Lyhyet hiukset
Oon 40v ja oon harkinnut ekaa kertaa lyhyitä hiuksia. Hiukset on ohuet ja lasimaiset. Nyt olkapäille tai vähän yli. Tykkään pitkistä kyllä. Silmälasit on. Pelkään että kadun ja näytän mieheltä. Kestää ikuisuuden kasvattaa takas. Kasvot on vinoneliön malliset. Kertokaas kokemuksianne, tykkäsittekö te, kaduitteko, hyvää, huonoa malliehdotuksia...
Kommentit (88)
Suosittelen kokeilemaan jos siltä tuntuu. On se lyhyt kevyempi ja helpompi pestä jne. Ja kasvaahan se takaisin. Minullakin oli kesällä vielä sivusiili, nyt se on kasvatettu pois ja hiukset polkkamitassa. Annan vaihteeksi kasvaa. Miesten mielipiteet ei kiinnosta tippaakaan. Sillä sivusiilillä kuitenkin sain sen parimetrisen laatikkoleuan hurmattua. Ei se mun hiuksia ole ikinä kommentoinut. Toki olen hoikka ja nättikin ja pään ja kasvonmuodot sopii hyvin lyhyisiin hiuksiinkin. Jopa mun ex sanoi että lyhyet sopii paremmin, vaikka pitkistä yleisesti tykkää enemmän.
Eino Makunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eino Makunen kirjoitti:
Muut naiset lähtökohtaisesti kehuvat kaikkia ulkonäkömuutoksia, joiden seurauksena muutut epäkiinnostavammaksi miesten silmissä. Kilpailu ja kateus vähenee. Mutta kuuntele toki heitä, se vahvistaa ystävyyttänne ja luottamusta.
Miksi pitää elämän tärkeimmäksi priooriteetiksi ottaa " Miltä näyttää miesten silmissä"? Jotkin voivat olla elämäänsä täysin tyytyväisiä ilman miestäkin. Varsinkin jos on tarpeeksi elämänkokemusta (myös miehistä) ja tullut siihen tulokseen, että haluaa elää loppuelämän ilman parisuhdetta.
Kuten jo kirjoitin, harva nainen ajattelee, mitä miehet ajattelevat, vaan mitä toiset naiset ajattelevat.
Naisilta kysyin juurikin sen takia, että kertoisi miten hoito, käytännöllisyys ym. sujuu. En siksi mitä mieltä naiset ovat. Mielipiteitä on monia. En mä niiden perusteella hiuksieni mallia valitse. Tuskin tekään? En oo löytäny aloitusta et mies kysyisi millaiset hiukset naisten mielestä miehelle sopii..tai miesten mielestä.
Te varmaan vähän välitätte millaista jouhista naiset teillä pitäisivät.
Ajattelin ensi kesänä leikata kaljuksi, ja se on erittäin upea kampaus! Säästyy shampoot ja muut hiustuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ensi kesänä leikata kaljuksi, ja se on erittäin upea kampaus! Säästyy shampoot ja muut hiustuotteet.
Kyllä mulla varaa aineisiin on. En kyl ajatellut miestukkaa, kaljusta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eino Makunen kirjoitti:
Muut naiset lähtökohtaisesti kehuvat kaikkia ulkonäkömuutoksia, joiden seurauksena muutut epäkiinnostavammaksi miesten silmissä. Kilpailu ja kateus vähenee. Mutta kuuntele toki heitä, se vahvistaa ystävyyttänne ja luottamusta.
Miksi pitää elämän tärkeimmäksi priooriteetiksi ottaa " Miltä näyttää miesten silmissä"? Jotkin voivat olla elämäänsä täysin tyytyväisiä ilman miestäkin. Varsinkin jos on tarpeeksi elämänkokemusta (myös miehistä) ja tullut siihen tulokseen, että haluaa elää loppuelämän ilman parisuhdetta.
Voi myös olla jo parisuhteessa sen verran fiksun tyypin kanssa joka ei juokse kirkuen karkuun kun vaimo pätkäisee tukkansa. Mihin sitä muita sitten enää tarvitsee.
Lyhyt tukka vaatii panostamista. Useimmilla suomalaisilla naisilla näyttää lyhyt tukka epäsiistiltä, koska sitä ei jakseta pestä, sen annetaan kasvaa yli, sitä ei laiteta mitenkään eikä ymmärretä käyttää hiustuotteita.
Ja lisäksi lyhyt hiusmalli ei sovi kaikille kasvoille. Jos on ns. läskit kasvot (ja muutenkin ylipainoinen), niin lyhyet hiukset tekevät maskuliinisen vaikutelman.
En siis suosittele. Ihan senkin takia, että saatat kyllästyä parin viikon jälkeen, kun alkuinnostus laantuu. Siinäpä sitten itket ja alat kasvattamaan takaisin menetettyä.
Mä leikkautin hiukseni lyhyeksi päälle kolmikymppisenä. Ihan vain vaihtelun vuoksi. Jostain syystä en tuntenut itseäni enää naiselliseksi, vaan muutaman vuoden jälkeen kasvatin hiukseni ja leikkautin long bob tyylin. Onneksi hiukseni kasvavat nopeasti, niin ei ollut mikään tuskallinen projekti.
Voin sanoa, että tämän hiusmallin kanssa pääsee huomattavasti helpommalla kuin lyhyellä hiusmallilla.
Ei koskaan enää lyhyitä hiuksia. Olo on naisellisempi vähän pidemmillä hiuksilla. Tuli tosiaan kokeiltua muutaman vuoden ajan, ja se riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla varaa aineisiin on. En kyl ajatellut miestukkaa, kaljusta puhumattakaan.
