Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän rumat huulitäytteet

Vierailija
01.01.2022 |

Tämä voi kuulostaa turhalta ja pinnalliselta, mutta asia on vaivannut mua jo jonkin aikaa. Hyvä ystäväni hurahti huulitäytteisiin noin vuosi sitten ja aluksi olivatkin ihan nätit, mutta eilen tavatessani hänet illanistujaisissa oli huulet jo ihan överisuuret ja kaukana hyvännäköisestä. Ollaan tunnettu lapsesta asti ja yleensä voitu puhua ihan kaikesta toisillemme, mutta koen vaikeaksi sanoa ystävälle suoraan, että on alkanut näyttää muoviselta. Hän oli selkeästi käynyt ottamassa täytteitä taas lisää ja pelkään, että hän on jäänyt niihin koukkuun.

Miten voisin ottaa asian puheeksi ystävän kanssa niin, ettei hän loukkaantuisi? Tiedän, että hänen ulkonäkönsä ja se mitä hän tekee kropalleen on hänen asiansa mutta samalla tiedän, että ulkonäkö on hänelle tärkeä asia ja olen jo kuullut yhteisiltä kavereilta vähän ilkeääkin kommenttia hänen huulistaan. Olen ymmärtänyt, että täyteaineille voi tavallaan sokeutua ja mietinkin, tajuaako ystäväni miltä hän nykyään näyttää.
Huulet ovat siis todella suuret suhteutettuna hänen naamaansa ja törröttävät ylös- ja ulospäin. Sivusta katsottuna ja hymyillessään hän näyttää jo todella oudolta. Pelkään kuitenkin, että ystävä loukkaantuu jos sanon mitään. Emme ole puhuneet aiheesta sen enempää kun joskus ekojen täyttöjen jälkeen, jolloin niitä vielä kehuin.

Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano mitään.

Vierailija
2/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko yrittää ottaa täyteaineet jotenkin yleisemmin puheeksi ja sitten sanoa hienovaraisesti, että tykkäsit hänestä enemmän luonnollisena? Voithan ottaa puheeksi myös sen, että nykyään on näyttöä täytteiden kapseloitumisesta ja liikkumisesta eri puolille kasvoja - eli täytteet eivät liukene kuten on oletettu ja kuten monet edelleen luulevat. Voit siis vedota siihen, että olet huolissasi täytteiden turvallisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sano mitään.

Tämä. Omat on huulensa, ei ole sun asia mitä kaverisi tekee itselleen. Eikä ole olemassa tapaa millä haukkua toisen ulkonäköä ilman että loukkaantuu. Anna olla, et voi tehdä mitään.

Vierailija
4/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille suoraan että näyttää ihan kamalalta ankalta. Ärsyttää muutenkin tämä nykyajan hys hys ettei vaan tule paha mieli.

Vierailija
5/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan suoraan, että on tainnut mennä botoxit jo vähän överiksi.

Vierailija
6/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille suoraan että näyttää ihan kamalalta ankalta. Ärsyttää muutenkin tämä nykyajan hys hys ettei vaan tule paha mieli.

Miksi pitäisi loukata ystävää tarkoituksella?

Vierailija
7/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haluaisit että sinun kanssa otettaisiin ulkonäkösi puheeksi? Sillain ihan vaan pahalla  sanottaisiin että näytät kamalalta? Ai et haluaisi? No niinpä.

Vierailija
8/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna sanoisin mitään vain, jos ystäväsi ottaa asian itse puheeksi. Muuten olisin hiljaa, koska tuollainen voi loukata pahasti. Olen pohtinut tätä itsekin, koska oman siskoni täyteaineiden käyttö on myös karannut ihan käsistä, mutta ei kukaan uskalla hänelle sanoa mitään. Hän selkeästi tykkää niistä ja korostaa huuliaan kirkkailla punilla joten olen yrittänyt vain sopeutua hänen lookkiinsa ja ajatella, että tärkeintä on kun hän itse tykkää niistä.

Vierailija
9/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä turpohuulet on jotenkin harhaisia itsensä ja ulkonäkönsä suhteen ja omakuva vääristynyt. Samajuttu niillä jotka ottaneet liian isoja kumitissejä, mitkä ei todellakaan ole nätit tai seksikkäät. Sellaisille voi olla vaikea puhua järkeä päähän, kun harhaisia ovat.

Vierailija
10/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sanoisi mitään.

Ylipäänsä varmaan kokisin ettei minulla ole enää mitään yhteistä tuon toisen kanssa ja hänen seuransa todennäköisesti lakkaa kiinnostamasta kokonaan. Toivoisin vain että huomaa kuinka tyhmäksi ja rumaksi hän on tullut.

Vierailija
11/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on toikin aika inhottavaa, jos yhteiset kaverit naureskelee selän takana. Mä varmaan sanoisin, mitä ne muut kaverit on sanoneet ihan vaan että tietää. Naiset on just tollasia.

Vierailija
12/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano mitään, ellei hän itse kysy onko liikaa vai ei. Sitten voit sanoa, että aikaisemmat näyttivät paremmilta. Jos hän on jäänyt kiinni fiksailuun ja pitää itse myös nykyisistä huulistaan, niin ei siihen sinun kommentointisi auta. Mutta jos siis itsekin oma-aloitteisesti epäilee, että tuliko liikaa, niin siihen kaverin varmistus voi auttaa.

Vierailija
13/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkinen juttu, mutta olisin varmaan hiljaa. Toisen ulkonäön negatiivinen kommentointi on aina huono idea. Jos ystävä kysyy niistä itse mielipidettäsi tai hehkuttaa huuliaan sulle, niin voit silloin sanoa nätisti että tykkäsit niistä myös pienempinä tms.

Vierailija
14/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ystävän pitää olla vain hiljaa ja katsoa kuin läheinen ihminen pilaa ulkonäkönsä ja jopa terveytensä. Inhoan tätä puolta suomalaisissa, mitään ei saisi sanoa vaikka yrittäisi vain varoittaa. 

Todellakin sanoisin jotain niistä kohta irti tursottavista huulista, nämä kun venyttävät huulien nahkaakin aika lailla, on kivat tyhjät säkit sitten roikkumassa huulien tilalla kun joskus hankkiutuu nakeista eroon. 

Vierailija
15/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vähän vastaava tilanne joskus kaverin kanssa, mutta kulmakarvoista. Hän otti aika överit, paksut ja tummat microbladingkulmat jotka eivät tosiaankaan parantaneet hänen ulkonäköään. Painin aikani sen kanssa että sanonko jotain, mutta en myöskään keksinyt tarpeeksi kivaa tapaa tehdä niin ja annoin olla. Jossain vaiheessa joku deitti oli sitten ilkeästi kommentoinut niitä kulmia ja se sai kaverin poistattamaan ne. Kaveri oli sitten vihainen meille kavereilleen, että miksei kukaan sanonut mitään...

Vierailija
16/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntönä, jos joutuu pohtimaan liittyen jonkun ulkonäön kommentointiin kysymystä "miten ottaa tämä puheeksi ystävän kanssa", että ole sellaisissa väleissä, että asia kannattaa ottaa puheiksi.

Vierailija
17/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko yrittää pelastaa ystäväsi vai olla hänen kaverinsa? Tavallaan jos olet hänen vilpitön kaverinsa ja valmis jopa uhraamaan ystävyytenne pelastaaksesi hänet, kerrot suoraan, että homma on mennyt överiksi ja näyttää pahalta ja halaut kertoa hänelle tämän, koska haluat hänen parastaan. Ole kuitenkin valmis siihen, että kaveri suuttuu sinulle ja hylkää sinut.

Jos et ole niin vilpitön kaveri, että olet toisen pelastaaksesi jopa valmis uhraamaan ystävyytenne ja näyttäytymään itse ilkeän huomauttelevan pahiksen roolissa, olet hiljaa ja ystävyys jatkuu. Tällöin tilanne on hieman passiivis-aggressiivinen, vähän sama kuin niin kivalla ystävällä, joka antaa toisen mieluummin kulkea vetoketju auki kuin huomauttaa, jotta ei nolaisi... ja auta armias, mitä siitä vetoketju auki kulkevalta sitten tuntuu, kun hän itse joutuu huomaamaan tilanteen ja kaveri vaan muikistelee siinä vieressä.

Sulla ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Jos sun kaveri on fiksu, se tajuaa, että tarkoitat vain hänen parastaan eikä loukkaannu, jos sanot asiasta. Mutta eihän sellaisia niin fiksuja ihmisiä ole.

Vierailija
18/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ystävän pitää olla vain hiljaa ja katsoa kuin läheinen ihminen pilaa ulkonäkönsä ja jopa terveytensä. Inhoan tätä puolta suomalaisissa, mitään ei saisi sanoa vaikka yrittäisi vain varoittaa. 

Todellakin sanoisin jotain niistä kohta irti tursottavista huulista, nämä kun venyttävät huulien nahkaakin aika lailla, on kivat tyhjät säkit sitten roikkumassa huulien tilalla kun joskus hankkiutuu nakeista eroon. 

No anna joku esimerkki miten sanoisit asiasta? Mulla on vähän sama ongelma oman kaverin kanssa mutta en ole saanut sanottua mitään koska pelkään loukkaavani. Huulitäytteitä on nykyään tyyliin joka toisella ainakin täällä stadissa, eli ongelma on varmaan aika yleinen.

Vierailija
19/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alkaisin vaan dissata kaveria. En kehtaisi näyttäytyä minkän turbohuulityrkyn seurassa julkisesti.

Vierailija
20/57 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkkinen juttu, mutta olisin varmaan hiljaa. Toisen ulkonäön negatiivinen kommentointi on aina huono idea. Jos ystävä kysyy niistä itse mielipidettäsi tai hehkuttaa huuliaan sulle, niin voit silloin sanoa nätisti että tykkäsit niistä myös pienempinä tms.

Toisaalta jos kaverilla sattuu olemaan dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö, hänen ruumiinkuvansa on vääristynyt eikä hän enää itse hahmota miten asia oikeasti on. Jos hän on esim. vakuuttunut, että hänellä on liian kapeat huulet ollakseen kaunis, hän yrittää parannella niitä uudelleen ja uudelleen. Siinä mielessä asian kohtelias toteaminen voi olla joskus hyödyllistäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme