Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia

Vierailija
01.01.2022 |

Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.

Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.

Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.

Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.

Kommentit (1240)

Vierailija
981/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koittanut lähipiirille myös selittää että rokote on hengenvaarallinen ja taustalla on muita juttuja, niin aika hiljainen oli Joulu. No ehkäpä tulevaisuudessa parempia ihmisiä sitten mitkä ymmärtää minua löytyy. Näin koitan uskoa. Jännä vaikka koitan tieteen kautta asiaa selittää, niin se vaan pahentaa asioita. Ihmiset tottuneet toljottaa televisiota ja uskomaan mitä sieltä tulee on totta. Harvalle vierasta datan kautta asioihin tutustuminen. Stähän ei ole, eikä löydy jos alat selvittää covid-19 virusta. Täyttä kusetusta ja jokaisella on eri käsitys asioista ja se voi sama asia ja selitys muuttua monta kertaa. Anthony Fauci on hyvä esimerkki tuosta ilmiöstä. Kannattaisi ihmisten dataan tutustua niin selviää, että kyseessä on muita juttuja kuin joku virus. Piikki tosiaan on mitä itse ymmärtänyt niin hengenvaarallinen. Jännä kun siitä pitää herneet vetää nenäänsä. 

"Itse koittanut lähipiirille myös selittää että rokote on hengenvaarallinen ja taustalla on muita juttuja"

-Miksi ihmeessä koitat koijata tuttuja ihmisiä?

Tuossa yhdessä kysymyksessä on malliesimerkki miten maalataan rokotekriittisestä tietynlainen kuva. Sitten kun koitin ihan lääketieteelliset faktat esittää, ihan primaaridatan avulla niin ne poistettiin. Muistakaa poistaa myös The Lancetista, Science, JAMAT Networkista, Oxford Universitystä, Naturesta, BMJ:stä, AHA Journalista.. 

Elsevieristä muistaakseni jo on koitettu sensuroida( ainiin ei saa lähteitä laittaa ;D)

Jos nyt ensin selittäisit promaari- ja sekundaaridatan eron.

Kiitos.

primääri on tieteellinen tutkimus ja sekundääri on joku sitä alempi. Mullekin jotain Tartun yliopiston tutkimusta taisit sinä(?) vilauttaa... Rokotteen jälkeen tulevia antibodyjä. Tuolla jossain omassa tutkimuksessa se on hämmentämässä soppaa. Jotenkin edelleen sen luonnollisen tartunnan saamisen kannalla. Tuntuu niin omalta jutulta se..

Sulla pitäis olla vielä jonkinlainen pätevyys oikeasti osata arvioida tutkimuksia ja niiden luotettavuutta. Sitä sinulla ei ole, olet vain opetellut muutamia hienon kuuloisia termejä ja elät illuusiossa että olisit muita viisaampi ja tiedät jonkun suuren totuuden mitä muut eivät tiedä.

Todellisuudessa, jos sinulla olisi tieteellisesti todistettua faktaa siitä, että rokotteet ovat vaarallisia, olisit julkaissut sitä jossain muualla kuin vauvapalstalla.

Vierailija
982/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös rokottamaton kirjoitti:

Hei! Ymmärrän tuskasi täysin. Olen myös rokottamaton ja todella kyllästynyt tähän moralisointiin ja vouhkaamiseen rokotuksista.

Sitten puhutaan aivan kuin jokainen koronaa sairastava joutuisi teholle saatika edes sairaalaan. Todennäköisyys ei ole kovin suuri.

En näe itsekkään rokotteen ottamiselle mitään syytä koska se ei estä tautia sairastamasta eikä se estä sitä tartuttamasta muihin. Älkääkö edes kehdatko enää tässä tilanteessa sanoa että rokottamattomat jotenki olisi tämän tilanteen aiheuttaneet. Tämä on asia mistä näyttää olevan täysin turha edes oikeasti ihmisten kanssa yrittää keskustella. Arvostan jokaista joka tekee itse päätöksen omien tunteiden tai arvojen pohjalta ottaako rokotteen vai ei.

Mutta täysin naurettavaa vedota näihin " mieti kun makaat sitten teholla" yms valituksiin.

Jos sinne teholle joutuisikin niin täysin puhtaalla omallatunnolla sinne saa mennä oli rokotettu tai ei. Tämän maan keräämiä verovaroja heitellään niin paljon turhempaankin että sekin jeesustelu on turhaa.

Minä en koko koronan aikana ole omaa elämääni muuttanut millään tavalla enkä koskaan maskia käyttänyt enkä myöskään vielä tietoisesti myöskään koronaa sairastunut.

Joo tiedän se voi iskeä heti huomenna ja viedä sinne teholle minut ja tappaa sinne kuten kuulemman käy lähes kaikille muille rokottamattomille...jep jep.

Ajatelkaa itse ja tehkää päätökset itse <3

Me kaikki tulemme saamaan korona-tartunnan, rokotetut ja rokottamattomat. Mutta se, jolla on rokotteet, kohtaa viruksen lievempänä. Immuniteettia nostaa myös jo sairastettu tauti. Virus kiertää väestössä niin kauan, kun lähes kaikki ovat saaneet sille suojan. Mieluummin mä otan sen suojan rokotteiden kautta kuin sairastamalla vakavammin. Rokottamattomat kuormittavat terveudenhuoltoa ja yhteiskunnan toimintoja pidemmillä sairaslomilla. Korona ei ole yksilön sairaus. 

Millä osaamisella pystyt toteamaan että rokottamattomat sairastavat vakavammin. Hihhoijaa! Kukaan - täsmennän - kukaan ei tiedä ovatko kokeelliset parantaneet vaiko pahentaneet tilannetta.

Kai ne nyt sairaalassa tietävät helkutin pahvi! Sieltä tulee tilastot.

Voiko joku oikeasti olla näin tietämätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan parasta koronassa ollut, että yksisuuntaisella nuukuusmielialahäiriöllä varustetut "kaverit" ei ole enää kyselleet apuun muuttoihin, auton vian etsintään yms.

Kyllä naurattaa t:rokottamaton

"Eli anna meren se selvittää kuka viereesi jää"

Olen asianmukaisesti rokotettu, enkä ehdoin tahdoin änkeä rokottamattoman (joka on itse siitä vouhkannut)

ystäväni luokse rupattelemaan. Enkä tahdo häntä kotiinikaan. On paasannut rokote-salaliitoista niin mielipuoliseen tyyliin, että talon muuutkin asukkaat karttavat.

Vierailija
984/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koittanut lähipiirille myös selittää että rokote on hengenvaarallinen ja taustalla on muita juttuja, niin aika hiljainen oli Joulu. No ehkäpä tulevaisuudessa parempia ihmisiä sitten mitkä ymmärtää minua löytyy. Näin koitan uskoa. Jännä vaikka koitan tieteen kautta asiaa selittää, niin se vaan pahentaa asioita. Ihmiset tottuneet toljottaa televisiota ja uskomaan mitä sieltä tulee on totta. Harvalle vierasta datan kautta asioihin tutustuminen. Stähän ei ole, eikä löydy jos alat selvittää covid-19 virusta. Täyttä kusetusta ja jokaisella on eri käsitys asioista ja se voi sama asia ja selitys muuttua monta kertaa. Anthony Fauci on hyvä esimerkki tuosta ilmiöstä. Kannattaisi ihmisten dataan tutustua niin selviää, että kyseessä on muita juttuja kuin joku virus. Piikki tosiaan on mitä itse ymmärtänyt niin hengenvaarallinen. Jännä kun siitä pitää herneet vetää nenäänsä. 

"Itse koittanut lähipiirille myös selittää että rokote on hengenvaarallinen ja taustalla on muita juttuja"

Tuossa yhdessä kysymyksessä on malliesimerkki miten maalataan rokotekriittisestä tietynlainen kuva. Sitten kun koitin ihan lääketieteelliset faktat esittää, ihan primaaridatan avulla niin ne poistettiin. Muistakaa poistaa myös The Lancetista, Science, JAMAT Networkista, Oxford Universitystä, Naturesta, BMJ:stä, AHA Journalista.. 

