Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työkaverini vähän tyhmä?

Vierailija
01.01.2022 |

Pidän hänestä kyllä, ja arvostan, mutta kun kysyin häneltä eilen akuutissa selkävaivassa, että kummalla satulatuolilla hän mieluiten istuu, (kun ne ovat erilaiset, se toinen niistä on sellainen ylipieni ja huono itselleni ja toinen normaalin kokoinen ja hyvä, ja hänellä oli se hyvä itsellään), niin hän vain sanoi, että ”mä tykkään tästä, toi toinen on huono”.
Kiva siinä sitten kysyä, että ”voisitko antaa sen hyvän minulle?” Miten joku ei tajua, että jos selkävaivainen kysyy tuollaista, hän itse istuisi siinä tuolissa hetken mielellään?
Työn luonne on vieläpä sellaista, että emme istu pitkiä aikoja yhtäjaksoisesti, vaan aina hetken.
Ajatteliko hän, että minua vain ihan hänen näkökulmastaan kiinnostaa kysyä, kummalla tuolilla hän mieluummin istuu? Oikeasti.
Joskus 2 tunnin päästä hänellä oli sytyttänyt ja hän kysyi minulta, että ”haluaisitko sä istua tällä?” En viitsinyt sanoa, että olisin halunnut istua joo, koska ainakin itse olisin hänenä kokenut itseni ihan tyhmäksi siinä tapauksessa, että olisin ollut noin itsekäs. Tai ehkä hän siis oli vain tyhmä ja huonosti kasvatettu. Ei kasvatettu huomioimaan sitä, että kaikki ei liity aina juuri SINUUN.

Kommentit (628)

Vierailija
161/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ap kuulostaa niuholta ja vaikeasti ymmärrettävältä.

Hyvällä kotikasvatuksella voi kommunikoida suoraan ja asiallisesti jolloin tulee ymmärretyksi molemminpuolin. On meilläkin työporukassa selkävaivaa yms eikä ole ongelmia jakaa kalusteita ja sanoa esimiehelle jos tarttis hankkia jotain . Reilusti puhumalla ymmärretään

Että sen lonkkavaivaisen on helpompi istua korkeammassa tuolissa ja pöydässä ja minä voin hyvin istua matalammassa. Sen sijaan että se tarvitseva ei kehtaa,osaa tms millään kysyä vaan vihjailee,kiertelee ja sitten moittii kun en ymmärrä ja haukkuu kasvatustani. Ystävällinen pyyntö ja selitys toimii taatusti paremmin. Ajatusten lukija ei kukaan ole.

Vierailija
162/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos selkä on noin kipeä että vain satulatuolilla voi istua, jäädään sairauslomalle!!!!

Jos on kyse kokoaikatyöstä, selkävaivasaikun sijasta työnantaja ostaa vaikka kaksi satulatuolia (hyvää).

Sillä työpisteellä ei olla koko päivää. Hän enemmän, kuin minä.

Ap

Eli esimiehen kanssa keskustelu! Jos vaivasi pahenee työolojen takia, etkä kerro asiasta esimiehelle, niin itseasiassa teet todella väärin työnantajaasi kohtaan!

A) ei pahane ja B) hänelle on ehdotettu mm. sähköpöytien hankinta. Ei tule.

Ap

Onko kerrottu, että sulla ON JO selkävaiva, ja että sen helpottamiseksi satulatuoli olisi hyvä?

Jos ei, olet ollut tosi tuhma, hyihyi!

Mulla oli SINÄ PÄIVÄNÄ selkävaivaa! Ei ollut ollut aiemmin, selaista, mihin tuoli sillä pisteellä olisi vaikuttanut! Capiche?

Ap

Aiemmin tuolla kerroit, että on edelleen kipeä. Kerro heti seuraavana työpäivänä tästä ongelmasta esimiehelle. Jos pahenee, niin onpahan asia jo tiedossa. Ja jos ei mene heti jo ohi, mene lääkäriin.

Ja työkaverille voit sanoa, että on ollut tässä vähän selkävaivaa, ois tosi kiva, ja haluaisit kokeilla millainen tuoli olisi sopivin, että voit sitten esimiehelle puhua tuoliasiasta.

Mä olen ollut jo työterveydessä. Ei meillä pomoa kiinnosta yhtään. Sanoin tuona päivänä hänelle, mutta sanoi vain ”no, tärkeintä on meille (työyhteisölle) että selvitään tästä päivästä.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on t ollo

Vierailija
164/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä ap kuulostaa niuholta ja vaikeasti ymmärrettävältä.

Hyvällä kotikasvatuksella voi kommunikoida suoraan ja asiallisesti jolloin tulee ymmärretyksi molemminpuolin. On meilläkin työporukassa selkävaivaa yms eikä ole ongelmia jakaa kalusteita ja sanoa esimiehelle jos tarttis hankkia jotain . Reilusti puhumalla ymmärretään

Että sen lonkkavaivaisen on helpompi istua korkeammassa tuolissa ja pöydässä ja minä voin hyvin istua matalammassa. Sen sijaan että se tarvitseva ei kehtaa,osaa tms millään kysyä vaan vihjailee,kiertelee ja sitten moittii kun en ymmärrä ja haukkuu kasvatustani. Ystävällinen pyyntö ja selitys toimii taatusti paremmin. Ajatusten lukija ei kukaan ole.

Meillä ei ymmärrä. Jos selkävaivainen käy töissä miksi pomoa haittaisi? Jos on saikulla, sitten sadattelee. Mutta pisteet ovat average joelle ja niitä ei akkojen vouhotuksista muutella. Ei siis sano noin, mutta varmasti ajattelee.

Ap

Vierailija
165/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että mitä olisin itse tehnyt vastaavassa tilanteessa. Luultavasti olisin vaan katsonut että pahus, paras tuoli on viety ja yrittänyt kärvistellä. Jos tuolilla olisi istunut todella hyvin tuntemani työkaveri niin olisin kysynyt suoraan että voisinko saada tuolin kun on selkä kipeä.

Jos taas olisin ollut istuja ja työkaveri olisi kysyny minulta että kummassa tuolissa istun mieluummin, niin olisin pitänyt kysymystä small talkkina, tai outona kommenttina. Olisin ehkä jossain vaiheessa tajunnut yhdistää selkäkivun ja oudon kysymyksen, mutta luultavasti en välittömästi, varsinkaan jos olisin ollut keskittyneenä johonkin muuhun asiaan.

Mutta yleisesti ottaen vapaisiin tuoleihin istutaan eikä ajeta muita pois, joten tuollainen tilanne on jo erikoistilanne lähtökohtaisesti. Ihmiset alkavat miettimään penkkijakoa vain jos penkkejä on liian vähän.

Vierailija
166/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän ei ole todellakaan kysymys tyhmästä työkaverista vaan ap:n huonosta kysymyksen asettelusta. Miksi ylipäätään aloittaa koko juttua tuollaisella kysymyksellä, jos tarkoitus oli saada tuoli itselleen. Kyllä fikus ihminen osaa suoraan pyytää, että anteeksi, mutta voisinko hetken istua sillä tuolilla, koska selkäni on niin kipeä, ja se helpottaisi oloani. Homma olisi sillä tavoin hoidettu kaikkien kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.

Mutta ei, kun ei... Ei voi pyytää suoraa vaan ap ilmiselvästi odottaa ja olettaa, että muiden tulisi osata lukea hänen ajatuksensa ja jos eivät ymmärrettävästi osaa, niin loukkaantuu. Ei hyvää päivää...

En lukenut koko ketjua, mutta eikö ap muka näe mitään korjattavaa omassa toiminnassaan?

Tosin trollihan tää taitaa olla... Uusi aihe, siitä pointit.

Vierailija
167/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos selkä on noin kipeä että vain satulatuolilla voi istua, jäädään sairauslomalle!!!!

Jos on kyse kokoaikatyöstä, selkävaivasaikun sijasta työnantaja ostaa vaikka kaksi satulatuolia (hyvää).

Ap

Eli esimiehen kanssa keskustelu! Jos vaivasi pahenee työolojen takia, etkä kerro asiasta esimiehelle, niin itseasiassa teet todella väärin työnantajaasi kohtaan!

Ap

Onko kerrottu, että sulla ON JO selkävaiva, ja että sen helpottamiseksi satulatuoli olisi hyvä?

Voin kertoa ja aivan varmasti satulatuoleja ei tule. Yksi niskavaivainen on ehdottanut muille työpisteille että esim. 2 tuolia 5:stä olisi satula- ei tapahdu. Plus että se ei muille työpisteille oikein sopisikaan.

Ap

Vierailija
168/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tollo

Vierailija
169/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän ei ole todellakaan kysymys tyhmästä työkaverista vaan ap:n huonosta kysymyksen asettelusta. Miksi ylipäätään aloittaa koko juttua tuollaisella kysymyksellä, jos tarkoitus oli saada tuoli itselleen. Kyllä fikus ihminen osaa suoraan pyytää, että anteeksi, mutta voisinko hetken istua sillä tuolilla, koska selkäni on niin kipeä, ja se helpottaisi oloani. Homma olisi sillä tavoin hoidettu kaikkien kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.

Mutta ei, kun ei... Ei voi pyytää suoraa vaan ap ilmiselvästi odottaa ja olettaa, että muiden tulisi osata lukea hänen ajatuksensa ja jos eivät ymmärrettävästi osaa, niin loukkaantuu. Ei hyvää päivää...

En lukenut koko ketjua, mutta eikö ap muka näe mitään korjattavaa omassa toiminnassaan?

