Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Itse haluan vain nähdä, että koittaako oikeasti se päivä kun saan sakot tai joudun vankilaan vain sen takia, että en ottanut yhtä rokotetta. Lapsellista kyllä, mutta haluan nähdä kuinka pitkälle he ovat valmiita menemään. Ja minkä takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
-
-
-
Jahas, nyt sitten tarkkana: "kun edes rokotetutkimuksissa vammautuneiden kokemuksia ei löydy"
-Follari puhuu kuin näkkileivästä "rokotetutkimuksessa vammautuneista" yrittäen ujuttaa käsitystä, että jokin rokote olisi saanut muka vaarallisena myyntiluvan.
-
Laitetaanpas follariväite testiin: Esitä ihan ensi alkuun todisteet väittämästäsi "rokotetutkimuksessa vammautuneista" ennen kuin jatketaan asiassa pidmmälle!
-
-
-
Tutustu tapauksiin Brianne Dressen ja Maddie de Garay. Tähän mennessä en ole löytänyt mitään syytä epäillä heidän kertomuksiaan, mutta ehkä sinä pystyt todistamaan ne perättömiksi. Jos kykenet, ei mulla ole mitään syytä sitä vastustaa. Ei mitään agendaa. Haluaisin vain tietää totuuden.
Kummastakaan ei ole tuotu julkisuuteen edes tarkempia diagnooseja, epikriiseistä puhumattakaan.
Yksikään lääkäri ei ole kommentoinut sairaskertomuksia.
Ei mitään, mikä osoittaisi rokotehaitan. Ei mitään.
Ei anneta edes päivämääriä, koska rokotettu ja koska oireet alkaneet ja milloin diagnoosit.
Dressenin tapauksen tekee mielenkiintoiseksi se ettei AstraZenecaa testattu lainkaan USA:ssa ja silti väittää, että osallistui testhenkilönä marraskuussa 2020 ja siitä haitta.
Ei ole tainnut yuoda julkisuuteen mitään, mikä todistaisi, että osallistui.
https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2020/azd1222-ox…
Dressenhän on yrittänyt kerätä rahaa sairaalaskuihin.
Lääkärit ovat epäilleet MS-tautia. Itse ei ole julkisuuteen kertonut tarkkoja diagnooseja,väittää vain, etteivät lääkärit ole saaneet selville.
Vuodessa ei ole juttua saatu edes käräjille, kuten ei Maddienkasn kohdalla, eli jokin mättää, koska USA:ssa lakimiehet ovat kyllä hanakoita viemään oikeuteen korvausvaatimuksia, etenkin jos yhtään uskovat voittavansa.
Näissä usein palkkikin sidotaan mahdollisiin korvauksiin eli palkkio on tietty prosenttiosuus korvaussummasta.
Vierailija kirjoitti:
Tutkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiede kestää debatin, väittelyt puolesta ja vastaan, varsinkin kun tiede on uutta.
Jos debatti kielletään, sensuroidaan, kyseessä on puoskarointi.
Tässä tapauksessa tiede on kyllä päivänselvää, mutta rokotevastaiset eivät sitä usko/ymmärrä. Rokotekattavuus korreloi koulutustason kanssa, ehkä tämä selittää asiaa.
Yksi tärkeä juttu mikä pitää ymmärtää tieteestä on se että kun jotain asiaa on tutkittu tarpeeksi, muodostuu konsensus eli yhteisymmärrys. Konsensuksen vastaiset näkemykset ovat sitä debattia, ja selittävät sen miksi joku yksittäinen lääkäri/tutkija voi vastustaa rokotuksia (samalla kun murskaava enemmistö samasta porukasta kannattaa niitä).
Harmi vaan että välillä lehdistökin tuntuu nostavan jalustalle näitä valtavirrasta poikkeavan näkemyksen edustajia. Yksi esimerkki on muutaman vuoden takainen rasvakeskustelu, jossa jostain löydettiin lääkäri jonka mukaan tyydyttyneet rasvat on ihan ok (pekonia päivittäin jne.). Vaikka tämä oli vain yksittäisen lääkärin mielipide, ja ristiriidassa konsensukseen, moni ihminen otti tämän totuutena ja muutti syömistottumuksiaan huonompaan suuntaan.
Yhteenvetona, jos et ole vielä tähän mennessä ottanut rokotusta, et ymmärrä tieteestä mitään. Jos et ymmärrä tieteestä mitään, niin olisi parempi uskoa niitä jotka ymmärtävät. Nyt on parempi myöntää tappionsa hiljaa ja mennä piikille. Onneksi omaan lähipiiriin ei ole sattunut rokotevastaisia, en kestäisi tuon tason tyhmyyttä.
Minä kyllä ymmärrän tieteestä jotain, mutta ymmärrän myös kokemuksesta. Olen saanut aiemmin epätavallisen, suhteellisen pitkäkestoisen haitan rokotteesta (ehkä toisenkin, mutta sen ongelman mahdollinen yhteys rokotteeseen tullee jäämään ikuiseksi kysymysmerkiksi). Ja kyse oli ihan tavallisesta, perinteisestä rokotteesta, joka rutiininomaisesti annetaan ihmislle tietyissä tilanteissa. En olisi ikinä etukäteen uskonut.
Tieteessä on kyse yleistyksistä ja todennäköisyyksistä, mutta elämässä voi kokea joskus myös jotain epätodennäköistä. Kun me luemme esim., että todennäköisyys jonkin sivuvaikutuksen saamiseen jostain lääkkeestä on vaikka 1/10 000, ajattelemme, että riski on kovin pieni. No niinhän se periaatteessa onkin. Mutta miten moni ajettelee, että jos onkin itse se yksi kymmenestätuhannesta? Jokuhan sekin aina on. Ja se, että se olisit juuri siinä, ei ole sen epätodennäköisempää kuin että se olisi vaikka naapurin Pekka tai joku perähikiän Maija. Se voit todellakin olla sinä.
Kun mietin koronarokotteen ottamista, vahvin ajatus on, että mitä jos siitäkin tulee jotain. Ja kenties vielä pahempaa? Jos joku pystyisi takaamaan minulle satavarmasti, että mitään isompaa haittaa ei tällä kertaa tule, niin menen ottamaan sen piikin tukka putkella. Mutta sitähän ei kukaan pysty takaaman. Vai mitä?
Et sitten osaa kääntää ajatusta, että MITÄ ITSE TAUDISTA VOI SEURATA.
Suurim osa sairastaa lievänä eli kaikki ei ja päälle long covid yms. Entä jos olenkin MINÄ, joka saa vakavan tautimuodon tai pitkittyneet oireet?
Onko aiempi rokotehaitta todennettu? Mikä oli kyseessä?
Entä kaikki muut ottamasi rokotteet elämäsi aikana, jousta ei ole tullut yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktat pöytään, ne tarjoaa THL:
COVID-19 tauti suomessa ikäryhmittäin sairastuneet ja kuolleet 2020-2021
0-10 vuotiaat, sairastuneita 31 888 , kuolleita 0
10-20 vuotiaat, sairastuneita 42 229, kuolleita 0
20-30 vuotiaat, sairastuneita 50 510, kuolleita 0
30-40 vuotiaat, sairastuneita 47 417, kuolleita 14 (0,03%)
40-50 vuotiaat, sairastuneita 38 527, kuolleita 26 (0,07%)
50-60 vuotiaat, sairastuneita 25 192, kuolleita 67 (0,3%)
60-70 vuotiaat, sairastuneita 13 478, kuolleita 147 (1%)
70-80 vuotiaat, sairastuneita 6 594, kuolleita 369 (6%)
80+ vuotiaat, sairastuneita 4 457, kuolleita 934 (20%)Tätä te pelkäätte ja tätä vastaan rokottaudutte? Tiedoksi, että tehohoitojaksoja on ollut vajaa 2000 tähän mennessä, joten suurin osa sairastuneista on väistämättä sairastanut taudin lievänä tai jopa oireettomana.
Kun on tarpeeksi aivopesty ja propaganda käskee mennä ottamaan piikkejä, niin ei voi kukaan estää.
Niin. Tehoihoito ei ole hauska kokemus. Suomessahan 85-90% lähtee sieltä hengissä toipumaan kotiin.
Ei ne happiviikset sairaalasöngyssäkään nyt niin kivaa ole.
1-3 viikon kuumesahaus hiukan jo kevyempi ja toipumisaika lyhyempi.
Tuurilla jopa täysin oireeton, mutta kun silloinkin jopa 50% tutkimuksissa havaittu keuhkomuutoksia.
Vasta akuutin vaiheen alkaa long covid -ruletti.
Outo juttu, rttä rokotevastaiset eivät puhu näistä oikeastaan mitään, vaan tukeudutaan kuolintilastoihin kuin hukkuva oljenkorteen.
Me muut ymmärrämme, että riskit ja seuraukset taudista käsittävät paljon muutakin kuin kuolemisen.
Itse olen sairastanut rokottamattomana koronan. 3 päivää kuumeilua ja sitten vajaa viikon verran flunssan kaltaista väsymystä jne. Ei tullut mitään keuhko-ongelmia. Mitä olen tilastoista ymmärtänyt, niin ehdottomasti valtaosalla se on samanlainen oireiltaan kuin minulla.
Ennemminkin näyttää, että monet rokotetut nostavat esille hirveitä oireita ja jälkiseurauksia, vaikka heillä ei ole kokemusta sen sairastamisesta ja heillä on 2-3 rokotusta jo itsellään, ja vaikka tilastot kertovat taudin olevan hyvin harvoin vakava.
Et luultavasti kuulu esim.long covid -ryhmiin. Siellä on paljonkin niitä, jotka sairastaneet ensin ja myöhemmin rokotukset.
Itsekin kuulun noihin. Tuli sairastettua hyvin vähäisin oirein. Maku- ja hajuaisti kyllä olivat hetken täysin pois. Ei juuri muuta.
Vuotta myöhemmin makuaisti oli edelleen sekaisin. Haju'harhoja'. Pahin väsymys alkoi helpottaa, mutta minusta tuli kyllä keuhkolääkärin asiakas.
Kulun niihin onnellisiin, joilla rokotteet auttoivat oireisiin. Ei harvinaista, mutta kaikilla ei auta.
Omassa tuttavapiirissäni on 5 muuta, joilla ollut pitkittyneitä oireita. Kaikki sairastaneet ennen rokotuksia. Viisi.
Osalla helpotti hiljalleen itsekseen, osalla lievempiä. Yksi on sairaseläkkeen partaalla, keuhkolääkärin ja neurologin asiakas.
6:sta kolme on hakenut apua lääkäriltä oireisiin, 3 ei, kun lievempiä ja helpottuneet itsekseen, vaikkei ehkä ihan täysin vieläkään, 1v ja 5-7kk myöhemmin.Näistä ei jakseta vääntää etenkään rokotevastaisten kanssa, kun ei uskota, väitetään masennukseksi tai psyykkiseksi, keksityksi, testataan d-vitamiinitasoista (kellään ei puutoksia), elintapoja jne.
Uskokaa jo: long covidin riskitekijöitä ei vieläkään tunneta ja on yleisempää kuin Haluaisitko ikinä uskoa.
Teidän kanssa ei vain jaksa vängätä, kun ongelmana on, ettette halua uskoa ja samaan aikaan mikä tahansa feikattukin nyhkytarina rootehaitasta menee kritiikittä läpi.
En kuulu mihinkään ryhmiin. Sairastin vain taudin ja se siitä. Maku- ja hajuaisti tosin minullakin oli lähes pari kuukautta pois, mutta en huolestunut, kun se oli niin yleinen oire.
Ei noista tarvitsekaan vääntää. He tietävät itse, joilla oireita on. Tuo 1v ja 5-7kk sitten oli siis kesällä 2020. Silloin Suomessa oli todettu vasta reilut 7000 tartuntaa. Siihen nähden tunnet todella monta tartuntatapausta henkilökohtaisesti. Suurin osa ei tunne ketään. Paitsi ehkä ihan viime aikoina alkanut tuntemaan, kun tartunnat räjähtäneet käsiin.
"30-40 vuotiaat, sairastuneita 47 417, kuolleita 14 (0,03%)" Itse otan riskin 0,03% kuolemaan, sillä ajan autoakin joka päivä yli 100 km suurissa moottoritienopeuksissa riskeistä huolimatta, joihin moni on vammautunut tai kuollut. Elämä ei ole ikuista, vaikka ottaisi miljoona rokotetta. Jos riski olisi 30% voisi tilanne olla toinen. Nyt jätän kohtalon käsiin miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
-
-
-
Jahas, nyt sitten tarkkana: "kun edes rokotetutkimuksissa vammautuneiden kokemuksia ei löydy"
-Follari puhuu kuin näkkileivästä "rokotetutkimuksessa vammautuneista" yrittäen ujuttaa käsitystä, että jokin rokote olisi saanut muka vaarallisena myyntiluvan.
-
Laitetaanpas follariväite testiin: Esitä ihan ensi alkuun todisteet väittämästäsi "rokotetutkimuksessa vammautuneista" ennen kuin jatketaan asiassa pidmmälle!
-
-
-
Tutustu tapauksiin Brianne Dressen ja Maddie de Garay. Tähän mennessä en ole löytänyt mitään syytä epäillä heidän kertomuksiaan, mutta ehkä sinä pystyt todistamaan ne perättömiksi. Jos kykenet, ei mulla ole mitään syytä sitä vastustaa. Ei mitään agendaa. Haluaisin vain tietää totuuden.
-
-
-Toistan:
Laitetaanpas follariväite testiin: Esitä ihan ensi alkuun todisteet väittämästäsi "rokotetutkimuksessa vammautuneista" ennen kuin jatketaan asiassa pidemmälle!
-
-
Odotan niitä SINUN esittämiä todisteita esittämällesi väitteelle. Eikös löydykään, enpä ylläty!
-
Foorumi on pullollaan puolilöysiä follarien mahtiväittämiä. 100/100 käy just näin, kuin edellä.
-
-
-
Nuo ihmiset osallistuivat rokotetutkimuksiin ja sanovat, ettei heidän kokemuksiaan löydy loppuraporteista. Tutustu asiaan ja kerro, valehtelevatko.
Brianne Dressen väittää osallistuneensa Qstran faasin 3 marraskuussa 2020.
Tässä Astran väliraportissa ei ole lainkaan tutkimukseen osallistuvia USA:ssa eli ei tehty siellä lainkaan.
Tässä kohtaa pitäisi siis sada hiukan vankempaa todistusaineistoa, että on osallistunut rokitetutkimukseen kuten väittää. Pelkkä oma sana ei nyt oikein riitä.
AstraZenecahan on Briteissä kehitetty. Moderna on jenkkien.
https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2020/azd1222-ox…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla tai viimeistään seuraavalla viikolla hallitus alkaa aivan varmasti taas rummuttamaan rokotuksia-rokotuksia-rokotuksia.
Viimeksi koulujen kesälomien loppuessa hallitus keksi yllättäen aloittaa lasten rokottamisen kysymättä keneltäkään mitään. Ilmoitusluontoisesti vain kerrottiin, että ylihuomenna annamme kaikille lapsille rokotteet koulussa.
No ei varmasti alettu antamaan mitään rokotteita lapsille kesälomien alussa, kun kaikki kolmekymppisetkään eivät meinanneet saada aikoja rokotuksiin.
Kesälomien loputtua!
Minulla on kaksi lasta, joten älä tule kertomaan, milloin annettiin. Tasan tuli koulusta Wilma-viesti, että nyt annetaan rokotukset. Tuli aivan puun takaa kesälomien jälkeen, ja sitä oli suunniteltu taustalla jo pidempää ihan varmasti. Jouduin henkilökohtaisesti lähettämään erikseen viestin, jossa kielsin pistämästä lastani. Silloin vielä väitettiin, että lapsilla on itsellään täysi oikeus päättää, eikä vanhempien sanomisilla ole mitään väliä. Onneksi kuitenkin oli väliä.
Vierailija kirjoitti:
Kai olette kaikki huomanneet, että sairaalat ovat juuri kertoneet hoitojaksojen lyhentyneen. He ovat kertoneet, ettei tehohoidon kuormitus ole lisääntynyt, vaikka tartuntamäärät ovat lisääntyneet. Hyviä uutisia siis!
Euroopassa on samaa ilmiötä muissakin maissa, eikä kuolleisuuskaan ole lisääntynyt tartuntamäärien lisääntyessä.
Tähän voi tietysti rokotteiden kannattajat esittää syyksi rokotteiden tehon. Tosin, miksi ne olisivat nyt yhtäkkiä joulukuussa alkaneet tehota, kun jo puoli vuotta on pää märkänä piikitetty kansaa ympäri Eurooppaa?
Eli eiköhän syy löydy ennemminkin omikronista, joka leviää parhaillaan kovaa vauhtia ympäri Eurooppaa.
No, tähänkin asti teholla on ollut 90% rokottamattomia.
Tässä ei ole tainnut tapahtua muutosta.
95-99% koronaan kuilkeista rokottamattomia.
Rokottamatomista osa on sairastanut jo, joten voi osaltaan vähentää.
Nykytilanne lienee useamman tekijän summa, mutta ei rokotusten vaikutusta voi oikein poisselittääkään, vaikka rokotevastaiset niin haluaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy vahvana. Tiedät olevasi keskivertoa fiksumpi, kun teit päätöksen muun kuin painostuksen perusteella. Ole pikemminkin surullinen siitä, mitä muut ovat menneet tekemään. Todella toivon, että rokote ei tee mitään pahaa ihmisille pitkällä aikavälillä. Pää pystyyn ja pidä pintasi.
Kiitos! Olen vuosien myötä tottunut tähän, että kuljen hiukan omaa reittiäni tehden omia ratkaisujani, joten tämä oli itseasiassa hiukan yllätyskin miten rokotemyönteinen Suomen kansa kahden ekan piikin kanssa olikaan. Kolmannen kohdalla olen huomannut jo hiukan empimistä, mitä kohti oikein ollaan menossa.
Minulla intuitio oli alusta asti tosi vahva tekijä, joka sanoi että älä ota tätä rokotetta. Katsoin aluksi sivusta kun tuttavat painelivat rokotteelle edes tietämättä mitä rokote sisälsi. Kun kyselin heiltä kysyittekö rokotteen tuoteselosteita tai ainesosia, he olivat ihan huuli pyöreänä että ei. Itse lueskelin julkaisuja, tutkin tieteellisistä kehityspohjaa rokoteteknologialle, seurasin rokotteen ottaneiden oireita, juttelin terveydenhuollon parissa työskentelevien tuttujen kanssa ja muodostin omaa kokemus ja tietopohjaa asian ympärille. Kesällä kun rokotuskutsu tuli, sanoin itselleni että annan tälle kaikelle puoli vuotta aikaa vakuuttaa minut, ja teen uuden päätöksen rokotuksesta vuoden lopussa jos asia näyttää kääntyvän rokotusta kannattavaksi.
Syksyn mittaan alkoi tämä painostus, pakottaminen ja ajojahti. Silloin viimeistään päätin, että tämä ei ole se tie jolle lähden. Tämä rokoteteknologia ja sen väkisin kaikille puskeminen lähinnä saa aikaan olon, että mitä ihmettä niissä piikeissä oikein on kun ne on pakolla kaikille työnnettävä.
Ap
Keskustelu meni sivuraitelle ehkä koronapolitiikasta johtuen, jossa vetovastuun ottivat poliitikot eikä viranomaiset.
Olisi pitänyt puhua velvollisuudesta, kuten vaikkapa kuljettajan on osoitettava työkykynsä tarvittaessa puhaltamalla alkometriin.
-sivusta-KENELLÄKÄÄN ei ole minkäänlaista velvollisuutta ottaa minkäänlaista lääketieteellistä hoitoa/rokotetta! Ei vaikka olisi täysin hyväksytty lääke/rokote, puhumattakaan KOKEELLISESTA hoidosta.
-
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta, mistä ihmeestä onnistuisi mitään "kokeellisia hoitoja" nyt edes löytämään?
-
Vierailija kirjoitti:
Tutkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiede kestää debatin, väittelyt puolesta ja vastaan, varsinkin kun tiede on uutta.
Tässä tapauksessa tiede on kyllä päivänselvää, mutta rokotevastaiset eivät sitä usko/ymmärrä. Rokotekattavuus korreloi koulutustason kanssa, ehkä tämä selittää asiaa.
Yksi tärkeä juttu mikä pitää ymmärtää tieteestä on se että kun jotain asiaa on tutkittu tarpeeksi, muodostuu konsensus eli yhteisymmärrys. Konsensuksen vastaiset näkemykset ovat sitä debattia, ja selittävät sen miksi joku yksittäinen lääkäri/tutkija voi vastustaa rokotuksia (samalla kun murskaava enemmistö samasta porukasta kannattaa niitä).
Harmi vaan että välillä lehdistökin tuntuu nostavan jalustalle näitä valtavirrasta poikkeavan näkemyksen edustajia. Yksi esimerkki on muutaman vuoden takainen rasvakeskustelu, jossa jostain löydettiin lääkäri jonka mukaan tyydyttyneet rasvat on ihan ok (pekonia päivittäin jne.). Vaikka tämä oli vain yksittäisen lääkärin mielipide, ja ristiriidassa konsensukseen, moni ihminen otti tämän totuutena ja muutti syömistottumuksiaan huonompaan suuntaan.
Yhteenvetona, jos et ole vielä tähän mennessä ottanut rokotusta, et ymmärrä tieteestä mitään. Jos et ymmärrä tieteestä mitään, niin olisi parempi uskoa niitä jotka ymmärtävät. Nyt on parempi myöntää tappionsa hiljaa ja mennä piikille. Onneksi omaan lähipiiriin ei ole sattunut rokotevastaisia, en kestäisi tuon tason tyhmyyttä.
Minä kyllä ymmärrän tieteestä jotain, mutta ymmärrän myös kokemuksesta. Olen saanut aiemmin epätavallisen, suhteellisen pitkäkestoisen haitan rokotteesta (ehkä toisenkin, mutta sen ongelman mahdollinen yhteys rokotteeseen tullee jäämään ikuiseksi kysymysmerkiksi). Ja kyse oli ihan tavallisesta, perinteisestä rokotteesta, joka rutiininomaisesti annetaan ihmislle tietyissä tilanteissa. En olisi ikinä etukäteen uskonut.
Tieteessä on kyse yleistyksistä ja todennäköisyyksistä, mutta elämässä voi kokea joskus myös jotain epätodennäköistä. Kun me luemme esim., että todennäköisyys jonkin sivuvaikutuksen saamiseen jostain lääkkeestä on vaikka 1/10 000, ajattelemme, että riski on kovin pieni. No niinhän se periaatteessa onkin. Mutta miten moni ajettelee, että jos onkin itse se yksi kymmenestätuhannesta? Jokuhan sekin aina on. Ja se, että se olisit juuri siinä, ei ole sen epätodennäköisempää kuin että se olisi vaikka naapurin Pekka tai joku perähikiän Maija. Se voit todellakin olla sinä.
Kun mietin koronarokotteen ottamista, vahvin ajatus on, että mitä jos siitäkin tulee jotain. Ja kenties vielä pahempaa? Jos joku pystyisi takaamaan minulle satavarmasti, että mitään isompaa haittaa ei tällä kertaa tule, niin menen ottamaan sen piikin tukka putkella. Mutta sitähän ei kukaan pysty takaaman. Vai mitä?
Mikään ei ole satavarmaa. Huomenna kun lähdet ovesta ulos, niin voi päähäsi pudota asteroidi tai lentokoneen osa, vaikka todennäköisyys tähän onkin hyvin pieni. Samoin todennäköisyys saada haittoja rokotteesta on hyvin paljon pienempi kuin saada haittoja itse koronasta. Se että jättää rokotteen ottamatta on vähän sama kuin jättäisi autossa turvavyön laittamatta, kun se voi vaikka hiertää ihoa.
Ei ole. Turvavyö ei jätä elimistöön mitään kemiallisia aineita.
Mitä kemiallisia aineita rokotteesta jää elimistöön?
Tutkimukset mukaan!
Muttei please sitä nabo-PEG -rottakoetta, jossa siinkään ei jäänyt itse asiassa pidemmän päälle ja PEGiä käytetään edelleen lasten ummetuksen hoidossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on psykologisesti mielenkiintoista, että näillä vastarannan kiiskeillä on taipumus vastustaa kaikkea epämukavaa.
Holokausti? Ei tapahtunut.
Ilmastonmuutos? Ei tule tapahtumaan.
