Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän rumat huulitäytteet

Vierailija
01.01.2022 |

Tämä voi kuulostaa turhalta ja pinnalliselta, mutta asia on vaivannut mua jo jonkin aikaa. Hyvä ystäväni hurahti huulitäytteisiin noin vuosi sitten ja aluksi olivatkin ihan nätit, mutta eilen tavatessani hänet illanistujaisissa oli huulet jo ihan överisuuret ja kaukana hyvännäköisestä. Ollaan tunnettu lapsesta asti ja yleensä voitu puhua ihan kaikesta toisillemme, mutta koen vaikeaksi sanoa ystävälle suoraan, että on alkanut näyttää muoviselta. Hän oli selkeästi käynyt ottamassa täytteitä taas lisää ja pelkään, että hän on jäänyt niihin koukkuun.

Miten voisin ottaa asian puheeksi ystävän kanssa niin, ettei hän loukkaantuisi? Tiedän, että hänen ulkonäkönsä ja se mitä hän tekee kropalleen on hänen asiansa mutta samalla tiedän, että ulkonäkö on hänelle tärkeä asia ja olen jo kuullut yhteisiltä kavereilta vähän ilkeääkin kommenttia hänen huulistaan. Olen ymmärtänyt, että täyteaineille voi tavallaan sokeutua ja mietinkin, tajuaako ystäväni miltä hän nykyään näyttää.
Huulet ovat siis todella suuret suhteutettuna hänen naamaansa ja törröttävät ylös- ja ulospäin. Sivusta katsottuna ja hymyillessään hän näyttää jo todella oudolta. Pelkään kuitenkin, että ystävä loukkaantuu jos sanon mitään. Emme ole puhuneet aiheesta sen enempää kun joskus ekojen täyttöjen jälkeen, jolloin niitä vielä kehuin.

Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen naapurin huulitäytteet on kans karannu käsistä. Toimii vielä mielenterveysongelmaisten parissa, en tiedä mitä haluaa ulkonäöllään viestittää. Miesystävä vaikuttaa ihan normaalilta, ehkä tykkää naisesta huulitäytteistä ja instahalukkuudesta huolimatta.

Vierailija
22/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ystävän pitää olla vain hiljaa ja katsoa kuin läheinen ihminen pilaa ulkonäkönsä ja jopa terveytensä. Inhoan tätä puolta suomalaisissa, mitään ei saisi sanoa vaikka yrittäisi vain varoittaa. 

Todellakin sanoisin jotain niistä kohta irti tursottavista huulista, nämä kun venyttävät huulien nahkaakin aika lailla, on kivat tyhjät säkit sitten roikkumassa huulien tilalla kun joskus hankkiutuu nakeista eroon. 

Ap:n mielestä pilaa ulkonäkönsä. Kaveri itse ei ole samaa mieltä, vaan on tyytyväinen. Sinänsä aikuinen ihminen saa muokata ulkonäköään, miten itse haluaa. Kenenkään ei ole pakkon noudattaa jonkun toisen kauneusihanteita.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ystävän pitää olla vain hiljaa ja katsoa kuin läheinen ihminen pilaa ulkonäkönsä ja jopa terveytensä. Inhoan tätä puolta suomalaisissa, mitään ei saisi sanoa vaikka yrittäisi vain varoittaa. 

Todellakin sanoisin jotain niistä kohta irti tursottavista huulista, nämä kun venyttävät huulien nahkaakin aika lailla, on kivat tyhjät säkit sitten roikkumassa huulien tilalla kun joskus hankkiutuu nakeista eroon. 

No anna joku esimerkki miten sanoisit asiasta? Mulla on vähän sama ongelma oman kaverin kanssa mutta en ole saanut sanottua mitään koska pelkään loukkaavani. Huulitäytteitä on nykyään tyyliin joka toisella ainakin täällä stadissa, eli ongelma on varmaan aika yleinen.

Hmm..riippuu kuinka läheinen on, jos todella hyvä ystävä niin sanoisin suoraan että nykyiset huulet näyttävät oudoilta/epäviehättäviltä. Voi sanoa että naturellina näytti paremmalle jne. Kannattaa myöskin puhua siitä kuinka vuosien ylivenyttäminen tuhoaa omat huulet, tämä on ihan fakta enkä usko että moni edes ajattelee sitä täytteitä ottaessaan. Jos henkilö on vähemmän tuttu en välttämättä sanoisi mitään. 

Vierailija
24/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin huulipumppua ja sain ne "kuuluisat" somehuulet. Kaveri sanoi suoraan että näyttää friikiltä ja koomiselta. En suuttunut, miksi olisin. 

Vierailija
25/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä turpohuulet on jotenkin harhaisia itsensä ja ulkonäkönsä suhteen ja omakuva vääristynyt. Samajuttu niillä jotka ottaneet liian isoja kumitissejä, mitkä ei todellakaan ole nätit tai seksikkäät. Sellaisille voi olla vaikea puhua järkeä päähän, kun harhaisia ovat.

Vähän kuin sukupuoliristiriitaiset, jotka haluavat amputoida rintansa ja piikittää testoa. Eipä siinä ulkopuolisten sanomisilla ole mitään väliä.

Vierailija
26/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on se, että ne, jotka on koukussa kauneusleikkauksiin, muuttuu kerta kerralta rumemmiksi. Vaikkapa 90 Days Fiance -sarjan Darcey ja Stasey. Olisivat kauniimpi ilman törröttäviä huulia. Mikä sumentaa heidän havaintokykynsä?

Vierailija
27/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi mitään jos toinen haluaa olla sen näköinen ja pitää peili kuvastaan. Sen ehkä sanoisin että kelpaat minulle ilman täytteitäkin.

Vierailija
28/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kummallisia. Miksi loukata ystävää? Miksi satuttaa ja olla ilkeä? Sillä ystävällä om oma hyvä syy niille huulitäytteille. Huono itsetunto, epävarmuus, tai muu vastaava. Ja hän kokee että ne täytteet auttaa siihen ongelmaan (oikeasti tietenkään ehkä ei, mutta hänelle ne silti merkkaa jotain parempaa).

Voin kuvitella että sydän särkyy jos joku tulee sanomaan että ”näytät törkeältä.

Vanha hyvä neuvo: jos ei ole mitään kaunista sanottavaa, ole hiljaa.

Pidä ihan omana tietonasi ne näkemyksesi että ystävä on huuliensa kanssa ruma tai mauton.

Vierailija
29/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botuliinitoksiini, tuttavallisemmin botox, jättää vaarallisuudessaan taakseen arsenikin, sariinin ja monet muut kauhua herättävät myrkyt. Vain yksi gramma botuliinia voi tappaa miljoona ihmistä. Hajuton ja mauton myrkky aiheuttaa kuoleman lamauttamalla hengityselimistön.

En ikinä ottais naamaani tuota, ellei tule sylkirauhasiin jotain häikkää

Vierailija
30/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi mitään. Jos hän itse tykkää ulkonäöstään, niin ei se ole teidän muiden asia kommentoida sitä kauhistelevasti. Ehkä hän on omasta mielestään paremman näköinen nyt? Vähän sama asia kun sanoisit lihoneelle ystävällesi, että nyt kannattaa lopettaa se sipsin syönti ennen kun menee överiksi. Ei ole hyvää tapaa ilmaista asiaa, eikä se tee susta huonompaa ystävää. Jos ystävä itse ottaa asian puheeksi, voit sanoa mielipiteesi nätisti.

Vierailija
31/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kinkkinen juttu, mutta olisin varmaan hiljaa. Toisen ulkonäön negatiivinen kommentointi on aina huono idea. Jos ystävä kysyy niistä itse mielipidettäsi tai hehkuttaa huuliaan sulle, niin voit silloin sanoa nätisti että tykkäsit niistä myös pienempinä tms.

Toisaalta jos kaverilla sattuu olemaan dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö, hänen ruumiinkuvansa on vääristynyt eikä hän enää itse hahmota miten asia oikeasti on. Jos hän on esim. vakuuttunut, että hänellä on liian kapeat huulet ollakseen kaunis, hän yrittää parannella niitä uudelleen ja uudelleen. Siinä mielessä asian kohtelias toteaminen voi olla joskus hyödyllistäkin.

Luulenpa että tässä on se syy ja sillehän näkyy jo joku fiksu keksinyt tautimäöritelmänkin. Ystäväs luulee omaavansa kapeat huulet ja yrittää paikata tätä pienuutta täytteillä. Sama kuin anoreksia, missä jo valmiiksi laiha luulee olevansa lihava tai kun nainen nyppii kulmakarvansa kokonaan pois.

Harmi kun ystäväs on sairas, mutta minkäs sille voi. Voishan sitä tietenkin yrittää hienovaraisesti tiedustella, että onko homma hanskassa vai miten harhainen se kaverisi on.

Vierailija
32/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin huulipumppua ja sain ne "kuuluisat" somehuulet. Kaveri sanoi suoraan että näyttää friikiltä ja koomiselta. En suuttunut, miksi olisin. 

No et varmaan, koska huulipumpun tulokset lähtevät nopeammin pois. Ap:n kaveri on täyttänyt huuliaan vuosia, ei ne ole palaamassa ennalleen.

Vierailija
33/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanoisit mitään? Näytät itse hänen rinnallaan paremmalta ;)

Vierailija
34/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuitenkin tietää, että tämmöisistä ruumiinkuvan häiriöistä voi parantua. Anoreksiasta voi parantua, kumitissiharhoista voi parantua, liiallisesta bodaamisesta voi parantua, tatuointi villityksestä voi parantua jne.

On vielä toivoa ystäväs osalta, mutta jonkinlainen psykoosihan se voi myöskin olla.

Vierailija
35/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset ottaa noita huulitäytteitä, ei tee ketään paremman näköiseksi, päinvastoin. Mies

Vierailija
36/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sano mitään.

Tämä. Omat on huulensa, ei ole sun asia mitä kaverisi tekee itselleen. Eikä ole olemassa tapaa millä haukkua toisen ulkonäköä ilman että loukkaantuu. Anna olla, et voi tehdä mitään.

Eri mieltä. Jos välittää ystävästään, niin kyllä sanoo rehellisesti, vaikka riskinä on loukkaantuminen.

Tee toiselle niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän. Haluaisitko että sinulle kerrottaisiin jos täytteet menneet överiksi? Niille voi sokeutua, joten jonkun läheisen on sanottava.

Vierailija
37/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tämä on asia, jonka lopputulema pitää jokaisen täytteitä ottavan itse kokea. Heillä on harha, että pistoshuulet ovat paremmat kuin omat.

Itse tiedän yhden, joka ottaa pistoksia. On itse, samoin kuin hänen miehensä kuulemma hyvin tyytyväinen ja ylpeä pulleista huulistaan. Ulospäin suun ympäristö näyttää epätasaiselta ja muhkuraiselta, aivan kuin joku sairaus olisi iskenyt kasvoihin tai ampiainen pistänyt.

Veikkaan myös että vanhemmiten kudoksien kutistuessa huulten iho jää pussittamaan. Kahdeksankymppisenä huulet oletettavasti lepattavat löysinä, ellei pistoksia ota elämänsä loppuun asti. Harvalla eläkeläisellä on siihen varaa, eikö se ole melko kallista?

Vierailija
38/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi mitään. Samoin en sanoisi mitään, jos ystävän lempivaate tai hiusmalli ei sopisi hänelle. Vain jos kysyisi mielipidettä, sanoisin nätisti rehellisen mielipiteeni.

Vierailija
39/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin ihmettelisin suoraan ihmiselle, että miksi noin tekee. Toisaalta mun ystäväpiiri on sellainen, että jos joku jotain noin radikaalia tekisi ulkonäölleen, niin siitä tulisi välittömästi palaute. Ei ole todellakaan ulkonäkö tärkein asia omassa ystäväpiirissä.

Vierailija
40/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vtssa sun pitää sanoa yhtään mitään?? Ihan vaan koska sä et tykkää? Hön on aikuinen ihminen ja tekee mitä haluaa. Olisiko kiva jos hän alkaisi urputtaa sulle kuinka sun läskit on rumia ja kuvottavia ja kannattais varmaan tehdä jotain?