Olihan se tyhmä työkaveri. Normaali ihminen tajuaa, että jos selkävaivainen kyselee hänen työtuolistaan, selkävaivainen haluaisi mieluiten sen. Ap

Vierailija
170/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla oli SINÄ PÄIVÄNÄ selkävaivaa! Ei ollut ollut aiemmin, selaista, mihin tuoli sillä pisteellä olisi vaikuttanut! Capiche?

Ap

Huh Hah Hih Hih, oletko joskus tipahtanut satulatuolilta ja lyönyt pahasti pääsi? Varmaan sen takia työkaverisi ei anna tuoliaan, ajattelee varmaan, että sinulle annettu tuoli auttaa sinua pysymään turvassa??? Eli kun tarkemmin ajattelet työkaverisi ajattelee vain sinun työturvallisuutta. Ole salaa onnellinen hänestä.

Vierailija
171/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tollo

Vierailija
172/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että mitä olisin itse tehnyt vastaavassa tilanteessa. Luultavasti olisin vaan katsonut että pahus, paras tuoli on viety ja yrittänyt kärvistellä. Jos tuolilla olisi istunut todella hyvin tuntemani työkaveri niin olisin kysynyt suoraan että voisinko saada tuolin kun on selkä kipeä.

Jos taas olisin ollut istuja ja työkaveri olisi kysyny minulta että kummassa tuolissa istun mieluummin, niin olisin pitänyt kysymystä small talkkina, tai outona kommenttina. Olisin ehkä jossain vaiheessa tajunnut yhdistää selkäkivun ja oudon kysymyksen, mutta luultavasti en välittömästi, varsinkaan jos olisin ollut keskittyneenä johonkin muuhun asiaan.

Mutta yleisesti ottaen vapaisiin tuoleihin istutaan eikä ajeta muita pois, joten tuollainen tilanne on jo erikoistilanne lähtökohtaisesti. Ihmiset alkavat miettimään penkkijakoa vain jos penkkejä on liian vähän.

Niin, tämäkään kirjoittaja ei olisi edes tohtinut kysyä, jos toinen ei ole ihan tuttu.

Aivan.

Ap

Vierailija
173/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on t ollo

Vierailija
174/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Aiemmin tuolla kerroit, että on edelleen kipeä. Kerro heti seuraavana työpäivänä tästä ongelmasta esimiehelle. Jos pahenee, niin onpahan asia jo tiedossa. Ja jos ei mene heti jo ohi, mene lääkäriin.

Ja työkaverille voit sanoa, että on ollut tässä vähän selkävaivaa, ois tosi kiva, ja haluaisit kokeilla millainen tuoli olisi sopivin, että voit sitten esimiehelle puhua tuoliasiasta.

Mä olen ollut jo työterveydessä. Ei meillä pomoa kiinnosta yhtään. Sanoin tuona päivänä hänelle, mutta sanoi vain ”no, tärkeintä on meille (työyhteisölle) että selvitään tästä päivästä.”

No kerro työterveydessä, että pomo ei reagoi työergonomiapuutteisiin. Siitä se sit lähtee rullaamaan.

Samalla tietysti myös haet muuta työtä, opettelet kommunikoimaan selkeästi, mutta kohteliaasti, niin, että et pahoita mieltäsi, jos joku ei ymmärräkään vihjailuja.

Vierailija
175/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämäkään kirjoittaja ei olisi edes tohtinut kysyä, jos toinen ei ole ihan tuttu.

Aivan.

Ap

Sen takia on juuri hienotunteisuus keksitty. Mutta karkean kotikasvatuksen saaneet tai sellaista saamattomat eivät ole siihen oppineet.

Ap

Vierailija
176/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan se tyhmä työkaveri. Normaali ihminen tajuaa, että jos selkävaivainen kyselee hänen työtuolistaan, selkävaivainen haluaisi mieluiten sen. Ap

Normaali ihminen sanoisi, että haluaa hetkeksi tietyn tuolin selkävaivansa vuoksi ja neuvottelee vaikka vuoroista, eikä kiukuttele kuin pikkukakara.

Vierailija
177/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tololollo!

Vierailija
178/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

No kerro työterveydessä, että pomo ei reagoi työergonomiapuutteisiin. Siitä se sit lähtee rullaamaan.

Samalla tietysti myös haet muuta työtä, opettelet kommunikoimaan selkeästi, mutta kohteliaasti, niin, että et pahoita mieltäsi, jos joku ei ymmärräkään vihjailuja.

Mitä sitten? Sinne on kerrottu, muut kuin minä, ei työnantaja katso, että mitään tarttisis tehdä, koska jollain on henk koht vaivoja. Eihän tt voi työnantajaa pakottaa.

Ap

Vierailija
179/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on lollo

Vierailija
180/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen sanoisi, että haluaa hetkeksi tietyn tuolin selkävaivansa vuoksi ja neuvottelee vaikka vuoroista, eikä kiukuttele kuin pikkukakara.

Ai koska HÄNEN selkävaivansa? Noup! Eipäs olla niin itsekkäitä!

Ap