Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
1241/1329 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tapauksessa 10 kiloa pois ei tunnu missään.. 20 vähintään pois , ja se on helppoa jos vähän viitsii.

Iteltä lähtenyt kuukaudessa 7 kiloa vähän pyöräilemällä.. ei mitään himopyöräilyä edes..

Ruokavalio ennallaan.

Vierailija
1242/1329 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vuoden päästä.. toi on helppo saavuttaa 2 kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1329 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin , ruokailuja pitää lisätä, ei vähentää.

Pahin mitä voi dieetillä tehdä on se että jättää jonkin aterian väliin.

Ateriakokoja pitää vähän pienentää, ja hieman lisätä liikuntaa niin paino alkaa pudota kuin varkain..

Vierailija
1244/1329 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin , ruokailuja pitää lisätä, ei vähentää.

Pahin mitä voi dieetillä tehdä on se että jättää jonkin aterian väliin.

Ateriakokoja pitää vähän pienentää, ja hieman lisätä liikuntaa niin paino alkaa pudota kuin varkain..

Ei, ei noin. Ruokailukertoja pitää vähentää, harvemmin syömällä hallitaan verensokeria ja sitä myöten myös insuliinin eritystä. Ruuan sisällöllä on suuri merkitys.

En lainkaan ymmärrä tuota "jättää aterioita väliin" Onko sulla joku luettelo aterioiden lukumäärästä päivän mittaan, jota sun on noudatettava??  No, joo on mullakin lukumäärä kolme enkä niistä jätä mitään väliin, ehkä joskus satunnaisesti voi näin käydä.

Vierailija
1245/1329 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helmikuussa paino 68+ kg

Nyt 54.2 kg

Olen tyytyväinen painonpudotukseen. Apuna projektissa oli Ozempic. Se oli kyllä taivaanlahja!

Sain ohjeet, että Ozempicin saa lopettaa kertarykäyksellä, ei tarvitse annoksia pienentää tms

Samaa mieltä lääkkeestä. Ihan mahtava apu tekemääni ruokavaliomuutokseen ja sen myötä laihtumiseen. Minä taas sain ohjeet, että lääkettä olisi hyvä käyttää ainakin vuosi vielä , vaikka olen normaalipainon saavuttanut.

Vierailija
1246/1329 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helmikuussa paino 68+ kg

Nyt 54.2 kg

Olen tyytyväinen painonpudotukseen. Apuna projektissa oli Ozempic. Se oli kyllä taivaanlahja!

Sain ohjeet, että Ozempicin saa lopettaa kertarykäyksellä, ei tarvitse annoksia pienentää tms

Millä perusteilla lääkäri kirjoittaa Ozempicia potilaalleen? Onko jokin painoindeksi siinä rajana, esim. oltava painoindeksiltään sairaalloisen lihava vai riittääkö jos on ylipainoinen? Saako normaali painon ylärajoilla oleva tuota reseptiä lääkäriltä?

Terveyskeskuslääkärikö noita määrää?

Vierailija
1247/1329 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helmikuussa paino 68+ kg

Nyt 54.2 kg

Millä perusteilla lääkäri kirjoittaa Ozempicia potilaalleen? Onko jokin painoindeksi siinä rajana, esim. oltava painoindeksiltään sairaalloisen lihava vai riittääkö jos on ylipainoinen? Saako normaali painon ylärajoilla oleva tuota reseptiä lääkäriltä?

Jos ei ole liitännäissairauksia, BMI:n pitää olla 30 tai enemmän, jotta lääkkeen saa. 

Vierailija
1248/1329 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin juuri painon ja olen pudottanut viidessä viikossa neljä kiloa eli likimain neljänneksen ensimmäisestä tavoitteestani. Olen tosi tyytyväinen tuohon pudotukseen: paino on laskenut n. 800 g viikossa, olo on virkeä ja uusi ruokavalio on helppo noudattaa. Vuodenvaihteessa pitäisi olla loputkin pudotettuna, jos paino putoaa samaan malliin. Olen kuuden kilon päässä normaalipainosta, ja otaksun, että 800 g viikkopudotukset eivät enää montaa viikkoa jatku. Katsotaan, ei tämä ole muutamasta viikosta kiinni.

Vierailija
1249/1329 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin puoli vuotta

BMI 24,9 ---> BMI 21,6 

:D

Vierailija
1250/1329 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin juuri painon ja olen pudottanut viidessä viikossa neljä kiloa eli likimain neljänneksen ensimmäisestä tavoitteestani. Olen tosi tyytyväinen tuohon pudotukseen: paino on laskenut n. 800 g viikossa, olo on virkeä ja uusi ruokavalio on helppo noudattaa. Vuodenvaihteessa pitäisi olla loputkin pudotettuna, jos paino putoaa samaan malliin. Olen kuuden kilon päässä normaalipainosta, ja otaksun, että 800 g viikkopudotukset eivät enää montaa viikkoa jatku. Katsotaan, ei tämä ole muutamasta viikosta kiinni.

Minkälaista ruokavaliota noudatat ja liikutko myös? Oletan, että syöt lähes -1000kcal per viikko?

Hyvällä tahdilla olet jo pudottanut painoa!

Vierailija
1251/1329 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista ruokavaliota noudatat ja liikutko myös? Oletan, että syöt lähes -1000kcal per viikko?

Hyvällä tahdilla olet jo pudottanut painoa!

Kiitos!

Syön vegaaniruokaa ja valmistan ateriani melkein aina itse. Energiamääriä, hiilareita, rasvoja tai proteiineja en laske, mutta välttelen kaloritiheimpiä ruokia. Aamulla syön kaurapuuroa mustikoilla ja maapähkinävoilla. Lounaaksi ja illalliseksi syön useimmiten jotain proteiinipitoista kastiketta, wokkia tms. ja sen lisukkeena tummaa pastaa, riisiä, nuudelia tai mitä nyt sattuu olemaan ja mikä sopii muun ruuan kanssa yhteen. Välipalaksi syön kauraleipää levitteellä, vihanneksia, hedelmiä tms.

Syön yleensä neljä kertaa päivässä, ja se tuntuu olevan riittävä määrä aterioita minulle. Illallisen syön pääsääntöisesti kuuden tai seitsemän aikaan riippuen muista menoista ja se on useimmiten päivän viimeinen ateriani. Juon päivän aikana reilut kaksi litraa vettä. Alkoholin olen jättänyt kokonaan pois enkä osta kotiin sokerisia tai rasvaisia herkkuja. Muutaman kerran olen näiden viikkojen aikana ollut kylässä tai juhlissa ja niissä olen syönyt tarjottavia mutta vähän ja valikoiden.

Liikuntapuolesta harrastan melko raskasta aerobista kolme kertaa viikossa. Yhdellä treenikerralla kuluu mittarin mukaan 350-450 kcal. Sen lisäksi salitreeniä kerran tai pari viikossa. Teen myös matalasykkeisiä kävelylenkkejä, niitä kertyy noin tunnin verran päivässä.

1252/1329 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helmikuussa paino 68+ kg

Nyt 54.2 kg

No ei niitä nyt kukaan MÄÄRÄÄ. Lääkäri kirjoittaa reseptin jos joku sitä vinkuu.

Lääkäreillä ei ole tapana määräillä yhtään mitään lääkkeitä.

Vierailija
1253/1329 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helmikuussa paino 68+ kg

Nyt 54.2 kg

No ei niitä nyt kukaan MÄÄRÄÄ. Lääkäri kirjoittaa reseptin jos joku sitä vinkuu.

Ja resepti on suomeksi lääkemääräys eli kyllä voi hyvin sanoa, että lääkäri määrää lääkityksen. Määrätä on eri sana kuin määräillä, ja samalla sanalla voi olla useita merkityksiä.

Vierailija
1254/1329 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helmikuussa paino 68+ kg

Nyt 54.2 kg

Ja resepti on suomeksi lääkemääräys eli kyllä voi hyvin sanoa, että lääkäri määrää lääkityksen. Määrätä on eri sana kuin määräillä, ja samalla sanalla voi olla useita merkityksiä.

Älä nyt viitsi vääntää asiaa eriksi.

Vierailija
1255/1329 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamari kirjoitti:

Uusi kuukausipäivitys:

4.1.2022 - 4.8.2022 paino tippunut yhteensä 6,2 kg.

Poikkeuksellisesti en tehnyt tätä postausta/mittauksia 4.7. sillä olin matkoilla ja sitä edeltävänä viikolla festareilla kaljoittelemassa, joten en nähnyt että se olisi antanut motivoivaa infoa. Eli lomat on lomailtu ja nyt elokuusta on taas hyvä jatkaa kuukausipäivityksiä. Edellisestä (kesäkuun) kuukausipunnituksesta paino oli pudonnut nyt -0,6 kg. Paino oli mittauspäivänä (4.8.) aamuna 60,15 kg. Nyt ei todellakaan olla kaukana siitä, että paino alkaisi jonain aamuna 59-lukemalla! Huippua!

Kuluneen kahden kuukauden aikana lähti senttejä kropasta tähän tahtiin:

navanympärys: -0,5cm

pylly: -1,5 cm

reisi: oikea -0,5cm ja vasen -1 cm

pohje: oikea -0,5 cm

käsivarret: molemmat -0,5cm Olin siis lähes koko kesälomani (3vko) reissussa, loma piti sisällään paljon askeleita, mutta myös nautiskeluja: jäätelöä, alkoholia, pizzaa sun muuta mukavaa. En antanut laihdutukselle lomalla juuri ajatustakaan vaan ihan fiiliksen mukaan mentiin, eikä mukana ollut edes puntaria tai mitään. Olikin kiva huomata että aktiiviloma kuitenkin edesauttoi tätä urakkaa ja paino oli tosiaan heti lomalta palattua lähempänä 60 kiloa kuin 61 kiloa, jossa se on hyvin pysynyt arkenakin viimeiset pari viikkoa.

Toivottavasti tätä laihdutus 2022 ketjua harrastaa vielä muutkin. Kommenttikenttä vain todella hiljainen. Itse ainakin olen todella iloinen, että otin itseäni niskasta kiinni, vaikka välillä on paino sahannut ja välillä tuntunut että laskeeko tämä enää ollenkaan tästä, niin kyllä se siitä! 

Tsemppiä vain kaikille ja nautitaan vielä valoisista päivistä ennen pimeyksiä :)

Uusi kuukausipäivitys:

4.1.2022 - 3.9.2022 paino tippunut yhteensä 5,75 kg. Painon muutos kuukauden takaiseen mittauspäivään: +0,45 kg. 

Kuluneen kuukauden aikana lähti senttejä kropasta tähän tahtiin:

reisi, vasen: -0,5 cm

pohkeet, molemmat: -0,5 cm

käsivarsi, vasen: -0,5cm

Puntarin lukema nyt sattui osumaan kuin paska tuulettimeen tässä mittauspäivänä, naisilla tuo paino vähän aina heittelee ja olisi kiva että heittelyn suunta olisi osunut mittauspäivänä heiluntahaarukan alapäähän eikä niin että näyttää että olen lihonnut puoli kiloa. No, se nyt on mitä se on.. 

Hyvät asiat kuitenkin on, että mittanauha jatkaa oikealla suunnalla ja senttejä lähtee hitaasti sieltä täältä! PLUSSANA vielä se, että tässä elo-syyskuun aikana mun paino oli alhaisimmillaan käynyt jopa 59,5 kilossa! Ja näitä päiviä jolloin paino alkoi 59, jotain oli yhteensä 7 kuluneen kuukauden aikana, joten vahva tavoite nyt on lokakuun mittauspäivälle saada tuo 59-alkuinen paino puntariin ja lukita se tähän kuukausikatsaukseen. 

Mitäs tässä muuta: liikuntaa on ollu vielä aika vähän, lenkkeilyä vain lähinnä. Ruuan kanssa saan hyvin syötyä kasviksia ja rakastuin kesäkurpitsaan :D Karkkia/suklaata on tullut ostettua vähän turhankin paljon. Operaationa vähentää taas herkkujen syöntiä ja koittaa ravistella itseään irti tupakasta...

Näillä mennään ja nähdään taas kuukauden päästä!

Vierailija
1256/1329 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan tapauksessa 10 kiloa pois ei tunnu missään.. 20 vähintään pois , ja se on helppoa jos vähän viitsii.

Iteltä lähtenyt kuukaudessa 7 kiloa vähän pyöräilemällä.. ei mitään himopyöräilyä edes..

Ruokavalio ennallaan.

Uskaltaako tässä enää pyöräillä. Painan 60 kg, ja jos pyörailen 2 kk niin painan enää 45 kg 😃.

Vierailija
1257/1329 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamari kirjoitti:

Hamari kirjoitti:

Uusi kuukausipäivitys:

4.1.2022 - 4.8.2022 paino tippunut yhteensä 6,2 kg.

Poikkeuksellisesti en tehnyt tätä postausta/mittauksia 4.7. sillä olin matkoilla ja sitä edeltävänä viikolla festareilla kaljoittelemassa, joten en nähnyt että se olisi antanut motivoivaa infoa. Eli lomat on lomailtu ja nyt elokuusta on taas hyvä jatkaa kuukausipäivityksiä. Edellisestä (kesäkuun) kuukausipunnituksesta paino oli pudonnut nyt -0,6 kg. Paino oli mittauspäivänä (4.8.) aamuna 60,15 kg. Nyt ei todellakaan olla kaukana siitä, että paino alkaisi jonain aamuna 59-lukemalla! Huippua!

Kuluneen kahden kuukauden aikana lähti senttejä kropasta tähän tahtiin:

navanympärys: -0,5cm

pylly: -1,5 cm

reisi: oikea -0,5cm ja vasen -1 cm

pohje: oikea -0,5 cm

käsivarret: molemmat -0,5cm Olin siis lähes koko kesälomani (3vko) reissussa, loma piti sisällään paljon askeleita, mutta myös nautiskeluja: jäätelöä, alkoholia, pizzaa sun muuta mukavaa. En antanut laihdutukselle lomalla juuri ajatustakaan vaan ihan fiiliksen mukaan mentiin, eikä mukana ollut edes puntaria tai mitään. Olikin kiva huomata että aktiiviloma kuitenkin edesauttoi tätä urakkaa ja paino oli tosiaan heti lomalta palattua lähempänä 60 kiloa kuin 61 kiloa, jossa se on hyvin pysynyt arkenakin viimeiset pari viikkoa.

Toivottavasti tätä laihdutus 2022 ketjua harrastaa vielä muutkin. Kommenttikenttä vain todella hiljainen. Itse ainakin olen todella iloinen, että otin itseäni niskasta kiinni, vaikka välillä on paino sahannut ja välillä tuntunut että laskeeko tämä enää ollenkaan tästä, niin kyllä se siitä! 

Tsemppiä vain kaikille ja nautitaan vielä valoisista päivistä ennen pimeyksiä :)

Uusi kuukausipäivitys:

4.1.2022 - 3.9.2022 paino tippunut yhteensä 5,75 kg. Painon muutos kuukauden takaiseen mittauspäivään: +0,45 kg. 

