Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro joku melko tuntematon herkku josta erityisesti pidät? Siis vinkiksi minulle ja muille

Vierailija
01.01.2022 |

Aloitan itse: vaalea balsamiviinietikka-kastike. Mahtavaa! Käytän juustojen kanssa, salaatin kanssa, riisin kanssa. En tiennyt tällaista olevankaan ja ostin sen vahingossa, kun piti ostaa tavallinen viinietikka josta olisin tehnyt oliiviöljyn kanssa salaatinkastiketta.
Tämä ei siis ole sitä ohutta viinietikkaa vaan sellaista paksua, vähän kuin hunajaa koostumukseltaan.

Kerro sinun herkkusi? Saa olla siis suolaköinen/makea/mikä vaan, kunhan on vähän erikoinen tai yllättävä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsalkan Vorschmak. Pariisinperunoita ja aitoa venäläistä suolakurkkua., smetanaa, hunajaa, punasipulisilppua ja piripintainen jääkylmä votkasnapsi.

Kylmää, tummaa tsekkiolutta.

Nam!

Vierailija
42/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piparjuuri tahna paistetun fisun kanssa, varovasti pitää laittaa..

Mika on fisu?

t. ulkosuomalainen

Pannulla paistettua esim affenta, mielellään itsepyydettyä ja voissa paistettuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mika on fisu?

t. ulkosuomalainen

Kala

Vierailija
44/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullapitkosta reilu viipale ja päälle voita,nam

Vierailija
45/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Umeboshi! Jos siis tykkää happamasta ja suolaisesta (minä rakastan). Nuo on japanilaisia kirpeitä säilöttyjä pikkuluumuja (tai ume-luumuja, ei ihan samanlainen kuin meidän luumu). Niin hyvää!

Nam! Minun piti ihan tarkistaa päivämäärästä, olinko itse käynyt kirjoittamassa tämän! Toinen, tavallisempi herkku happaman ja suolaisen ystävälle: kimchi.

Vierailija
46/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mika on fisu?

t. ulkosuomalainen

Et ulkosuomalaisena ole opetellut edes perussanoja englannista ja osannut niitä soveltaa? Aika jännää.

Vierailija
47/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Umeboshi! Jos siis tykkää happamasta ja suolaisesta (minä rakastan). Nuo on japanilaisia kirpeitä säilöttyjä pikkuluumuja (tai ume-luumuja, ei ihan samanlainen kuin meidän luumu). Niin hyvää!

Nam! Minun piti ihan tarkistaa päivämäärästä, olinko itse käynyt kirjoittamassa tämän! Toinen, tavallisempi herkku happaman ja suolaisen ystävälle: kimchi.

Ja olithan sinä!

!

Vierailija
48/48 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Styrialainen ei ole kreikkalainen. Styria on englanninkielinen versio Itävallan Steiermarkin osavaltiosta. Siis itävaltalaista kurpitsansiemenöljyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän