Kerro joku melko tuntematon herkku josta erityisesti pidät? Siis vinkiksi minulle ja muille
Aloitan itse: vaalea balsamiviinietikka-kastike. Mahtavaa! Käytän juustojen kanssa, salaatin kanssa, riisin kanssa. En tiennyt tällaista olevankaan ja ostin sen vahingossa, kun piti ostaa tavallinen viinietikka josta olisin tehnyt oliiviöljyn kanssa salaatinkastiketta.
Tämä ei siis ole sitä ohutta viinietikkaa vaan sellaista paksua, vähän kuin hunajaa koostumukseltaan.
Kerro sinun herkkusi? Saa olla siis suolaköinen/makea/mikä vaan, kunhan on vähän erikoinen tai yllättävä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piparjuuri tahna paistetun fisun kanssa, varovasti pitää laittaa..
Mika on fisu?
t. ulkosuomalainen
Pannulla paistettua esim affenta, mielellään itsepyydettyä ja voissa paistettuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mika on fisu?
t. ulkosuomalainen
Kala
Pullapitkosta reilu viipale ja päälle voita,nam
Vierailija kirjoitti:
Umeboshi! Jos siis tykkää happamasta ja suolaisesta (minä rakastan). Nuo on japanilaisia kirpeitä säilöttyjä pikkuluumuja (tai ume-luumuja, ei ihan samanlainen kuin meidän luumu). Niin hyvää!
Nam! Minun piti ihan tarkistaa päivämäärästä, olinko itse käynyt kirjoittamassa tämän! Toinen, tavallisempi herkku happaman ja suolaisen ystävälle: kimchi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mika on fisu?
t. ulkosuomalainen
Et ulkosuomalaisena ole opetellut edes perussanoja englannista ja osannut niitä soveltaa? Aika jännää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Umeboshi! Jos siis tykkää happamasta ja suolaisesta (minä rakastan). Nuo on japanilaisia kirpeitä säilöttyjä pikkuluumuja (tai ume-luumuja, ei ihan samanlainen kuin meidän luumu). Niin hyvää!
Nam! Minun piti ihan tarkistaa päivämäärästä, olinko itse käynyt kirjoittamassa tämän! Toinen, tavallisempi herkku happaman ja suolaisen ystävälle: kimchi.
Ja olithan sinä!
!
Styrialainen ei ole kreikkalainen. Styria on englanninkielinen versio Itävallan Steiermarkin osavaltiosta. Siis itävaltalaista kurpitsansiemenöljyä.
Marsalkan Vorschmak. Pariisinperunoita ja aitoa venäläistä suolakurkkua., smetanaa, hunajaa, punasipulisilppua ja piripintainen jääkylmä votkasnapsi.
Kylmää, tummaa tsekkiolutta.
Nam!