Onko epäkohteliasta pitää ristikorua synagoogassa?
Tiedän ettei juutalaiset usko Jeesukseen mutta itselläni on ollu rippiristi kaulassa jo monta vuotta vaikka en uskonnollinen olekaan.
Kommentit (28)
On epäkohteliasta kirjoittaa synagoga kahdella O-kirjaimella.
Heti tulee mieleen, että ei ole kiinnostanut edes sen vertaa, että osaisi kirjoittaa jumalanpalveluspaikkamme nimen oikein.
Apua oon aina luullu että juutalaiset uskoo jeesukseen
Mihinkä ne sitten uskoo?
Vierailija wrote:
Mihinkä ne sitten uskoo?
Vanhaan testamenttiin ja Jumalaan. Odottavat edelleen luvattua Messiasta.
pahoittelen tuota ku vaa oletin että kirjoitetaan kahdella. ap
Täytyy olla trolli. Jokainen pitää mitä korua haluaa missä haluaa.
Juutalaiset ei tykkää ristit kaulassa olevista ihmisistä. Sen saimme kokea Israelin reissulla. Yksi lierihattu lakijuutalainen yritti lyödä meitä kävelykepillä Jerusalemissa.
Joten en suosittele ristin käyttöä synagogassa.
Jeesus on juutalaisten kuningas.
Ristin esilletuominen kertoo totuuden.
Ennenkaikkea risti kannattaa tuoda esille sanoissa ja teoissa.
Totuudessa.
Vierailija wrote:
Täytyy olla trolli. Jokainen pitää mitä korua haluaa missä haluaa.
Minä olen aina pyrkinyt näyttämään mahdollisimman neutraalilta, kun olen vieraillut ihmisten pyhillä paikoilla. Jerusalemissa annettiin synagogassa kipa päähän ja Istanbulin Sinisessä moskeijassa kääriydyttiin liinavaatteeseen, joka peitti polvet. Kristitty symboli on helppo siirtää paidan alle.
Mikä tässä on teille ongelmallista?
Jeesus nasaretilainen, juutalaisten kuningas.
Kirjoitin mitä kirjoitin.
Juutalaiset pitävät kristittyjä vääräuskoisina ja suhtautuvat heihin vihamielisesti.
Vrt. Muslimit pitävät juutalaisia vääräuskoisina ja siitä viha.
ai kävi käsiksi vaikka kävelitte ihan rauhallisesti ketään häiritsemättä kadulla? vaikea uskoa.
No, etpä tuota tällä hetkellä synagogaan pääsekään, kun kaikkien idiottien vuoksi pääsy on pitänyt rajata vain seurakuntalaisille.
Mitä varten yleensä menet synagogaan?
Enemmistö juutalaisista ei suhtaudu vihamielisesti kristittyihin. Ultraortodoksijuutalaisissa heitä on ja osa vain ei pidä muuten siitä, että heitä käännytetään johonkin muuhun uskoon. Messiaanisiksi juutalaisiksi kutsutaan Jeesukseen uskovia juutalaisia.
Vierailija wrote:
Mihinkä ne sitten uskoo?
Oletko luullut, että Jeesus Nasaretilainen oli kristitty? Ei ollut vaan oli juutalainen. Hän sanoi myös, että ei tullut lakia kumoamaan vaan täyttämään. Jeesus ei perustanut mitään uutta uskontoa.
Joo, ihan turha tunkea uteliaisuudesta toisten kirkkoihin pällistelemään.
Vierailija wrote:
Enemmistö juutalaisista ei suhtaudu vihamielisesti kristittyihin. Ultraortodoksijuutalaisissa heitä on ja osa vain ei pidä muuten siitä, että heitä käännytetään johonkin muuhun uskoon. Messiaanisiksi juutalaisiksi kutsutaan Jeesukseen uskovia juutalaisia.
Mikseivät ole kristittyjä siinä missä muutkin Jeesukseen uskovat?
Lierihatut vihaisempia kuin kipapäät.
mitä jos kyseessä on juutalainen vaimo mutta miehenä itse ei ole juutalainen?
Ei ole.