Olen 39v ja harkitsen kasvisruokavalioon siirtymistä
En tiedä miksi, en ole mitenkään pohtinut asiaa, mutta lihan syöminen tuntuu eettisesti väärältä. En vaan pysty syömään hyvällä omallatunnolla, kaikki sellainen tuntuu pahalle. En syvällisesti siis ole osannut asiaa ajatella edes :P
Miksi sinä olet kasvisruokavaliolla?
Plussat ja miinukset?
Kiinnostaa ... Mutta en oikein tiedä edes miksi, tai mitä tehdä!
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 11:43"]
Kasvissyöjät tukee sitä että roudataan niitä hedelmä-kasvis-tofu-soija tuotteita maailman toiselta puolen tänne peräpohjolaan. Ympäristö kiittää vai?
Suomen luonto tarjoaa hyvin monipuolisesti marjoja, kalaa ja riistaa ja nämä olis terveellisiä ja ekologisia vaihtoehtoja.
[/quote]
Olipa keskustelun aihe mikä tahansa, aina nämä "mutta kun metsässä on marjoja" -viisastelijat ilmaantuvat mukaan!
On totta, että esim. soijantuotannossa on ekologiset ongelmansa, mutta niin on naudanlihan tuotannossakin. Ympäristövaikutuksia on vaikea verrata keskenään, mutta kasvissyöjä todennäköisesti kuluttaa soijatuotteita vähemmän kuin sekasyöjä lihaa (ainakin itse käytän aika vähän soijaa).
Ja sekasyöjätkö eivät käytä muualta tuotettuja hedelmiä ja kasviksia?
Miten on niin vaikea käsittää, ettei autoton kaupunkilainen pääse poimimaan marjoja tai ampumaan hirviä jokapäiväiseksi ruuakseen? (eipä silti että haluaisinkaan)
[/quote]
Niinpä, siksi ei kannata syödä sitä soijaa EIKÄ sitä nautaa!
Jos syö monipuolisesti ja paljon marjoja, voi jättää tuontihedelmät kokonaan pois tai ainakin hyvin minimiin. Kasviksistakin ne tärkeimmät voi kasvattaa itse täällä suomessa.
Ja jos syöt riistalihaa niin sitä ei tarvitse syödä joka päivä.
Itse olen esim. jauhelihan tilalla käyttänyt soijarouhetta. Helppoa ja runsaasti protskua!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 11:54"]Ohis, mutta miten tuo "olen 39 v." liittyy asiaan?
[/quote]
Kuten osa jo sanoi, niin ikäni laitoin jotta haluan painottaa etten ole nuori ja "höyrähtämässä" (tämän nuoruuden kasvissyöjävaiheen koin itsekin 16-vuotiaana) ja osaksi siksi, että olen tähän saakka ollut lihan suurkuluttaja ja että nyt tässä iässä tulee melko äkkinäinen suuntamuutos mielen suhteen .. Enkä tiedä miksi.
Ap