Elsevieristä muistaakseni jo on koitettu sensuroida( ainiin ei saa lähteitä laittaa ;D)

Kiitos.

primääri on tieteellinen tutkimus ja sekundääri on joku sitä alempi. Mullekin jotain Tartun yliopiston tutkimusta taisit sinä(?) vilauttaa... Rokotteen jälkeen tulevia antibodyjä. Tuolla jossain omassa tutkimuksessa se on hämmentämässä soppaa. Jotenkin edelleen sen luonnollisen tartunnan saamisen kannalla. Tuntuu niin omalta jutulta se..

Mikä kehitysvamma sulla on?

Vierailija
985/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Mikä kehitysvamma sulla on?

Mitäs siinä enää kysely? Sähän se tiedät sulle tuntemattomienkin ihmisten vammat ja kaikki asiat paljon paremmin kuin omasi.

Vierailija
986/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistahan se lähdekritiikki siinä omaa tutkimustasi tehdessäsi. Lähdekritiikki!

Sepä se. Koitin äsken lähteitä nostaa esille tuosta omasta tutkimuksesta ja pari varsin selvää tutkimusta laitoin myös, mutta ne poistettiin jostain syystä? Ilmeisesti ovat niin selviä, että niitä ei pystytä kumoamaan muuten kuin sensuroimalla kokonaan? Autoimmuunisairaudesta on monet jo varoitelleet ennen kuin rokottaminen alkoi ja nyt kun sen joku tutkijaryhmä löysi niin ei kai se mikään yllätys ole? Taitaa olla ihan perus immunologiaa, että oma keho havaitsee tunkeilijan ja sitten alkaa kuhina. Joskus itselle hirveä olo tuli jostain muusta rokotteesta vasta kuukausien päästä. Iski älytön kuume. nelkyt astetta monta päivää. Hepatiitti rokote oli se. Sytosiinimyrskykö se oli?  ..Noista sydänongelmista on myös valtamedioissa puhuttu kuten sikiön solulinjan käytöstä. Nähtävästi joku tabu täällä?  ..Muistaakseni se primaaridata oli se kaikkein puhtain data... Sekundääriin pitääkin suhtautua varauksella ja sitä alhaisempiin. 

Ei, se, että googletat jotain ole tutkimuksen tekemistä. Voi luoja teidän kanssa!

Guillan-Barre, tietyt autoimmuunireaktiot ovat nyt minkä tahansa virustaudinkin jälkiruesoja. Ai, et tiennyt?

No et tietenkään, kun ei rokotevastaisilla sivuilla puhuta missään muussa yhteydessä.

Kuume rokotteesta kuukausien päästä? Äly hoi älä jätä.

Sytokiinimyrskyä ei ole yhdistetty rokotteisiin, itse tautiin kylläkin eikä todellakaan iske kuukausien päästä.

Yksi kertaisesti sait influenssan tai muun pöpön,mutta päätit, että täytyy olla rokite. Tai joku hyvinvointivalmentaja-guru näin väitti.

Sydänlihaksen tukehduskin on edelleen 10 kertaa todennäköisempi itse taudin seurauksena kuin rokotteesta.

No mutta tosiaan totuus alkaa olla jo tapetilla. Noihin juttuihin viittaan: https://odysee.com/evidence:3e . Ja ihan itse olen kirjoittanut sinne väliin. Tulee liian pitkä teksti jos alan kaikkia tutkimuksia erittelemään. Just muuten katsoin salaisista kansioistani, että mrc-5:sta olisi ollut hepatiiitti-rokotteessa. prkl teidän kanssa! Hopkinsin yliopiston sivulle oli yhdessa pdf:Ssä linkki https://www.vaccinesafety.edu/components-Excipients.htm

Kyllä se tuli kuukausien päästä. Olin armeijassa joskus nuorena, niin antoivat hepatiitti rokotuksen. Sitten olin tutussa kesätyöpaikassani niin yhtäkkiä alkoi nousta ihan älytön kuume. Muistaakseni se oli 40 astetta ja kesti pitkään. Ehkäpä se oli se immuunireaktio. Olen muutaman vuoden kemiaa opiskellut yliopistossa niin osaan kyllä etsiä käyttöturvallisuustiedotteet ja osaan analysoida dataa. Pitäisi kirjautua opinahjoon ja laatia joku suunnitelma niiden lopetukseen. Alkaa olla jo vuosia; vissiin kohta parikymmentä vuotta. Vähän jo päästänsä pehemnnyt niin ei taida oikein ehkä onnistua enää valmistumiset. Joskus taisit kysellä... 

Guuglea en uskalla aina enää käyttää kun tarkkailevat minua. Onkohan eristäneet edes tuota virusta? Missä on Kochin postulate? ..Itse koitan saada taudin niin saisin suojan. Mutta liekkö jättänyt minut rauhaan kun puhun kovasti sitä vastaan? Kauhean ristiriitainen koko korona. Sinäkin varmaan joku poliittisesti latautunut typykkä? Varmaan haaveilet jostain utopiasta mikä ei oikein tosielämässä toimi. Sannallekin selitin, ettää Platon oli valtiossa selittänyt, että tyrannia ei toimi perheessä ja valtiossa . Käynyt yleensä huonosti sille tyrannille. Kiinassahan näyttää toimivan. Jotkut väitti että ympäristölle parempi tatkasu olis tuo kollektivismi kuin individualismi. Kollektiivisessa yhteiskunnassa et sinäkään kullannuppu pystyiski koskaan nousemaan esimerkiksi samanlaiseksi kuin Sanna - erittäin vaikeaa on kuulemma nousta eliittiin sieltä, esim Kiinasta. Jännä muuten, että Googlen perustajat peräisin Neuvostoliitosta, mutta jos oikein ymmärrän niin joku Google-ukko tuon social credit systemin takana. Taitavat haaveilla Neuvostoliitosta? Ehkäpä sinäkin? Oisko kapitalismi parempi vaihtoehto? Individualismi?  

Lääkitys?

Vierailija
987/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Metsään menee ja lujaa.

Primaaritutkimuksessa datan eli aineiston tutkijat ovat keränneet itse, sekundaaritutkimuksessa joku muu eli hyödynnetään esim.valmista tietokantaa.

Tuolta voit opiskella lisää: https://researchguides.ben.edu/c.php?g=282050&p=4036581

https://www.formpl.us/blog/primary-secondary-research

Tieteessä ei todellakaan kelpuuteta tuon raskasta, saati että 'tuntuu omalta jutulta' kelpaisi perusteluksi yhtään missään.

Antibody = vasta-aineet. Hyvä juttu rokotuksen jälkeen.

Ihan samoja vasta-aineita kuin sairastamisen jälkeen.

Synnytetään vain vähän turvallisemmin.

Vierailija
988/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Ymmärrän tuskasi täysin. Olen myös rokottamaton ja todella kyllästynyt tähän moralisointiin ja vouhkaamiseen rokotuksista.

Sitten puhutaan aivan kuin jokainen koronaa sairastava joutuisi teholle saatika edes sairaalaan. Todennäköisyys ei ole kovin suuri.

En näe itsekkään rokotteen ottamiselle mitään syytä koska se ei estä tautia sairastamasta eikä se estä sitä tartuttamasta muihin. Älkääkö edes kehdatko enää tässä tilanteessa sanoa että rokottamattomat jotenki olisi tämän tilanteen aiheuttaneet. Tämä on asia mistä näyttää olevan täysin turha edes oikeasti ihmisten kanssa yrittää keskustella. Arvostan jokaista joka tekee itse päätöksen omien tunteiden tai arvojen pohjalta ottaako rokotteen vai ei.

Mutta täysin naurettavaa vedota näihin " mieti kun makaat sitten teholla" yms valituksiin.

Jos sinne teholle joutuisikin niin täysin puhtaalla omallatunnolla sinne saa mennä oli rokotettu tai ei. Tämän maan keräämiä verovaroja heitellään niin paljon turhempaankin että sekin jeesustelu on turhaa.

Minä en koko koronan aikana ole omaa elämääni muuttanut millään tavalla enkä koskaan maskia käyttänyt enkä myöskään vielä tietoisesti myöskään koronaa sairastunut.

Joo tiedän se voi iskeä heti huomenna ja viedä sinne teholle minut ja tappaa sinne kuten kuulemman käy lähes kaikille muille rokottamattomille...jep jep.

Me kaikki tulemme saamaan korona-tartunnan, rokotetut ja rokottamattomat. Mutta se, jolla on rokotteet, kohtaa viruksen lievempänä. Immuniteettia nostaa myös jo sairastettu tauti. Virus kiertää väestössä niin kauan, kun lähes kaikki ovat saaneet sille suojan. Mieluummin mä otan sen suojan rokotteiden kautta kuin sairastamalla vakavammin. Rokottamattomat kuormittavat terveudenhuoltoa ja yhteiskunnan toimintoja pidemmillä sairaslomilla. Korona ei ole yksilön sairaus. 

Ai että "Immuniteettia nostaa myös jo sairastettu tauti" LOL

Luuletko tosiaan että tautia matkiva rokote voisi tuottaa yhtä vahvan immuniteetin kuin itse tauti? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Kun olet sairastanut taudin olet parantunut siitä ja kehosi on voittanut sen. Immuunijärjestelmäsi tuntee saman viruksen vastaisuudessa, joissain tapauksissa vielä jopa kymmenien vuosien kuluttua. 

Liikalihavuus, alkoholi, diabetes, mielenterveyden ongelmat, tupakka, huumeet - nämä oikeastaan jokainen ovat koronaa paljon suurempi ongelma (no huumeet ehkä ei) terveydenhuollolle kuin korona ja ne tulevat yhteiskunnalle paljon kalliimmiksi. Silti niitä siedetään ja pidetään jopa ihmisen yksityisinä asioina ja valintoina.

Ei kukaan kysy sairaalassa sydänhalvauksen saaneelta että miksi lihotit itsesi noin läskiksi että suonet meni tukkoon ja sait infarktin. Tai masentunutta ei syytetä saamattomaksi vätykseksi. Edes juoppoja tai narkkareita ei avoimesti kyseenalaisteta vaan heitäkin yritettään hoitaa kalliisti yhteiskunnan varoilla.

Vierailija
989/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä osaamisella pystyt toteamaan että rokottamattomat sairastavat vakavammin. Hihhoijaa! Kukaan - täsmennän - kukaan ei tiedä ovatko kokeelliset parantaneet vaiko pahentaneet tilannetta.

Hmm.

90% tehohoidossa rokottamattomia.

50-70% sairaalassa rokottamattomia, USA:ssa nyt jopa 7/8 sairaalaan joutuvista rokottamaton.

95-99% koronaan kuolevista rokottamattomia.

Juu. Kukaan ei tiedä. Ei mitään todisteita.

Pahvi. Herätys!

Vierailija
990/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-suomen avi saa haistaa pitkän pas..... . Uimahallit auki ja sassiin.

Vierailija
991/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että "Immuniteettia nostaa myös jo sairastettu tauti" LOL

Luuletko tosiaan että tautia matkiva rokote voisi tuottaa yhtä vahvan immuniteetin kuin itse tauti? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Kun olet sairastanut taudin olet parantunut siitä ja kehosi on voittanut sen. Immuunijärjestelmäsi tuntee saman viruksen vastaisuudessa, joissain tapauksissa vielä jopa kymmenien vuosien kuluttua. 

Liikalihavuus, alkoholi, diabetes, mielenterveyden ongelmat, tupakka, huumeet - nämä oikeastaan jokainen ovat koronaa paljon suurempi ongelma (no huumeet ehkä ei) terveydenhuollolle kuin korona ja ne tulevat yhteiskunnalle paljon kalliimmiksi. Silti niitä siedetään ja pidetään jopa ihmisen yksityisinä asioina ja valintoina.

Ei kukaan kysy sairaalassa sydänhalvauksen saaneelta että miksi lihotit itsesi noin läskiksi että suonet meni tukkoon ja sait infarktin. Tai masentunutta ei syytetä saamattomaksi vätykseksi. Edes juoppoja tai narkkareita ei avoimesti kyseenalaisteta vaan heitäkin yritettään hoitaa kalliisti yhteiskunnan varoilla.

Rokotteella harjaannutetaan immuniteettia, jotta tunnistaa taudinaiheuttajia.

Näin

- et sairastu lainkaan

- sairastut lievemmin

koska immuniteettisi on jo valmiudessa kyseistä taudinaiheuttajia vastaan.

Samalla vältetään täysimittaisen sairastumisen ja taudin riskit.

Tutkimusten mukaan koronaa vastaan paras ja laajakirjoisin suoja on 2-3 kertaa rokotetuilla, jotka ovat lisäksi taudin sairastaneet. Ennen rokotuksia jopa parempi.

Vierailija
992/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinais-suomen avi saa haistaa pitkän pas..... . Uimahallit auki ja sassiin.

Mahtaakohan ne totella sinua?

Vierailija
993/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-

Selitä vielä, mikä on se mekanismi jolla deltaan tai aikaisempaan koronan varianttiin ovat sairastuneet myös omikroniin? Mikä on kun ei olekaan tunnistanut?

Tämän hetken tiedon valossa koronan sairastaminen antaa vain hiukan pitempiaikaisen suojan kuin rokote, ei mitään kymmeniä vuosia vaan kuukausia. Ja lisäksi uutta varianttia vastaan ei sairastettu edellinen variantti anna suojaa.

Vai onko sinulla parempaa tutkittua tietoa.

ja edelleen tämä

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin.

Täytyy tietysti muistaa, että luonnollisen tartunnan saannilla immuniteettia hankkivista kuolee Suomessa noin yksi kahdestasadasta. Olemma pärjänneet tosi hyvin, länsimaissa yleensä 1-2 sadasta kuolee, muualla 1-3 sadasta. Mitä hyötyä siellä mullan alla on siitä immuniteetista?

Rokotteita on meillä annettu yhdeksän miljoonaa ja kahtako kuolemaa epäillään?

-

Niin että yksi yhdeksästä miljoonasta vai yksi sadasta? Kumpi on pahempi vaihtoehto?

pätee.

Vierailija
994/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen mies ja kuulun riskiryhmään astman takia. Olen saanut kolme rokotetta ja elän melko tavallista elämää. Uskon vakaasti tieteeseen ja pidän rokotevastaisuutta totaalisena idiotismina. Nykytilanteessa rokotteen ottaminen on mielestäni kansalaisvelvollisuus.

Yksi parhaista ystävistäni on rokotevastainen. Olemme pari kertaa puhuneet asiasta ja todenneet olevamme asiasta hyvin eri mieltä. Se siitä sitten. En ymmärrä, miksi tällaisen mielepiteen pitäisi millään tavalla vaikuttaa väleihimme. Emme ole samaa mieltä monista muistakaan asioista. Ystävyys on mielipiteitä suurempi asia.

Vierailija
995/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin itse koronan aivan alussa silloin kun ei saanut testejä ja koen että ihmisistä on tullut sitä ilkeämpiä mitä pidemmälle epidemia on mennyt.

Mistä tiedät sairastaneesi koronan, kun ei saanut testejä? Olet oikeassa, pandemian aikana rokottamattomista on tullut todella kauheita "hällä-väliä"-huutajia, maskittomia uhoajia, jotka liimautuvat kaupassakin iholle kiinni. Meidän naapuri pisti postilaatikoista raapustuksiaan, joissa ennustaa rokotettujen kuolevan karmeilla tavoilla. Kauhistuttavaa, rikollistakin.

Vierailija
996/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Selitä vielä, mikä on se mekanismi jolla deltaan tai aikaisempaan koronan varianttiin ovat sairastuneet myös omikroniin? Mikä on kun ei olekaan tunnistanut?

Tämän hetken tiedon valossa koronan sairastaminen antaa vain hiukan pitempiaikaisen suojan kuin rokote, ei mitään kymmeniä vuosia vaan kuukausia. Ja lisäksi uutta varianttia vastaan ei sairastettu edellinen variantti anna suojaa.

ja edelleen tämä

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin.

Täytyy tietysti muistaa, että luonnollisen tartunnan saannilla immuniteettia hankkivista kuolee Suomessa noin yksi kahdestasadasta. Olemma pärjänneet tosi hyvin, länsimaissa yleensä 1-2 sadasta kuolee, muualla 1-3 sadasta. Mitä hyötyä siellä mullan alla on siitä immuniteetista?

-

Niin että yksi yhdeksästä miljoonasta vai yksi sadasta? Kumpi on pahempi vaihtoehto?

pätee.

Olisiko se kaurapuuro aamuisin mikä on pitänyt osalla rokottamattomista oireet nuhana? Vai olisko olut? Voihan se olla että HK-sininen on se pelastaja?

Vierailija
997/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen rokotettu tietää syvällä sisimmässään että tuli tehtyä moka. Sitä on itselleen vaikea tunnustaa, ja siitä syntyvät kielteiset ajatukset täytyy projisoida rokottamattomiin.

KITEYTETTYNÄ:

"ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa toimimattomasta rokotteesta syytetään rokottamattomia"

Itse seuraan milenkiinnolla kuinka tästä kiemurrellaan nyt ulos kun tyhmemmällekin ihmisyksilölle selvinnyt että rokotteet eivät auta yhtään mitään uutta virusmuunnosta vastaan. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/israelissa-raju-piikki-tartunnoissa…

Katsopa vaikka Wordlometeristä Israelin kuolleisuuskäyrää. Vaikka tulee limakalvotartuntoja, niin kuolemat Covdiin ovat lähes nollassa. Eikös sekin ole aika hyvä ominaisuus rokotteelle?

Eiköhän se olisi flätti muutenkin koska Omikron on niin kiltti.

En ymmärrä matematiikkaasi. Väitätkö tosissasi, että Omikroniin ei liittyisi lainkaan kuolleisuutta? Tarkkaanhan sitä ei vielä tiedetä, mutta arviolta tappavuus on noin puolet Deltaan verrattuna. Toisaalta tartuttavuus on moninkertainen. Eikö silloin pitäisi tulla enemmän ruumiita. Tietenkin tulisikin ilman rokotteita.

Vierailija
998/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

ja edelleen tämä

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin.

-

pätee.

Paitsi, että noiden kuolleiden keski-ikä on todella korkea, ja heidän joukossaan on myös rokotettuja, joten se siitä pelottelusta taas.

Vierailija
999/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen rokotettu tietää syvällä sisimmässään että tuli tehtyä moka. Sitä on itselleen vaikea tunnustaa, ja siitä syntyvät kielteiset ajatukset täytyy projisoida rokottamattomiin.

KITEYTETTYNÄ:

"ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa toimimattomasta rokotteesta syytetään rokottamattomia"

Itse seuraan milenkiinnolla kuinka tästä kiemurrellaan nyt ulos kun tyhmemmällekin ihmisyksilölle selvinnyt että rokotteet eivät auta yhtään mitään uutta virusmuunnosta vastaan. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/israelissa-raju-piikki-tartunnoissa…

Tuo linkin uutinen olettaa Israelin saavuttavan laumasuojan sairastamalla koronan. Jännä juttu, kun vuotavalla rokotteella ilmeisesti, vihdoin tunnustetaan, ettei sen kautta ole laumasuojaa tarjolla, oletetaan, että se saavutetaan sairastamisen kautta saatavan, vuotavan immuniteetin kautta.

Ihmiskunta on sekoamassa, joukkopsykoosi.

Ja rokotteiden ansiosta sairastutaan lievemmin ja sairaanhoito kestää.

53 Suomessa teholla. 47-48 rokottamatonta.

Ilman rokotteita oltaisiin kuule jo täälläkin kokemassa ulkonaliikkumiskieltoa jne, mitä monessa muussa maassa on jo ollut.

Säännönmukaisesti rokotevastaiset puhuvat, ketkä kuolevat ja että tarttuu rokotettuihinkin.

Ilmeisesti esim.tehohoitolukuja vaikeampi selittää pois, joten ne sivuutetaan, jotta usko aatteeseen kestää.

"Määrittele lievä" -joulukuussa 229 kuoli Suomessa koronaan - jo toinen kuukausiennätys peräkkäin

Koronakuolemien kasvu on huolestuttavinta, marraskuu 2021 löi uuden pandemian aikaisen kuukausikohtaisen koronakuolemaennätyksen 220 uhrilla, joulukuu 2021 hakkasi senkin tähän mennessä 229 koronakuolemalla. Kuolemia listataan viiveellä tilastoihin vielä koko tammikuun ajan ja joulukuun lopullinen lukema tullee olemaan noin 300 koronakuolemaa. Mikään ei anna olettaa etteikö tammikuun 2022 koronakuolemien määrä tulisi olemaan vielä suurempi kun jo 3.1. lukema on 28 koronakuolemaa (koronaan kuolleita yhteensä: 1592)

”Määrittele lievä” – joulukuussa 229 kuoli Suomessa koronaan

https://www.verkkouutiset.fi/maarittele-lieva-joulukuussa-229-kuoli-suo…

Professorin synkkä tilitys: Näiden vuoksi Suomi ajoi koronakarille

https://www.verkkouutiset.fi/professorin-synkka-tilitys-naiden-vuoksi-s…

"Professori toteaa tilanteen johtaneen tylppien ja tehottomien keinojen käyttöön epidemianhallinnassa ja listaa lisäksi THL:n ja hallituksen juristien asiantuntemattomuuden, ”organisoidun pahantahtoisen disinformaation” sekä bisnes- ja ay-lobbauksen. Scheinin on aiemmin arvostellut muun muassa tehokkaampien maskien merkityksen vähättelyä Suomessa ja koronatoimien ennenaikaista purkamista alkusyksystä.

– Koronaepidemia on jo aiheuttanut valtavat taloudelliset kustannukset. Vähiten siellä missä sitä on hillitty ja eniten siellä missä on kuviteltu, että ensisijaista on pitää talous pyörimässä ja virus menee pois itsestään. Valitettavasti vielä isompi lasku maksetaan myöhemmin."

Pystyykö poliitikko myöntämään virheensä, no ei ja onhan tässä mukana talouselämän ja erityisesti pahimpien koronalinkoriskialojen bisnesten matkailu- ja ravintola-ala (MaRa) sekä tapahtuma-alan suojeleminen covidilta kansalaisten sijaan. Lisäksi tietenkin vapaa maiden välinen liikkuvuus ja massaturismi. Nämä alat levittävät suurimman osan tartunnoista ja vastustavat samalla eniten rajoituksia sekä vaativat menetysten korvaamista täysimääräisinä koronatuilla.

Esimerkkinä Rovaniemen lentoaseman koronalinkoparveilu ja vaikka Thaimaasta Suomeen joululomilta roihuavien tuliaisten kanssa palaavat matkailijat, mm. monet julkut ja artistit, jotka pian itkevät taas rajoituksia ja huutavat korvauksia. Olisiko peiliin katsomisen paikka.

Kyseisillä aloilla on ollut jo lähes kaksi vuotta aikaa muuttaa konseptejaan korona-aikaan sopiviksi, mutta vielä mitä, mitään ei tehdä tilanteen pysymiseksi parempana, vaan kädet ovat ojossa veronmaksajien taskuille ja itku kovaa kun oman löperön toiminnan takia koronaroihu ottaa uusia kierroksia jotka vaativat rajoituksia.

Tammikuun 2021 koronakuolemien määrä alkaa hyvin vahvasti. Eilen kerrottiin 28 koronakuolemasta ja tänään 7 koronakuolemasta. Tammikuun saldo siis neljässä päivässä jo 35 koronakuolemaa (kaikkiaan koronakuolemia Suomessa 1599).

Ei noista kuolemista oikeasti tiedä mihin ne on kuollut. Tilastointi on niin hämärää. Eikä thl:lään ole paljon luottamista.

Ei tilastointi mitenkään hämärää ole. Muutama tapaus voi jäädä diagnosoimatta ja muutama tapaus voi olla, missä Covid-positiivinen onkin kuollut johonkin muuhun positiivisesta testistä huolimatta, mutta nämä harvinaiset tapaukset kumoavat toisensa. Pääsääntöisesti lääkärin on varsin helppo diagnosoida Covid-kuolema. Tyypillinen taudinkuva ja positiivinen PCR, minkä ihmeen vuoksi ne olisivat vääriä diagnooseja. Jos et luota THLään, niin varmaan sinulla on siihen ihan järkiperäinen perustelukin. Minkä ihmeen takia nämä kaikki virkamiehet huiputtaisivat. Ei heillä ole mitään järkeä meitä huiputtaa ja kyllähän esim kliinikkolääkärit myöskin näkevät todellisen tilanteen. Jos et luota THLn tilastoja, niin onko sinulla esittää vaihtoehtoisia lukuja?

Vierailija
1000/1240 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa on tiukka linja. Jossain kaupungissa todettiin kolme tartuntaa, niin koko kaupunki suljettiin ja kaikkien pitää pysyä kotona 😄 Koko maassa on vaan pari sataa tartuntaa tiedossa.

Käy se noinkin. Ainakin Kiinassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan