Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4883 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on alettu kouluissa joidenkin rokotusvastaisten vanhempien toimesta puhua kiusaamisesta kun heidän lapsensa on suljettu ulos ryhmästä. Ihan älytöntä. Ja perustelut ovat juuri tätä mitä tässäkin ketjussa on jankutettu. Jokaisella On toki oikeus valita rokottaako itsensä/lapsensa mutta muilla on sitten myös oikeus valita onko näiden kanssa missään kanssakäymisessä.
Hävetkää siellä koulussa että bannaatte rokottamattomien lapsia! Kirjoituksesi kertoo kuinka sairaita ja julmia ääliöitä te rokotetut olette! Että kehtaatte vetää lapset mukaan tähän rokotuskiistaan! Ei kyllä sairaampaa sakkia enää ole! Hävetkää! Syletyttää tuollaiset sairaat lastenkiusaajat!!
Totta. Kuulostaa kuvottavalta touhulta. Lapset ovat kuin vanhempansa. Jokainen vanhempi voi katsoa peiliin, jos kakaranne kiusaavat muita lapsia.
Eikä kyse ole kiusaamisesta vaan ihan oman perheen suojelemisesta. Me olemme ainakin selittäneet lapsille että nyt ette voi hetkeen hengailla tämän ja tämän lapsen kanssa koska he eivät ole saaneet rokotuksia ja emme halua teidän, perheemme tai isovanhempien sairastuvan koska ovat riskiryhmässä. Netissä juttelevat/pelaavat ihan normaalisti ja myös ne rokottamattomat lapset tuntuvat tämän ymmärtävän mutta näiden vanhemmat ovat nostaneet tästä metakan.
Olisiko sitten parempi ihan vaan eristäytyä kaikista? Tuollainen erottelu, että tuo kaveri on vaarallinen ja tuo on vaaraton, on inhottavaa ja typerää, koska ne lapset ovat aivan terveitä kaikki. Teillä on rokotukset, jotka teitä suojaavat.
Miksi? Se riski on tietysti aina, mutta se on minimaalisen pieni jos kaikki ovat useampaan kertaan rokotettuja. Me elämme niin kuin ennenkin jos ei lasketa sitä että käytämme yleisillä paikoilla maskia ja käsidesiä ja emme vietä samalla tavalla aikaa rokottamattomien seurassa (tosin näitä on vain muutama).
En ymmärrä miksi tämä on rokottamattomille ongelma. Minä en vaadi teitä ottamaan rokotusta, se on jokaisen oma päätös, mutta eikö se ole myös minun oma päätökseni jos en halua rokottamattomia kotiini tai vietä heidän kanssaan aikaa livenä?
Eikö sinusta ole outoa vaatia hyväksyntää omalle päätökselleen ja olla samalla hyväksymättä toisen päätöstä?
Takaatteko 100% että olkapäähän laitettu piikki ei voi osua verisuoneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.
En tule ottamaan ikinä koronarokotetta, ellei tosiaan sille joku äärimmäinen pakko eteen tule että suurinpiirtein henkeä uhataan.
Nämä vaihtoehdot tällä hetkellä ei kiinnosta, olen sitäpaitsi todennäköisesti sairastanut koronan keväällä 2020 ekassa aallossa, flunssan oirein. Tästä olen melko varma, koska kaikki oireet täsmäsivät mutta tuolloin ei testattu.
Ap
Jos tuolloin sairastit, niin silloin saatu immuniteetti ei juurikaan suojaa omikrontartunnalta. Todennäköisesti sen saatuasi kuitenkin sairastat sen vain ikävänä flunssana, kuumetta, kurkkukipua, yskää jne.
Kyllä sinun täytyy ymmärtää, että valtaosa rokotteen ottajista ei käsitä, että kun jo 9 000 000 000 piikkiä on annettu, niin ei se rokote mitenkään vaarallinen ole. Päinvastoin, rokotusten alkamisen jälkeen tautiin kuolemat vähenivät koko ajan. Nyt ei enää kuolema ole se koronan pahin seuraus vaan se, että yhteiskunta kärsii niin taloudellisesti kuin sairaanhoidon puutteesta ja juuri rokottamattomat valtaosaltaan tarvitsevat raskasta hoitoa.
Siksi joillekin on vaikea ymmärtää rokotteesta kieltäytyjiä.
Onnea kuitenkin valitsemallasi tiellä. Paljon helpompi on elää niiden rokotusten kanssa, vaikka ne eivät läheskään täydellistä suojaa anna, mutta kun täytyy se todennäköisesti sairastaa, jos ei täysi eristäydy, niin minulle kiitos ainakin se lievä versio mieluummin.