Korona? Silkkaa huijausta.Kieltävät kaiken mikä häiritsee mielenrauhaa, kun mieli ei pysty käsittelemään ikäviä asioita.
Eivät ymmärrä, miten heikkoja ovat. Terapian paikka.
Holokausti --> Todellakin tapahtui.
Ilmastonmuutos --> Tapahtuu. Tosin kaikki syyt siellä taustalla on nostettava esiin ja konkreettiset toimet pitää olla samanlaisia joka puolella maailmaa.
Korona --> Tapahtuu. Toimet sen hoitamiseen ovat moninaiset. Kuten olemme nähneet, niin kehitetyt rokotteet ovat jättäneet paljon kysymysmerkkejä.
Oletko koskaan miettinyt, miksi uskot holokaustiin? Eikö kuitenkin ole niin, että voittajat kirjoittavat historian? Nykyisenlainen holokaustinarratiivi kehitettiin 1970-luvulla ja se popularisoitiin Polttouhrit tv-sarjan avulla. Käsitys sinetöitiin sitten Schindlerin lista nimisellä juutalaisten tekemällä elokuvalla. Punainen pallo mustavalkoisessa elokuvassa teki säväyksen ja ihmiset uskovat nyt, että holokausti on totta.
En ole tuo kenelle vastasit, mutta taidat olla jonkinlaisessa psykoosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80+ vuotiaat, sairastuneita 4 457, kuolleita 934 (20%)Tätä te pelkäätte ja tätä vastaan rokottaudutte? Tiedoksi, että tehohoitojaksoja on ollut vajaa 2000 tähän mennessä, joten suurin osa sairastuneista on väistämättä sairastanut taudin lievänä tai jopa oireettomana.
Kun on tarpeeksi aivopesty ja propaganda käskee mennä ottamaan piikkejä, niin ei voi kukaan estää.
Niin. Tehoihoito ei ole hauska kokemus. Suomessahan 85-90% lähtee sieltä hengissä toipumaan kotiin.
Tuurilla jopa täysin oireeton, mutta kun silloinkin jopa 50% tutkimuksissa havaittu keuhkomuutoksia.
Outo juttu, rttä rokotevastaiset eivät puhu näistä oikeastaan mitään, vaan tukeudutaan kuolintilastoihin kuin hukkuva oljenkorteen.
Me muut ymmärrämme, että riskit ja seuraukset taudista käsittävät paljon muutakin kuin kuolemisen.
tällä hetkellä ameriikassa iculta (teholta) selviää 2/10.... henkilökuntapulaa ja liikaa potilalaita... sijaisia joilla ei ole kokemusta tehohoidosta,,,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on psykologisesti mielenkiintoista, että näillä vastarannan kiiskeillä on taipumus vastustaa kaikkea epämukavaa.
Korona? Silkkaa huijausta.Kieltävät kaiken mikä häiritsee mielenrauhaa, kun mieli ei pysty käsittelemään ikäviä asioita.
Ilmastonmuutos --> Tapahtuu. Tosin kaikki syyt siellä taustalla on nostettava esiin ja konkreettiset toimet pitää olla samanlaisia joka puolella maailmaa.
Korona --> Tapahtuu. Toimet sen hoitamiseen ovat moninaiset. Kuten olemme nähneet, niin kehitetyt rokotteet ovat jättäneet paljon kysymysmerkkejä.
Oletko koskaan miettinyt, miksi uskot holokaustiin? Eikö kuitenkin ole niin, että voittajat kirjoittavat historian? Nykyisenlainen holokaustinarratiivi kehitettiin 1970-luvulla ja se popularisoitiin Polttouhrit tv-sarjan avulla. Käsitys sinetöitiin sitten Schindlerin lista nimisellä juutalaisten tekemällä elokuvalla. Punainen pallo mustavalkoisessa elokuvassa teki säväyksen ja ihmiset uskovat nyt, että holokausti on totta.
-
Olen käynyt Puolassa ja Israelissa ja puolittain harrastanut lähihistorian ja erityisesti sotahistorian lukemista. Tutkiminen olisi liian voimakas ilmaisu sille... Mutta voin ja sinäkin voit luottaa siihen että holokausti on yhtä totta kuin on Stalinin vainot miljoonine uhreineen joista tuhannet ja tuhannet olivat suomalaisia. Ei kahta sanaa!
-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sairastanut rokottamattomana koronan. 3 päivää kuumeilua ja sitten vajaa viikon verran flunssan kaltaista väsymystä jne. Ei tullut mitään keuhko-ongelmia. Mitä olen tilastoista ymmärtänyt, niin ehdottomasti valtaosalla se on samanlainen oireiltaan kuin minulla.
Ennemminkin näyttää, että monet rokotetut nostavat esille hirveitä oireita ja jälkiseurauksia, vaikka heillä ei ole kokemusta sen sairastamisesta ja heillä on 2-3 rokotusta jo itsellään, ja vaikka tilastot kertovat taudin olevan hyvin harvoin vakava.
