Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhegallup yhteenmuutosta, avioitumisesta ja lasten saamisesta

Vierailija
19.04.2015 |

Haluaisin ihan vain yleisestä mielenkiinnosta kartoittaa AV-keskustelijoiden perhe- ja parisuhdevalintojen aikaa ja järjestystä. Kysely koskee ainoastaan niitä, jotka elävät tai ovat eläneet parisuhteessa lastensa isän tai äidin kanssa niin ennen kuin jälkeenkin lasten syntymän. Kerro:

1) Ikäsi nyt

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen?

3) Minkä ikäisenä avoioiduit, jos avioiduit ollenkaan?

4) Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi?

5) Montako lasta sinulla on yhteensä?

6) Oletko tyytyväinen valintoihisi?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt

26

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen?

21 vuotiaana, 3 vuoden seurustelun jälkeen

22 vuotiaana.

22 vuotiaana, lapsi tuli ennen avioliitoa.

1

Kyllä olen. Seurustelimme tarpeeksi pitkään ja lapsikin oli toivottu jo yhteenmuuton alkumetreistä.

Lapsen hankinta oli yksi iso syy siihen että yhdistimme lusikat, muutoin olisimme varmaan jatkaneet eri osoiteissa asumista mutta halusimme että lapsen ei tarvitse vaihdella osoitetta ja muutenkin olimme selvillä siitä että kun halusimme lapsen niin joutuu joustamaan oman tilan suhteen.

Vierailija
22/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt: 25

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen?: 18, vain kuukausi oltiin seurusteltu

3) Minkä ikäisenä avoioiduit, jos avioiduit ollenkaan?: 19

4) Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi?:20

5) Montako lasta sinulla on yhteensä?:3

6) Oletko tyytyväinen valintoihisi?: kyllä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt: 53

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen?: 18-vuotiaana kolmen vuoden kihlauksen jälkeen. 

3) Minkä ikäisenä avoioiduit, jos avioiduit ollenkaan?: 18-vuotiaana

4) Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi?: 19-vuotiaana

5) Montako lasta sinulla on yhteensä?: 9

6) Oletko tyytyväinen valintoihisi?: Tietysti. Toki joskus on ollut raskaita aikoja, mutta mieheni ja yhteisön tuella olen selvinnyt kaikesta. Nyt, kun lapset alkavat jo olla isoja, on aikaa levätä. Korkeamman johdatuksella olen tullut siihen tilanteeseen missä olen nyt.

Vierailija
24/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:55"]Kuka näitäkin alapeukuttaa. Jos ihmiset ovat saman kumppanin kanssa ja vielä tyytyväisinä, niin toiset alapeukuttaa....
[/quote]
Minä ainakin siksi, että minusta on väärin lasta kohtaan heti alkaa perustaa perhettä uuden tuttavuuden kanssa. Ei edes tunneta toista ja onko toisesta vanhemmaksi. Toki oma vapaus valita, mutta en minä tuollaista tapaa arvosta.
[/quote] ja jos nämä ihmiset on edelleen yhdessä ja lapsetkin jo isoja, niin eikö valinta ole ollut todella onnistunut.

Vierailija
25/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:08"]1) Ikäsi nyt

26

21 vuotiaana, 3 vuoden seurustelun jälkeen

22 vuotiaana.

22 vuotiaana, lapsi tuli ennen avioliitoa.

1

Kyllä olen. Seurustelimme tarpeeksi pitkään ja lapsikin oli toivottu jo yhteenmuuton alkumetreistä.

Lapsen hankinta oli yksi iso syy siihen että yhdistimme lusikat, muutoin olisimme varmaan jatkaneet eri osoiteissa asumista mutta halusimme että lapsen ei tarvitse vaihdella osoitetta ja muutenkin olimme selvillä siitä että kun halusimme lapsen niin joutuu joustamaan oman tilan suhteen.
[/quote]
Siis woot? Halusitte lapsen, mutta päätitte muuttaa yhteen vasta plussattuasi? Vai et olisi välittänyt muuttaa yhteen,mutta päätitte yrittää lasta ja siksi muutitte? Ja menit naimisiinkin vain lapsen takia? Miksi avoliitto ei silloin riittänyt? Ymmärsinkö mä nyt jotain väärin..?

Vierailija
26/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:07"]

Haluaisin ihan vain yleisestä mielenkiinnosta kartoittaa AV-keskustelijoiden perhe- ja parisuhdevalintojen aikaa ja järjestystä. Kysely koskee ainoastaan niitä, jotka elävät tai ovat eläneet parisuhteessa lastensa isän tai äidin kanssa niin ennen kuin jälkeenkin lasten syntymän. Kerro:

1) Ikäsi nyt

[/quote]

1. 38

2. 27, oltiin seurusteltu 9kk ja odotin yhteistä lasta jo neljännellä kuulla eli nopeaa toimintaa

3. Emme ole avioituneet. Olemme kumpikin olleet aiemmin naimissa, miehellä lapsia siitä liitosta, mulla oli lapseton avioliitto

4. 28

5. 2

6. OLEN! Elämme onnellista perhe-elämää, vaikka kovin vauhdilla lähtö tulikin. Miehen lapset on jo aikuisia, yhteiset 10 ja 6.

Vierailija
27/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:08"] 

1) Ikäsi nyt -46

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen? 30, 3 vuoden seurustelu

3) Minkä ikäisenä avoioiduit, jos avioiduit ollenkaan? -35

4) Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi? -35

5) Montako lasta sinulla on yhteensä? -1

6) Oletko tyytyväinen valintoihisi? -  en

perusteluna, valitsin väärän miehen ja se olisi pitänyt tajuta siitä miten vastahakoisesti hän suhtautui joka vaiheeseen suhteen etenemisessä. Viivytti viimeiseen asti kosimista, häitä, lapsen hankkimista, ja lopulta kun olisin halunnut lisää lapsia hän sanoi ettei kiinnosta enää.
[/quote]
No en mä nyt tiedä,jotkut on hitaasti lämpiäviä ja perässä raahattavia vaikka kiinnostaisikin. Ukkosi häpeä ettei ole saanut suutaan avattua! Itse lopulta kuitenkin kosi ja käveli alttarille. Ihme, että noin munaton mies on yleensäkään onnistunut siittämään lapsen xD

Vierailija
28/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:07"]

1) Ikäsi nyt

[/quote]

1. 38

2. 27, oltiin seurusteltu 9kk ja odotin yhteistä lasta jo neljännellä kuulla eli nopeaa toimintaa

3. Emme ole avioituneet. Olemme kumpikin olleet aiemmin naimissa, miehellä lapsia siitä liitosta, mulla oli lapseton avioliitto

4. 28

5. 2

6. OLEN! Elämme onnellista perhe-elämää, vaikka kovin vauhdilla lähtö tulikin. Miehen lapset on jo aikuisia, yhteiset 10 ja 6.
[/quote]
Ankkurivauva! No,onneksi teidän juttu kesti

Vierailija
29/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:55"]Kuka näitäkin alapeukuttaa. Jos ihmiset ovat saman kumppanin kanssa ja vielä tyytyväisinä, niin toiset alapeukuttaa.... [/quote] Minä ainakin siksi, että minusta on väärin lasta kohtaan heti alkaa perustaa perhettä uuden tuttavuuden kanssa. Ei edes tunneta toista ja onko toisesta vanhemmaksi. Toki oma vapaus valita, mutta en minä tuollaista tapaa arvosta.

[/quote]

Pitkällä aikavälillä tarkasteltuna parisuhde ja sen kestävyys ovat aina sellaista arpapeliä, ettei mitenkään 100-prosenttisen varmaksi voi lopputuloksesta tulla vaikka odottelisi pitkäänkin. Täällä on alapeukuteltu sellaisiakin vastauksia, joissa ensimmäinen lapsi on saatu selvästi aikuisella iällä (26 - 30+ v.) noin kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Käsittääkseni tällainen kuvio on melko yleinen. Itse olen sitä mieltä, että aikuisena eli sen epävarmimman opiskelu- ja etsintäajan ohittaneena yli 25-vuotiaana voi melko piankin suhteen alettua tietää, kannattaako hynttyyt lyödä yhteen ja perhe perustaa. Tässä vaiheessa on yleensä jo jonkin verran seurusteluhistoriaa takana, joten tietää jo hyvin, mitä parisuhteelta haluaa.

Vierailija
30/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:55"]Kuka näitäkin alapeukuttaa. Jos ihmiset ovat saman kumppanin kanssa ja vielä tyytyväisinä, niin toiset alapeukuttaa.... [/quote] Minä ainakin siksi, että minusta on väärin lasta kohtaan heti alkaa perustaa perhettä uuden tuttavuuden kanssa. Ei edes tunneta toista ja onko toisesta vanhemmaksi. Toki oma vapaus valita, mutta en minä tuollaista tapaa arvosta.

[/quote]

Pitkällä aikavälillä tarkasteltuna parisuhde ja sen kestävyys ovat aina sellaista arpapeliä, ettei mitenkään 100-prosenttisen varmaksi voi lopputuloksesta tulla vaikka odottelisi pitkäänkin. Täällä on alapeukuteltu sellaisiakin vastauksia, joissa ensimmäinen lapsi on saatu selvästi aikuisella iällä (26 - 30+ v.) noin kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Käsittääkseni tällainen kuvio on melko yleinen. Itse olen sitä mieltä, että aikuisena eli sen epävarmimman opiskelu- ja etsintäajan ohittaneena yli 25-vuotiaana voi melko piankin suhteen alettua tietää, kannattaako hynttyyt lyödä yhteen ja perhe perustaa. Tässä vaiheessa on yleensä jo jonkin verran seurusteluhistoriaa takana, joten tietää jo hyvin, mitä parisuhteelta haluaa.
[/quote] anteeksi, piti yläpeukuttaa:). Hyvä kirjoitus!

Vierailija
31/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt: 31

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen? Vuoden seurustelun jälkeen, 28-vuotiaana.

3) Minkä ikäisenä avoioiduit, jos avioiduit ollenkaan? 29-vuotiaana.

4) Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi? 31, syntyy parin viikon kuluttua.

5) Montako lasta sinulla on yhteensä? Hän on esikoisemme.

6) Oletko tyytyväinen valintoihisi? Olen, äärimmäisen :)

Vierailija
32/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt? 22 vuotta

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen? 19-vuotiaana ja 9 kk seurustelun jälkeen

3) Minkä ikäisenä avoioiduit, jos avioiduit ollenkaan? 21-vuotiaana

4) Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi? 20-vuotiaana

5) Montako lasta sinulla on yhteensä? Kaksi

6) Oletko tyytyväinen valintoihisi? Olen

Vierailija
33/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:55"]Kuka näitäkin alapeukuttaa. Jos ihmiset ovat saman kumppanin kanssa ja vielä tyytyväisinä, niin toiset alapeukuttaa.... [/quote] Minä ainakin siksi, että minusta on väärin lasta kohtaan heti alkaa perustaa perhettä uuden tuttavuuden kanssa. Ei edes tunneta toista ja onko toisesta vanhemmaksi. Toki oma vapaus valita, mutta en minä tuollaista tapaa arvosta. [/quote] ja jos nämä ihmiset on edelleen yhdessä ja lapsetkin jo isoja, niin eikö valinta ole ollut todella onnistunut.

[/quote]

Sen lisäksi että perheen perustaminen on AINA riski, on sen puolison kanssa ollut viikon, vuoden tai viisi vuotta. Äiti saattaa sairastua masennukseen, isä kauhistua lapsen tuomaa vastuuta jne. Kun sitä ei ikinä tiiä.

Mut mitään ei ikinä saa jos ei koskaan uskalla.

Vierailija
34/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt?

33

Suhde oli silloin 5-vuotias, minä 25-vuotias.

28-vuotiaana.

30-vuotiaana.

Yksi valmis, toinen tulossa.

Kyllä. Kaikki tapahtui meidän tarinamme kannalta oikeaan aikaan.

Vierailija
35/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:07"]Haluaisin ihan vain yleisestä mielenkiinnosta kartoittaa AV-keskustelijoiden perhe- ja parisuhdevalintojen aikaa ja järjestystä. Kysely koskee ainoastaan niitä, jotka elävät tai ovat eläneet parisuhteessa lastensa isän tai äidin kanssa niin ennen kuin jälkeenkin lasten syntymän. Kerro:

1) Ikäsi nyt

[/quote]

1) kohta 27v.
2) melkein 23v. 4kk seurustelun jälkeen
3) melkein 23v. 7kk seurustelun jälkeen
4) 25v.
5) yksi, enempää ei tule
6) todella tyytyväinen. Elämäni on ihanaa :)

Vierailija
36/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt
- 25

-20 vuotiaana. Käytännössä alettiin asumaan yhdessä heti, mutta asunnostani luovuin 10kk:n seurustelun jälkeen.

- Mies kosi ensimmäisenä vuosipäivänä, eli olin 21. Ei olla vielä naimisissa.

- Olin juuri täyttänyt 22

- kaksi.

- Olen. Mä olen todella onnellinen ja mulla kävi uskomaton tuuri, kun löysin miehen jonka vierelle tunnen kuuluvani. :)

Vierailija
37/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt 44v

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen? 27v ja heti ekoista treffeistä mies jäi mun luo, virallisesti muutti 2 kk päästä

3) Minkä ikäisenä avoioiduit, jos avioiduit ollenkaan? 35v

4) Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi? 28v

5) Montako lasta sinulla on yhteensä? 3 lasta

6) Oletko tyytyväinen valintoihisi? Kyllä, edelleen saman miehen kanssa yhdessä

Vierailija
38/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt: 28v

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen? 21v, 3v

3) Minkä ikäisenä avoioiduit, jos avioiduit ollenkaan? 26v

4) Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi? 27v

5) Montako lasta sinulla on yhteensä? 1

6) Oletko tyytyväinen valintoihisi? Olen. Vauvakuume vaivasi jo pitkään mutta mies jarrutteli ja odotti vakaampaa elämäntilannetta ja omistusasuntoa. Ihan hyvä, että odotettiin.

Vierailija
39/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt: 41

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen?: 29, 1

3) Minkä ikäisenä avoioiduit, jos avioiduit ollenkaan? 31

4) Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi? 32

5) Montako lasta sinulla on yhteensä? 2

6) Oletko tyytyväinen valintoihisi? kyllä

Vierailija
40/60 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ikäsi nyt 20

2) Minkä ikäisenä ja kuinka pitkän seurusteluajan jälkeen muutit lastesi isän/äidin kanssa yhteen? Lapsia ei vielä ole, eli ei ole lapsen isä. Neljän vuoden seurustelun jälkeen ja 18-vuotiaana. Olisin aiemmin mutta en saanut koska koulut kesken oli alaikäisenä, ja koulu siis eri paikkakunnalla kun mies. Mutta kaikki lomat kokonaan ja viikonloput olin 14-vuotiaasta asti mieheni luona.

3) Minkä ikäisenä avoioiduit, jos avioiduit ollenkaan? 18

4) Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi? Ei vielä näin parikymppisenä lapsia ole, aikaisintaan viiden vuoden kuluttua.

5) Montako lasta sinulla on yhteensä? 0

6) Oletko tyytyväinen valintoihisi? Erittäin tyytyväinen, olen onnellinen.

[/quote]