Puhuin kyllä itsestäni.
Eino Makunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eino Makunen kirjoitti:
Kuten jo kirjoitin, harva nainen ajattelee, mitä miehet ajattelevat, vaan mitä toiset naiset ajattelevat.
Niin, mitä pahaa siinä on? Kysytkö sä naisten mielipiteitä hiustesi suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kertoo miehestä jos naisessa tärkeintä on hiusten pituus? Vaikka olis katkeilevat rumat suirot ni on pitkät ainakin..ja miten ikä tähän liittyy? Hiusmalliako ei saa muuttaa kun vanhenee? Ylläri vaan teille, ettei iän myötä kauneus lisäänny. Kunhan pillu on ja pitkät hiukset. Ootte tosiaan yksinkertaisia.
Naisella täytyy olla myös pitkät hyvin hoidetut ja lakatut kynnet. Poikamaisen näköisiä sellaiset lyhyet töpökynnet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin kyllä itsestäni.
Ymmärsin kyllä. Mä taas kysyin kokemuksia lyhyistä, en sitä mitä aiotte päällenne tehdä.
Aasialaiset naiset pitävät pitkiä hiuksia vielä vanhempinakin. Muutenkin säilyvät hoikkina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eino Makunen kirjoitti:
Voi myös olla jo parisuhteessa sen verran fiksun tyypin kanssa joka ei juokse kirkuen karkuun kun vaimo pätkäisee tukkansa. Mihin sitä muita sitten enää tarvitsee.
On myös fikuja naisia, jotka eivät välitä, jos mies lihoo, kasvattaa pujoparran tai jotenkin muuten tarkoituksella tekee itsestään epäviehättävämmän, vaan on edelleenkin se himokas mirri makkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kertoo miehestä jos naisessa tärkeintä on hiusten pituus? Vaikka olis katkeilevat rumat suirot ni on pitkät ainakin..ja miten ikä tähän liittyy? Hiusmalliako ei saa muuttaa kun vanhenee? Ylläri vaan teille, ettei iän myötä kauneus lisäänny. Kunhan pillu on ja pitkät hiukset. Ootte tosiaan yksinkertaisia.
Naisella täytyy olla myös pitkät hyvin hoidetut ja lakatut kynnet. Poikamaisen näköisiä sellaiset lyhyet töpökynnet.
Tottakai. Niillä onkin kiva tehä töitä. Kokeiles vaikka ite. Kaikki ei oo joitain paperinpyörittäjiä jossain toimistossa. Hyvä se on kaikkee vaatia kun ei ite tartte. Korkkaritkin on niin mukavat. Mitä nyt vaivasenluut ja yliliikkuva nilkka menee alta, mut on ah, niin miesten mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Eino Makunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eino Makunen kirjoitti:
Niin, mitä pahaa siinä on? Kysytkö sä naisten mielipiteitä hiustesi suhteen?
Kyllä minä tuossakin asiassa vaimon mielipidettä kuuntelen ja se tulee kysymättäkin. Vähän kuin parrankin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Aasialaiset naiset pitävät pitkiä hiuksia vielä vanhempinakin. Muutenkin säilyvät hoikkina.
Kysyttiin ihan hiusmalleista. Ei ruodonmallista. Pysyttäisiin nyt aiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin ihan hiusmalleista. Ei ruodonmallista. Pysyttäisiin nyt aiheessa.
Molemmat liittyvät ulkonäköön.
Mulla on hyvin ohuet hiukset, liukkaat ja hennot. Vanhojen tanssien jälkeen leikkautin lyhyeksi hiukset. Tästä on yli 20 vuotta aikaa. Pisimmillään tukka on ylettynyt leukaan, mutta koska hiuslaatu on mitä on, niin jos ei föönäillyt ja ilmakihartimella vääntänyt tukkaa meni se päätä pitkin rumana liruna. Minä en näytä miehekkäältä.
Tuo kananpersetukka-juttu on pahimman luokan misogyniaa ja joka kerta naisen lyhyistä hiuksista puhuttaessa joku alkaa vänkyttää asiasta. Tuntuu olevan joillekin kova paikka se, että nainen ei alistu niin sanottuihin kauneusihanteisiin.
Aijaa, saanko minä ihan itse valita, onko minulla vanhenpana pitkät hyväkuntoiset hiukset vai ei? Minä kun luulin, että sillä mennään mitä geenit suo, tai hankitaan peruukki. Olen sitten niin hvetin tyhmä, kun en osaa karvoja kasvattaa tai ymmärrä ihan vain haluamalla saada pitkiä kauniita hiuksia. No, pituutta ne vielä kasvaa, mutta päänahka näkyy jo ja ikää kolkyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en leikkauttaisi, jos hiukset ovat hyväkuntoiset. Pitäisin sen pikuisena, että saa laitettua välillä kiinni.
On hyväkuntoiset. Tosi ohuet ja lasimaiset kylläkin.
Ei sinulla voi olla tosi ohuet hiukset, jos ne ovat kasvaneet olkapäille asti. Tosi ohuilla ei mahdollista. Siis yksittäinen hius voi olla ohut, mutta hiuksia paljon. Ota kaikki ilo irti hyvistä hiuksistani. Tylppä leikkaus latvaan ja kiharaa. Näyttää kokonaisuutena paksulta.
Jokainen pelimanni ymmärtää, että kauniita hiuksia ei kannata kehua netissä. Tavatessakaan ei kehuta kauniin ulkonäköä vaan älyä ja huumoria. Ulkonäön kehuminen puree vain vähiten viehättävännäköisiin.