Olen rokottamaton ja en tiedä miten juuri minä olen syypää kaikkeen ja kuormitan yhteiskuntaa. Olen käynyt normaalisti töissä päivittäin, riskeerannut alusta alkaen terveyteni, koska etätyömahdollisuutta ei ole. Olen/olin kunnon kansalainen, noudatan lakeja, teen vapaaehtoistyötä, elätän itseni ja lapseni, maksan veroja, en ole vuosiin käynyt ulkomailla tai festareilla yms. enkä siten hakenut tai levittänyt yhtäkään tautia ihmisiin. Joten rehellisesti, en ymmärrä miten yhteiskunta on tähän mennessä kärsinyt takiani. Eri
Kun jokainen rokottamaton ajattelee juuri noin, päädytään yhtäkkiä tilanteeseen, jossa uhkaavat sairaanhoidon kantokykyä ja täyttävät erityisesti teho-osastoja.
Eihän se riski ole todellinen, kun en ole (vielä) sairastunut.
Miljoonat ovat sairastaneet ilman lääkäreitä, sairaaloita tms. ihan kotonaan kuten minkä tahansa FLUNSSAN. SUURIN OSA! Mistä on syntynyt käsitys että rokottamattomat joutuu vääjäämättä sairaalaan???
Taas olkiukko.
Fakta: 50-70% koronan takia sairaalaan joutuneista rokottamattomia.
Fakta: 90% koronan takia tehohoitoon joutuvista rokottamattomia.
Fakta: rokottamattomia 12% yli 12vuotiaissa.Ei joudu vääjäämättä, mutta nyt selkeästi suhteessa liikaa rokottamattomia, jotka joutuvat sairaalaan ja teholle.
Mitä enemmän rokottamattomia, sen enemmän heitä joutuu myös sairaalaan ja teholle.Ymmärrätkö?
Ongelma ei ole missään vaiheessa ollut lievänä sairastavat vaan se osuus, joka joutuu sairaalaan ja teholle.
Ymmärrätkö?
Ongelmana ei ole ollut lievänä sairastaneet vaan se osuus, tupl-a/ -tripla/ -rokotetut, jotka joutuu teholle hoitoon.
Ei, vaan selkeänä ongelmana on rokottamattomien räikeä yliedustus niukkoja tehohoitopaikkoja jaettessa.
-
-
"On tapauksia, joissa viimeisiksi sanoiksi on jäänyt katumus ottamattomasta rokotteesta"
Tälläkin sivustolla on katumus ollut päinvastoin, "harmi kun tuli rokote haottoja" otin liian nopeasti rokotteen. Kadun sitä.
ylesiongelmia sivustolla sanoja käännellään ja keskusteluryppäitä "katkaistaan" kesken.
-
Tämä sivusto edustaa valitettavasti vain nettimaailmaa ja täällähän kuka vaan voi sanoa lähes mitä vaan, vaikka rokotekatumuksestaan. Mitä tulee rokotuksiin, niin täkäläisen rokotuspaikan parkkipaikka oli täynnä ja ihmisiä suihki siinä kadulla etsien parkkipaikkaa. Eli tosielämässä ihmiset näyttävät katuvan ainakin täällä sitä, etteivät aikaisemmin ottaneet rokotetta.
-
Tsekkaa paikkakuntasi rokotesaatavuus, täällä ainakin menisi tammikuun loppuolelle... Katumusta on siis tosiaan ilmassa jonoksi saakka D!
Mikä tervettä ihmistä kaduttaa.-? Pitäisikö laittaa eduskuntaan katumuskirje että sain syntyä ja en kannata rokotepakkoa, en kenellekään ihmiselle maailmassa jossa elämme Näinkö.
-
Ilmiselvästi ruuhkan on aiheuttanut ihmisten katumus siitä, etteivät ottaneet rokotetta ajallaan. Aikaa kun olisi ollut monta kuukautta.
-Ihan mielenkiinnosta, mikä nyt käy noin syvälle tunteisiin pahaisen rokotteen kohdalla? Itse reissasin yhdessä vaiheessa aika lailla ja piti ota rokotuksia ja toisinaan syödä malarianestolääkkeitä ja milloin mitäkin. Ne kuuluivat asiaan ja oli maailman luonnollisin asia suojautua rokottamalla ja lääkkeillä vieraan paikan riskeiltä.
- Tämä taustana ei sitten millään ilveellä pääse sisälle siihen ajatusmaailmaan, jossa vihataan ja sabotoidaan niiden ihmisten rokottaumispyrkimyksiä, jotka haluavat suojan ottaa, levittelemällä ilmiselviä tekaistuja valheita rokotteista.
Ei niitä rokotevastaisten huuhaajuttuja ja valheita kukaan usko, ovat varmaan itsekin sen huomanneet koska on valheellisten videoitten ja huuhaalinkkien postaus vähentynyt huomattavasti.
Tämä kommentti kyllä kirvoittaa raivoisan huuhaan postauksen taas, mutta sillä ei ole merkitystä, koska se poistuu aamulla viimestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy vahvana. Tiedät olevasi keskivertoa fiksumpi, kun teit päätöksen muun kuin painostuksen perusteella. Ole pikemminkin surullinen siitä, mitä muut ovat menneet tekemään. Todella toivon, että rokote ei tee mitään pahaa ihmisille pitkällä aikavälillä. Pää pystyyn ja pidä pintasi.
Kiitos! Olen vuosien myötä tottunut tähän, että kuljen hiukan omaa reittiäni tehden omia ratkaisujani, joten tämä oli itseasiassa hiukan yllätyskin miten rokotemyönteinen Suomen kansa kahden ekan piikin kanssa olikaan. Kolmannen kohdalla olen huomannut jo hiukan empimistä, mitä kohti oikein ollaan menossa.
Minulla intuitio oli alusta asti tosi vahva tekijä, joka sanoi että älä ota tätä rokotetta. Katsoin aluksi sivusta kun tuttavat painelivat rokotteelle edes tietämättä mitä rokote sisälsi. Kun kyselin heiltä kysyittekö rokotteen tuoteselosteita tai ainesosia, he olivat ihan huuli pyöreänä että ei. Itse lueskelin julkaisuja, tutkin tieteellisistä kehityspohjaa rokoteteknologialle, seurasin rokotteen ottaneiden oireita, juttelin terveydenhuollon parissa työskentelevien tuttujen kanssa ja muodostin omaa kokemus ja tietopohjaa asian ympärille. Kesällä kun rokotuskutsu tuli, sanoin itselleni että annan tälle kaikelle puoli vuotta aikaa vakuuttaa minut, ja teen uuden päätöksen rokotuksesta vuoden lopussa jos asia näyttää kääntyvän rokotusta kannattavaksi.
Syksyn mittaan alkoi tämä painostus, pakottaminen ja ajojahti. Silloin viimeistään päätin, että tämä ei ole se tie jolle lähden. Tämä rokoteteknologia ja sen väkisin kaikille puskeminen lähinnä saa aikaan olon, että mitä ihmettä niissä piikeissä oikein on kun ne on pakolla kaikille työnnettävä.
Ap
Keskustelu meni sivuraitelle ehkä koronapolitiikasta johtuen, jossa vetovastuun ottivat poliitikot eikä viranomaiset.
Olisi pitänyt puhua velvollisuudesta, kuten vaikkapa kuljettajan on osoitettava työkykynsä tarvittaessa puhaltamalla alkometriin.
-sivusta-KENELLÄKÄÄN ei ole minkäänlaista velvollisuutta ottaa minkäänlaista lääketieteellistä hoitoa/rokotetta! Ei vaikka olisi täysin hyväksytty lääke/rokote, puhumattakaan KOKEELLISESTA hoidosta.
-
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta, mistä ihmeestä onnistuisi mitään "kokeellisia hoitoja" nyt edes löytämään?
-
geeniteknologiset koronarokotteet ovat aiheuttaneet ennätymäärän vakavia haittavaikutuksia (Lähde: Fimea). Tilastojen mukaantauti ei ole lainkaan niin vaarallinen minkä lehdistö on antanut ymmärtää. Kaiken lisäksi korona on hyvä sairastaa, mitä nuoremmasta lapsesta ja nuoresta on kyse. Kokellisilla rokotteilla valtava määrä vakavia haittavaikutuksia ja kuolemia. Niistä löytyy tietoa asiantuntijoilta edellenkin, mm.haittavaikutuksista. Kokellisesta lääkkeestä ja rokotteesta ei edesmakseta korvauksia vaikka tapaus olisi kuinka vakava, infarti, aivoverenvuoto tai halvaantuminen ym.
- - - -
HöpönLöpön.
”geeniteknologiset koronarokotteet ovat aiheuttaneet ennätymäärän vakavia haittavaikutuksia”
a: missä maassa noita on muka käytössä? Ei ainakaan Euroopassa ja Suomessa.
b; Kuten on yleisesti tunnettua, vakavia rokotehaittoja on todella harvassa.
-
”Tilastojen mukaantauti ei ole lainkaan niin vaarallinen minkä lehdistö on antanut ymmärtää.”
- On tunnettu asia, että rokotekielteiset mielellään käyttävät Suomen maltillisia koronauhriluikuja vähättelyssään.
USA Top-3 kuolinsyytä 2020
Sydän- ja verisuonitaudit 690.882
Syöpä 598.882
Covid-19 345.323-Covid-19 näyttää näiden lukujen valossa todella kohtalokkaalle sairaudelle.
”Kokellisilla rokotteilla valtava määrä vakavia haittavaikutuksia ja kuolemia. ”
- Enpä usko. Alkuvaiheen rokotekokeet suoritetaan aina hyvin rajatulla henkilömäärällä. Väestötason käyttöön päätyy ainoastaan tehokkaiksi ja turvallisiksi todettuja rokotteita, kuten kaikki nykyrokotteet ovat. Niinpä haitat ovat jääneet minimaalisiksi.
-
”Niistä löytyy tietoa asiantuntijoilta edellenkin, mm.haittavaikutuksista.”
- Tuo ei näyttäisi olevan Suomen ongelma. Täällä kun on käytössä ainoastaan tarkkaan tutkitut ja myyntiluvan saaneet rokotteet.
”Kokellisesta lääkkeestä ja rokotteesta ei edesmakseta korvauksia vaikka tapaus olisi kuinka vakava”
- Miksi jankkaat koko ajan jostain kokeellisesta rokotteesta, kun rokotekokeita ei juurikaan ole Suomessa suoritettu eikä niistä ole haittoja ainakaan tässä vaiheessa noussut esiin?
-
”infarti, aivoverenvuoto tai halvaantuminen ym”
- Mikä erikoisinta, mainitsemiesi sairauksien osalta rokotetut ovat kärsineet rokottamattomia VÄHEMMÄN noiden sairauksien oireista. Et vissiin tiennyt?
-
Taidat olla pesunkestävä toisteleva papukaija-pölvästi?
”geeniteknologiset koronarokotteet ovat aiheuttaneet ennätymäärän vakavia haittavaikutuksia”
a: missä maassa noita on muka käytössä? Ei ainakaan Euroopassa ja Suomessa.
Olet väärässä. Vaxzevria käytetään yleisesti Euroopassa (ellei Britannia ole lakannut olemasta osa Eurooppaa?) ja myös maailmalla, Suomessakin on paljon niitä, jotka ovat saaneet tätä muuntogeenistä organismia sisältävän rokotteen. Tosin täällähän se vedettiin pois käytöstä haittojen takia, jos muistat.
"Mitä Vaxzevria sisältää
Yksi annos (0,5 ml) sisältää:
Simpanssin adenovirusta, joka koodaa SARS-CoV-2-viruksen piikkiglykoproteiinia (ChAdOx1-S*), vähintään 2,5 × 108 infektoivaa yksikköä
*Tuotettu muuntogeenisissä ihmisalkion munuaisten 293-soluissa (HEK293) yhdistelmä-DNA-tekniikalla.Tämä valmiste sisältää muuntogeenisiä organismeja (GMO).
Muut apuaineet ovat L-histidiini, L-histidiinihydrokloridimonohydraatti, magnesiumkloridiheksahydraatti, polysorbaatti 80 (E433), sakkaroosi, dinatriumedetaatti (dihydraatti) ja injektionesteisiin käytettävä vesi (ks. kohta Mitä sinun on tiedettävä ennen valmisteen käyttöä, ”Vaxzevria sisältää natriumia ja etanolia”)."
Jos en syö GMO ruokaa, niin miksi ottaisin GMO-piikkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko arvon rokoteuskovaiset kertoa, miksi Suomen Thl ei suosittele aspirointia rokotuksessa, kuten muualla maailmassa?
Lääkeyhtiöt suosittelevat aspirointia, mutta Suomessa jostain syystä tuikataan vaan ”suoneen”.https://www.verkkouutiset.fi/asiantuntija-ihmettelee-koronarokotukset-a…
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/onko-mystisten-koronarokotteen-jalke…
Jos luulet että rokote pistetään suoneen olet kyllä melkoisen pihalla. t.Sh
Luuletko, ettei olkapäässä ole verisuonia, johon voi vahingossa osua piikillä? Luuletko, että geeniteknologian tohtori ja sairaalakemisti ei tunne ihmisen anatomiaa?
"Nyt nopeasti varmistettava väestölle maksimaalinen immuunivaste verisuoniosumat poissulkevalla rokotustekniikalla. Valtimoiden ja laskimoiden koon ja paikkojen suuret yksilövaihtelut lisäävät verisuoniosumariskiä."
"Aspiroinnin ohittavasta covid-19-rokotustekniikasta ovat huolestuneet alan kokeneet tutkijat Euroopassa. Heidän mukaansa aspirointi pitäisi olla vaatimus – pelkkä suositus ei riitä, sillä tutkimusnäyttöjä haittamekanismeista on runsaasti: trombosytopenia+tromboosi-ilmiö, neutrofiiliverkot (NET), vaskuliitit, ACE2-reseptorihäiriöt, kudostuhot, vuotohäiriöt, epäspesifiset immuunireaktiot (DIC) sekä tavoitteen mukaisen immuunivasteen estyminen."
https://www.mediuutiset.fi/debatti/mielipide-aspiroinnin-ohittaminen-on…
Kommentit ja tykkäykset demonstroivat hyvin ongelman, josta ap puhuu. Ihmiset ovat massapsykoosissa. Suosittelen tutustumaan Mattias Desmetin ajatuksiin asiasta. Tätä tullaan käsittelemään vielä kauan sen jälkeen kun koronakriisi on muisto vain ja Covid19 influenssa muiden influenssien joukossa. Ihmiset ovat unohtaneet, mitkä ovat yhteiskunnassa tärkeimpiä vaalimisen arvoisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko arvon rokoteuskovaiset kertoa, miksi Suomen Thl ei suosittele aspirointia rokotuksessa, kuten muualla maailmassa?
Lääkeyhtiöt suosittelevat aspirointia, mutta Suomessa jostain syystä tuikataan vaan ”suoneen”.https://www.verkkouutiset.fi/asiantuntija-ihmettelee-koronarokotukset-a…
USA:n CDC ei pidä välttämättömänä.
"Aspiration before injection of vaccines or toxoids (i.e., pulling back on the syringe plunger after needle insertion but before injection) is not necessary because no large blood vessels are present at the recommended injection sites, and a process that includes aspiration might be more painful for infants"
https://www.cdc.gov/vaccines/hcp/acip-recs/general-recs/administration…
Oisko teillä jotain öljyjä mitä voisi pitää koronan loitolla?
Tai auttaisko nokkkostee tai korvakynttilä?
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri tästä ketjusta tietää, että olen mennyt ottamaan muuntegeenistä kuonaa elimistööni. En todellakaan tiennyt tätä AZ rokotteesta! Miksi minulle ei kerrottu asiasta? Sain kolmantena piikkinä Modernaa, mutta eka piikki oli tuo AZ. Voinko tehdä tästä ilmoituksen jonnekin? Pystynkö jotenkin kumoamaan rokotteen vaikutuksen?????!!!
Rokote ei auta sarastamaasi aivokuppaan ja pakkomielteiseen valehteluusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että laitetaan vähän ryhmäpainetta. Kannattaa varata aika rokotukseen, niin heti helpottaa.
En tule ottamaan ikinä koronarokotetta, ellei tosiaan sille joku äärimmäinen pakko eteen tule että suurinpiirtein henkeä uhataan.
Nämä vaihtoehdot tällä hetkellä ei kiinnosta, olen sitäpaitsi todennäköisesti sairastanut koronan keväällä 2020 ekassa aallossa, flunssan oirein. Tästä olen melko varma, koska kaikki oireet täsmäsivät mutta tuolloin ei testattu.
Ap
Jos tuolloin sairastit, niin silloin saatu immuniteetti ei juurikaan suojaa omikrontartunnalta. Todennäköisesti sen saatuasi kuitenkin sairastat sen vain ikävänä flunssana, kuumetta, kurkkukipua, yskää jne.
Kyllä sinun täytyy ymmärtää, että valtaosa rokotteen ottajista ei käsitä, että kun jo 9 000 000 000 piikkiä on annettu, niin ei se rokote mitenkään vaarallinen ole. Päinvastoin, rokotusten alkamisen jälkeen tautiin kuolemat vähenivät koko ajan. Nyt ei enää kuolema ole se koronan pahin seuraus vaan se, että yhteiskunta kärsii niin taloudellisesti kuin sairaanhoidon puutteesta ja juuri rokottamattomat valtaosaltaan tarvitsevat raskasta hoitoa.
Siksi joillekin on vaikea ymmärtää rokotteesta kieltäytyjiä.
Onnea kuitenkin valitsemallasi tiellä. Paljon helpompi on elää niiden rokotusten kanssa, vaikka ne eivät läheskään täydellistä suojaa anna, mutta kun täytyy se todennäköisesti sairastaa, jos ei täysi eristäydy, niin minulle kiitos ainakin se lievä versio mieluummin.
Olen rokottamaton ja en tiedä miten juuri minä olen syypää kaikkeen ja kuormitan yhteiskuntaa. Olen käynyt normaalisti töissä päivittäin, riskeerannut alusta alkaen terveyteni, koska etätyömahdollisuutta ei ole. Olen/olin kunnon kansalainen, noudatan lakeja, teen vapaaehtoistyötä, elätän itseni ja lapseni, maksan veroja, en ole vuosiin käynyt ulkomailla tai festareilla yms. enkä siten hakenut tai levittänyt yhtäkään tautia ihmisiin. Joten rehellisesti, en ymmärrä miten yhteiskunta on tähän mennessä kärsinyt takiani. Eri
Kun jokainen rokottamaton ajattelee juuri noin, päädytään yhtäkkiä tilanteeseen, jossa uhkaavat sairaanhoidon kantokykyä ja täyttävät erityisesti teho-osastoja.
Eihän se riski ole todellinen, kun en ole (vielä) sairastunut.
Miljoonat ovat sairastaneet ilman lääkäreitä, sairaaloita tms. ihan kotonaan kuten minkä tahansa FLUNSSAN. SUURIN OSA! Mistä on syntynyt käsitys että rokottamattomat joutuu vääjäämättä sairaalaan???
Taas olkiukko.
Fakta: 50-70% koronan takia sairaalaan joutuneista rokottamattomia.
Fakta: 90% koronan takia tehohoitoon joutuvista rokottamattomia.
Fakta: rokottamattomia 12% yli 12vuotiaissa.Ei joudu vääjäämättä, mutta nyt selkeästi suhteessa liikaa rokottamattomia, jotka joutuvat sairaalaan ja teholle.
Mitä enemmän rokottamattomia, sen enemmän heitä joutuu myös sairaalaan ja teholle.Ymmärrätkö?
Ongelma ei ole missään vaiheessa ollut lievänä sairastavat vaan se osuus, joka joutuu sairaalaan ja teholle.
Ymmärrätkö?
Ongelmana ei ole ollut lievänä sairastaneet vaan se osuus, tupl-a/ -tripla/ -rokotetut, jotka joutuu teholle hoitoon.
Ei, vaan selkeänä ongelmana on rokottamattomien räikeä yliedustus niukkoja tehohoitopaikkoja jaettessa.
-
-
"On tapauksia, joissa viimeisiksi sanoiksi on jäänyt katumus ottamattomasta rokotteesta"
Tälläkin sivustolla on katumus ollut päinvastoin, "harmi kun tuli rokote haottoja" otin liian nopeasti rokotteen. Kadun sitä.
ylesiongelmia sivustolla sanoja käännellään ja keskusteluryppäitä "katkaistaan" kesken.
-
Tämä sivusto edustaa valitettavasti vain nettimaailmaa ja täällähän kuka vaan voi sanoa lähes mitä vaan, vaikka rokotekatumuksestaan. Mitä tulee rokotuksiin, niin täkäläisen rokotuspaikan parkkipaikka oli täynnä ja ihmisiä suihki siinä kadulla etsien parkkipaikkaa. Eli tosielämässä ihmiset näyttävät katuvan ainakin täällä sitä, etteivät aikaisemmin ottaneet rokotetta.
-
Tsekkaa paikkakuntasi rokotesaatavuus, täällä ainakin menisi tammikuun loppuolelle... Katumusta on siis tosiaan ilmassa jonoksi saakka D!
Mikä tervettä ihmistä kaduttaa.-? Pitäisikö laittaa eduskuntaan katumuskirje että sain syntyä ja en kannata rokotepakkoa, en kenellekään ihmiselle maailmassa jossa elämme Näinkö.
-
Ilmiselvästi ruuhkan on aiheuttanut ihmisten katumus siitä, etteivät ottaneet rokotetta ajallaan. Aikaa kun olisi ollut monta kuukautta.
-Ihan mielenkiinnosta, mikä nyt käy noin syvälle tunteisiin pahaisen rokotteen kohdalla? Itse reissasin yhdessä vaiheessa aika lailla ja piti ota rokotuksia ja toisinaan syödä malarianestolääkkeitä ja milloin mitäkin. Ne kuuluivat asiaan ja oli maailman luonnollisin asia suojautua rokottamalla ja lääkkeillä vieraan paikan riskeiltä.
- Tämä taustana ei sitten millään ilveellä pääse sisälle siihen ajatusmaailmaan, jossa vihataan ja sabotoidaan niiden ihmisten rokottaumispyrkimyksiä, jotka haluavat suojan ottaa, levittelemällä ilmiselviä tekaistuja valheita rokotteista.
Ei niitä rokotevastaisten huuhaajuttuja ja valheita kukaan usko, ovat varmaan itsekin sen huomanneet koska on valheellisten videoitten ja huuhaalinkkien postaus vähentynyt huomattavasti.
Tämä kommentti kyllä kirvoittaa raivoisan huuhaan postauksen taas, mutta sillä ei ole merkitystä, koska se poistuu aamulla viimestään.
Mitä huuhaata siinä on, että noista piikeistä ei ole pitkän aikavälin seurantatietoa tehon ja turvallisuuden suhteen? Kun ei ole, niin vain houkka ottaa sellaisen tautia vastaan, joka ei ole sen vaarallisempi kuin mitä viralliset tilastot kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari tietämääni rokottamatonta arvostelee kaikkea, mitä on tehty koronan estoon, mutta samat sankarit eivät itse tee mitään, eikä ole yhtään ainutta ideaa tai ehdotusta, mitä heidän mielestään pitäisi tehdä sen sijaan. On hieman hupaisaa, kun ihan aikuiset väittävät, etteivät voi ottaa rokotetta, kun eivät tiedä, mitä se sisältää, mutta samat tyypit ovat vuosia retostelleet syöneensä matkoilla mitä sattuu, juotu milloin mitäkin sekalaista takakadun drinksua ja napattu miestä vahvempaa nappia, mutta näistä ei sitten tullut mieleen pohtia, että mitä sisältävät ja mitä voisi seurata? Vain tieteelliseen tutkimukseen perustuvat rokotteet ovat se ongelma.
Mitäkö pitäisi tehdä? Suhtautua samalla tavalla kuin vastaavan tason haittaa aiheuttaneisiin virusinfektioihin. Vai riehaannuttiinko teidän perheessä 1980-luvun vaihteessa kun oli moskovalaisen viruksen epidemia Suomessa, johon kuoli vastaavalla tavalla ihmisiä kuin koronaan?
1960-luvun loppupuolella ollen epidemian aikana ainakaan me ei saatu mennä silloin kouluun, kaikki sai olla kotona, läksyt annettiin kylläkin tehtäväksi. En muista oliko viikko vai 2 kun kotona oltiin. Kyseessä nykypuun mukaan pikku koulu, n. 65 oppilasta. En tiedä mikä oli käytäntö muualla, saman kunnankin alueella saattoi vaihtelua olla. Kukaan ei pahemmin kipeä ollut, jotain flunssaa muutamilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtele että olet ottanut 4 piikkiä.
Vaarallisen tartuntataudin levittäminen on varsinkin tietoisesti tehtynä hyvin rangaistava teko. Kannattaa miettiä kaksikertaa haluaako jäädä kiinni.
Vaarallinen? Siinä tapauksessa influenssan levittäminen pitäisi kriminalisoida myös... tappaa yhtä paljon! (tai vähän, koska vaarallisuudesta ei ole kyse)
-
Korona on keskimääräistä kausi-influenssaa 3...6 kertaa tappavampi riippuen tarkasteluasetelmasta ja tutkimuskohortista.
-
Otettaisiinko vaikka UK:ssa 1-8/2020?
Luvut on Koronakuolemia 13 619 ja Influenssalle 394 kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet että rokote pistetään suoneen olet kyllä melkoisen pihalla. t.Sh
Jos sairaanhoitaja ei tunne ihmisen anatomiaa eikä rokotustekniikkaa, kannattaa harkita alan vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Kommentit ja tykkäykset demonstroivat hyvin ongelman, josta ap puhuu. Ihmiset ovat massapsykoosissa. Suosittelen tutustumaan Mattias Desmetin ajatuksiin asiasta. Tätä tullaan käsittelemään vielä kauan sen jälkeen kun koronakriisi on muisto vain ja Covid19 influenssa muiden influenssien joukossa. Ihmiset ovat unohtaneet, mitkä ovat yhteiskunnassa tärkeimpiä vaalimisen arvoisia asioita.
Samaa mieltä. Väitöskirja-ainesta yllin kyllin.
Mä rakastan tätä että tämä ketju alkaa siitä että AP ulisee miten hän on jäänyt yksin mielipiteensä vuoksi, miten /miksi häntä ei hyväksytä ja muut rokotevastaiset komppaa. Sitten kun tänne tulee joku joka on rokotukset ottanut selittämään miksi näin on niin kaikki rokotusvastaiset hyökkäväät kertomaan miten tuon tyypin pitäisi sitten olla koko aika eristyksissä ja kyhätä itselleen foliokypärä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari tietämääni rokottamatonta arvostelee kaikkea, mitä on tehty koronan estoon, mutta samat sankarit eivät itse tee mitään, eikä ole yhtään ainutta ideaa tai ehdotusta, mitä heidän mielestään pitäisi tehdä sen sijaan. On hieman hupaisaa, kun ihan aikuiset väittävät, etteivät voi ottaa rokotetta, kun eivät tiedä, mitä se sisältää, mutta samat tyypit ovat vuosia retostelleet syöneensä matkoilla mitä sattuu, juotu milloin mitäkin sekalaista takakadun drinksua ja napattu miestä vahvempaa nappia, mutta näistä ei sitten tullut mieleen pohtia, että mitä sisältävät ja mitä voisi seurata? Vain tieteelliseen tutkimukseen perustuvat rokotteet ovat se ongelma.
Mitäkö pitäisi tehdä? Suhtautua samalla tavalla kuin vastaavan tason haittaa aiheuttaneisiin virusinfektioihin. Vai riehaannuttiinko teidän perheessä 1980-luvun vaihteessa kun oli moskovalaisen viruksen epidemia Suomessa, johon kuoli vastaavalla tavalla ihmisiä kuin koronaan?
1960-luvun loppupuolella ollen epidemian aikana ainakaan me ei saatu mennä silloin kouluun, kaikki sai olla kotona, läksyt annettiin kylläkin tehtäväksi. En muista oliko viikko vai 2 kun kotona oltiin. Kyseessä nykypuun mukaan pikku koulu, n. 65 oppilasta. En tiedä mikä oli käytäntö muualla, saman kunnankin alueella saattoi vaihtelua olla. Kukaan ei pahemmin kipeä ollut, jotain flunssaa muutamilla.
Montako vuotta varoittekaan tuon virustaudin myöhempiä variantteja? Käytittekö maskeja?
Vierailija kirjoitti:
Valintoja brutukseni.... valintoja. Ei kannata itkeä jos itse on maitolasinsa kaatanut.
Voi hyvä jumala ihmiset ei voi olla näin hulluja. Kyllä, me kaikki ollaan tehty valinta rokotteesta. Rokote on vapaaehtoinen. Ketään ei saa syrjiä sillä perusteella mitä lääketieteellisiä toimenpiteitä itselleen valitsee tehtävän, eikä se määrittele ketään ihmisenä.
Kun teet valinnan rokotteesta, ainoat asiat mitä tulisi miettiä on taudin riski vs rokotteen riski ja kumpi itselle painaa vaakakupissa enemmän. Rokotteen ottamisen syyt tulee olla ainoastaan terveydelliset ja seuraukset ainoastaan terveydelliset.
Se, että muut ihmiset kohtelevat huonosti tai muuten suhtautuvat epäinhimillisesti tämän valinnan vuoksi, EI ole mikään oman valinnan seuraus eikä rokottamattoman oma vika. Kukaan ei voi tosissaan kannattaa tällaista ilmapiiriä tai sulkea silmiänsä asenteella ”itsepä valitsit”.
Kuka tahansa meistä voi olla tulevaisuudessa siinä tilanteessa ettei pysty tai halua enää tehoste nro x ottaa. Moni on jo nyt siinä tilsnteessa. Kukaan ei ole mitään omia maitolasejansa kaatanut, nyt vähän inhimillisyyttä ja järkeä peliin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA:n CDC ei pidä välttämättömänä.
"Aspiration before injection of vaccines or toxoids (i.e., pulling back on the syringe plunger after needle insertion but before injection) is not necessary because no large blood vessels are present at the recommended injection sites, and a process that includes aspiration might be more painful for infants"
https://www.cdc.gov/vaccines/hcp/acip-recs/general-recs/administration…
Voi olla kivuliaampaa, jos aine päätyy väärään osoitteeseen. Voisiko aspiraation saada halukkaat pyytämällä?
Humaani ja sivistynyt ihminen ei canseloi toista rokotepäätöksen takia.
Onko vihreillä rokotekielteisiä ehdokkaita vaaleissa, vai onko asiassa harmaan sävyjä?