Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro joku melko tuntematon herkku josta erityisesti pidät? Siis vinkiksi minulle ja muille

Vierailija
01.01.2022 |

Aloitan itse: vaalea balsamiviinietikka-kastike. Mahtavaa! Käytän juustojen kanssa, salaatin kanssa, riisin kanssa. En tiennyt tällaista olevankaan ja ostin sen vahingossa, kun piti ostaa tavallinen viinietikka josta olisin tehnyt oliiviöljyn kanssa salaatinkastiketta.
Tämä ei siis ole sitä ohutta viinietikkaa vaan sellaista paksua, vähän kuin hunajaa koostumukseltaan.

Kerro sinun herkkusi? Saa olla siis suolaköinen/makea/mikä vaan, kunhan on vähän erikoinen tai yllättävä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vadelmaetikkaa merkki Systrarna Voltaire. Sopii ruoanlaittoon ja salaateille . Antaa pirteän maun pataruoille.

Vierailija
2/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohrarieska, pitää olla tuore, samana päivänä leivottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät kuulta.

Vierailija
4/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreesta pullasta tehty pullamössö.

Vierailija
5/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tämä oli ainakin yllätys. Aivan törkeän hyvää leipää ja maailman helpointa valmistaa!

https://laihianmallas.fi/tuotteet/tuoppi-saaristolaisleipa-jauhoseos-42…

Vierailija
6/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakki maidon kanssa.

Vierailija
7/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoviipale, päälle yrttisuolaa ja viipale kurkkua tai puolikas kirsikkatomaatti.

Vierailija
8/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käyttänyt vihreää pestokastiketta ruoanlaitossa, mutta nykyään jatkuvasti. Myös soijakastike.

Jälkiruoka paahtoleivästä, jonka päälle viipaloituja banaaneja, kermavaahtoa ja esim. mandariinin lohkoja.

Vierailija
9/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo "Aloitan:" sinulle joku tavaramerkki? Useita ketjuja olen täällä bongannut tyyliin "listatkaa sitä ja tätä. Aloitan:". Olen jo aiemminkin arvellut, että ovat luultavasti yhden ja saman henkilön näppikseltä, koska on niin tunnistettava maneeri.

Vierailija
10/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo "Aloitan:" sinulle joku tavaramerkki? Useita ketjuja olen täällä bongannut tyyliin "listatkaa sitä ja tätä. Aloitan:". Olen jo aiemminkin arvellut, että ovat luultavasti yhden ja saman henkilön näppikseltä, koska on niin tunnistettava maneeri.

Toi on yleinen nettikeskusteluissa.

Vierailija
11/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaavaahto!

Suklaa sulatetaan ja sekoitetaan muniin, vaahdotetaan ja annetaan kovettua. Päälle voi ripotella sokuria, varovasti voi liekittää mittaa pitää varoa polttamasta.

Vierailija
12/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä arkisin syö pullaa tai keksejä päiväkahvin kanssa. Sen sijaan leikkaan palan hyvää leipää, paahdan vähän (ei ruskeaksi!) ja päälle teelusikallinen hapankirsikka- tai viikunahilloa. Hirmuisen hyvää kahvin kanssa!

Vierailija
13/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halva. Jossain tunnetaan myös nimellä Helva.

Vierailija
14/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo balsamiviinietikka ei ole oikeastaan mikään kovin harvinainen tuote, aika yleinen ruuanlaitossa, mutta toki kiva että löysit uuden suosikin. Kokeile sitä myös mansikoiden kera, sopii yllättävän hyvin yhteen.

Vierailija
15/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Minäkin olen käyttänyt jossain aloituksessa tuota aloitan-tyyliä. Vain yksi tapa muiden joukossa. Moni varmasti käyttää sitä.

Vierailija
16/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halva. Jossain tunnetaan myös nimellä Helva.

Kreikkaan jos meette lomalle, tuota kannattaa ehdottomasti ostaa.

Vierailija
17/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljajäätelöstä sekoitetaan sellaista pehmistä. Sitten sekaan sulatetaan sulaa maitosuklaata. Eli siitä tulee vaniljapehmistä, jossa suklaa hippuja. Niin hyvää. Yllättävän hyvää!   

Vierailija
18/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihmeellistä mutta nuudelin joukkoon katkarapua ja fetaa. Nam.

Vierailija
19/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kyllä tosiaan outo kommentti sulta. Ihan normaalia sanoa että itse aloittaa listauksen, omituista kuvitella että ne kommentit olisi kaikki samalta ihmiseltä.

Vierailija
20/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuntematon, kun aika usein on loppu, mutta tykkään Rainbow-kaakaocapuccinosta. Kuitenkin moni joka näkee sitä meillä, ei ole koskaan kuullutkaan siitä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi