Pistä mies asialle ja mene itse perässä?
Jumaliste. Bongasin tarjouksesta Libero-vaipat 2 pkt yht. 16 €. Kysyin mieheltä josko toisi samalla kun käy kirkonkylällä (meiltä siis kauppaan yli 50 km matkaa). Leikkasin tarjouslehdestä kuvan ja vielä kirjoitin post-it -lappusen "TARJOUS Libero teippivaipat koko 3, 2 kpl yht 16€". Eihän tämä voi mennä pieleen? No äijä tulee kaupasta mukanaan 2 pkt Pirkka-vaippoja. Kysyin, että mitä nuo on (kieltämättä äänensävy oli vittuuntunut).. Äijä meinasi että käy vaihtamassa, johon totesin, että se tarjous loppuu tänään eli ei taida onnistua. Ukko kuitenkin lähti ovet paukkuen ilmeisesti vaihtamaan niitä. Tuleehan siinä just se toivottu säästö kun käy ajelemassa sen reilu 100 km mutkan vaihtamassa...?!!
Tekisi mieli toivottaa hornantuuttiin kun tulee takaisin... Tai sitten tästä lähtien mie käyn kaupassa ja hän hoitaa lapset kotona sillä välin. Niin ja tätä on ollut ennenkin, pyydän vaikka tuomaan maitoa, sitä edullisinta, niin tuokin jotain laktoositonta maitojuomaa, joka maksaa varmaan tuplat siihen verrattuna mitä piti tuoda..
Onko teidän miehet tällaisia..?
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:23"]
Käypä kuule kiukkuirma itse ostamassa ne vaipat. Ai niin, sun aika menee av.lla ja miehesi on sika, aina väärässä ja sun tossusi alla?
Olet kuvottava.
[/quote]
Niinhän mie yleensä käynkin, luulisi kuitenkin miehenkin tajuavan ottaa kaupassa oikean tuotteen, jos on sel-ko-kie-li-set ohjeetkin mukana. Vitutti valmiiksi kun äijä on ollut putkeen 3 vrk työreissulla ja tämä yksikin pieni ponnistus kotiinpäin oli näin ylivoimainen. Mutta tietysti se on joka kerta juuri minun ajettava tunti sinne kauppaan ja raahattava 1kk vauva sinne mukana, että miehen ei vain tarvi vaivautua näin vaativaan hommaan samalla kun on siinä kaupan vieressä...
Käytä kestovaippoja niin säästätte rahaa eikä tarvi rahdata kotiin vaippoja.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:26"]
Sama juttu täällä! Myrskyn aikaan käskin irrottaa katon paviliongista (koska itse olin kipeä) ja hän sanoi ettei varmana tarvitse. Laittoi kiviä jalkojen ympärille! No kuka sitten sai 40 asteen kuumeess seuraavana aamuna käydä repimässä katon pois kun tuuli meinasi viedä koko rakennelman?!?!
[/quote]
Juuri näin "kyllä minä tiedän", vaikka ei kuitenkaan tiedä. Meillä mies pommitti lumilingolla piharakennuksen seinään, vaikka olen siitä(kin) sanonut.. No pihakiveyksen sepelit lensi lumen mukana ja rakennuksen seinämaali sai kivan hiekkapestyn lookin.. Kesällä päästään siis maalaamaan. Ikkunoihinkin se oli tähdännyt, ihme, ettei hajonneet nekin. Tuolloin en kuitenkaan sanonut asiasta muuta kuin totesin tämän maalaamisen tarpeen ja pyysin voisiko seuraavan kerran muistaa lingota ne lumet jonnekin muualle kuin kohti rakennuksia.. AP
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:31"]Käytä kestovaippoja niin säästätte rahaa eikä tarvi rahdata kotiin vaippoja.
[/quote] Joo ja hommaa kuukuppi itselles, vai? Eiköhän oo kuule jokaisen oma asia käyttääkö niitä kertakäyttövaippoja.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:31"]Käytä kestovaippoja niin säästätte rahaa eikä tarvi rahdata kotiin vaippoja. [/quote] Joo ja hommaa kuukuppi itselles, vai? Eiköhän oo kuule jokaisen oma asia käyttääkö niitä kertakäyttövaippoja.
[/quote]
Joo, ei ole minun juttuni nuo kestovaipat ja kuukupit.. Kaikki kunnioitus niille, jotka jaksavat niiden kanssa räpiä. AP
No ainahan tuo melkein vääriä tuo, mutta sentään tajuaa sen itse ja nykyään keskittyy paljon enemmän ja lähettelee kuvia, että onko tämä oikea. Esimerkkejä on kun pyysin mitä tahansa kuivaa siideriä uudeksi vuodeksi niin tietty sain ällömakeeta ja pyysin mitä tahansa pastaa paitsi tomaattista niin sitähän sieltä tuli. Välillä ymmärrän, koska olen erittäin tarkka aina siitä mitä haluan. Se väärän makunen tikkari tai vääräntyyppiset wok-vihannekset ei vaan kelpaa yhtä hyvin.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:30"]
Käypä kuule kiukkuirma itse ostamassa ne vaipat. Ai niin, sun aika menee av.lla ja miehesi on sika, aina väärässä ja sun tossusi alla?
Olet kuvottava.
[/quote]
Niinhän mie yleensä käynkin, luulisi kuitenkin miehenkin tajuavan ottaa kaupassa oikean tuotteen, jos on sel-ko-kie-li-set ohjeetkin mukana. Vitutti valmiiksi kun äijä on ollut putkeen 3 vrk työreissulla ja tämä yksikin pieni ponnistus kotiinpäin oli näin ylivoimainen. Mutta tietysti se on joka kerta juuri minun ajettava tunti sinne kauppaan ja raahattava 1kk vauva sinne mukana, että miehen ei vain tarvi vaivautua näin vaativaan hommaan samalla kun on siinä kaupan vieressä...
[/quote]
Miehesi on töissä 3 vuorokautta, ja vastassa on kaltaisesi ihanuus paskavaipoista huutamassa?
Ihme että sinulla on edes mies.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:39"]
No ainahan tuo melkein vääriä tuo, mutta sentään tajuaa sen itse ja nykyään keskittyy paljon enemmän ja lähettelee kuvia, että onko tämä oikea. Esimerkkejä on kun pyysin mitä tahansa kuivaa siideriä uudeksi vuodeksi niin tietty sain ällömakeeta ja pyysin mitä tahansa pastaa paitsi tomaattista niin sitähän sieltä tuli. Välillä ymmärrän, koska olen erittäin tarkka aina siitä mitä haluan. Se väärän makunen tikkari tai vääräntyyppiset wok-vihannekset ei vaan kelpaa yhtä hyvin.
[/quote]
Oletko jalaton, vai miksi et sitten itse käy kaupassa? Ai niin, sullakin menee koko päivä av-palstalla miehiä haukkuen.
Varmaan ne Pirkka-vaipat ihan yhtä hyviä ja edullisia. Ihan typerästä asiasta raivoot..
Nauraa räkätin pitkän tovin aloitukselle. Mun mies on juuri niinkuin kuvailit omaa miestäsi. Ihan sama mitä sille sanoo se tekee usein juuri päinvastoin. Ärsyttävimpiä on nuo kauppahommat, usein on saatu niistä riidat aikaiseksi kun mies ei voi yhtään kuunnella mitä sanon/lukea kauppalistaa jonka laitan mukaan.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:30"]
Olet kuvottava.
[/quote]
[/quote]
Miehesi on töissä 3 vuorokautta, ja vastassa on kaltaisesi ihanuus paskavaipoista huutamassa?
Ihme että sinulla on edes mies.
[/quote]
Joo, eikö vain olekin ihme ja kumma. Seuraavalla kerralla voi varmaan pitää töistä vapaapäivän, että mie pääsen kauppaan ilman lapsia hakemaan sen vaippapaketin. Mies itse on sanonut, että voi hoitaa kauppakäynnit kun tämä meidän nuorimmainen äityy huutamaan kaupassa, kovaa ja korkealta, niin ei ole oikein miellyttäviä nuo kauppareissut. Mutta koska mies ei näköjään osaa niin kai se täytyy miettiä joku muu toimintatapa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:43"]
Varmaan ne Pirkka-vaipat ihan yhtä hyviä ja edullisia. Ihan typerästä asiasta raivoot..
[/quote]
En ole raivonnut yhtään mistään - vielä. Tuosta häipymisestä saatan raivotakin kun tulee kotiin. Pirkka-vaipat on sitäpaitsi kalliimpia kuin Liberot, ihan ilman tarjouksiakin.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:45"]
Nauraa räkätin pitkän tovin aloitukselle. Mun mies on juuri niinkuin kuvailit omaa miestäsi. Ihan sama mitä sille sanoo se tekee usein juuri päinvastoin. Ärsyttävimpiä on nuo kauppahommat, usein on saatu niistä riidat aikaiseksi kun mies ei voi yhtään kuunnella mitä sanon/lukea kauppalistaa jonka laitan mukaan.
[/quote]
Niinpä. Ärsyttävintä on se, että itse näet vaivaa antamalla ohjeet ja selostamalla hommat juurtajaksain ja toinen tekeekin ihan päinvastoin. Menee ihan hukkaan se oma yritys siinä. Ajanhukkaa. AP
Meillä mies ei muka osannut käydä kaupassa, ei kuulemma osannut ottaa oikeita tuotteita tai katsoa jääkaapista mitä puuttuu. Kummasti on oppinut kun sai juosta siellä kaupassa unohtuneiden kamppeiden perässä tai ostamassa oikeita väärien tilalle.
Joo, aika suuri osa aikuisista miehistä tuntuu olevan tällaisia mieslapsia, joilla ei äly eikä ymmärrys riitä ihan tavallisiin, arkisiin juttuihin. Sitten naiset vielä usein paapovat näitä urpoja ja naureskelevat miesten "hassuttelulle". "Ei aina voi mennä oikein, ainakin sulla on hyvä mies, joka edes yrittää!111!!!"
Miksi teette näistä aina vaan sukupuolikysymyksiä? Tasa-arvon perään on ihan turhaa huudella, jos ei myönnetä, että tuollaisilla ominaispiirteillä ei ole tekoa sukupuolen kanssa. Tai ehkä voi ollakin jokin ero siinä, miten usein jotakin tiettyä toimintamallia esiintyy miehillä vs. naisilla, mutta yksilöiden kohdalla sillä ei ole merkitystä.
Oletko koskaan kokeillut puhua tästä asiallisesti jo ennen kauppaanlähtöä, ja silloinkin hyvissä ajoin, ei silloin kun lähtökiire on jo päällä? Asiallisesti voisit ainakin kysyä miksi mies päätyy tuomaan väärää tuotetta? Tuskin ilkeyttään?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:43"]
[/quote]
En ole raivonnut yhtään mistään - vielä. Tuosta häipymisestä saatan raivotakin kun tulee kotiin. Pirkka-vaipat on sitäpaitsi kalliimpia kuin Liberot, ihan ilman tarjouksiakin.
[/quote]
pisteet hinta/vaippa
1. Libero 4,5 0,21 €
2. Cien 3,9 0,14 €
3. Muumi 3,8 0,15 €
3. Pampers 3,8 0,19 €
4. Pirkka 3,7 0,17 €
5. X-tra 3,6 0,13 €
6. Daily 3,4 0,17 €
Tässä Kuningaskuluttajan vertailua. Joten Pirkka on halvempaa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:36"]
Joo ja hommaa kuukuppi itselles, vai? Eiköhän oo kuule jokaisen oma asia käyttääkö niitä kertakäyttövaippoja.
[/quote]
Juu, se myös. Ootko koskaan käynyt kaatiksella? Kiinnostaisiko? Poissa silmistä, poissa mielestä? Mitkä ovat sinun perustelusi?
Ps. Älä hikeenny pienestä provosoinnista. Oikeasti kiinnostaa kuulla miten perustelet valintasi. Olet kuitenkin lapsiakin tehnyt, joten jonkinlainen jatkuvuus elämässä ja elinympäristössä luulisi olevan etujesi mukaista.
Mun mies on juuri tuollainen. Se tuo eri tuotteen tilalle, jos huomaa, että se sopii paremmin. Pirkka-vaipat näyttäisivät olevan kotimaisia, Liberot eivät. Molemmat toimivat, joten mieluummin sitten Pirkkaa, jos hintaero ei ole tappava.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:26"]
Sama juttu täällä! Myrskyn aikaan käskin irrottaa katon paviliongista (koska itse olin kipeä) ja hän sanoi ettei varmana tarvitse. Laittoi kiviä jalkojen ympärille! No kuka sitten sai 40 asteen kuumeess seuraavana aamuna käydä repimässä katon pois kun tuuli meinasi viedä koko rakennelman?!?!
[/quote]
Yhyy! Olisit itse irroittanut.
[/quote] niinhän se tekikin.