Kuluneen kuukauden aikana lähti senttejä kropasta tähän tahtiin:

reisi, vasen: -0,5 cm

pohkeet, molemmat: -0,5 cm

käsivarsi, vasen: -0,5cm

Puntarin lukema nyt sattui osumaan kuin paska tuulettimeen tässä mittauspäivänä, naisilla tuo paino vähän aina heittelee ja olisi kiva että heittelyn suunta olisi osunut mittauspäivänä heiluntahaarukan alapäähän eikä niin että näyttää että olen lihonnut puoli kiloa. No, se nyt on mitä se on.. 

Hyvät asiat kuitenkin on, että mittanauha jatkaa oikealla suunnalla ja senttejä lähtee hitaasti sieltä täältä! PLUSSANA vielä se, että tässä elo-syyskuun aikana mun paino oli alhaisimmillaan käynyt jopa 59,5 kilossa! Ja näitä päiviä jolloin paino alkoi 59, jotain oli yhteensä 7 kuluneen kuukauden aikana, joten vahva tavoite nyt on lokakuun mittauspäivälle saada tuo 59-alkuinen paino puntariin ja lukita se tähän kuukausikatsaukseen. 

Mitäs tässä muuta: liikuntaa on ollu vielä aika vähän, lenkkeilyä vain lähinnä. Ruuan kanssa saan hyvin syötyä kasviksia ja rakastuin kesäkurpitsaan :D Karkkia/suklaata on tullut ostettua vähän turhankin paljon. Operaationa vähentää taas herkkujen syöntiä ja koittaa ravistella itseään irti tupakasta...

Näillä mennään ja nähdään taas kuukauden päästä!

Mulla ovulaatio saattaa nostaa painoa melkein kilolla pariksi päiväksi ja vatsa turpoaa. Kun ovulaatio on ohi, kropasta poistuu vuorokaudessa paljon nestettä, kun vessassa saa käydä koko ajan.

Sovittelin vaatteita ja oli mukavaa huomata, että kesällä kiristäneet vaatteet alkavat nyt olla sopivia.

Vierailija
1258/1329 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikat valitsevat portaat hissin sijaan, pyörän tai kävelyn auton sijaan (lyhyillä matkoilla), ruisleivän pullan sijaan, tekevät pienet askareet töissä ja kotona itse eikä pyydä jotain toista tekemään jne.

Lihavat valitsevat päin vastoin ja jos nämä valinnat tekee "väksin" kun laihduttaa, se ei toimi, itse valitsen portaat koska en jaksa odottaa hissiä, eli valinnat tulee olla sellaisia, että sen haluaa valita.

Vaikeus on siinä, kun nämä tavat opitaan jo lapsena ja uuden tavan opettelu on yhtä vaikeaa kuin uuden kielen opettelu aikuisena, ei mahdotonta mutta vain harva siinä onnistuu.

Vierailija
1259/1329 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin 3 viikoa sitten laihduttaa viittä ylikiloani pois. Kohtuulliset annoskoot, punnitus aamuisin, kohtuudella liikuntaa. Vähän heiluu paino päivästä toiseen, mutta yleinen trendi on alaspäin ja keskimäärin noin puoli kiloa viikossa. Ei tunnu laihdutukselta. 

Vierailija
1260/1329 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laskee paino hyvin hitaasti. Kilon mennyt alaspäin reilussa kuukaudessa. Liekö tämä sitä normaalipainon sisällä laihduttamisen hankaluutta? Nyt painoindeksi siinä 22,5 paikkeilla. 5-7 kiloa haluaisin vielä pois koska minulla kilot kertyvät vyötärölle ja se saisi tästä vielä kapeutua. Liikunnalla saan sitten helpolla lisää lihaksia peffan seudulle ja reisiin. Tosielämässä kyllä huomaa miten absurdeja nuo muokkaillut ja filtteröidyt kuvat ja leikkauksin parannellut kropat ovatkaan.