautintoasi kun omat hormoonit vasta totuttelevat irrottautumaan vauvasta (imetyksen lopetus ym). Anna vaimollesi aikaa.
Ranskassa saa automaattisesti lähetteen emättimenpienennysleikkaukseen, jos vauvalla painoa yli 3 kg. Meillä ei neuvolassa ajatella isää lainkaan.