Et luultavasti kuulu esim.long covid -ryhmiin. Siellä on paljonkin niitä, jotka sairastaneet ensin ja myöhemmin rokotukset.
Itsekin kuulun noihin. Tuli sairastettua hyvin vähäisin oirein. Maku- ja hajuaisti kyllä olivat hetken täysin pois. Ei juuri muuta.
Vuotta myöhemmin makuaisti oli edelleen sekaisin. Haju'harhoja'. Pahin väsymys alkoi helpottaa, mutta minusta tuli kyllä keuhkolääkärin asiakas.
Kulun niihin onnellisiin, joilla rokotteet auttoivat oireisiin. Ei harvinaista, mutta kaikilla ei auta.
Omassa tuttavapiirissäni on 5 muuta, joilla ollut pitkittyneitä oireita. Kaikki sairastaneet ennen rokotuksia. Viisi.
Osalla helpotti hiljalleen itsekseen, osalla lievempiä. Yksi on sairaseläkkeen partaalla, keuhkolääkärin ja neurologin asiakas.
6:sta kolme on hakenut apua lääkäriltä oireisiin, 3 ei, kun lievempiä ja helpottuneet itsekseen, vaikkei ehkä ihan täysin vieläkään, 1v ja 5-7kk myöhemmin.Näistä ei jakseta vääntää etenkään rokotevastaisten kanssa, kun ei uskota, väitetään masennukseksi tai psyykkiseksi, keksityksi, testataan d-vitamiinitasoista (kellään ei puutoksia), elintapoja jne.
Uskokaa jo: long covidin riskitekijöitä ei vieläkään tunneta ja on yleisempää kuin Haluaisitko ikinä uskoa.
Teidän kanssa ei vain jaksa vängätä, kun ongelmana on, ettette halua uskoa ja samaan aikaan mikä tahansa feikattukin nyhkytarina rootehaitasta menee kritiikittä läpi.En kuulu mihinkään ryhmiin. Sairastin vain taudin ja se siitä. Maku- ja hajuaisti tosin minullakin oli lähes pari kuukautta pois, mutta en huolestunut, kun se oli niin yleinen oire.
Ei noista tarvitsekaan vääntää. He tietävät itse, joilla oireita on. Tuo 1v ja 5-7kk sitten oli siis kesällä 2020. Silloin Suomessa oli todettu vasta reilut 7000 tartuntaa. Siihen nähden tunnet todella monta tartuntatapausta henkilökohtaisesti. Suurin osa ei tunne ketään. Paitsi ehkä ihan viime aikoina alkanut tuntemaan, kun tartunnat räjähtäneet käsiin.
Sellainen pikku juttu, että sairaalaan joutuvia alettiin testata maaliskuussa 2020, lieväoireisilla oli mitään toivoa päästä testeihin kesäkuussa 2020 käytännössä.
Testejä kun ei katsos alkuun ollut.
Kuudesta 5 sairastanut siis ennen testiin pääsyä keväällä 2020.
2:lla varmistettu myöhemmin vasta-ainetestilllä, kumpikaan ei ole erikoislääkäreihin turvautuneita.
1:llä varmistettu testillä.
Me 3 muuta olemme saaneet virallisestikin long covid-epäilyn sekä lääkärin kirjaamana todennäköisen tartunnan keväällä 2020 oireiden perusteella. Täysin sallittua. Long covid ei vaadi, etenkään alkuvaiheessa sairastaneilla, testillä varmistettua tartuntaa.
Kahdella tartunta luultavimmin matkalta kohteisiin, jotka olivat tuolloin Euroopassa tautipesäkkeitä, kuten 1-3vkoa myöhemmin selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osaa kääntää ajatusta, että MITÄ ITSE TAUDISTA VOI SEURATA.
Suurim osa sairastaa lievänä eli kaikki ei ja päälle long covid yms. Entä jos olenkin MINÄ, joka saa vakavan tautimuodon tai pitkittyneet oireet?Onko aiempi rokotehaitta todennettu? Mikä oli kyseessä?
Entä kaikki muut ottamasi rokotteet elämäsi aikana, jousta ei ole tullut yhtään mitään?
En minä tautiakaan haluaisi. Siksi olen nämä pari vuotta elänyt aika lailla erakkona, yli 90 % ajasta yksin neljän seinän sisällä. Olen hoitanut vain välttämättömät menot, näen ylimääräistä vaivaa ja varaan ylimääräistä aikaa pitääkseni mahdollisimman hyvin turvavälit. Tarvittaessa pidän maskia ja käytän käsidesiä.
On todennettu, ei mitään epäselvyyttä syystä. Sen enempää en kerro, ettei kukaan tunnista.
Olen ottanut aikuiselämäni aikana tasan kaksi rokotetta. Toisesta ei tullut mitään erityistä. Lapsenakaan annetuista tuskin tuli mitään, mutta en totta puhuen edes muista, mitä rokotteita olen saanut silloin, ilmeisesti vähemmän, mitä nuoremmat ikäluokat. Tuhkarokon, vesirokon, vihurirokon ja sikotaudin olen sairastanut pienenä.
