Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko arvon rokoteuskovaiset kertoa, miksi Suomen Thl ei suosittele aspirointia rokotuksessa, kuten muualla maailmassa?
Lääkeyhtiöt suosittelevat aspirointia, mutta Suomessa jostain syystä tuikataan vaan ”suoneen”.https://www.verkkouutiset.fi/asiantuntija-ihmettelee-koronarokotukset-a…
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/onko-mystisten-koronarokotteen-jalke…
-
Aspirointiko on sinulla kynnyskysymyksenä rokotteen ottamisessa?
-
Miksi et vastaa kysymykseen?
Ohis, rokotettu
Vierailija kirjoitti:
Pari tietämääni rokottamatonta arvostelee kaikkea, mitä on tehty koronan estoon, mutta samat sankarit eivät itse tee mitään, eikä ole yhtään ainutta ideaa tai ehdotusta, mitä heidän mielestään pitäisi tehdä sen sijaan. On hieman hupaisaa, kun ihan aikuiset väittävät, etteivät voi ottaa rokotetta, kun eivät tiedä, mitä se sisältää, mutta samat tyypit ovat vuosia retostelleet syöneensä matkoilla mitä sattuu, juotu milloin mitäkin sekalaista takakadun drinksua ja napattu miestä vahvempaa nappia, mutta näistä ei sitten tullut mieleen pohtia, että mitä sisältävät ja mitä voisi seurata? Vain tieteelliseen tutkimukseen perustuvat rokotteet ovat se ongelma.
Mitäkö pitäisi tehdä? Suhtautua samalla tavalla kuin vastaavan tason haittaa aiheuttaneisiin virusinfektioihin. Vai riehaannuttiinko teidän perheessä 1980-luvun vaihteessa kun oli moskovalaisen viruksen epidemia Suomessa, johon kuoli vastaavalla tavalla ihmisiä kuin koronaan?
Vierailija kirjoitti:
Geenimuuntelukin on valtavan iso edistysaskel ihmisen historiassa ja vaikuttaa todella moniin asioihin pelkästään positiivisesti, aina ruoan puhtaudesta ja terveellisyydestä sairauksien kukistamiseen ja elinajanodotteeseen asti. Mutta ei, siinäkin halutaan nähdä jotain kamalia suuryrityshirviöitä ja muuta supersankarisarjakuvista tuttua kuvastoa takana.
"Eei mitään tällaista juttua ole olemassa.... pelkkiä foliovalheita! Okei, no on tuo ihan totta, mutta se on kuulkaas maailmanhistorian hienoin juttu ja edistysaskel! Ettekö foliot ymmärrä, miten hienoa aikaa me elämme teknologian kärjessä!!!"
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta kukin tehkööt omat ratkaisunsa, ymmärrän kyllä..mutta meidän kotiin tai tapahtumiin ei pääse rokottamaton.
Siis huhhuh, ihan pakko kysyä, ootko tosissas?
Mitäs ajattelet meistä rokottamattomista jotka on pysyneet täysin terveenä pandemian ajan? Älä nyt hyvä ihminen osta sitä paskaa mitä sulle myydään siitä että me ”rokottamattomat” ollaan jotenkin syntisiä, likaisia, spitaalisia...
Siis ei v ***u teillä on todellisuudentaju hämärtynyt tolla aivopesulla.
Tajuatteko et suurimmalle osalle covidi on FLUNSSA . Tapaturmissakin kuolee enemmän porukkaa
Käyttäjä4883 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on alettu kouluissa joidenkin rokotusvastaisten vanhempien toimesta puhua kiusaamisesta kun heidän lapsensa on suljettu ulos ryhmästä. Ihan älytöntä. Ja perustelut ovat juuri tätä mitä tässäkin ketjussa on jankutettu. Jokaisella On toki oikeus valita rokottaako itsensä/lapsensa mutta muilla on sitten myös oikeus valita onko näiden kanssa missään kanssakäymisessä.
Hävetkää siellä koulussa että bannaatte rokottamattomien lapsia! Kirjoituksesi kertoo kuinka sairaita ja julmia ääliöitä te rokotetut olette! Että kehtaatte vetää lapset mukaan tähän rokotuskiistaan! Ei kyllä sairaampaa sakkia enää ole! Hävetkää! Syletyttää tuollaiset sairaat lastenkiusaajat!!
Ei heitä ole koulusta bannattu. Yritä sisäistää lukemasi. Minä ja muut vanhemmat eivät halua lastemme olevan tekemisissä rokottamattomien lasten kanssa tai halua heitä koteihimme hengailemaan. Esimerkiksi minun syyni etten halua lastemme rokottamattomia kavereita meille tai lapsiamme rokottamattomien kotiin on se että he tapaavat isovanhempiaan ja isoisovanhempiaan säännöllisesti.
Toisella vanhemmalla syy oli koska heidän perheellään on vasta leukemiasta toipuva sisarus.
Yhden äidillä rintasyövästä johtuva kemo kesken.
Riskeeraisitko sinä itse oman perheesi jottei kukaan tule vain syrjityksi?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4883 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on alettu kouluissa joidenkin rokotusvastaisten vanhempien toimesta puhua kiusaamisesta kun heidän lapsensa on suljettu ulos ryhmästä. Ihan älytöntä. Ja perustelut ovat juuri tätä mitä tässäkin ketjussa on jankutettu. Jokaisella On toki oikeus valita rokottaako itsensä/lapsensa mutta muilla on sitten myös oikeus valita onko näiden kanssa missään kanssakäymisessä.
Hävetkää siellä koulussa että bannaatte rokottamattomien lapsia! Kirjoituksesi kertoo kuinka sairaita ja julmia ääliöitä te rokotetut olette! Että kehtaatte vetää lapset mukaan tähän rokotuskiistaan! Ei kyllä sairaampaa sakkia enää ole! Hävetkää! Syletyttää tuollaiset sairaat lastenkiusaajat!!
Totta. Kuulostaa kuvottavalta touhulta. Lapset ovat kuin vanhempansa. Jokainen vanhempi voi katsoa peiliin, jos kakaranne kiusaavat muita lapsia.
Eikä kyse ole kiusaamisesta vaan ihan oman perheen suojelemisesta. Me olemme ainakin selittäneet lapsille että nyt ette voi hetkeen hengailla tämän ja tämän lapsen kanssa koska he eivät ole saaneet rokotuksia ja emme halua teidän, perheemme tai isovanhempien sairastuvan koska ovat riskiryhmässä. Netissä juttelevat/pelaavat ihan normaalisti ja myös ne rokottamattomat lapset tuntuvat tämän ymmärtävän mutta näiden vanhemmat ovat nostaneet tästä metakan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri tästä ketjusta tietää, että olen mennyt ottamaan muuntegeenistä kuonaa elimistööni. En todellakaan tiennyt tätä AZ rokotteesta! Miksi minulle ei kerrottu asiasta? Sain kolmantena piikkinä Modernaa, mutta eka piikki oli tuo AZ. Voinko tehdä tästä ilmoituksen jonnekin? Pystynkö jotenkin kumoamaan rokotteen vaikutuksen?????!!!
Nyt on aika läpinäkyvää...
Olen eri, mutta samalla tavalla mulle tuli yllätyksenä tuo. Ei tosin haittaa hirveästi, kun mulle on se ja sama, onko joku asia geenimuunneltua vai ei. Enkä tosiaan jaksa lukea mitään lääkkeitten saati saamieni rokotteiden tuoteselostuksia. Kuka jaksaa?
Otatko siis lääkkeet ilman, että luet toimintaohjeet ja varoitukset paketista? En pystyisi. Luen aina läpi tuoteselosteen, koska siinä on annostus ja tiedot lääkkeen aineista ja mahdolliset haittavaikutukset jne. Eikö tämä ole oman turvallisuutesi kannalta olennaista tietoa?
Eri: en minäkään saanut mitään selvitystä hoitsulta, joka piikin lykkäsi. Ei siinä ollut aikaa perehtyä mihinkään sisällysluetteloihin.
Tavikselle tuollainen mrna- tekniikka on ihan hepreaa. myöhemmin sitten kuulin että kyse on jostain uudesta "mullistavasta" geeniteknologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4883 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kuulostaa kuvottavalta touhulta. Lapset ovat kuin vanhempansa. Jokainen vanhempi voi katsoa peiliin, jos kakaranne kiusaavat muita lapsia.
Eikä kyse ole kiusaamisesta vaan ihan oman perheen suojelemisesta. Me olemme ainakin selittäneet lapsille että nyt ette voi hetkeen hengailla tämän ja tämän lapsen kanssa koska he eivät ole saaneet rokotuksia ja emme halua teidän, perheemme tai isovanhempien sairastuvan koska ovat riskiryhmässä. Netissä juttelevat/pelaavat ihan normaalisti ja myös ne rokottamattomat lapset tuntuvat tämän ymmärtävän mutta näiden vanhemmat ovat nostaneet tästä metakan.
Olisiko sitten parempi ihan vaan eristäytyä kaikista? Tuollainen erottelu, että tuo kaveri on vaarallinen ja tuo on vaaraton, on inhottavaa ja typerää, koska ne lapset ovat aivan terveitä kaikki. Teillä on rokotukset, jotka teitä suojaavat.
Miltäs tämä tuntuu, kun makustelette?
Tartunnat 14 vrk: +58 089(+136 %)
Tehohoidossa 14 vrk: -12 %
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko arvon rokoteuskovaiset kertoa, miksi Suomen Thl ei suosittele aspirointia rokotuksessa, kuten muualla maailmassa?
Lääkeyhtiöt suosittelevat aspirointia, mutta Suomessa jostain syystä tuikataan vaan ”suoneen”.https://www.verkkouutiset.fi/asiantuntija-ihmettelee-koronarokotukset-a…
Jos luulet että rokote pistetään suoneen olet kyllä melkoisen pihalla. t.Sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te vihreät olette kyllä vekkulia porukkaa. Eilen vastustitte ydinvoimaa henkeen ja vereen, tänään kannatatte sitä samalla innokkuudella. Eilen geenimuuntelu oli globaali ympäristöuhka, tänään se pelastaa ihmishenkiä. Niin se tuuli kääntyy aina sopivasti sinne, missä valtaa jaetaan.
Näin sivusta huudellen että aina, jos jotain puoluetta luonnehtii jollain yksinkertaisella tavalla, se menee paitsi täysin metsään myös lisää aivan pelkkiin harhoihin perustuvaa vastakkainasettelua. Jokaisessa puolueessa on porukkaa laidasta laitaan, niin vihreissäkin: on tieteen ja teknologian vihreät, jotka ovat geenimuuntelu- ja ydinvoimamyönteisiä, kuin vanhan liiton ydinvoimavastaiset luomuvihreät. Samaan puolueeseen mahtuvat. Samaa voi sanoa persuista, vasemmistosta, kokoomuksesta ja kaikista muistakin. Mikään ei ole turhempaa kuin ivallisesti kuvailla jotain puoluetta jollain vähä-älyisellä yksinkertaistuksella ja luulla olevansa jotenkin fiksu. Vihreät ja persut saavat eniten tätä leimaamista osakseen.
Ok. Miten siis kuvailet rokotekriittisiä tai esim. persuja? Oletan, että olet vihreisiin kallellaan. Niitä harmaan sävyjä tässä kaipaillaan myös rokotekeskusteluun, mutta tuntuu siltä, että siinä ei ole kuin musta ja valkoinen.
Mulla sama ap; olen ollut viimeisen vuoden todella terve! Sairastin koronan kaikilla mausteilla keväällä 2020 mutta silloin ei testattu kuin vain hoitoon joutuvat.
Välillä tuntuu pahalta miten ihan järkevät ja hyvät ihmisetkin eivät ymmärrä miksi en ota rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4883 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heitä ole koulusta bannattu. Yritä sisäistää lukemasi. Minä ja muut vanhemmat eivät halua lastemme olevan tekemisissä rokottamattomien lasten kanssa tai halua heitä koteihimme hengailemaan. Esimerkiksi minun syyni etten halua lastemme rokottamattomia kavereita meille tai lapsiamme rokottamattomien kotiin on se että he tapaavat isovanhempiaan ja isoisovanhempiaan säännöllisesti.
Toisella vanhemmalla syy oli koska heidän perheellään on vasta leukemiasta toipuva sisarus.
Mutta rokotettujen kanssa hengailu on ok? Onko sinulta mennyt ohi se, että he voivat myös saada taudin ja tartuttaa sitä eteenpäin? Ja nimenomaan rokotetuilla tauti voi olla niin lievä etteivät edes tajua sairastavansa. No mutta, jokainen tavallaan! Good luck.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4883 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta rokotettujen kanssa hengailu on ok? Onko sinulta mennyt ohi se, että he voivat myös saada taudin ja tartuttaa sitä eteenpäin? Ja nimenomaan rokotetuilla tauti voi olla niin lievä etteivät edes tajua sairastavansa. No mutta, jokainen tavallaan! Good luck.
Jos olet niin huolissasi isovanhemmista niin et todellakaan luota rokotteisiin vaan testaat itsesi ja lapsesi joka kerta ennen kuin tapaatte heitä. Naurettavaa tuo luokittelu, että muka rokotettujen kanssa oleminen olisi turvallista.
Vierailija kirjoitti:
"vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta."
Esim. punkkirokotus on jokaisen oma valinta, se borreoloosi yms kun ei siitä henkilöstä leviä eteenpäin. Toisin on näiden yleisvaarallisten kulkutautien kanssa, joka laajalle levitessään uhkaa yhteiskuntajärjestystä. Näissä tapauksissa, kun nyt turvallinen rokote on kehitetty ja se on kaikille ilmainen, rokote ei ole samalla tavalla 'jokaisen oma valinta', vaan pitäisi olla kansalaisuusvelvollisuus joka kuuluu yleiseen hygieniavaatimukseen.
Miten määrittelet "yleisvaarallisen kulkutaudin"? Miten vakava taudin pitäisi olla, että yhteiskunnan toimintoja kannattaa sen taltuttamiseksi alkaa heikentää? Valtioneuvosto on määritellyt "lieväksi pandemiaksi" sellaisen, jossa kuolee 3500 ihmistä parissa kuukaudessa. Jos tällainen on "lievä", niin miksi kutsuisit sellaista, johon on kuollut 1592 kahdessa vuodessa?
Sairaalahoitoa tarvitevat potilaat ja kuolemantapaukset pandemian aikana (oletusarvona 35% väestöstä sairastuu 8 viikon aikana).
"Lievä pandemia"
Sairaalahoitojaksoja koko maassa: 11480, per 100000 asukasta: 221
Kuolemantapauksia koko maassa 3450, per 100000 asukasta: 66
"Keskivaikea pandemia"
Sairaalahoitojaksoja koko maassa: 27500, per 100000 asukasta: 530
Kuolemantapauksia koko maassa 5650, per 100000 asukasta: 109
"Vaikea pandemia"
Sairaalahoitojaksoja koko maassa: 35690, per 100000 asukasta: 686
Kuolemantapauksia koko maassa 9050, per 100000 asukasta: 174
STM 2012 Kansallinen varautumissuunnitelma
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/72870/Julk20…
Tässä yritetään väkisin vääntää keskustelua siihen suuntaan, että väitellään, mikä siinä rokotuksessa on pielessä, mitä se sisältää, miten sitä pistetään, kuka pistää, missä pistää, kuka ei tajua mitään, ja kuka luulee tajuavansa, vaikkei ole edes mahdollista tajuta jne.
Aivan sama!
Oleellista on, että kaikki eivät sitä silti tule ottamaan, koska eivät halua. Koittakaa kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tarkkaan miksi, mutta mulla on omat epäilykseni asiasta... Olen vähän tehnyt omaa tutkimusta, eikä hyvältä näytä. Kannattaa teidänkin vähän tutkia asiaa, eikä lampaina luottaa korruptoituneeseen valtamediaan. Se virallinen narratiivi on mitä on. Mä sanonkin vaan, että follow the money.
"Olen vähän tehnyt omaa tutkimusta eikä nyt hyvältä näytä" :D:D:D
Ovatko nämä keskustelun helmet jonkun rokotevastaisia pilkkaavan tekemiä kun en millään voi uskoa että kukaan voi tosissaan heittää tällaisia:D
Selitäpä nyt tädille käsityksesi siitä mitä on aspirointi ja miksi sitä on tehty tiettyjä pistoksia annettaessa eli mikä sen tarkoitus on? Täti, hoitaja, kertoo sitten menikö oikein.
Kannattaa jokaisen opetella nyt vaan elämään pellemaailmassa toistaiseksi. Keskittykään itselle tärkeisiin asioihin ja lähimmäisiinne. Ei tätä hullutus loputtomiin jatku.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ap; olen ollut viimeisen vuoden todella terve! Sairastin koronan kaikilla mausteilla keväällä 2020 mutta silloin ei testattu kuin vain hoitoon joutuvat.
Välillä tuntuu pahalta miten ihan järkevät ja hyvät ihmisetkin eivät ymmärrä miksi en ota rokotetta.
Kehosi on omasi. Pysy lojaalina sille. Sairastettu korona antaa paremman suojan kuin rokote. Joka muuta väittää, ei ymmärrä mitään immunologiasta. Lisäksi meillä ei ole tutkittua tietoa siitä, että rokote olisi turvallinen saati hyödyllinen taudin jo sairastaneille. Pfizerin testiryhmään ei otettu koronataudin sairastaneita.
-
Aspirointiko on sinulla kynnyskysymyksenä rokotteen ottamisessa?
-