Ei niitä välejä katkaista sen takia, että et ole ottanut rokotetta vaan sen takia, että olet tyhmä.
Tämä rokotevastaisuus on ollut aivan loistava asia tuomaan lähipiiristä ja yhteiskunnasta esiin ne idiootit kenen kanssa ei halua olla missään tekemisissä. Jos ei rokotetta voi ottaa tällaisessa tilanteessa niin en halua olla sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo kenelle vastasit, mutta taidat olla jonkinlaisessa psykoosissa.
Oliko tuossa sitten jotain väitettä, jonka kanssa olet eri mieltä? Jos et ole itse tarpeeksi vanha, niin kysypä huviksesi, miten asiaan suhtauduttiin ennen 1970-lukua.
Teepäs vaikka oma ketju aiheesta, jos uskot olevan halukkaita jatkamaan tuota. Tämä on koronarokoteketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla tai viimeistään seuraavalla viikolla hallitus alkaa aivan varmasti taas rummuttamaan rokotuksia-rokotuksia-rokotuksia.
Viimeksi koulujen kesälomien loppuessa hallitus keksi yllättäen aloittaa lasten rokottamisen kysymättä keneltäkään mitään. Ilmoitusluontoisesti vain kerrottiin, että ylihuomenna annamme kaikille lapsille rokotteet koulussa.
No ei varmasti alettu antamaan mitään rokotteita lapsille kesälomien alussa, kun kaikki kolmekymppisetkään eivät meinanneet saada aikoja rokotuksiin.
Kesälomien loputtua!
Minulla on kaksi lasta, joten älä tule kertomaan, milloin annettiin. Tasan tuli koulusta Wilma-viesti, että nyt annetaan rokotukset. Tuli aivan puun takaa kesälomien jälkeen, ja sitä oli suunniteltu taustalla jo pidempää ihan varmasti. Jouduin henkilökohtaisesti lähettämään erikseen viestin, jossa kielsin pistämästä lastani. Silloin vielä väitettiin, että lapsilla on itsellään täysi oikeus päättää, eikä vanhempien sanomisilla ole mitään väliä. Onneksi kuitenkin oli väliä.
Tuossa vaiheessa 1.rokotus 12-15v.
Ja kyllä, 12v voi päättää itse. Arvioidaan, ymmärtääkö tarpeeksi päättääkseen itse ja silloin vanhempien sana ei paina.
Et edes näe terveystietoja.
Eli lapsesi ovat voineet ottaa rokotteet, muttet tiedä siitä ja tuolla,asenteella ymmärrän hyvin, jos ei kerrotakaan, vaan leikitään, että eivät ole ottaneet ja sanasi on painanut.
Pääsevät opettajat, rehtori, terveydenhoitaja ja lapset helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen, miksei enää puhuta simpanssin DNA:sta rokotteessa?? Siitä oli juttua rokotuksien alkaessa kovastikin, enkä enää alkuunkaan ihmettele miksi!
-Se oli oikeastaan vaimo, joka alkoi asiaan kiinnittämään huomiota hiukan ekan rokotuksen jälkeen....
-Ekaksi tuli hiukan moitiva kommentti, kun olin ihan ajatuksissani ostanut aika nipun banaaneja. Eivät olleet edes missään tarjouksessa, mutta kuin olisi selvästi hiukonut banskujen perään. Ei silti, niitä tulee mutenkin satunnaisesti osteltua.
-Toinen kommentti tuli, kun vaimo alkoi sunnuntai-aamuyöllä huutelemaan nukkumaan. Olin jotenkin juuttunut katsomaan nauhoitettuja luonto-ohjelmia ja menossa oli varmaan kymmenes "Avara Luonto".
- Kuinkas ollakaan, ne olivat ihan sarjana erilaisia "simpanssiperheen elämää" jnejne jaksoja, todella monenlaisia ja jotenkin osasi oivaltaa heidän elämää ja toimintaa simpanssien näkökulmasta. Ne nyt vaan alkoivat tuntumaan käsittämättömän kiehtovilta. Siinä oli paljon sitä samaa, kun kerran sukukokouksessa sain ikivanhan isoisovanhempien mustavalkoisen valokuva-albumin näppeihini. Videoiden kanssa oli paljolti samaa, kuin olisi vanhoja sukulaisia katsellut...
Mikä hassuinta, asialle löytyy vahvistuksia netistä. Kuka vaan voi hakea! "Yes, AstraZeneca’s Covid-19 vaccine made with genetically modified chimpanzee virus"
Miksiköhän asia on niin vaiettu??
Ei siitä ole vaiettu vaan netistä löytyy tietoa. Tietenkin olet ymmärtänyt asian pieleen. Ei siinä rokotteessa ole SIMPANSSIN DNA:ta, vaan rokote on kehitetty simpansseille yleisen adenoviruksen perimää geneettisesti muuntelemalla.
Simpanssin ja ihmisen DNA on 98,8% samaa, joten olet jos syntynyt niin että sulla on "simpanssin DNA:ta", kerro se vaimollesi 🤣